اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

قديم 20-03-2011, 08:43 PM
محمد السيد العربى محمد السيد العربى غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

محمد السيد العربى is on a distinguished road
افتراضي هام للبورسعيديه؟؟؟؟؟

ايه يا جماعه الموضوع اللى ما سمعتوش الا هنا فى المنتدى الاخت tatateto انها بتقول اننا اتخدعنا ايه معنى الكلام ده معقول ده صحيح؟؟؟؟ ازاى يا جماعه ده قرار وزير وتحته المحافظ ازاى يعنى يضحكوا علينا وبعدين ده على كل المحافظات مش بورسعيد بس يا ريت حد يرد عليا

قديم 20-03-2011, 10:13 PM
tatateto tatateto غير متواجد حالياً
عضو خبير

tatateto is on a distinguished road

يا استاذ محمد
لما روحنا لمحمود فضلون قال لسه القرار ما جاش علشان نعمل مصوغات التعيين ثم بعد ذلك اتضح ان الجواب اللي احنا اخذناه دة عبارة عن تسوية ماليه علشان لما يجي حاجة بشأن التعيين يبقي يعملوها من شهر 3 وبعدين انا جالي مكالمة تليفونية من احدي الموظفات في احدي الادارات بتقول ان في لجنة في نادي المعارف وطالبة جميع اسماء االمتعاقدين سواء وزارى او محلي وانا رايحة بكرة الادارة اخذ منها النشرة دي اللي فيها الاشارة التليفونية واوديها المدرسة لاتخاذ الازم وهرد عليكم ايه اللي حصل بالضبط
قديم 20-03-2011, 10:35 PM
عضو خبير

يا استاذ محمد

يا استاذ محمد

يا استاذ محمد

يا استاذ محمد
من فضلك جاوبني !! تقدر تقولي اله الي حصل معانا في المدارس بخصوص التعيين ؟ ويا ريت ما تقوليش شالوا اسامينا من دفتر المتعقدين حطوه في دفتر المعينيين!!! لان دة ملا حصلشي في معظم بل كل المدارس!!

هل عملنا مصوغات التعيين اللي اتعملت في المحافظات الاخري اللي بتسمع وتقرأ عنها في المنتدي وكأننا من بلد اخري؟
يا تري ايه اخبار ال90 اسم اللي بقالهم كتير اووي عند المحافظ لأن احنا مش هنعمل مصوغات التعيين ونبقي معلم الا لما المحافظ يمضي عليهم ودي حجة المديرية اللي معطلانا جنبها من غير لازم !!!\
يا ريت لو عند حضرتك كلام غير دة ترد عليه وتعفيني من مشوار بكرة اللي رايحة ادور فية علي حقي
قديم 21-03-2011, 12:00 AM
عضو مجتهد

يعنى قصدك ان الجواب ده اى كلام؟؟؟؟ انا معاكى اننا معملناش اى مصوغات للتعيين وانا بردو مستغربها يعنى احنا هنستنى لما 90 اسم يتمضوا ونعمل مصوغات التعيين؟؟؟ ويا ريت لو تكرمتى تقولى اللى هيحصل بكره بعد لما تيجى من مشوارك بالسلامه وشكرا لاهتمامك والاشاره دى بخصوص ال 3 سنين؟؟؟؟
قديم 21-03-2011, 12:32 PM
عضو خبير

السلام عليكم ( يا جماعة اللي حصل اني لما روحت المدرسة لاقيت مشكله بسبب تأخير المرتب الشهري بتاعنا لاننا بنقبض في نصف الشهر يعني مرتب شهر 2 قبضناه يوم 15/3 وزمايلي عاملين شكوي في الادارة بالموضوع ده فالمدير مرضيش يخرجني من المدرسة لكني سألت احد زملائي اللي من ضمن ال90 اسم اللي يقول عند المحافظ واللي يقول لاء المحافظ مضي عليهم وناقص علي الجوابات ومحدش عارف حاجة خالص وربنا ينتقم منهم
قديم 21-03-2011, 12:37 PM
عضو خبير

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد السيد العربى مشاهدة المشاركة
يعنى قصدك ان الجواب ده اى كلام؟؟؟؟ انا معاكى اننا معملناش اى مصوغات للتعيين وانا بردو مستغربها يعنى احنا هنستنى لما 90 اسم يتمضوا ونعمل مصوغات التعيين؟؟؟ ويا ريت لو تكرمتى تقولى اللى هيحصل بكره بعد لما تيجى من مشوارك بالسلامه وشكرا لاهتمامك والاشاره دى بخصوص ال 3 سنين؟؟؟؟
لاء انا ما قلتش انه اي كلام الجواب ده تسويه ماليه ملوش دعوة بإجراءات التعيين علشان يعني لما المديرية تتكرم وتتعطف علينا بإجراءات التعيين يكون حقك تقبض الكادر من شهر 3 ان شاالله يعملوا مصوغات التعيين السنة الجاية برضة حقك محفوظ!!!! والله كتر خيرهم إظاهر هما زهقوا سرقه فينا فقالوا حرااااااام كفاية كدة
قديم 21-03-2011, 02:40 PM
smartgirle smartgirle غير متواجد حالياً
عضو جديد

smartgirle is on a distinguished road

حسبى الله ونعم الوكيل محافظات تانية جابت ملف مصوغات التعيين وقدمته واحنا ليسه مش عارفين وبعدين ياتاتو الى بيدخل المديرية دى بيطلع ناسى هو كان عايز يسال على ايه ماتعرفيش تاخدى منهم كلمة مفيدة
قديم 21-03-2011, 05:11 PM
عضو خبير

اتصلت اليوم باستاذ صلاح عثمان مسئول الاحصاء الراجل كتر الف خيره من الناس المحترمه قالي ان انتوا استعجلتوا علي الجوابات ولكن الجواب دة علشان تسوية المرتب من شهر 3 وحقك ما يضعشي!! ذمة!!
وماتستعجلوش علي الناس اللي شغالة !! قال يعني شغالين قوي!!!وبالنسبة لمصوغات التعيين انتوا اصلا عملتوها من زمان وان شاالله التعيين يجي السنة الجاية دة قرار وزاري بتاريخ 1/3/2011 ينفذ من تاريخ القرار

انا مش مقتنعة بس حبيت ابلغكوا اللي حصل للأمانة !!!! اية رأيكوا؟؟؟؟؟؟؟
قديم 21-03-2011, 11:55 PM
عضو مجتهد

يعنى ايه التعيين يجى السنه الجايه؟؟؟؟ ايه ده هو احنا مش مكتوب لنا نفرح ؟؟؟؟؟

العلامات المرجعية