اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإداري > أرشيف المنتدى

أرشيف المنتدى هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 26-11-2010, 11:37 PM
Bent 3bdo Bent 3bdo غير متواجد حالياً
طالبة جامعية (كلية صيدلية عين شمس)

Bent 3bdo is on a distinguished road
افتراضي للى عايز يفهم

ينادي المرضي النفسيين حاليا بالتحقيق وعقاب شيكا
أي قانون هذا الذي يجبر شخص ما علي تمثيل بلده غير التجنيد، وأي عاقل هذا الذي يفكر أن لاعب يسافر مع منتخب العسكري في بطوله وهميه بسوريا ولا يتمارض ،ثم يتمارض مع منتخب بلاده القومي؟؟؟
أي عقليه هذه التي تتحكم في رياضة مصر إعلاميا؟
لماذا لا تتطالبوا بعقاب لاعب إعتزل اللعب دوليا وهو متألق مع ناديه ويحتاجه المنتخب أكثر من أي لاعب؟؟؟بعد أن قرر عدم لعب الكره بإسم مصر،،،وهو حقه كاملا؟
لماذا تظهر أمراض العصبيه بشكل فاضح علي الاعلاميين؟
هل لو خرج شيكابالا وإعتزل دوليا رسميا ستحترموا قراره مثلما إحترمتم قرار الآخر؟؟؟
*لقد إنتظرت أن يكون هناك من يعقل الأمور ويضعها فقط في مكانها ، ولكن مثلما فتح السيد علاء حنفية الاستنفار العدائي الاعلامي ضد الجزائر ولم يسكتها إلا والده،،،فتحها شحاته علي عمرو وشيكابالا ولن يسكتها سواه.
*لقد أساء شحاته الحديث حتي لو كان واثقا منه، فلقد نسي أنه مسئولا كبيرا وحديثه مأخوذ عليه، إنه أساء إسائة بالغه لدكتور دمث الخلق مشهود له بتفوقه علميا وأخلاقيا وإتهمه بالتزوير علنا.
*وأيضا تلاعب به صغار المندوبين من القنوات وأخرجوا منه تصريحات تسئ للاعب دولي هو معشوق ناديه، فخسر كثيرون منهم وبدون وجه حق.
*قد يكون شحاته علي حق، ولكن كيف يمنع طبيب المنتخب من التأكد من الحقيقه ليطمئن قلبه قبل الحديث؟
من أعطاه الحق الإلهي لقراءة مافي الصدور وإصدار الأحكام؟
من أعطاه الحق لفهم مهنة الاطباء وتقرير الحاله؟
من قال له أن سقوط شيكابالا مفهوم وواضح أنه فعلها ليهرب من المنتخب ، وقد رأينا كيف يسقط الرجل ميتا وهو يسير في منتهي الشباب، ورأينا الرجل يسقط ميتا وهو يحرز هدفا في مباراة كرة قدم، ورأينا جميعا كيف سقط م.عبد الوهاب رحمه الله بدون قيام؟؟؟
*إذا كانت سقطة شيكابالا صادقه وكما قال د.منيري فهي تسمي بالالمانيه
Hexenschuss بالعربيه الخرزه، وترجمتها بالعاميه خبطة الساحره،، وهي من ألام الظهر الفجائيه البسيطه والخطيره أيضا وتنتج عن حمل عصبي وبدني مفاجئ ..
كنت أشك كثيرا لولا حركة شيكا العصبيه أثناء وقوع جابر ،باللف الكامل لوسطه أثناء جريه والعوده بوسطه في حركه عصبيه ، وهي أول وأكبر أسباب هذا المرض مع ضغط الخوف الشديد أو العصبيه الزائده....ويعطي الاطباء فيها راحه من ٣-٧ أيام مع عدم التحميل علي عضلات الظهر التي يليها إصابة الغضروف الاسفل والفقرات القطنيه وهو مايحتاج لشهور طويله لعلاجه.
عندما يكون الرجل مسئولا وجب عليه فهم نتائج مايقول ويصرح به، وعندما يكون مديرا فنيا فيجب أن يعلم أنه أصبح والدا لكل لاعبي مصر وإذا وجد إبنا حاد عن الطريق وجب عليه إصلاحه والجلوس معه ، علي الاقل سيعرف الكل أن الإبن عاق وليس الاب هو العاق.
إنها رياضه وكرة قدم فقط لاغير وليست حربا مقدسه وجب فيها قتل الجندي الهارب من النزال؟؟
إنها بطوله في لعبه رياضيه لا يضمن مخلوق الفوز بها مهما بلغت قوته وتكتيكه وأسلحته الفنيه، فهي لعبه لاتفهم معاني الطبيعه والاخلاق والعلم، ووصول فرق مثل غانا وأورجواري للادوار الكبري وخروج البرازيل والارجنتين وصانعة اللعبه إنجلترا ،لهو الدليل الاكبر علي أنها لا دخل لها بالعقل والعلم.
إنها بطولات كؤوس، وليست دوري طويل الأجل يصحح البطل أخطاؤه فيها.
*شيكابالا الذي أصبح مشكله قوميه وخائن وقد يصل لحد الجاسوسيه ،يطالبون القصاص منه، هو في واقع الامر شاب محبوب جدا لكل زملاؤه ويعطف علي الضعيف والصغير فيهم ويمتلإ بالإنسانيه والخجل من الإعلام وقد تكون شيئا نفسيا يعيقه عن الاعلام ، فلا يخرج ليدافع عن نفسه أو يجتذب الاعلاميين حوله ،،،شاب بسيط جدا يعشق رمز مصري مثل محمد منير فكيف لايعشق بلده؟؟
وكيف يذهب للمنتخب العسكري لسوريا في بطوله تافهه لم يراها أحد ويضيع شهرا ، إذا كان يحب الذهاب لمارينا مثلا؟ لكان الوقت الافضل للتمارض.
**إن طلب شحاته ضم شيكابالا وقد رآه يسقط في المباره عليه علامة إستفهام ضخمه؟؟؟؟؟؟؟؟
كان الاولي به الاتصال بجهازه الفني وطبيبه والسؤال عن حالته، ثم يخرجه من حساباته وعند سؤاله يكون الرد سهلا،،،اللاعب أصيب وخرج من حساباتنا للاصابه،،،ثم تفعل ماتشاء لتتأكد وتعنفه كما تريد؟؟
ولكنك كنت مبيت النيه لعلمك أنك ستختاره ويأتي تقرير ولا تقرأه وتعلن للعالم جرم شيكا وبرائتك.....وضحت يامعلم...ولكنك لست أذكي الناس.
هداك الله وإيانا.

ان معظم الناس لما بتحط حاجه ف دماغها مش بتغيرها
ياعنى شيكا بيتهرب يبقى بيتهرب
طب نتعب نفسنا ونفكر شويه لا
هو بيهرب ياعنى بيهرب
ومش عارفه ليه عندى ثقه ان ماحدش هيقرا الموضوع
علشان ماحدش عايز يفهم حاجه غير اللى هو عايز يفهمها وبس

آخر تعديل بواسطة Bent 3bdo ، 26-11-2010 الساعة 11:41 PM
قديم 26-11-2010, 11:40 PM
بنت الزمالك بنت الزمالك غير متواجد حالياً
عضو مميز 2013

بنت الزمالك is on a distinguished road

بجد بجد بجد بجد بجد بجد بجد قولتييييييييييييييييييييييييي كل حاجه يا لولو تسلم ايدك والله العظيييييييييييييييم ناااااااااااايس توبيك جدا يا احلي زملكاوية عرفتها في الدنيااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
قديم 27-11-2010, 12:28 AM

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بنت الزمالك مشاهدة المشاركة
بجد بجد بجد بجد بجد بجد بجد قولتييييييييييييييييييييييييي كل حاجه يا لولو تسلم ايدك والله العظيييييييييييييييم ناااااااااااايس توبيك جدا يا احلي زملكاوية عرفتها في الدنيااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
شكرا يا قلبى ربنا يخليكى
يارب الرساله توصل بس ولو انى اشك
قديم 02-12-2010, 10:48 AM
الصورة الرمزية Golden Eagle
Golden Eagle Golden Eagle غير متواجد حالياً
عضو قدوة

Golden Eagle is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bent 3bdo مشاهدة المشاركة
ينادي المرضي النفسيين حاليا بالتحقيق وعقاب شيكا
أي قانون هذا الذي يجبر شخص ما علي تمثيل بلده غير التجنيد، وأي عاقل هذا الذي يفكر أن لاعب يسافر مع منتخب العسكري في بطوله وهميه بسوريا ولا يتمارض ،ثم يتمارض مع منتخب بلاده القومي؟؟؟
أي عقليه هذه التي تتحكم في رياضة مصر إعلاميا؟
لماذا لا تتطالبوا بعقاب لاعب إعتزل اللعب دوليا وهو متألق مع ناديه ويحتاجه المنتخب أكثر من أي لاعب؟؟؟بعد أن قرر عدم لعب الكره بإسم مصر،،،وهو حقه كاملا؟
لماذا تظهر أمراض العصبيه بشكل فاضح علي الاعلاميين؟
هل لو خرج شيكابالا وإعتزل دوليا رسميا ستحترموا قراره مثلما إحترمتم قرار الآخر؟؟؟
أعترض علي أول سطر
مش معني إني مختلف مع صاحب الكلام يبقي أنا اللي مريض نفسي
بس نسيبنا منه و نشوف اللي بعده
دلوقتي الاسلام بيمنع السرقة و عمل عقوبة ليها قطع اليد ( مع وجود إستثناءات )
يبقي قانون الاسلام يمنع السرقة
لما الفيفا اللي قوانينها بتتطبق علي اللعبة تعمل بند بعدم جواز إن اللاعب المطلوب دوليا ً يلعب مباراة في مدة 5 أيام بعد مباراة منتخبه اللي إعتذر عنها يبقي قانون الفيفا يمنع التهرب من تمثيل فريق البلد
دا القانون
بعيدا ً عن القانون أي لاعب بيفكر يرد جميل لمنتخب لازم ينضم و خصوصا ً ف الفترة اللي فاتت دي لأن الثقة ف المنتخب و جهازة كانت صفر
بالنسبة لجزئية السفر لسوريا أنا مش عارف عنها معلومات كافية ف هاتتأجل شوية
بالنسبة لبركات
المشكلة مش ف التهرب
المشكله إني كنت عايزك قلتلي لا أنا مش جاي
بركات كان كلامه واضح و صريح
بعد ماتش الجزائر قال
لسير شحاته كفاية كدا
يعني مرسيه ع الحكاية إنه ما يحطهوش ف إعتباره
و السبب تجهيز بديل قوي لكاس العالم اللي جاي يكون عنده خبرة دولية كافية لأننا مش عايزين نهلل بالصعود و بعد كدا يبقي أكبر إنجاز لينا هو التعادل مع إنجلترا ( زي ناس كدا
)
*لقد إنتظرت أن يكون هناك من يعقل الأمور ويضعها فقط في مكانها ، ولكن مثلما فتح السيد علاء حنفية الاستنفار العدائي الاعلامي ضد الجزائر ولم يسكتها إلا والده،،،فتحها شحاته علي عمرو وشيكابالا ولن يسكتها سواه.
*لقد أساء شحاته الحديث حتي لو كان واثقا منه، فلقد نسي أنه مسئولا كبيرا وحديثه مأخوذ عليه، إنه أساء إسائة بالغه لدكتور دمث الخلق مشهود له بتفوقه علميا وأخلاقيا وإتهمه بالتزوير علنا.
*وأيضا تلاعب به صغار المندوبين من القنوات وأخرجوا منه تصريحات تسئ للاعب دولي هو معشوق ناديه، فخسر كثيرون منهم وبدون وجه حق.
*قد يكون شحاته علي حق، ولكن كيف يمنع طبيب المنتخب من التأكد من الحقيقه ليطمئن قلبه قبل الحديث؟
من أعطاه الحق الإلهي لقراءة مافي الصدور وإصدار الأحكام؟
من أعطاه الحق لفهم مهنة الاطباء وتقرير الحاله؟
من قال له أن سقوط شيكابالا مفهوم وواضح أنه فعلها ليهرب من المنتخب ، وقد رأينا كيف يسقط الرجل ميتا وهو يسير في منتهي الشباب، ورأينا الرجل يسقط ميتا وهو يحرز هدفا في مباراة كرة قدم، ورأينا جميعا كيف سقط م.عبد الوهاب رحمه الله بدون قيام؟؟؟
*إذا كانت سقطة شيكابالا صادقه وكما قال د.منيري فهي تسمي بالالمانيه
hexenschuss بالعربيه الخرزه، وترجمتها بالعاميه خبطة الساحره،، وهي من ألام الظهر الفجائيه البسيطه والخطيره أيضا وتنتج عن حمل عصبي وبدني مفاجئ ..
كنت أشك كثيرا لولا حركة شيكا العصبيه أثناء وقوع جابر ،باللف الكامل لوسطه أثناء جريه والعوده بوسطه في حركه عصبيه ، وهي أول وأكبر أسباب هذا المرض مع ضغط الخوف الشديد أو العصبيه الزائده....ويعطي الاطباء فيها راحه من ٣-٧ أيام مع عدم التحميل علي عضلات الظهر التي يليها إصابة الغضروف الاسفل والفقرات القطنيه وهو مايحتاج لشهور طويله لعلاجه.
يعني حسام حسن لعب بيه مصاب ؟؟؟
دا أولا ً
ثانيا ً بالنسبة للأمراض
إحنا أخدنا ف إعدادي ف الدراسة أعراض أمراض كدا
الأمراض كان منها الانفلونزا و شلل الأطفال ( و مرضين تاني مش فاكرهم )
كل الأمراض الاربعه كان فيها إرتفاع درجة الحرارة شئ مشترك
يبقي عم الحج الكاتب عرف منين إن اللي شافه دا هو المرض اللي بيقول عليه مش حاجة مشابهه ليه ف الأعراض ؟؟؟
عندما يكون الرجل مسئولا وجب عليه فهم نتائج مايقول ويصرح به، وعندما يكون مديرا فنيا فيجب أن يعلم أنه أصبح والدا لكل لاعبي مصر وإذا وجد إبنا حاد عن الطريق وجب عليه إصلاحه والجلوس معه ، علي الاقل سيعرف الكل أن الإبن عاق وليس الاب هو العاق.
الجزأ دا صح جدا ً
كان المفروض حتي لو اللاعب بيتمارض سير شحاته يقعد معاه و يكلمه بس هو أخده التكبر شوية
و لو بصينا للأمور من ناحيته ممكن نلاقي عنده حق
أقل حاجة لما واحد ف مركز و سن حسن شحاته يقول لشيكابالا تعالي ف فريق المنتخب يقوم يروحله بالتقرير لو كان عيان
لكن مش يبعتله ورقه من دكتور الزمالك و ما يروحش بيها حتي
أظن إنه لو كان راح كان خلص الليلة
و المفروض يتعلم من عبد الواحد السيد
لكن هو بعت ورقه و قالك أنا عيان
و بعدها بكام يوم خف و لعب ماتش

إنها رياضه وكرة قدم فقط لاغير وليست حربا مقدسه وجب فيها قتل الجندي الهارب من النزال؟؟
إنها بطوله في لعبه رياضيه لا يضمن مخلوق الفوز بها مهما بلغت قوته وتكتيكه وأسلحته الفنيه، فهي لعبه لاتفهم معاني الطبيعه والاخلاق والعلم، ووصول فرق مثل غانا وأورجواري للادوار الكبري وخروج البرازيل والارجنتين وصانعة اللعبه إنجلترا ،لهو الدليل الاكبر علي أنها لا دخل لها بالعقل والعلم.
إنها بطولات كؤوس، وليست دوري طويل الأجل يصحح البطل أخطاؤه فيها.
*شيكابالا الذي أصبح مشكله قوميه وخائن وقد يصل لحد الجاسوسيه ،يطالبون القصاص منه، هو في واقع الامر شاب محبوب جدا لكل زملاؤه ويعطف علي الضعيف والصغير فيهم ويمتلإ بالإنسانيه والخجل من الإعلام وقد تكون شيئا نفسيا يعيقه عن الاعلام ، فلا يخرج ليدافع عن نفسه أو يجتذب الاعلاميين حوله ،،،شاب بسيط جدا يعشق رمز مصري مثل محمد منير فكيف لايعشق بلده؟؟
هو بيتكلم عن نفس شيكابالا بتاع الزمالك ؟؟؟
يجوز برضو
خجل لأنه شتم جمهور التالته شمال
و رفع جزم
و عمل خناقات مع الجمهور و يقولي خجل ؟؟؟
قد يكون محبوب من زمايله
و بيحب محمد منير
بس هو حبه لمحمد منير يبقي دليل علي حبه لمصر ؟؟؟ ( ع فكره هروبه من الماتش مش معناه بالضروره العكس )
ما واحد طالع نازل يغني بحبك يا مصر و هو هربان م التجنيد
وكيف يذهب للمنتخب العسكري لسوريا في بطوله تافهه لم يراها أحد ويضيع شهرا ، إذا كان يحب الذهاب لمارينا مثلا؟ لكان الوقت الافضل للتمارض.
**إن طلب شحاته ضم شيكابالا وقد رآه يسقط في المباره عليه علامة إستفهام ضخمه؟؟؟؟؟؟؟؟
كان الاولي به الاتصال بجهازه الفني وطبيبه والسؤال عن حالته، ثم يخرجه من حساباته وعند سؤاله يكون الرد سهلا،،،اللاعب أصيب وخرج من حساباتنا للاصابه،،،ثم تفعل ماتشاء لتتأكد وتعنفه كما تريد؟؟
ولكنك كنت مبيت النيه لعلمك أنك ستختاره ويأتي تقرير ولا تقرأه وتعلن للعالم جرم شيكا وبرائتك.....وضحت يامعلم...ولكنك لست أذكي الناس.
هداك الله وإيانا.

ان معظم الناس لما بتحط حاجه ف دماغها مش بتغيرها
ياعنى شيكا بيتهرب يبقى بيتهرب
طب نتعب نفسنا ونفكر شويه لا
هو بيهرب ياعنى بيهرب
ومش عارفه ليه عندى ثقه ان ماحدش هيقرا الموضوع
علشان ماحدش عايز يفهم حاجه غير اللى هو عايز يفهمها وبس
سؤال بقي
هل من المصادفة إن 3 لاعيبة من الزمالك يتصابوا قبل مباراة منتخباتهم القومية و يخفوا بعدها و يلعبوا ماتش الزمالك اللي ف الدوري ؟؟؟

المجد للشهداء و الكيان فقط
قديم 02-12-2010, 10:56 AM
عضو قدوة

شيكابالا: كل تلك الادعاءات لن تخرجني عن تركيزي

أكد محمود عبد الرازق "شيكابالا" نجم الزمالك أنه لن يلتفت للهجوم الموجه ضده، مؤكدا أن تركيزه منصب على تقديم عروض طيبة مع فريقه.
واتهمت وسائل إعلام عديدة شيكابالا بإدعاء الإصابة للتهرب من مباراة منتخب مصر الودية أمام أستراليا 17 نوفمبر.
كما تورط اللاعب في تسجيل ظهر فيه يخرج عن نص اللياقة في هتافه مع جماهير الزمالك احتفالا بالفوز على المصري البورسعيدي.
وقال شيكابالا لـ FilGoal.com يوم الخميس "لا يمكنني أن أدعي الإصابة فالكل يعلم بإصابتي، كما أني لازلت مصابا واحتاج إلى ثلاثة أسابيع كي أعود لكامل لياقتي ".
يذكر أن شيكابالا استبعد من تشكيلة الفراعنة بعدما تقدم طبيب الزمالك بتقرير يفيد إصابة اللاعب في ظهره، والتي جعلته يستخدم قطعة من السليكون في حذائه يستخدمها ليستعيد كامل لياقته بحسب نصائح طبيب أمريكي.
وأردف اللاعب الأسمر "بالنسبة للاتهامات الموجهة ضدي بسب الأهلي أؤكد للجميع أن تلك الاتهامات لن تؤثر علي فأنا في كامل تركيزي لأواصل تقديم العروض الطيبة مع الزمالك ".
واستمر "كانت مباراتنا أمام المصري صعبة لأننا خضناها ولدينا إصابات عديدة، كما أن خسارة الأهلي وضعت علينا ضغوطا أخرى".
واستفاض "في الماضي عندما كان يتعادل الأهلي كنا نتعادل وعندما يخسر كنا نخسر، لكن الأمور تغيرت في الوقت الراهن، فمن الجيد أن تفوز وفريقك لديه كل تلك المشاكل".
ويقدم شيكابالا الموسم الجاري أداء مبهرا مع الزمالك متصدرا لائحة هدافي الفريق الأبيض بخمسة أهداف، وقاد فريقه لاعتلاء صدارة ترتيب الدوري برصيد 24 نقطة وبفارق أربع نقاط عن أقرب منافسيه.

قديم 03-12-2010, 12:26 PM
بنت الزمالك بنت الزمالك غير متواجد حالياً
عضو مميز 2013

بنت الزمالك is on a distinguished road

دييجووووووووووووووو ارماندو شيكابالا اتهامات مين وكلام مييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييييييين بس مزيد من التألق يا شيكا يا جامد كلنا وراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااك
اسبايسي شيكابالا وفي الديربي هيرد علي الاتهامات دددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد ددددددددي
اووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووه زملكاوي والديربي قريب يا جولدن وربنا معاك
قديم 04-12-2010, 02:15 AM

اقتباس:
بالنسبة لبركات
المشكلة مش ف التهرب
المشكله إني كنت عايزك قلتلي لا أنا مش جاي
بركات كان كلامه واضح و صريح
بعد ماتش الجزائر قال لسير شحاته كفاية كدا
يعني مرسيه ع الحكاية إنه ما يحطهوش ف إعتباره
و السبب تجهيز بديل قوي لكاس العالم اللي جاي يكون عنده خبرة دولية كافية لأننا مش عايزين نهلل بالصعود و بعد كدا يبقي أكبر إنجاز لينا هو التعادل مع إنجلترا ( زي ناس كدا
)

اولا احنا مش بنتكلم ع الموقف ده احنا بنتكلم على ساعات لما قال مصاب و راح لعبب ماتش ودى مع الاهلى ف نفس يوم ماتش المنتخب تقريبا
و مرة تانيه او نفس المرة الله اعلم لما قال مش بلعب ع ترتان و راح لعب مع الاهلى ف افريقيا عليه

ثانيا التفسير ده كده بيدين ابو تريكه و احمد حسن وبقيه شله العواجيز اللىموجوده دلوقتى
كده هما مش عايزين يدوا الفرصصه للشباب علشان نفس الكلام الللى قولته ده

ثالثا بامانه لو كان شيكا مكان بركات كنتو هتقبلو العذر ده ؟؟؟ ولا هتقولوا الكلام اللى انت كتبه بتاع موقف حساس ؟؟؟

اقتباس:
بعيدا ً عن القانون أي لاعب بيفكر يرد جميل لمنتخب لازم ينضم و خصوصا ً ف الفترة اللي فاتت دي لأن الثقة ف المنتخب و جهازة كانت صفر

جميل ايه ده اللى يرده ؟؟؟
بلا بهدله بلا قله قيمه
انا لو مكانه اعتزل اللعب الدولى واريح دماغى لحد مايجى مدرب تانى بلا ارف
اقتباس:
بالنسبة لجزئية السفر لسوريا أنا مش عارف عنها معلومات كافية ف هاتتأجل شوية

النقطه هنا ان هو لو كان زى الكلام اللى بيتقال انه مش عايز يتعب نفسه ف المنتخب و عايز ي قضيها سهر ف مارينا كان اولى بيه مايروحش بطوله ملهاش لازمه زى بطوله كاس العالم العسكرى اللى هى بطوله ملهاش اى 30 لازمه ولا هياخد شو ولا اى حاجه م وراها و هيروح يلاعب حبه عساكر و ساعتها ماكنش حد هيقدر يقوله تلت ال3 كلام

اقتباس:
يعني حسام حسن لعب بيه مصاب ؟؟؟
دا أولا

جايز ليه لأ؟

اقتباس:
ثانيا ً بالنسبة للأمراض
إحنا أخدنا ف إعدادي ف الدراسة أعراض أمراض كدا
الأمراض كان منها الانفلونزا و شلل الأطفال ( و مرضين تاني مش فاكرهم )
كل الأمراض الاربعه كان فيها إرتفاع درجة الحرارة شئ مشترك
يبقي عم الحج الكاتب عرف منين إن اللي شافه دا هو المرض اللي بيقول عليه مش حاجة مشابهه ليه ف الأعراض ؟؟؟
زى ماحسن شحاته عرف م وقعته ان هو مش مصاب

اقتباس:
الجزأ دا صح جدا ً
كان المفروض حتي لو اللاعب بيتمارض سير شحاته يقعد معاه و يكلمه بس هو أخده التكبر شوية
و لو بصينا للأمور من ناحيته ممكن نلاقي عنده حق
أقل حاجة لما واحد ف مركز و سن حسن شحاته يقول لشيكابالا تعالي ف فريق المنتخب يقوم يروحله بالتقرير لو كان عيان
لكن مش يبعتله ورقه من دكتور الزمالك و ما يروحش بيها حتي
أظن إنه لو كان راح كان خلص الليلة
و المفروض يتعلم من عبد الواحد السيد
لكن هو بعت ورقه و قالك أنا عيان
و بعدها بكام يوم خف و لعب ماتش

ياعنى انا عاوزة افهم شحاته والناس مزعلين نفسكو ليه؟
مش حسن شحاته لسه كان قايل قبلها انه ماينفعش للعب الدولى
و انتو مقتنين بكده ؟ ولما كان بيخادو كان بياخدو يحرس بيه الدكه
ليه محسسنى انه كان اللاعيب اللى ماكنش المنتخب بيعرف يلعب م غيره او انه كان هيروح يلعب
مابيروح وبيقعد احتياطى لناس هو فارق عنها بسنين وبيسكت وومابيتكلمش

اقتباس:
هو بيتكلم عن نفس شيكابالا بتاع الزمالك ؟؟؟
يجوز برضو
خجل لأنه شتم جمهور التالته شمال
و رفع جزم
و عمل خناقات مع الجمهور و يقولي خجل ؟؟؟
قد يكون محبوب من زمايله

اى نعم هو نفس ذات الشخص
ع فكرة بجد والله شيكا شخصيه طيبه وخجوله و زمايله بتحبه اى حد اتعامل معاه بيقول عليه كده
و لو حد ركز معاه ف الماتشات هيلاقى كده برده
ياعنى عمره ماراح عمل فاول سخيف مع حد مثلا او اى حاجه زى كده بالعكس لو عمل فاول بيعتذر للاعيب التانى و بيضضحك وبتاع
اى حد جاب جول بيجرى يفرح معاه ولا كأنه هو اللى جابه
مش مغرور وتحس انه منفسن كده م اللى حواليه زى احمد حسن وعمرو زكى
لو تفتكر اول موسم جيه الزمالك حصلت مشكله بينه وبين عمرو زكى ف الملعب و عمرو ضربه بالقلم و هو قام معيط و مشى
انا ماشفتش الموقف ده اتحكالى و دروت ع فيديو ليه لحد ماطلع عينى ومالقتوش

الخناقات و الجزمه
مش مشكلته بقى ان دمه حامى ومابيقبلش ان حد يشتمه بشتايم كده وبامه ويسكت وياريته واحد ولا اتنين ده بسم الله ماشاء الله ياعنى
وماتقولش لاعب محترف بقى والكلام اللى بيتقال علشان مش مقتنعه بيه
مش مطلوب ياعنى يتشتم بامه م 50 الف ولا حاجه و ااادام البشر دى كلها ويقف يضحك ويقول اصلى لاعب محترف بقى

اللى تتاخد عليه بس حوار الماتش اللى فات
و اعتبروها ذله لسان جل م لا يسهو
و لو انكو انتو اللى ابتديتو العداء ده زمان

غير كده 99,9 م الولاد لسانهم زى الزفت
ياعنى غالبا معظم ان ماكنش كلهم الى بيتكلموا بيشتمو و بافظع م كده
دلوقتى الشتيمه وجعتهم اوى ولما هما بيشتموه هو ااو اغيره عادى بتبقى رجوله
غير ان انتو اللى خدتو الكلام ع نفسكو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Golden Eagle مشاهدة المشاركة
سؤال بقي
هل من المصادفة إن 3 لاعيبة من الزمالك يتصابوا قبل مباراة منتخباتهم القومية و يخفوا بعدها و يلعبوا ماتش الزمالك اللي ف الدوري ؟؟؟
شوفت بقى سبحان الله بتحصل
اذا اراد شيئا انما يقول له كن فيكون

جدو وسيد معوض مالعبوشش ماتش المنتخب و بعدها بكام يوم لعبوا مع الاهلى قصاد الترجى

اقتباس:
شيكابالا: كل تلك الادعاءات لن تخرجني عن تركيزي

أكد محمود عبد الرازق "شيكابالا" نجم الزمالك أنه لن يلتفت للهجوم الموجه ضده، مؤكدا أن تركيزه منصب على تقديم عروض طيبة مع فريقه.
واتهمت وسائل إعلام عديدة شيكابالا بإدعاء الإصابة للتهرب من مباراة منتخب مصر الودية أمام أستراليا 17 نوفمبر.
كما تورط اللاعب في تسجيل ظهر فيه يخرج عن نص اللياقة في هتافه مع جماهير الزمالك احتفالا بالفوز على المصري البورسعيدي.
وقال شيكابالا لـ FilGoal.com يوم الخميس "لا يمكنني أن أدعي الإصابة فالكل يعلم بإصابتي، كما أني لازلت مصابا واحتاج إلى ثلاثة أسابيع كي أعود لكامل لياقتي ".
يذكر أن شيكابالا استبعد من تشكيلة الفراعنة بعدما تقدم طبيب الزمالك بتقرير يفيد إصابة اللاعب في ظهره، والتي جعلته يستخدم قطعة من السليكون في حذائه يستخدمها ليستعيد كامل لياقته بحسب نصائح طبيب أمريكي.
وأردف اللاعب الأسمر "بالنسبة للاتهامات الموجهة ضدي بسب الأهلي أؤكد للجميع أن تلك الاتهامات لن تؤثر علي فأنا في كامل تركيزي لأواصل تقديم العروض الطيبة مع الزمالك ".
واستمر "كانت مباراتنا أمام المصري صعبة لأننا خضناها ولدينا إصابات عديدة، كما أن خسارة الأهلي وضعت علينا ضغوطا أخرى".
واستفاض "في الماضي عندما كان يتعادل الأهلي كنا نتعادل وعندما يخسر كنا نخسر، لكن الأمور تغيرت في الوقت الراهن، فمن الجيد أن تفوز وفريقك لديه كل تلك المشاكل".
ويقدم شيكابالا الموسم الجاري أداء مبهرا مع الزمالك متصدرا لائحة هدافي الفريق الأبيض بخمسة أهداف، وقاد فريقه لاعتلاء صدارة ترتيب الدوري برصيد 24 نقطة وبفارق أربع نقاط عن أقرب منافسيه.
مابثقش ف اى تصريح ع لسان شيكا
علشان شيكا (خجول) ومابيحبش يتعامل مع الاعلام
غير ان الكلام مش منطقى ومش راكب ع بعضه

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بنت الزمالك مشاهدة المشاركة
دييجووووووووووووووو ارماندو شيكابالا اتهامات مين وكلام مييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييييييين بس مزيد من التألق يا شيكا يا جامد كلنا وراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااك
اسبايسي شيكابالا وفي الديربي هيرد علي الاتهامات دددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد ددددددددي
اووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووه زملكاوي والديربي قريب يا جولدن وربنا معاك
مابلاش
شيكا هيتشتم م هنا و هيقضيها كعوب م هنا ده ف حاله انه فضل سليم لحد الماتش ياعنى والاهلاويه ماغتلهوش
و الماتش عامه بدفاع الشوارع ده و ومستوى وحيد الفظيع ده
هنشيل طين وهتبىقى فضيحه بجلاجل
ربنا يستر
قديم 09-12-2010, 02:29 PM
عضو قدوة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Bent 3bdo مشاهدة المشاركة

اولا احنا مش بنتكلم ع الموقف ده احنا بنتكلم على ساعات لما قال مصاب و راح لعبب ماتش ودى مع الاهلى ف نفس يوم ماتش المنتخب تقريبا
و مرة تانيه او نفس المرة الله اعلم لما قال مش بلعب ع ترتان و راح لعب مع الاهلى ف افريقيا عليه
هي مرة واحدة بتاعت الترتان
و إتعاقب بعدها لفتره و بعدها رجع
بس الكلام ما كانش ع دا + الموضوع دا أخد حجمه ساعتها

ثانيا التفسير ده كده بيدين ابو تريكه و احمد حسن وبقيه شله العواجيز اللىموجوده دلوقتى
كده هما مش عايزين يدوا الفرصصه للشباب علشان نفس الكلام الللى قولته ده
لا طبعا ً
أولا ً أحمد حسن دا لو ناسيه أحسن لاعب أفريقي ف الدورة اللي فاتت
أبو تريكه كل ماتش ف المنتخب بيأدي أداء عالي
وائل جمعه ..... ههههههههه
كل واحد ( بني آدم يعني ) ليه وجهة نظر
بركات عايز تجديد علشان مش حاسس إنه هايبقي مفيد للمنتخب + شبع بطولات أفريقية
تريكة و العميد لأ مش شايفين كدا
بس
عايز أقول إن وجودهم ف المنتخب مهم و عندهم اللي يقدموه و مش بيضربوا حسن شحاته ع إيده إنه ياخدهم
يعني سايبين قدامه الإختيار واسع
و من رأيي بعد الوصول لأمم أفريقيا دي ( لو وصلنا ) كلهم يودعوا
واحد زي شكري و عفروتو و حسام عرفات و الواد بتاع نص الزمالك المدافع ( لعب ماتش استراليا ) دول حاليا ً ياكلوا الزلط أصلا ً مع شوية قدام زي حسني و فتحي و وليد سليمان يعملوا فريق جامد و مستمر
ما أكدبش عليكي أنا حاسس إن غانا هاتشقلطنا ف السنين اللي جايه

ثالثا بامانه لو كان شيكا مكان بركات كنتو هتقبلو العذر ده ؟؟؟ ولا هتقولوا الكلام اللى انت كتبه بتاع موقف حساس ؟؟؟
و هو لو كان شيكا مكان بركات كنتي دافعتي عنه ؟؟؟

جميل ايه ده اللى يرده ؟؟؟
بلا بهدله بلا قله قيمه
انا لو مكانه اعتزل اللعب الدولى واريح دماغى لحد مايجى مدرب تانى بلا ارف

حسن شحاته أعظم مدرب مسك الفريق
في البعض شيف إن الجوهري أحسن
أنا ما شفتش الجوهري عمل إيه بس حسن شحاته جايب 3 أفريقيا ما أظنش إن في حاجة تقدر تقلل من كدا
مش معني إنه سايب شيكابالا و ميدو إنه وحش
لأنه برضو سايب أحمد مجدي و سايب حسام عاشور و سايب شريف إكرامي و سايب غيرهم كتير مستواهم كويس
طالما إنه بيعمل المطلوب يبقي ماحدش يقوله خد مين و ما تاخدش مين

النقطه هنا ان هو لو كان زى الكلام اللى بيتقال انه مش عايز يتعب نفسه ف المنتخب و عايز ي قضيها سهر ف مارينا كان اولى بيه مايروحش بطوله ملهاش لازمه زى بطوله كاس العالم العسكرى اللى هى بطوله ملهاش اى 30 لازمه ولا هياخد شو ولا اى حاجه م وراها و هيروح يلاعب حبه عساكر و ساعتها ماكنش حد هيقدر يقوله تلت ال3 كلام

رأيي إن حسام حسن هو اللي وراه علشان ما يروحش المنتخب ( أو إبراهيم أو هما معا ً )
هو برضو راح أمم أفريقيا لما ما كانش في إرتباطات للزمالك

جايز ليه لأ؟

مستحيل و لو عمل كدا يبقي حاجه من إتنين
يا غبي
يا مش مهتم غير بالفوز و تولع اللاعيبة + غبي
لأن لو واحد عنده إجهاد ف العضلة و لعب هايجيله شد
يعني وقت علاجه يطول

زى ماحسن شحاته عرف م وقعته ان هو مش مصاب

حسن شحاته ما عرفش إنه سليم من وقعته
عرف من تصرفاته

ياعنى انا عاوزة افهم شحاته والناس مزعلين نفسكو ليه؟
مش حسن شحاته لسه كان قايل قبلها انه ماينفعش للعب الدولى
و انتو مقتنين بكده ؟ ولما كان بيخادو كان بياخدو يحرس بيه الدكه
ليه محسسنى انه كان اللاعيب اللى ماكنش المنتخب بيعرف يلعب م غيره او انه كان هيروح يلعب
مابيروح وبيقعد احتياطى لناس هو فارق عنها بسنين وبيسكت وومابيتكلمش

مين دا ؟؟؟
لا لا لا لا لا
ما المنتخب كسب 3 من غيره
كل ما في القصة إن اي شخص سليم الشخصية صافي النية ف مكانه لما يقدر هايلعب ف المنتخب
و مين قالك إنه كان هايروح يقعد ؟؟؟
دا إسلام عوض بتاع إنبي لعب
+
دا ماتش ودي تجريبي
و أظن إن كل اللاعيبة إتعيرت ما عدا خط الدفاع و كام لاعب تاني
يعني لازم كان يتجرب
و لو ما إتجربش دا مش شغله
لما المنتخب يقوله تعالي ييجي
أمال لو كان بيلعب برا مصر و ضمه من غير مشاركته ف الماتشات عامل مشاكل كان عمل إيه ؟؟؟

اى نعم هو نفس ذات الشخص
ع فكرة بجد والله شيكا شخصيه طيبه وخجوله و زمايله بتحبه اى حد اتعامل معاه بيقول عليه كده
و لو حد ركز معاه ف الماتشات هيلاقى كده برده
ياعنى عمره ماراح عمل فاول سخيف مع حد مثلا او اى حاجه زى كده بالعكس لو عمل فاول بيعتذر للاعيب التانى و بيضحك وبتاع
اى حد جاب جول بيجرى يفرح معاه ولا كأنه هو اللى جابه
دا لما بيكسب
لكن لما يكون خسران زي ماتش الزمالك الأخير بتاع الكاس عمل فاول مع حسام عاشور من غير لازمه و أخد عليه إنذار
+ مين لما زميله بيجيب جون بيزعل أو ما بيحتفلش ف أي فريق ؟؟؟ لو في شخص كدا يبقي إنسان مـــريـــض و ما ينفعش لاعيب أي لعبة جماعية
مش مغرور وتحس انه منفسن كده م اللى حواليه زى احمد حسن وعمرو زكى
إيه اللي خلي أحمد حسن منفسن ؟؟؟
عمرو زكي ممكن علشان كان بيتخانق ع ضربة جزاء لكن أحمد حسن ليه ؟؟؟

لو تفتكر اول موسم جيه الزمالك حصلت مشكله بينه وبين عمرو زكى ف الملعب و عمرو ضربه بالقلم و هو قام معيط و مشى
انا ماشفتش الموقف ده اتحكالى و دروت ع فيديو ليه لحد ماطلع عينى ومالقتوش
لا ما أعرفش القصة دي
الخناقات و الجزمه
مش مشكلته بقى ان دمه حامى ومابيقبلش ان حد يشتمه بشتايم كده وبامه ويسكت وياريته واحد ولا اتنين ده بسم الله ماشاء الله ياعنى
وماتقولش لاعب محترف بقى والكلام اللى بيتقال علشان مش مقتنعه بيه
مش مطلوب ياعنى يتشتم بامه م 50 الف ولا حاجه و ااادام البشر دى كلها ويقف يضحك ويقول اصلى لاعب محترف بقى
يا سلام ؟؟؟
ما أبو تريكة لما حط إيده ع بقه كان قليل الأدب
لما يرد شيكابالا الشتيمة بالشتيمة يبقي دمه حامي ؟؟؟
و هو لما بيتشتم جمهور الزمالك بيقعد ساكت ؟؟؟
ما بيصطادوا أبو تريكة و الراجل بينفض

اللى تتاخد عليه بس حوار الماتش اللى فات
و اعتبروها ذله لسان جل م لا يسهو
و لو انكو انتو اللى ابتديتو العداء ده زمان
آه صح
الأهلي لما كان يكسب المنصورة مثلا ً كان بيشتم شيكابالا
غير كده 99,9 م الولاد لسانهم زى الزفت
ياعنى غالبا معظم ان ماكنش كلهم الى بيتكلموا بيشتمو و بافظع م كده
دلوقتى الشتيمه وجعتهم اوى ولما هما بيشتموه هو ااو اغيره عادى بتبقى رجوله
غير ان انتو اللى خدتو الكلام ع نفسكو
ع فرض إن دا صح
دا يخلي شيكابالا برئ ؟؟؟
و هل 99.9 % بيشتم الناس كدا علشان موقف حصل من سنه ؟؟؟
+
اللي ما يشوفش م الغربال يبقي أعمي
الكلام واضح لسبب بسيط إن لما تقولي تالته شمال يبقي جمهور الأهلي

شوفت بقى سبحان الله بتحصل
اذا اراد شيئا انما يقول له كن فيكون

جدو وسيد معوض مالعبوشش ماتش المنتخب و بعدها بكام يوم لعبوا مع الاهلى قصاد الترجى

إشمعني دول حسن شحاته ما طلعش علق عليهم ع الهوا ؟؟؟
+
دول فاتلهم ماتشات كانت للأهلي بسبب إصابتهم

مابثقش ف اى تصريح ع لسان شيكا
علشان شيكا (خجول) ومابيحبش يتعامل مع الاعلام
غير ان الكلام مش منطقى ومش راكب ع بعضه

دا في الجول
مش المصري اليوم ولا اليوم السابع

+
كل سنه و إنتي طيبه السنه الهجرية
+
مبروك تجديد فتح الله ( قلتلك هايجدد للزمالك )

قديم 11-12-2010, 11:40 PM

اقتباس:
هي مرة واحدة بتاعت الترتان
و إتعاقب بعدها لفتره و بعدها رجع
بس الكلام ما كانش ع دا + الموضوع دا أخد حجمه ساعتها

ع ده او ده عذر مش مقبول برده
لما كنا قربنا نلعب كاس عالم الناس كلها احترمت نفسها وبتاع وعايزة تاكل م التورته بقى وكده
انما لما خلاص قال مالهاش لازمه بقى اتعب نفسى ع ايه

اقتباس:
لا طبعا ً
أولا ً أحمد حسن دا لو ناسيه أحسن لاعب أفريقي ف الدورة اللي فاتت
أبو تريكه كل ماتش ف المنتخب بيأدي أداء عالي
وائل جمعه ..... ههههههههه
كل واحد ( بني آدم يعني ) ليه وجهة نظر
بركات عايز تجديد علشان مش حاسس إنه هايبقي مفيد للمنتخب + شبع بطولات أفريقية
تريكة و العميد لأ مش شايفين كدا
بس
عايز أقول إن وجودهم ف المنتخب مهم و عندهم اللي يقدموه و مش بيضربوا حسن شحاته ع إيده إنه ياخدهم
يعني سايبين قدامه الإختيار واسع

هو اى نعم انا بقالى زمن مابتفرجش ع ماتشات للمنتخب
بس بردو مش مقتنعه احمد حسن مستواه ف الضياع فعلا وابو تريكه كذلك ووائل جمعه بيشطب بردو
اقتباس:

ما أكدبش عليكي أنا حاسس إن غانا هاتشقلطنا ف السنين اللي جايه
عادى والله
ماحدش بيكسب ع طول (اللهم الا الحزب الوطنى )
مش هنقعد ناخدها طول عمرنا ياعنى

اقتباس:

و هو لو كان شيكا مكان بركات كنتي دافعتي عنه
يبقى دخلنا ف الانتماء بقى
انا بصارحه لو كان بركات مكان شيكا
ولا كانت هتفرق معايا اساسا
بس كنت هتكلم م باب الرزاله عليكو (الاهلاويه عامه )

اقتباس:

حسن شحاته أعظم مدرب مسك الفريق
في البعض شيف إن الجوهري أحسن
أنا ما شفتش الجوهري عمل إيه بس حسن شحاته جايب 3 أفريقيا ما أظنش إن في حاجة تقدر تقلل من كدا
مش معني إنه سايب شيكابالا و ميدو إنه وحش
لأنه برضو سايب أحمد مجدي و سايب حسام عاشور و سايب شريف إكرامي و سايب غيرهم كتير مستواهم كويس
طالما إنه بيعمل المطلوب يبقي ماحدش يقوله خد مين و ما تاخدش مين
ماجبتش سيرة انه مدرب حلو او وحش خالص
و كون انه يسيب ميدو وشيكا هو الخسران مش هما والجمهور اللى هيفتقد المتعه كمان طبعا

اقتباس:
رأيي إن حسام حسن هو اللي وراه علشان ما يروحش المنتخب ( أو إبراهيم أو هما معا ً )
هو برضو راح أمم أفريقيا لما ما كانش في إرتباطات للزمالك

و اشمعنى بقى يمنعو شيكا بالذات وهو اقلهم فرصه م لاعيبه الزمالك انه يلعب اساسى او احتيطاى لفترة قليله حتى
مايمنع فتح الله اللى بيلعب اساسى او عبد الشافى او كان يريح وحيد اللى كان مصاب وبيودع وماعندوش غيره كمان لو اتصاب هنتسوح
اشمعنى شيكابلا ؟
كلام مش منطقى ولا ايه؟

والله انا شايفه ان لو كان شيكا مش مصاب فعلا فهو اللى مش عايز يروح لانه مابيرتحش هناك

اقتباس:

مستحيل و لو عمل كدا يبقي حاجه من إتنين
يا غبي
يا مش مهتم غير بالفوز و تولع اللاعيبة + غبي
لأن لو واحد عنده إجهاد ف العضلة و لعب هايجيله شد
يعني وقت علاجه يطول
ممكن يكون مصاب بس نص نص
مممكن شيكا اتحامل ع نفسه ولعب علشان ماتش مهم
او شاء الله انه يخف بسرعه

اقتباس:
حسن شحاته ما عرفش إنه سليم من وقعته
عرف من تصرفاته

لا معلش هو قال وقعته

اقتباس:
مين دا ؟؟؟
لا لا لا لا لا
ما المنتخب كسب 3 من غيره
كل ما في القصة إن اي شخص سليم الشخصية صافي النية ف مكانه لما يقدر هايلعب ف المنتخب
و مين قالك إنه كان هايروح يقعد ؟؟؟
دا إسلام عوض بتاع إنبي لعب
+
دا ماتش ودي تجريبي
و أظن إن كل اللاعيبة إتعيرت ما عدا خط الدفاع و كام لاعب تاني
يعني لازم كان يتجرب
و لو ما إتجربش دا مش شغله
لما المنتخب يقوله تعالي ييجي

ده لو كان لاعيب عادى بقى

اقتباس:
أمال لو كان بيلعب برا مصر و ضمه من غير مشاركته ف الماتشات عامل مشاكل كان عمل إيه ؟؟؟

مش فاهمه ايتها حاجه

اقتباس:
دا لما بيكسب
لكن لما يكون خسران زي ماتش الزمالك الأخير بتاع الكاس عمل فاول مع حسام عاشور من غير لازمه و أخد عليه إنذار

اكيد مش فاكرة ومش عايزة افتكر
ولو يعانى يستاهل حسام عاشور

اقتباس:
مين لما زميله بيجيب جون بيزعل أو ما بيحتفلش ف أي فريق ؟؟؟ لو في شخص كدا يبقي إنسان مـــريـــض و ما ينفعش لاعيب أي لعبة جماعية

كتير جدا جدا جدا طبعا

اقتباس:
إيه اللي خلي أحمد حسن منفسن ؟؟؟
عمرو زكي ممكن علشان كان بيتخانق ع ضربة جزاء لكن أحمد حسن ليه ؟؟؟

بيتهيقلى
الخناقه ع ضربه الجزاء انانيه مش نفسنه
النفسنه بتبان م حاجات تانيه
وواضحه وضوح الشمس فيهم هما الجوز
بس انت علشان بتحبه فمش شايف كده
او انا علشان بكره شايفه كده (وده احتمال ضعيف )

اقتباس:

يا سلام ؟؟؟
ما أبو تريكة لما حط إيده ع بقه كان قليل الأدب
لما يرد شيكابالا الشتيمة بالشتيمة يبقي دمه حامي ؟؟؟
و هو لما بيتشتم جمهور الزمالك بيقعد ساكت ؟؟؟
ما بيصطادوا أبو تريكة و الراجل بينفض
انا شخصيا ماقولتش انه قليل الادب لما عمل كده (هو اي نعم مش احنا اللى يتقالنا هص بس ماعينا دلوقتى)
بس كان اولى قبل مايقول للزملكاويه هص يقول للاهلاويه عيب
و ماقولتش ان جمهور الزمالك صح لما شتمه
ومش علشان ابو تريكه سكت يبقى لازمن ولابد بقيه خلق ربنا بتقلده وتسكت

اقتباس:
آه صح
الأهلي لما كان يكسب المنصورة مثلا ً كان بيشتم شيكابالا
ده جد ولا تريقه ولا ايه؟؟
اقتباس:
ع فرض إن دا صح
دا يخلي شيكابالا برئ ؟؟؟
و هل 99.9 % بيشتم الناس كدا علشان موقف حصل من سنه ؟؟؟
+
اللي ما يشوفش م الغربال يبقي أعمي
الكلام واضح لسبب بسيط إن لما تقولي تالته شمال يبقي جمهور الأهلي

وانا قولت انه مش غلطان ف دى ؟؟؟

اقتباس:
إشمعني دول حسن شحاته ما طلعش علق عليهم ع الهوا ؟؟؟

حبيبك يبلعلك الظلط وعدوك يتمنالك الغلط بقى
انا تصورى للموضووع ده كله
حسن شحاته مش مقتنع بشيكا م اساسه
و ف المرات اللى فاتت كان بيقعد يتللكك بأى حاجه علشان مايخدوش
و طبعا ماينفعش بمستواه شيكا ده مايضموش المرة دى
فماصدق بقى قال يعمل مشكله ويستريح منه وماحدش يكلمه

وعامه بردو هو الخسران خلي ابو تريكه ينفعو

اقتباس:
+
كل سنه و إنتي طيبه السنه الهجرية
+
مبروك تجديد فتح الله ( قلتلك هايجدد للزمالك )
و انت طيب

- الله يبارك فيك
وقعلنا قلبنا بس الحمد لله
مش هتقولى ان شيكا هيجدد ؟

العلامات المرجعية