اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإدارى > أرشيف المنتدي

أرشيف المنتدي هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 15-07-2008, 03:17 PM
bravehearteg10 bravehearteg10 غير متواجد حالياً
عضو جديد

bravehearteg10 is on a distinguished road
افتراضي زهقنا من الغباء والجهل والتعليم العقيم الغبي

يسلام عليها وزاره التربيه ويسلام علي النظام اللي محطوط حاجه في منتهي الغباء ومنتهي التخبط ومنتهي سوء الاداره امتحانات بتتسرب ووسايط في كل حاجه حتي في النتيجه والتعليم مهازل وفي الاخر احنا الضحايا ببساطه علشان احنا اصلا جينا غلط ازاي نيجي نقرف معاليهم المفروض اننا نموت نترمي في اي داهيه...... بصوا يا شباب يا بتاع الثانوي اللي في تانيه او تالته كبروا دماغكو بلا قرف الدنيا بتجري واحنا بنشوف امتحان فيزياء صعب ورياضه معقد وكيمياء زباله واصلا المواد ولا ليها لازم ومناهج من مليون سنه وكم مقرف وضخم من المعلومات واصله سبق اللي يلحق يجيب يجيب واللي ميلحق يبقي فاشل وطالب مهمل ومش نافع والناس تبص له علي انه من طبقه ادني ببساطه تخلف
الناس بره التعليم عندها مختلف والحياه والتقيم مش بالتعليم اي حاجه لازم تتحب علشان يبدع فيها مش تتحفظ انا شخصيا زهقت بقالي 16 سنه بدرس ولسه تاني وخلاص ايقنت مطلقا ان احنا فعلا اكثر الشعوب جهلا وتخلفا علشان معندناش اي نظم او قواعد اصلها كوسه يا بيه بتنجان محشي ..... اي بطاطس......... ربنا يعينكو وتروحوا الكليات اللي انتو عايزينها وان مرحتوش يمكن يبقي احسن....... عايزين تروحوا ايه طب؟؟ بقالي خمس سنين نسيت فيها اصحابي نسيت الناس نسيت الحياه ليه علشان انت هتبقي دكتور شحن وضغط عصبي مرعب ومقرف طب في صعوبته قد اثانويه عامه يجي 200 مره وبعدين هططلع ايه دكتور تمام الناس بتبص لينا ازاي؟؟ بص في اي جرنال ما بيصدقوا يلاقوا اي غلطه لدكتور وهاتك يا سلخ وبعدين هتبقض كام ؟ 250 ولا 500 جنيه كتييير اووي يا اخي ابقي حوش واتجوز بعد التلاتين علي ما تتخرج وتخلص الجيش الموضوع برمته في منتهي التخلف ....بلاش طب عايز تدخل ايه هندسه؟ يلا خش اتعقد شويه لا مش شويه اتعقد قوي واتمتع بالدكاتره العباقره اللي بيستريحوا لما انت تتعقد .......بلاش هندسه عايز السن ؟ يلا تعال شوف الناس بتوعها بيدرسوا ازاي ؟ ولا ايام امتحانتها شوف البنات اللي بتحاول تنتحر .... بلاش السن خلينا في سياسه واقتصاد؟ معاك واسطه ياد لأ انا من البلد من الريف جبت مجموع كويس ومن حقي اتساوي مع اي حد هنا ... ده عند امك يا حبيبي ....؟ اخرك مدرس اقتصاد..... بجد اي حد فيكو جاب مجموع عالي مبروك بجد بس يعرف ان اللي جاي اصعب بكتيييير ويبقي يقابلني لو صمد كتييير ..... واللي جاب مجموع مش كويس يحمد ربنا انه هيستريح ويمكن يروح ايطاليا يبقي اغني من صاحبه الدكتور ولا يتخرج ويشتغل في اي حته ويبقي راجل محترم بلا تعليم عقيم بلا قرف

العلامات المرجعية