اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

قديم 17-07-2013, 06:48 PM
محمد الغر محمد الغر غير متواجد حالياً
عضو جديد

محمد الغر is on a distinguished road
Thumbs up للحصول على مؤهل تربوى

مدرس لغه فرنسيه خريج اداب لغه فرنسيه عام 1995 ويريد الحصول على مؤهل تربوى . ارجو اعطاء فكره كامله عن هذا الموضوع من حيث مده الدراسه والتكلفه وبدء التقديم وإذا كانت هناك معلومات اخرى .

قديم 18-07-2013, 04:44 AM
أشرفاوى أشرفاوى غير متواجد حالياً
عضو مشارك

أشرفاوى is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد الغر مشاهدة المشاركة
مدرس لغه فرنسيه خريج اداب لغه فرنسيه عام 1995 ويريد الحصول على مؤهل تربوى . ارجو اعطاء فكره كامله عن هذا الموضوع من حيث مده الدراسه والتكلفه وبدء التقديم وإذا كانت هناك معلومات اخرى .
شوف يا اخ محمد احسن مكان للدراسة في جامعة بني سويف بكلية التربية والتقديم فاتح حاليا ع النت حتى يوم 1 / 8 / 2013 على موقع كلية التربية لماذا بني سويف ؟ هتاخد الدبلومة في عام واحد فقط مش اتنين مثل بقية الجامعات
2 - الحضور مش مهم أهم حاجة حضور العملي وده بيكون حوالى 8 ايام طول السنة 3 - اذا اشتريت الكتب التي يبلغ سعرها حوالي 1000 جنيه تضمن النجاح بنسبة كبيرة عشان كده اكبر جامعة عليها اقبال بني سويف في هذا المجال لدرجة ان الجامعات اشتكت من كده فتم وقف قبول من هو خارج المحافظة العام الماضى ثم تم القبول هذا العام يعنى هتنجح هتنجح ان شاء الله 4 - فيه مكتبة اسمها المرام والشروق بتوفرلك كل حاجة عن الدبلومة من محاضرات واجابة شيتات وابحاث انت تنقل منها بس وتحدد لك مواعيد تقديم الابحاث والشيتات يعنى كانك حاضر طول السنة انا من بني سويف ولم اذهب طول العام الا حوالى عشر مرات ونجحت بجيد الحمد لله والمكتبة ليها حساب عبى الفيس بنفس الاسم ممكن تشوفه بنفسك
6 - كان لي صاحب مثلك فرنساوي من المنصورة اخذها معي بجيد
7 - يعنى قول كتب الف وتقديم حوالي 600 جنيه + مصاريف سيادتك طول السنة 8 - اهم حاجة الحق قدم ع النت لان الكليه ممكن تكتفي في اي وقت واستحالة تقبلك اذا قفلت قدم ع النت وبعدين فكر احجز مكان يعني وربنا يوفقك
اي سؤال انا في خدمتك أخوك اشرف م أ ا عربي من بني سويف
قديم 18-07-2013, 12:49 PM
محمد الغر محمد الغر غير متواجد حالياً
عضو جديد

محمد الغر is on a distinguished road

اشكرك يا استاذ اشرف على ردك وتعاونك وكلامك مهم جداااااا لكن مشكلتى انى من المحله ( الغربيه ) وطبعا انت عارف ظروف الحياه وافتكر ان الاخ بتاع المنصوره ممكن يتعاون معايا لان المسافه واحده تقريبا والتخصص واحد فياريت تليفونك او تليفونه وانا هاكتبلك تليفونى 01287564096 وانا زيك برضه معلم اول أ واتمنى نتواصل .

العلامات المرجعية