اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > منتــدى مُـعـلـمـــي مـصــــــر > منتدى معلمي التربية والتعليم

قديم 14-12-2010, 10:34 PM
محمد ابو مريم 84 محمد ابو مريم 84 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

محمد ابو مريم 84 is on a distinguished road
Opp انا مش معاكم

اولا : السلام على خير الشباب واشرف المهن اصحاب الرسالات
ثاينا : اسف على الدخول المتقطع بسبب الحسرة والمرارة التى اجدها دائما بين اخواتى وأصدقائى المعلمون المساعدون
ثالثا : بجد بحيى كل معلم موجود فى المنتدى وخارج المنتدى على افكاره بشأن قضية التثبيت اللى زهقنا وملينا من حواكيها ، اللى يقول يوم غضب ، واللى يقول نعتصم ، واللى يقول ................
انا فكرت فى حل فردى واكيد هيسمع وربنا يقدرنى انفذه الا هو ان شاء الله بعد يوم 1/1/2011 سأقوم برفع قضية امام المحكمة الادارية العليا ضد كلا من وزير التربية والتعليم ووزير التنمية الادارية ووزير المالية وفى ومن اليوم سأقوم بمراسلة بعض المحاميين لمعرفة الاجراءات اللازمة لذلك وفى نفس الوقت سأقوم بعرض المشكلة على اكتر من صحفى وخاصة احمد المسلمانى " الطابعة الاولى" يمكن يكون فى صفنا .... يعنى نعمل حاجة بدل الكلام اللى زهقنا منه .
ياريت اللى عنده شجاعة فى نفس اليوم 1/1/2011 يقوم برفع نفس القضية ضد نفس الاشخاص وصدقونى هتقرق كتير لو اتحركنا من جمودنا
احنا مش قادرين نكون مثل موظفى مراكز المعلوماتاللى هدين الدنيا
والا احنا مش زى شباب 6 ابريل اللى دخلوا من خلال جرأتهم اوسع ابواب الشرف
دحنا اصحاب المهنة المقدسة
ياريت تشركونى بالرأى ...........
ا / محمد دياب
معلم مع ايقاف التنفيذ منذ 19/9/2005
قديم 14-12-2010, 10:44 PM
الصورة الرمزية بحراوية من دمنهور
بحراوية من دمنهور بحراوية من دمنهور غير متواجد حالياً
عضو خبير

بحراوية من دمنهور is on a distinguished road

انا كمان باذن الله هيكون ده رد فعلى لان بجد الحكاية بقت بايخة وعدم رد الحكومة واعلانها التعيين ده كله بسببنا احنا لازم يا جماعة نتحرك بس انا متعاقدة من من 2004 والللى طلبوه نفذناه واخدنا الدبلومة وامتحنا ونجحنا وكمان اخدنا الاى سى دى ال فاضل ايه بجد كل شوية تصرحات مجهولة الهوية وكلام فى كلام انا عقدى معلم مساعد بينتهى فى 9 /3 يعنى لو متمش التعيين خلال الفترة دى هارفع قضية بجد وباذن الله هنكسبها من اول جلسة لان مفيش حجة لعدم التعيين والشروط كلها مستوفاه ارجو اللى عقدهم بينتهى قبل كده لازم يرفعو قواضى وياريت نجمع بعض عشان تبقى قضية رأى عام لانى انا وزمايلى اتفقنا على كده كل اللى هينتهى عقده لازم يرفع قضية ضد الحكومة بجد احنا اللى ساكتين وعطينهم فرصة يلعبو بينا
قديم 14-12-2010, 10:49 PM
محمد ابو مريم 84 محمد ابو مريم 84 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

محمد ابو مريم 84 is on a distinguished road

شكرا زميلتى الفاضلة على مرورك الكريم
ياريت نروج للفكرة بين زمايلنا فى المنتدى وفى المدارس ويكون تحركنا محسوب وسريع ننتظر حتى انتهاء آخر حجة عندهم وهى الاحتفال بعيد المعلم يوم 25/12/2010 تقريبا واللى هيعلن فيه الرئيس قرار التعيين

العلامات المرجعية