اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإدارى > أرشيف المنتدي

أرشيف المنتدي هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 06-07-2009, 05:18 PM
الصورة الرمزية نبيل موريس جورج
نبيل موريس جورج نبيل موريس جورج غير متواجد حالياً
مدرس اللغة الإنجليزية

نبيل موريس جورج is on a distinguished road
Icon114 فكر!!!!!!!!!!!! دي من مستر بدوي الدجوي

ما اجمل ان تكون صاحب رؤية ووجهة نظر هذا ما لمسته في شخصية الرائع مستر بدوي في اول حوار بيننا وكانت هذه الجملة ثمرة الحوار
ياريت كل الاساتذة تشارك علشان نقنعه هههههههههههههه

WB .P.22 Ex ( 1 Use (a -an -the-no article
William Golding was a very famous writer .After .........university education,........first job he did was to work in the theatre as ......actor

رجاء من الساده المشرفين عدم نقل الموضوع لان محدش بيدخل غرفة المدرسين وأعتقد ان الجميع هنا مدرسين

آخر تعديل بواسطة نبيل موريس جورج ، 06-07-2009 الساعة 05:29 PM
قديم 06-07-2009, 05:43 PM
الصورة الرمزية دكتور محمود فتحي
دكتور محمود فتحي دكتور محمود فتحي غير متواجد حالياً
مدرس اللغة الانجليزية

دكتور محمود فتحي is on a distinguished road

على فكرة يا مستر نبيل انت شخصية مستفزة جدا والموضوع هايتنقل غرفة المدرسين ايه رايك دة لو انا شايف انه يتنقل وياريت تتكلم باسلوب راقى شوية مع زملائك وبعد كدة اى موضوعات فذلكة هاتتنقل غرفةالمدرسين والطالب له منهجه فقط وما يتعلق بشغله على الصفحات دي اما ما يتعلق بأمور النقاش اللى انت بتقول عليه مع المدرسين بيكون فى غرفتهم والا نلغيها احسن
قديم 06-07-2009, 05:47 PM
faragello faragello غير متواجد حالياً
عضو جديد

faragello is on a distinguished road

WB .P.22 Ex ( 1 Use (a -an -the-no article
William Golding was a very famous writer .After no article university education, the first job he did was to work in the theatre as an actor

اظن الاجابه كده صح
بالتوفيق لينا كلنا
قديم 06-07-2009, 05:49 PM
مدرس اللغة الإنجليزية

أترك الرد لمستر بدوي والساده المدرسين
قديم 06-07-2009, 05:52 PM
faragello faragello غير متواجد حالياً
عضو جديد

faragello is on a distinguished road

مش محتاجه مشاكل الحكاية يا جماعة

هي فين غرف المدرسين؟
قديم 06-07-2009, 06:10 PM
مدرس اللغة الانجليزية

رد ايه اللى تتركه لمستر بدوي والمدرسين بس انت عايز تعمل موضوع تفيد فيه الطالب ولا المدرس المواضيع دي لو عايز تفيد الطالب اعمل حاجة فى المنهج الجديد وشارك عايز تفيد المدرس فيه غرفة مدرسين نشغلها ونتناقش مع بعض فيها وياريت حضرتك ترد ومش تدخل المدرسين طرف فى الموضوع . اما مستر بدوي ياريت علشان عايز اعرف رايه برضوا فى كلامي
قديم 06-07-2009, 06:15 PM
الصورة الرمزية Mr.Gawad
Mr.Gawad Mr.Gawad غير متواجد حالياً
عضو جديد

Mr.Gawad is on a distinguished road

هو اية الموضوع انا مش فاهم حاجة واحسن انى ما افهمشى
قديم 06-07-2009, 06:25 PM
مدرس اللغة الإنجليزية

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مستر محمود فتحي مشاهدة المشاركة
على فكرة يا مستر نبيل انت شخصية مستفزة جدا والموضوع هايتنقل غرفة المدرسين ايه رايك دة لو انا شايف انه يتنقل وياريت تتكلم باسلوب راقى شوية مع زملائك وبعد كدة اى موضوعات فذلكة هاتتنقل غرفةالمدرسين والطالب له منهجه فقط وما يتعلق بشغله على الصفحات دي اما ما يتعلق بأمور النقاش اللى انت بتقول عليه مع المدرسين بيكون فى غرفتهم والا نلغيها احسن

طلبت مني الرد

** هل يمكن الرد علي مثل هذا الكلام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ارحب بالحوار عندما يرتقي للمستوي المطلوب لاننا بذلك لان نلتقي فلابد ان يكون الحوار من نفس المستوي بمعني اما انني انزل لهذا المستوي وده استحالة أو ترتقي انت لمستوي الحوار وهنا يمكن ان نتحاور

توضيح
قديم 06-07-2009, 06:31 PM
مدرس اللغة الإنجليزية

اقتباس:

طلبت مني الرد

** هل يمكن الرد علي مثل هذا الكلام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ارحب بالحوار عندما يرتقي للمستوي المطلوب لاننا بذلك لان نلتقي فلابد ان يكون الحوار من نفس المستوي بمعني اما انني انزل لهذا المستوي وده استحالة أو ترتقي انت لمستوي الحوار وهنا يمكن ان نتحاور

توضيح للساده الافاضل اساتذة المنتدي الكرام
*** هذا نقاش دار بيني وبين المبدع مستر بدوي واتفقنا ان نطرحه في المنتدي لاننا اختلفنا في وجهات النظر
لكن للاسف لم اتوقع هذا الحوار ابدا وانا اعتذر للجميع علي ما تطرق له الحوار لانه بالفعل اساءة لنا جميعا (ربما يكون سوء فهم والله واعلم)
قديم 06-07-2009, 06:32 PM
مدرس اللغة الانجليزية

حبيب قلبي لازم تشارك في الموضوع السؤال بسيط بس فعلا محتاج تفكير ومستر بدوي صاحب اقتراح طرحه في المنتدي

عندي فكرة ما تثبت موضوع نعمل الجمل والكلمات اللي نعترض عليها ونطرحها للنقاش

دى رسالتك ايها الفاضل اللى بعتها على الخاص ليا ايه معناها ؟؟ انى معترض على الموضوع لانه صعب ومحتاج شوية تفكير زى ما بتقول . دة يبقى صعب عليك انت ممكن لكن ياريت تعرف انت بتتكلم ازاى وبتتكلم مع مين برضوا فيما يتعلق بالمادة العلمية . يمكن يكون المامك باللغة بيهيألك ان السؤال صعب ودي مشكلتك اما مشكلتى ان المنتدى فيه صفحات مخصصة للنقاش بين المدرسين ودة المكان الطبيعي اللى هايروح فيه الموضوع حالا وفيه اماكن لعرض موضوعات للطلبة . فيما يتعلق بنزولك لاسلوبى كل اللى اقدر ارد عليك فيه ده من اخلاقك لان كل اناء ينضح بما فيه
قديم 06-07-2009, 07:00 PM
مدرس اللغة الانجليزية

على فكرة يا جماعة لاخوانى المدرسين اللى مش ملمين بالموضوع انا ذكرت كلمة مستفز مش من فراغ وكان وراها خلفية صغيرة ان كان فيه موضوع عمله الاستاذ الزميل وبعد ان اخذ العديد من المشاركات واختلفت فيه الاراء وحدث بلبلة بين طلبة المرحلة الاولى قمت بنقله لغرفة مدرسي اللغة الانجليزية حتى يتفق فيها الجميع على رأي محدد . ووجدت من الاخ الفاضل بموضوع يهاجمنى فيه فى المنتدى لنقلى للموضوع بعنوان مستفز برضوا فقمت بمراسلته على الخاص لتوضيح الامور بعد ذلك افاجأ فى نهاية جملته برضوا بيطلب من المشرفين عدم نقل الموضوع للغرف طيب مفروض توجه كلامك للشخص المعني واللى انت هاجمته قبل كدة لنقل الموضوع . ومفروض تكون قد تفهمت سبب النقل . بالاضافة الى سعي ادارة المنتدى لتنشيط غرفة المدرسين وهناك موضوعات هامة جدا تم نقلها ايضا للغرفة دون اى مشاكل . ارجوا ان يكون زملائي من اعضاء التدريس بالمنتدى قد تفهموا الامر جيدا
قديم 06-07-2009, 07:38 PM
مدرس اللغة الإنجليزية

اتمني من الادارة حذف كل هذة التعليقات واتمني من الزميل نزع فكرة العداء والهجوم وكل هذة المصطلحات التي يتحدث عنها فنحن في منتدي علمي وليست ساحة قتال نستفيد من النقاش مع الاساتذة الافاضل وانا لم اهاجمك (فانا ذكرت المشرفين ولم اقصد شخصك لاني لا اعرفك واستغرب من موقفك هذا وطلبي بعدم نقل الموضوع وفعلت من قبل في موضوع لايخص الطالب من قريب ولا من بعيد وكان هذا رد اللقدير مستر عصام http://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=127250

وهذا رابط الموضو ع الذي تحدثت عنه http://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=132416 فأين الهجوم ولماذا فهمت المشرفين بأني أقصد حضرتك ولو اني أعرف انك تعتبر نفسك الادارة والمشرفين ما تقدمت بالموضوع وياريت لو تحذفه وتريح دماغك وتريحنا

ماذا يحدث ؟؟؟؟؟؟هل يعقل ان سؤال نطلب فيه مشاركة الزملاء يكون هذا هو الحوار اتمني ان نرتقي عن مثل هذه الامور ونظرية المؤامرة والهجوم وكل هذة الثقافة التي تدمر الشعوب
قديم 06-07-2009, 08:14 PM
El Sayed Siam El Sayed Siam غير متواجد حالياً
الموجه العام للغة الإنجليزية

El Sayed Siam is on a distinguished road

أساتذتى الكرام / نبيل موريس والأستاذ محمود فتحى أنتما أكبر بكثير من أن يهاجم أى منكما الآخر فأنتما أخوين من الأخوة الذين نعتز بهما والذى يحدث هذا دليل الحب
قديم 06-07-2009, 10:11 PM
مدرس اللغة الانجليزية

السلام عليكم
استاذي الفاضل استاذ السيد صيام الحمد لله انتهى سوء الفهم مع مستر نبيل وانتهت المشكلة ولا يوجد فى النفوس اي شيء الحمد لله وكما اشرت حضرتك ان دل الخلاف فانما يدل على الحب وتم الاتصال بمستر نبيل كما وعدت حضرتك ورب ضارة نافعة
وان شاء الله تعالى سوف اطلب من مشرفي القسم حذف الموضوع نهائيا وسيقوم مستر نبيل بعمل موضوع غيره
تقبل خالص شكري وتقديري ودعواتى بأن يتم الله شفاؤه العاجل لك مع خالص دعواتى بالتوفيق والسداد
قديم 06-07-2009, 11:06 PM
الصورة الرمزية استاذ بدوى الدجوى
استاذ بدوى الدجوى استاذ بدوى الدجوى غير متواجد حالياً
نجم العطاء

استاذ بدوى الدجوى is on a distinguished road

اقتباس:
الاول بس مبروك على عضوية مجلس الادارة يا عم وعقبالنا
ثانيا بقى انت متنرفز كده ليه ؟
ربنا يستر كده البيئة المحيطة فى خطر
واضح جداا نشاط جامد من الاستاذ محمود فتحى

عمال الف وادور ومش عارف انا بكتب ايه
المهم : انا كنت فعلا مع الاستاذ نيبل على الايميل وبنتكلم مع بعض فيما يخص المنهج الجديد
انا اللى قلتله ان فيه جملة فى الـ wb تم اجابتها بطريقة غير منطقية فى الـ tg
بعد ما قام ببحثه قال لى ان الجملة تنفع وانا مكنتش مقتنع برده فطلبت منه اننا نطرحها للنقاش على المنتدى
قال لى خلاص اطرحها قلت له لا اطرحها انت رفض فى الاول ووافق بعد اصرارى لدرجة انه اتفق مع على عنوان الموضوع وبعد كده قمت لانى كان عندى غسيل ( حد عنده مانع ؟ )
واول لما رجعت فوجئت بما حدث واتصلت به وعرفت التفاصيل

الاول يا استاذ نبيل لازم تعرف ان ما محبة الا بعد عداوة وانت الان مع احلى شخصية ممكن تعرفها فى الدنيا دى محمود فتحى فهو اعز صديق لى وهدية ارسلها لى ربنا
وبعد ما عرفتك اعجبت بك جدا و كمان عرفت انك شرقاوى

الشراقوة مالهم يا رجالة ؟ الوقت ده ضدهم ولا ايه ؟ هل كل عام فى مثل هذا التوقيت يحدث هذا ؟
مش عارف ؟ استاذ سيد يمر بظروف صحية عصيبة شفاه الله وعفاه
محمود فتحى الله يكون فى عونه بجد فى الظروف القاسية التى يمر بها
بس هو اكيد فهم خطأ صدقنى يا استاذ نبيل ولا تزعل منه و قدم سيادتك فوق راسى انا لانى السبب

محود فتحى لما تروق شوية ان شاء الله تعالى يا ريت تبقى تشوف اصل موضوع المناقشة وتقول رأيك فيه مش معقول حاصل على درجة الدكتوراه ومش هنستفيد منك !!!!

بالنسبة لحجرة المدرسين انا معاك اننا نقفلها فعلا او نعملها تفعيل بس فى هذه الحالة هيبقى فى نظام جديد اوى و نشيل من ناس كتيرة اوى صفة مدرس ونمنع نزول اى شيئ فى العام الا للطالب

لو مستعد انا جاهز لغاية ما يجى احمد فاضل وتحت امركم

اكرر اعتذارى لاستاذ نبيل لكونى سبب ما حدث
تقبلوا مرورى

العلامات المرجعية