اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإدارى > أرشيف المنتدي

أرشيف المنتدي هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 12-02-2012, 06:00 PM
Ramy Hassan 00 Ramy Hassan 00 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

Ramy Hassan 00 is on a distinguished road
Icon111 مدير المدرسه لايريد اخلاء طرفى بعد تغيير المسمى الوظيفى

جاءت كشف باسماء تغيير المسمى الوظيفى من مديريه كفر الشيخ ووجدت اسمى وانه تم تغيير المسمى الخاص بى من معلم لغه عربيه ابتدائى الى معلم لغه عربيه اعدادى ووكيل الوزارة والمحافظ اعتمدوا هذا الكشف والموجه الاول وزعنى واعطى لى جواب لاخلاء الطرف من المدرسه الابتدائى وجواب للمدرسه الاعدادى بس مدير المدرسه الابتدائى لايريد اخلاء طرفى بحجه عاوز بديل فى حين ان المدرسه ليس بها عجز فى اللغه العربيه فهل من حق مدير المدرسه عدم تطبيق هذا القرار ؟؟ اعمل ايه فيدونى ؟؟؟؟؟
قديم 12-02-2012, 06:36 PM
aymanebrahaim aymanebrahaim غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

aymanebrahaim is on a distinguished road
افتراضي تعديل المسمي الوظيفي

ليس من حق مدير المدرسة التعسف والتعنت في عدم الإخلاء لأن الموضوع خالص من جهات أعلي منه .
ولذا عليك بالتوجه لمدير الادارة ليخليك إداريا من هذه المدرسة.

قديم 12-02-2012, 06:37 PM
الصصاروخ الصصاروخ غير متواجد حالياً
عضو خبير

الصصاروخ is on a distinguished road

لا اله الا الله

لا اله الا الله

لا اله الا الله

عقبال المنياوية
قديم 12-02-2012, 06:55 PM
الصورة الرمزية biba200577
biba200577 biba200577 غير متواجد حالياً
عضو متواصل

biba200577 is on a distinguished road
Icon3

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ramy00 مشاهدة المشاركة
جاءت كشف باسماء تغيير المسمى الوظيفى من مديريه كفر الشيخ ووجدت اسمى وانه تم تغيير المسمى الخاص بى من معلم لغه عربيه ابتدائى الى معلم لغه عربيه اعدادى ووكيل الوزارة والمحافظ اعتمدوا هذا الكشف والموجه الاول وزعنى واعطى لى جواب لاخلاء الطرف من المدرسه الابتدائى وجواب للمدرسه الاعدادى بس مدير المدرسه الابتدائى لايريد اخلاء طرفى بحجه عاوز بديل فى حين ان المدرسه ليس بها عجز فى اللغه العربيه فهل من حق مدير المدرسه عدم تطبيق هذا القرار ؟؟ اعمل ايه فيدونى ؟؟؟؟؟
ألف ألف مبروك على تغيير المسمى الوظيفى أما عن موضوع البديل فده المفروض يكون بين المدير والموجه والمفروض يتم إخلاء طرفك فورا
لى سؤال هو حضرتك امتحنت الكادر ولا لأ مع خالص الشكر
قديم 12-02-2012, 06:58 PM
funko2010 funko2010 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

funko2010 is on a distinguished road
افتراضي اخى العزيز

اولا قم باخبار الموجه بتاع الاعدادى
او قم بتقديم شكوى فى الشؤون القانونيه
لتاخد حقك وده مش من حق مدير المدرسه لان دى نشره ملزمه لكل الاطراف بطبيقها
ولا يجوز له الاعتراض
قديم 12-02-2012, 07:38 PM
عضو مجتهد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة biba200577 مشاهدة المشاركة
ألف ألف مبروك على تغيير المسمى الوظيفى أما عن موضوع البديل فده المفروض يكون بين المدير والموجه والمفروض يتم إخلاء طرفك فورا
لى سؤال هو حضرتك امتحنت الكادر ولا لأ مع خالص الشكر
انا امتحنت كادر فى ابريل والحمد لله نجحت بوظيفة معلم لغه عربيه ابتدائى بس انا حاصل على ليسانس اداب ودبلوم عام فى التربيه وغيرت المسمى لوظيفه معلم لغه عربيه اعدادى
قديم 12-02-2012, 11:22 PM
abdo_esa abdo_esa غير متواجد حالياً
عضو جديد

abdo_esa is on a distinguished road

ممكن تقولى خطوات تغير المسمى الوظيفى
قديم 13-02-2012, 12:21 AM
فارس القمه فارس القمه غير متواجد حالياً
مُعلم لغة عربية ثانوى

فارس القمه is on a distinguished road

انا كمان غيرت المسمى الوظيفى من مدرس لغه عربية ابتدائى الى مدرس لغة عربية اعدادى
قديم 13-02-2012, 07:20 PM
حنين عبدالنبى حنين عبدالنبى غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

حنين عبدالنبى is on a distinguished road

اقتباس:
مش من حق المدير قانونا يعمل كدا لان العجز على مستوى المديرية والادارة يعنى مادام المقرر بتاعك مضالك لايوجد عجز يبقى مديرك عايز شدة جامدة واكيد هو من نوع الى بيحب زيادة المدرسين فى المدرسة بس انا عايزة اسالك سؤال عملك فى كفر شيخ نقل ولا ندب لو نقل يبقى هيتنفذ غصب عن مدير الادارة نفسة وياريت لو نقل ترفعلى صورة منة ع المنتدى لان احنا محتاجين قرارات نقل المحافظات تانية ضرورى ولو حد من البحيرة او اى محافظة غير الغربية يرفعلى قارة نقل بتاعهم اتمنى المساعدة شكرا
قديم 13-02-2012, 07:55 PM
ابو لولى ابو لولى غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

ابو لولى is on a distinguished road
افتراضي ه

انا كمان من ادارة مطوبس غيرت المسمى الوظيفى من معلم رياضيات ابتدائى الى معلم ثانوى تجارى ومدير المدرسة يرفض اخلاء طرفى او عمل ندب لى فما الحل مع هذا التعسف وهل بذلك يصبح تغير المسمى فى حالة التمنع والرفض لم يكن ومدير المدرسة بيقولى لو اشتكيت الشكوى لن تغير شىء وسوف يبقى الوضع كما هو علية
قديم 13-02-2012, 08:38 PM
عضو مجتهد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حنين عبدالنبى مشاهدة المشاركة
مش من حق المدير قانونا يعمل كدا لان العجز على مستوى المديرية والادارة يعنى مادام المقرر بتاعك مضالك لايوجد عجز يبقى مديرك عايز شدة جامدة واكيد هو من نوع الى بيحب زيادة المدرسين فى المدرسة بس انا عايزة اسالك سؤال عملك فى كفر شيخ نقل ولا ندب لو نقل يبقى هيتنفذ غصب عن مدير الادارة نفسة وياريت لو نقل ترفعلى صورة منة ع المنتدى لان احنا محتاجين قرارات نقل المحافظات تانية ضرورى ولو حد من البحيرة او اى محافظة غير الغربية يرفعلى قارة نقل بتاعهم اتمنى المساعدة شكرا
حضرتك دا اتعمل اعادة توزيع من اول وجديد والموجه الاول وزعنى على مدرسة اعدادى يعنى الجواب مش ندب ده مكتوب فيه تم توزيع فلان على مدرسه كذا بوظيفه معلم لغة عربية اعدادى حيث انه غير مسماه الوظيفى من معلم لغة عربية ابتدائى الى معلم لغة عربية اعدادى بالقرار الوزارى رقم 275 لسنه 2011 واعتماد لجنه شؤن العاملين واعتماد السيد اللواء المحافظ يعنى نقل خالص من الابتدائى
قديم 14-02-2012, 11:21 AM
reda_abonar reda_abonar غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

reda_abonar is on a distinguished road
Impp

اقتباس:
حضرتك دا اتعمل اعادة توزيع من اول وجديد والموجه الاول وزعنى على مدرسة اعدادى يعنى الجواب مش ندب ده مكتوب فيه تم توزيع فلان على مدرسه كذا بوظيفه معلم لغة عربية اعدادى حيث انه غير مسماه الوظيفى من معلم لغة عربية ابتدائى الى معلم لغة عربية اعدادى بالقرار الوزارى رقم 275 لسنه 2011 واعتماد لجنه شؤن العاملين واعتماد السيد اللواء المحافظ يعنى نقل خالص من الابتدائى

طيب حضراتكم اخدتوا تدريب تغيير المسمى الوظيفى فى الاكاديمية ولا ايه الخطوات لو سمحتوا

سأدع الدنيا تفعل بى ما تشاء ......فهى لن تتجرأ ان تفعل بى اكثر مما كتبه الله لى
" قل لن يصيبنا الا ما كتب الله لنا "
قديم 14-02-2012, 06:44 PM
عضو مجتهد

اقتباس:
اطلع على الادارة اولا ان منفعش على المديرية وقلهم مدير المدرسة متعسف فى تطبيق قرار275 رغم تاكيد الوزير لعدم التعسف وعدم تعسف حضراتكم بالمثل واطلب من مدير الادرة يديلة تعليمات بتنفيذ القرار انت كدا فى السليم بس بردة مسعدتنيش عايزة صورة من القار بتاعكم الى فى اسمك او اسماكم لو كنتم مجموعة او صورة من نشرة النقل ياريت تساعدنى
قديم 14-02-2012, 06:49 PM
عضو مجتهد

قوللمدير بتاعك ان قانونا مش هوى يحددزيدةوعجز واشتكى باسماء زمايلك الى اتنقلو فى مدارس تانية باسم مديرك المتعسف بس اكتب عدد زملائك بالمدرسة الى فى نفس تخصصك وعدد الحصص الموزعة عليهم اوععد نصابكم تطلع زيادة عندة والتعسف واضح ربنا يوفقنا جميعا
قديم 14-02-2012, 08:29 PM
عضو مجتهد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حنين عبدالنبى مشاهدة المشاركة
اطلع على الادارة اولا ان منفعش على المديرية وقلهم مدير المدرسة متعسف فى تطبيق قرار275 رغم تاكيد الوزير لعدم التعسف وعدم تعسف حضراتكم بالمثل واطلب من مدير الادرة يديلة تعليمات بتنفيذ القرار انت كدا فى السليم بس بردة مسعدتنيش عايزة صورة من القار بتاعكم الى فى اسمك او اسماكم لو كنتم مجموعة او صورة من نشرة النقل ياريت تساعدنى
حضرتك انا معييش قرار دا انا معايا جواب للمدرسة الاعدادى اللى رايح ليها اما القرار مرفق باسماء المعلمين اللى غيروا المسمى الوظيفى واللى جاى من المديرية وده موجود فى الادارة مع شؤن العاملين

العلامات المرجعية