اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإدارى > أرشيف المنتدي

أرشيف المنتدي هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 21-09-2008, 03:28 PM
ebrahem salim ebrahem salim غير متواجد حالياً
عضو جديد

ebrahem salim is on a distinguished road
Impp ظلم الازهر لي

يا جماعه انا اسمي ابراهيم وارجوا من الكل انه يخش ويقرأ هنا انا مجموعي مكنش يقل عن 85 % بس الظلم بتاعهم اديوني 72.6@ فقط بعد ما كنت بشوف ناس معايا في اللجنه مش بتعرف تكتب اسمها والله ما كانت بتعرف تكتبه وكانوا بيسيبوا الورقه فاضيه واجبوا اعلي مني ومش عارف ازاي بالفلوس طبعا وامبارح جابولي في التنسيق اصول دين القاهره واتنساب كمان بعد ما كان ليا زراعه اقاليم والقاهره كمان وتجاره وصحافه واعلام وتارخ وحضاره دي اسميه ايه والله الازهر ده زباله والواحد ندم علي انه دخل في الازهر اساسا والتلعيم فيه بالكوسه والله وحرام عليهم اللي بيعملوه فينا ده وربنا حرام هما عايزين مننا ايه منهم لله الاهي ماي يكسبوا ولا يجلهم بركه في مالهم ولا اي شيء وربنا يوقف حالهم منهم لله الواحد اتجنن منهم والله حرام ده ولا حلال واظن كل واحد في ازهر هنا شعر بالظلم بتاعهم وده غصب عني الكلام ده وانا جوايا كلام كتير وهما دايعوا مستقبلي منهم لله الظلمه البعده وبيقولوا اسمه ازهر ال ازهر ال ده اليهود ارحم منهم والله علي الاقل في ضمير عنهم في تعليم الورق مش الازهر بالفلوس وانا عندي ناس كتير عملوا كده وادامي وعارف مين المدرسين اللي بتاخد فلوس وموجودين في اداره الازهر نفسها الاهي ما يكسبوا يارب
قديم 21-09-2008, 08:16 PM
ريحاتة الجنة 6 ريحاتة الجنة 6 غير متواجد حالياً
عضو جديد

ريحاتة الجنة 6 is on a distinguished road

معلش يا خويا كلنا او اغلبنا حصلة ظلم
ولكن لعل هذا ابتلا فاصبر واحتسب
واطلب من اللة الخير
وادعي علي الظلمة
فادعو ت المظلوم مستجابة
قديم 22-09-2008, 10:33 PM
elsayed.111 elsayed.111 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

elsayed.111 is on a distinguished road

بس يا ابراهيم تعرف تقول :
{الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِيمَانًا وَقَالُوا حَسْـبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ}
أجل وأكبر من قاتليه.......
قديم 22-09-2008, 10:54 PM
الصورة الرمزية هانى الشرقاوى
هانى الشرقاوى هانى الشرقاوى غير متواجد حالياً
طالب جامعى

هانى الشرقاوى is on a distinguished road

ههههههههههههههههههه
يعنى مش أنا بس اللى اتبهدلت فى الازهر
قديم 24-09-2008, 02:13 AM
moha9 moha9 غير متواجد حالياً
عضو جديد

moha9 is on a distinguished road

انا لااقول لك الا شئ واحد ان للهما اعطي ولله ما اخذ وكل شئ عنده بمقدار فلتصبر ولتحتسب
وباذن ربنا يجعلكالخير في الكلية اللي انت هتدخلها
قديم 24-09-2008, 04:49 AM
المسلمة المصرية المسلمة المصرية غير متواجد حالياً
عضو جديد

المسلمة المصرية is on a distinguished road

وهما دايعوا مستقبلي
قديم 24-09-2008, 01:58 PM
الصورة الرمزية احمد فاروق1991
احمد فاروق1991 احمد فاروق1991 غير متواجد حالياً
طالب جامعي(كلية العلوم/جامعة الأزهر)

احمد فاروق1991 is on a distinguished road

الازهر دايما فاضحنا فى كل حتة
شاطرين بس كل سنة يغيروا المناهج احسن لهم يهتموا بمستوى الاساتذة الاول وبعدها اكيد الطلبة هيتعدلوا

منة لله التنسيق واحمد الطيب كمان
حسبى الله ونعم الوكيل
شاب كان او هرم فهو عاقل، يجاهد فقط فى نفسة اولا. لا يجبر على شئ ان لم يقتنع بة تمام الاقتناع، قد براة البعض علمانيا ولكنة مسلما. لة طريقتة بالتفكير، والتجربة لدية خير دليل. قد تراة مجنونا بافكارة المتزنة، ولكن لا تستمع الية فكل كلمة لها اذن وقد تكون كلماتى ليست لاذناك.
قديم 24-09-2008, 02:51 PM
lolo90 lolo90 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

lolo90 is on a distinguished road

هو في صحافه واعلام انتساب
بالنسبه للعلمي
ياريت اللي يعرف يرد بسرعه
انا منتظره الرد
قديم 25-09-2008, 01:43 PM
الصورة الرمزية أيمن الوزير
أيمن الوزير أيمن الوزير غير متواجد حالياً
معلم لغة عربية بالأزهر الشريف

أيمن الوزير has a spectacular aura about

عذرا يا من تشكو من الأزهر

انظر لما كتبت و أنت تعرف هل ظلمك الأزهر أم ظلمت نفسك سأعيد ما كتبته وأظلل الكلمة الخاطئة باللون الأحمر

واسمح لي أن تقرأ تعليقي في النهاية ويا رب تفهمني أنت وأعضاءنا الكرام ولا يغضب أحد إلا لله وفي الله ودعنا من الكلام في الفاضي
وها هو ما كتبته

اقتباس:
يا جماعه انا اسمي ابراهيم وارجوا من الكل انه يخش ويقرأ هنا انا مجموعي مكنش يقل عن 85 % بس الظلم بتاعهم اديوني 72.6@ فقط بعد ما كنت بشوف ناس معايا في اللجنه مش بتعرف تكتب اسمها والله ما كانت بتعرف تكتبه وكانوا بيسيبوا الورقه فاضيه واجبوا اعلي مني ومش عارف ازاي بالفلوس طبعا وامبارح جابولي في التنسيق اصول دين القاهره واتنساب كمان بعد ما كان ليا زراعه اقاليم والقاهره كمان وتجاره وصحافه واعلام وتارخ وحضاره دي اسميه ايه والله الازهر ده زباله والواحد ندم علي انه دخل في الازهر اساسا والتلعيم فيه بالكوسه والله وحرام عليهم اللي بيعملوه فينا ده وربنا حرام هما عايزين مننا ايه منهم لله الاهي ماي يكسبوا ولا يجلهم بركه في مالهم ولا اي شيء وربنا يوقف حالهم منهم لله الواحد اتجنن منهم والله حرام ده ولا حلال واظن كل واحد في ازهر هنا شعر بالظلم بتاعهم وده غصب عني الكلام ده وانا جوايا كلام كتير وهما دايعوا مستقبلي منهم لله الظلمه البعده وبيقولوا اسمه ازهر ال ازهر ال ده اليهود ارحم منهم والله علي الاقل في ضمير عنهم في تعليم الورق مش الازهر بالفلوس وانا عندي ناس كتير عملوا كده وادامي وعارف مين المدرسين اللي بتاخد فلوس وموجودين في اداره الازهر نفسها الاهي ما يكسبوا يارب
أحبابي هل قرأتم معي هذا النص الخرافي
أولا أنا لم أعلق علي اللغة العامية بل علقت علي أخطاء إملائية لا يقع فيها طالب المرحلة الإبتدائية
انظروا لا يخلو سطر من خطأ أو أكثر وصاحبنا يقول إن الأزهر ظلمه
يا أخواني إنه لا يعرف أن يكتب كلمة الأزهر بل بالله عليكم هل اسمه (إبراهيم ) مكتوب بطريقة صحيحة ؟ ويا سلام علي ( ديعوا مستقبلي ) ما هذا الإبداع يا أخي

ثم انظروا من في القسم العلمي يحصل علي 72بالمائة إلا إذا كان فاشلا إن طالب القسم العلمي يحرص علي أن لا تضيع منه درجة

إن أخينا يقول أن الأزهر ظلمه ثم يتبعه الأعضاء الكرام وبنفس اللهجة الأزهر ضيعنا

بل أنتم من أسأتم لأنفسكم وبتواجدكم في الأزهر أسأتم له
وصدق الشاعر :
نعيب زماننا والعيب فينا

بالله عليكم هل طالب الصف الثالث الثانوي العلمي الذي لا يعرف كيف يكتب إملاء يحق له أن يدعي أن الأزهر ظلمه

إخواني عذرا أعرف أنكم أذكياء
قديم 26-09-2008, 01:12 AM
مستر خالد غباشى مستر خالد غباشى غير متواجد حالياً
مشرف عام لأقسام الأزهر الشريف

مستر خالد غباشى is a jewel in the rough

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد فاروق1991 مشاهدة المشاركة
الازهر دايما فاضحنا فى كل حتة
شاطرين بس كل سنة يغيروا المناهج احسن لهم يهتموا بمستوى الاساتذة الاول وبعدها اكيد الطلبة هيتعدلوا

منة لله التنسيق واحمد الطيب كمان
حسبى الله ونعم الوكيل
انت كل ناتلاقى حد بيهاجم الازهر تهاجم معاة نعم هناك نواحى تقصير بس الازهر يكفى انة علمك القران
ارحل منة وارحمنا
قديم 26-09-2008, 01:15 AM
مستر خالد غباشى مستر خالد غباشى غير متواجد حالياً
مشرف عام لأقسام الأزهر الشريف

مستر خالد غباشى is a jewel in the rough

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أيمن الوزير مشاهدة المشاركة
عذرا يا من تشكو من الأزهر

انظر لما كتبت و أنت تعرف هل ظلمك الأزهر أم ظلمت نفسك سأعيد ما كتبته وأظلل الكلمة الخاطئة باللون الأحمر

واسمح لي أن تقرأ تعليقي في النهاية ويا رب تفهمني أنت وأعضاءنا الكرام ولا يغضب أحد إلا لله وفي الله ودعنا من الكلام في الفاضي
وها هو ما كتبته

أحبابي هل قرأتم معي هذا النص الخرافي
أولا أنا لم أعلق علي اللغة العامية بل علقت علي أخطاء إملائية لا يقع فيها طالب المرحلة الإبتدائية
انظروا لا يخلو سطر من خطأ أو أكثر وصاحبنا يقول إن الأزهر ظلمه
يا أخواني إنه لا يعرف أن يكتب كلمة الأزهر بل بالله عليكم هل اسمه (إبراهيم ) مكتوب بطريقة صحيحة ؟ ويا سلام علي ( ديعوا مستقبلي ) ما هذا الإبداع يا أخي

ثم انظروا من في القسم العلمي يحصل علي 72بالمائة إلا إذا كان فاشلا إن طالب القسم العلمي يحرص علي أن لا تضيع منه درجة

إن أخينا يقول أن الأزهر ظلمه ثم يتبعه الأعضاء الكرام وبنفس اللهجة الأزهر ضيعنا

بل أنتم من أسأتم لأنفسكم وبتواجدكم في الأزهر أسأتم له
وصدق الشاعر :
نعيب زماننا والعيب فينا

بالله عليكم هل طالب الصف الثالث الثانوي العلمي الذي لا يعرف كيف يكتب إملاء يحق له أن يدعي أن الأزهر ظلمه

إخواني عذرا أعرف أنكم أذكياء
والله انت وفرت علية كلام كثير ربنا يجزيك كل الخير
نعمل اية قدرنا
قديم 26-09-2008, 04:48 AM
ebrahem salim ebrahem salim غير متواجد حالياً
عضو جديد

ebrahem salim is on a distinguished road

أخي ايمن انا مش فاشل اولا وانت لو كنت معايا في الازهر فعلا كنت هتعرف اذا انا اتظلمت ولا لا وعلي الاملاء انا مش بعرف اكتب علي الكيب ورد كويس اعرف اكتب سريع وكل حاجه بس علي الهمزه من فوق ولا تحت والكلام ده وانا اتحدي اي حد يتملي مثلي وحضرتك انا ممكن اخليك تروح معهدي وتسال عليا هناك هو معهد البراموني بالدراسه وانا اسمي ابراهيم سالم عبد العزيز واسال هناك يا اخي عليا وشوف المدرسين هيقولوا ايه عليا وانا بقول اتظلمت والازهر فيه رشاوي وشفت بعيني وفي ناس في اداره الازهر نفسها اعرفهم اسم اسم وكنت اتمني ان ادخل صاحه واعلام لاني بجد كنت هفضهم حتي لو كانوا تلعةا معاش كنت هفتح ملفاتهم من الاول وجديدوشكرا علي مرورك والكل عارف ان الازهر بقي زباله وتعليم بالكوسه ببركت دعا والوالدين والمدرسين بيتعينوا كده يعني في مدرس عبري يدرس انجليزي قولي ازاي
قديم 09-08-2009, 06:27 PM
Bassam2006 Bassam2006 غير متواجد حالياً
عضو جديد

Bassam2006 is on a distinguished road

هى فى الأول والأخر عملية نصيبك الى ربنا مقدرهولك وكل واحد لأزم يؤمن انة مش هياخد اكتر من نصيبة وربنا عمرة مهيضيع اجتهادك وربنا يوفقك فى الكلية الى هتدخيها بازن الله واحب اقول ل لأخين (مستر خالد غباشى و ايمن الوزير) انى الأزهر فية فوضى كبيرة اوى غنية عن التعريف انا فى الأزهر من حضانة ومفيش سنة مغششوناش فيها
قديم 09-08-2009, 08:18 PM
الصورة الرمزية مؤمن العمدة
مؤمن العمدة مؤمن العمدة غير متواجد حالياً
طالب بالمرحلة الثانوية

مؤمن العمدة is on a distinguished road

كلمة الى الاستاذ ايمن الوزير انت سبت الموضوع وقعدت تتكلم على الخطاء الاملائية كلة بيغلط ويذيد وانت بتكتب على لوحة المفاتيح ممكن وانت بتكتب حرف اتشد حرف جنبة من غير ما تتبهة انت وبعدين هو اكيد كان بيكتب وه مدايق نفسيا فبيكتب من غير ما يبص فى الشاشة اية الكاتبة وبالنسبة للظلم فى الازهر فدا حقيقى والكل عارفة ومش اكيد كل البيشكى فى تصحيح الازهر يبقى مبيعرفش يكتب ولو انت ذكى عذا على الكلمة ابراهيم دة فى الازهر ومش ادبى كنت قلت معلش دا طالب علمى يعنى درس وتعب فى الازهر بلا جدوة وانا عن نفسى اتظلمت كتير فى ثالثة اعدادى وادعوا ربنا يعوضنى فى ثالثة ثانوى علمى وربنا امعاك يا ابراهيم ويسهلك وربنا على المفترى ولو الاستاذ ايمن المحترم عايز اقلة ان امتحانات الشهادة الثانوية بتتباع والله العظيم ويامين يحاسبنى علية ربى ان الطالب كان فى المعهد الانا فية كان يطلع من الجنة وهو مش حالل فابلفلوس والوسايط كان يدخل بعد ما الجنة تفضى ويجيبوا لية ورقة جديدة وينقل الامتحان كلة مسطرة وكتير وكتير وانا مش فاضى اكتب لانى زهقت من الكلام البلا جدوة وربنا ينضف الازهر وياريت الاستاذ ايمن ميكنش زعل وشكرا والسلام عليكم وتقبلوا مرورى
قديم 10-08-2009, 12:32 AM
oudoo oudoo غير متواجد حالياً
عضو جديد

oudoo is on a distinguished road

على راى المثل

علمنى الحكمه يابا تعالى فى الهايفه واتصدر يابنى

اخطاء املائية ايه اللى بتتكلمو عنها مش فاهم

ده راجل مظلوم ولو مش حاسس انو اتظلم ماكنش عمل كل ده ولا اتكلم وعمل كده اصلا

واحنا كتير اوى منننا زيو كدا واتظلم

العلامات المرجعية