اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 23-07-2011, 01:14 AM
boskovice boskovice غير متواجد حالياً
عضو نشيط

boskovice is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.عبدالرحمن المنياوي مشاهدة المشاركة
معلش يا جماعة مفيش حاجة في تعيينات الأوائل اسمها العشرة معيدين والباقي إداريين أو الخمسة معيدين والباقي إداريين مسألة التوزيع لسه لم يصلوا لحل فيها يا أخت tota .. وكل دي اجتهادات والناس بتلف حواليها من عمايل الحكومة .. ولو عاوزة الجد ومن التطورات اللي شايفها قدامي ومن احتكاكي المباشر مع الوزير السابق عمرو سلامة ومع الدكتور ماجد الشربيني باقول ان الحكومة بتحاول تراضي الجامعات ويكون التعيين فيها مش تكليف لأ بإعلان .. أما لو اضطروا لذلك هيكون تعيين الجامعة في الأولى لطلاب المنح والحاصلين على الماجستير والدكتوراة ..
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.عبدالرحمن المنياوي مشاهدة المشاركة

طيب انت ياعبد الرحمن مع الاعتصام والا لأ ؟!!!!! طبعا ياجماعة أنا مع كل شئ ممكن يخلي الناس توصل لحقها وتعرف راسها من رجليها .. بس أنا كان ليا رأي في الموضوع ده يا جماعة أنا كنت على جروبات الأوائل امبارح على الفيس وكنت باقول احنا لازم أولا نستنى إن الحكومة الجديدة تحلف اليمين ويطلع المؤتمر الصحفي الأول الخاص بوزيري المالية والتعليم العالي ولما مايجيبوش سيرة الموضوع يقوم وفد محترم مكون من 4 إلى 5 أشخاص وياخذ موعد من الدكتور عصام شرف وآخر من وزير التعليم العالي ونقابلوا بكل احترام ونقولوا احنا مفوضين عن اكثر من 43 ألف خريج من أوائل الخريجين وبنتكلم بتحضر وعاوزين نعرفراسنا من رجلينا ولو ماديتوناش عقاد نافع هنعمل اعتصام من بكره .. واحنا لينا حق واضح بقرار مجلس الوزراء .. وأعتقد إن ده حل منطقي وسليم ومفهوش مشاكل .. ساعتها بقى لما نعتصم هتلاقي كل الناس واقفة معانا والعدد هيكون كبير لأننا عملنا اللي علينا لآخر لحظة .. وباكرر طبعا إن ده مجرد رأي شخصي لا غير واللي عاوز وناوي يعمل حاجة يعملها ..

بصراحة أنا كنت شايف الناس على الفيس مؤيده كده امبارح بس مش عارف ايه اللي قلب الدنيا تاني .. عموما ربنا يوفق الناس في أي خطوة ياخدوها بس أصل انا مهري اعتصامات وبقيت خبير حكومة من ساعة الثورة .. وعارف تقريبا وقاري اللي هيحصل بس مش هاتكلم انا بس هادعي لهم وربنا يوفقهم ..

مش تكليف هيبقا اعلان

يعنى زى ما توقعنا ان الحكومة بتلعب بينا

انا راى الشخصى الحكومة بتاعة مصر عمرها مهتتغير الا بالاعتصام

هى كدة تعاند معاها تحبك

اما تحبها تديك على دماغك

نصيحة اخدتها من راجل كبير الله يرحمة

وهعمل بيها دايما

لانة كان عندة حق

العلامات المرجعية