|
أرشيف المنتدى هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل |
|
أدوات الموضوع | ابحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() ان شاء الله تعجبكم
الحلقة الرابعة من قصة بنوتة مش عادية من خيال لواقع *********** جويرية :بابا بابا والدها:ايه يابنتي في اييييه !!!!! جويرية :عندي حتة فوكرة كده والدها:قولي ياستي جويرية :عندي فوكرة اولا هتشتغل ثانيا مش هنبعد عن بعض والدها :ازاي يا عبقرينو ؟؟؟؟ جويرية :اقولك دلوقتي احنا ساكنين في حي شعبي وفي الدور الارضي يعني كأننا في الشارع البلكونة قريبة من الشارع اوي والدها:اخلصي عايزة تقولي ايييه ؟؟؟؟؟ جويرة :حضرتك قولتلي الحاجة الي بكرها احاول استغلها وانا بكره الحي الشعبي والدور الارضي بس كمان ممكن استغلها والدها :ازاي ؟؟!!! جويرية :احنا هنا الناس مش محتاجة سوبر ماركت عشان تجيب حاجتها لانهم ناس بسيطة اوي احنا بقي نعمل البلكونة زي المحل وحضرتك تشتغل فيها وبكده محدش يتحكم فيك في الشغل ولا تضايق من حاجة والدها : يااااااااااه جبتي الفكرة دي ازاي !! فعلا انتي مش عادية وانا هجهز من بكره ان شاء الله بس تعالي الاول نشتري بقي الحجات لوازم الدراسة الكشاكيل والكتب الخارجي يالا بسررررررررررعة جويرية :حاضر بس توعدني انك هتنفذ والدها:طبعا هنفذ ان شاء الله وخرجت جويرية مع والدها وجابت كل حاجة محتاجها ورجعوا البيت والدها :يالا يا حببتي عشان تنامي وانا هقعد مع عمك محمد عشان اسأله علي العمال عشان المحل جويرية :بجد يا بابا والدها: ايووه طبعا يا بنتي انتي تؤمري جويرية : هيييييييييييييييييييييييا والدها:يالا بقي عشان اعرف اصحيكي للقيام ونامت جويرية ووالدها صحها للقيام وكمان صلت الفجر وبعد كده اتكلموا وعرفت جويرية ان والدها هيبدأ الشغل في المحل من بكره وهي كمان هتروح المدرسة بكره جويرية :ياااااااااااااااااااااه يا بابا انا هروح اعدادي والدها:ايوه كبرتي يا حببتي عقبال ثانوي وتكوني مهندسة زي ما بتمني وكمان داعية كبيييييييرة جويرية :ياااارب والدها :بصي يا حبيبة قلب بابا البنات هناك في منهم الي اخلاقها مش حلوة ياريت متتعمليش معهم ولا اتعملتي خليكي فاكرة انك مش بنوتة عادية غيري ومتتغيريش غيري في اخلاقهم لكن اخلاقك لا جويرية :حاضر يابابا انا فرحانة اووي كمان روضة هتكون معايا هيييييييييا وغلبت مشاعر الطفولة ع جويرية هي فعلا طفلة بس ظروفها خلتها بنوتة بعقل 100 راجل وبصبر 100 جبل وراحت الاعدادية بقي وشافت البنات طبعا دمها اتحرق بس ده مش مهم المهم ان فكرة جويرية اتحولت من الخيال للواقع وكانوا فرحانين اوي بالمحل وان والدها ديما معها ********* وفي يوم ******** والدها :جويرية جويرية :ايوه يا بابا والدها :عايز اقولك حاجة بس متزعليش (بسرررررررررعة دماغ جويرية راحت اكيد هيقول لي هو مخبي عني ايييه ) ![]() ويبدا والدها بالكلام بس مقالش مخبي ايييييييه ؟؟؟ بالعكس ده كان لغز جديد !!!!!!! ياتري ايييه هو اللغز ؟؟؟ ووالدها مخبي عليها اييييه ؟؟؟؟؟ كل ده هنعرفه الحلقة الجايه (ان شاء الله ) استنووووووونا
__________________
![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() ن شاء الله تعجبكم
قصة (بنوتة مش عادية ) الحلقة الخامسة علامات استفهام ************* والد جويرية :لالا مفيش خلاص جويرية :في ايه يابابا والدها :بصبي كنت عايز اقولك نروح نشوف خالتك في الريف دي زي والدتك برضه هي الي وقفت جنبك وكمان ربتك جويرية :اها ياريت بس ده هيزعلني في اييييييه !!! والدها : ها لالا اصلي كنت خايف تفتكري والدتك جويرية :بابا قولي بجد عايز تقول ايييييييه ؟؟ والدها :ما انا قولتلك جويرية :طيب هنروح امتي بقي ؟؟؟ تيجي نروح الخميس والجمعة والدها :والدروس ياهانم انتي ناسية ان تالتة شهادة جويرية : ايوه يا بابا ما انا الدروس عندي اجازة اليومين دول انت ناسي ان تالتة كلها دروس محدش بيروح المدرسة والدها :ما انا عايزيك تذاكري جويرية :عادي اذاكر هناك والدها :لالا خلاص بقي ياجويرية انا هروح اقعد في المحل شوية جويرية بتفكر : هفففففف ايه يا بابا مخبي ايييه بس هتجنن واعرف وراحت جويرية تكمل مذكرة وحكت جويرية لروضة صاحبتها بس روضة برضة مش قالت حاجة وبعد كام اسبوع والدها :جويرية جويرية :نعم والدها :انا هسافر جويرية :اييه ؟؟ ليه يا بابا ؟؟؟ وادها :خالتك تعبانة وهتعمل عملية لازم اكون جانبها ده واجب علينا جويرية :هتسبني لوحدي والدها :لازم اروح لازم نرد الجميل وبعدين انتي معاكي ربنا ديما وكمان روضة ووالدتها وعمك محمد جويرية :طيب ما هي عندها ابنها واهلها كتار يا بابا لكن انا لا والدها :لازم اقف جانبها وكمان عايزة فلوس للعملية لازم ابعتها جويرية :طيب اجي معاك والدها باضطراب :ها لالالا جويرية :ايه يا بابا مالك ليه مش اجي معاك !!!!! والدها :عشان الامتحانات فضلها 15 يوم جويرية :بص يابابا برحتك بس انا حاسة انك مخبي حاجة والدها :يابنتي اهدي بس جويرية :ماشي هتمشي امتي ؟؟؟ ؟؟؟ والدها :بكره الصبح جويرية :طيب استني شوية والدها :معلشي ياحببتي عشان الفلوس وطلع النهار وسلمت جويرية ع والدها ومشي وبعديها جويرية راحت لروضة جويرية :هتروحي الدرس بعد ساعتين روضة :لا اصلي هروح دلوقتي ع درس العلوم وانتي مش راضية تاخدي معايا جويرية :اصل انا كويسة ف العلوم روضة :انتي هتقوليلي ما انا عارفة جويرية :ماشي يا بيخة روضة :هستناكي هناك ومشيت روضة وعدي الوقت وراحت جويرية ع الدرس ومن بعييييد بنت شكلها مش تمام لبس ضيق وشعر من غير حجاب وغير البلوي الي في وشها وبتسلم ع روضة جويرية :مين دي !!!!!!!!!!!! روضة :وحدة عرفتها في درس العلوم جويرية :بتسلم عليكي ليييييه ؟؟؟؟ روضة :حاضر هقوم اضربها اعملها ايه يعني !!! جويرية :والله ما مطمنة روضة :طبعا خليكي انتي كده ع طول قلقانة من كل حاجة وخلص الدرس وروحت روضة وجويرية ولسه جويرية بتفكر في والدها مشيت ليه يا بابا ؟؟؟ مخبي ايييه ؟؟؟؟ خالتي تعبانة دي مش مصدقها وحتي لو تعبانة كنت روحت يوم ولا اتنين مش تقولي هطول وانتي يا ست روضة مخبية اييييه ؟؟؟؟ وصاحبتك الي مش مطمنة لها دي كمان ؟؟؟؟ وفي وسط كل علامات الاستفهام دي تشوف جويرية اعلان يشدها اوووووووووي وقررت انها تتفاعل معه ياتري ايه هو ؟؟؟؟ وهتتفاعل ولا لا ؟ وهيكون خير ولا شر ؟؟؟ كل ده نعرفة بكره (ان شاء الله ) استنووووووووونا
__________________
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
ايه ده لالالالالالالالا
كملى عالطول .... باباها مخبى ايه وصاحبتها كمان مالها مش بحب كده بقى ههههههههه |
#4
|
||||
|
||||
![]() اقتباس:
لا علشان تشرفينى كل يوم
__________________
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() ن شاء الله تعجبكم
من قصة (بنوتة مش عادية ) الحلقة السادسة الصدمة ************** وشافت جويرية اعلان عن مستشفي محتاجين تبرعات عشان تتبني المستشفي يدي بتعالج سرطان الرئه شدها جدا الاعلان وبدأت تفكر : ها اعمل ايييييه ؟؟؟ اتبرع بالفلوس الي انا محوشها عشان اشتري طبعة للكمبيوتر اعمل اييه بس ياربي ؟؟؟؟ مش قادرة اشوفهم كده وفي نفس الوقت نفسي اشتري الطبعة ومن بعيييد سمعت جويرية روضة بتنادي طلعت تشوفها روضة :يالا يابنتي عشان نروح الدرس جويرية :حاضر وخرجت روضة وجويرية ولسه جويرية بتفكر لكن من غير ما تقول وخلص الدرس ورجعت روضة مع جويرية جويرية :يالا ياهانم تعالي ذكري معايا الامتحانات خلاص لازم ندخل معسكر مغلق روضة :حاضر هقول لماما واجي جويرية :ماشي ودخلت جويرية واستنت روضة ودخلت روضة والظهر اذن جويرية :يالا ياروضة نصلي الظهر زي ما متعودين ونذاكر لحد العصر روضة :ها لالا مش هصلي (وبتحاول روضة تخبي دموعها بالعافية ) جويرية :لييه يا بنتي !!!! روضة :خلاص بقي خلصي انتي وانا هروح اجيب من الشقة بتاعتنا ملازم جديدة هتفدنا استغربت جويرية اوي زي ما تكون روضة عاملة مصيبة ومكسوفة توقف قدام ربنا ياتري انتي عاملة اييه ياروضة ؟؟؟؟؟ جويرية :الا قوليلي يا رور ايييه اخبار صاحبتك ؟؟؟ روضة :صاحبتي ميين !!! جويرية :البت الغريبة دي روضة :باكينام جويرية :ايووووه روضة (بقلق ) :عادي يعني جويرية :لسه ربنا مهدهاش روضة ![]() جويرية :ابعدي عنها بقي روضة (بندم ) :ان شاء الله وبعد شوية خلصت جويرية وروضة المذكرة ومشيت روضة وبدأت جويرية تفكر : في اييه روضة مخبية ايييه ؟؟؟ وهشارك ازاي في الاعلان ؟؟؟ وانت كمان يا بابا ؟؟؟ وقطع تفكرها تلفونها بيرن جويرية :وحشتني اوي يا بابا والدها :وانتي كمان يا حببتي عاملة ايه ؟؟؟ وقضت جويرية المكالمة مع والدها وعرفت انه ممكن يجي بعد اسبوع وأكدت عليه لازم يجي لان امتحاناتها هتبدأ بعد اسبوع وخلصت جويرية يومها وبدأت تحضر جدولها بكره وبدأت تنام وصحيت للقيام وبعد كده الفجر وبدأت تذاكر بعديها بشوية ********** روضة :يالا يا هانم ع الدرس جورية :ماشي يا دكتورة ومشيت جويرية وروضة ع الدرس جويرية :يااااااه روضة :في اييييه ؟؟؟ جويرية :نسيت الواجب الي الاستاذ هيصححه لاوم اروح تاني روضة :يووووووووه يالا بسرعة هاتي الشنطة دي واجري وجريت جويرية ودخلت شقتها في صوت كأن حد في الشقة فتحت جويرية الباب جابت عصاية في اديها (بنت ب 100 راجل ) ومرة وحدة تدي الي شافته بالعصاية وتفتح النور ايييييه مييييييييين!!!! عم محمد لالالا مش معقول معقول انت حرامي !!! لالالالا ليه كده ده انت زي عمي وبابا بيعتبرك اخوه لييييييييييييه !!!! ![]() وانتهت حلقتنا 3 ![]() ع المفجأة دي الي شدت جويرية من كل الاسئلة الي بدور في دماغها 3 ![]() ليه عم محمد عمل كده ؟؟؟ 3 ![]() وروضة مخبية اييييه ؟؟؟؟؟ وهتقرر اييييه جويرية هتتبرع بالفلوس فعلا ولا لا ؟؟؟؟؟؟ 3 ![]() هنعرف بكره (ان شاء الله ) استنووووووونا 3 ![]()
__________________
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() ان شاء الله تعجبكم
من قصة بنوتة مش عادية الحلقة السابعة ********** وياخد عم محمد الضربة ويخرج بسرعة وتقعد جويرية تعيط ومش مصدقة نفسها ويقطع تفكره تلفونها يرن روضة :يالا ياهانم اتأخرنا اوووووي جويرية :حاضر وتروح جويرية وتحاول تداري ع روضة ويخلص الدرس وتدخل جويرية شقتها وعمالة تفكر : انا مكدبش اني حسيت انه حرامي بس بعد ما هديت لالالا انا متأكدة ده اصلا مربيني اكيد في اتفاق مع بابا بس في ايييييه اكيد اعطه المفتاح بس ليييييييييييه ؟؟؟؟ ويقطع تفكرها روضة :ماما بتقولك تعالي افطري معها وبتقولك المغرب خلاص وهي حلفت انها تفطر معاكي عشان انتي الي شجعتيها لصيام الاتنين والخميس جدويرية : حاضر اضطرت توافق عشان تحترم والدة روضة وهي خايفة جدا من مقابلة عم محمد وتدخل جويرية والدة روضة :تعالي يا جوجو مش تتكسفي افطري معايا وروضة ونيرة (اخت روضة الصغيرة ) حتي عمك محمد خرج اطمنت جويرية اووووي وحمدت ربنا وتفطر جويرية وتشكر والدة روضة وتطلب من روضة تذاكر معها بس مش توافق وتروح تذاكر لوحدها وتقعد في المحل (الي في الشقة طبعا ) وع الناحية التانية محمد :انت يا استاذ مش بترد ليه شوفت اخر تفكيرك بنتك شافتني افرض قالت لروضة احمد (والد جويرية ):=d اهد بس شوية جويرية ذكية جدا واكيد هي متاكدة انك مش حرامي المهم جبت الي طلبته محمد :لالالالا مش كله الي قدرت اجيبه بسرعة احمد :طيب بليل هاجي اقبلك بعيد عن المنطقة بتاعتنا لحسن حد يشوفني محمد :ماشي وبعد شوية روضة :انا هقعد عندك شوية جويرية :اشمعني روضة :اتخنقت انا ونيرة ع الكمبيوتر وماما زهعقت وقفلته هقعد عندك شوية جويرة :برحتك وتكمل جويرية عادي وفجأة والدت روضة تنادي روضة :جويرية انا هقوم اروح عند عمي هفففف انا مش عارفة بابا بيروح له ليه ده في الشارع الي جنبنا وعمره ما عبرنا ولا ابنه الرخم هففففففففففففف وكل ما اكلمه يقولي صلة رحم جويرية :عنده حق روضة :ماشي يا اختي انا همشي وتمشي روضة وتبدأ جويرية تدخل ع النت عشان تعرف اكتر عن الاعلان بتاع المستشفي وتبدأ تفكر :=d هاااااااااااااااا هنتبرع بفلوس الطبعة مع انها اصلا فلوس قليلة ولا افكر في حل ومرة وحدة تنط جويرية لقييييييييييييتها ويقطع تفكرها والدها يرن ع تلفونها وبيحكي معها وتقوله ع الاعلان والدها بحزن :والله عندك حق يا بنتي بس هتختاري اييييه واحنا مفلسين كده جويرية :ولا تقلق يا بابا انا عندي فكرة انا في المدرسة كلها معروفة اني بكتب ع الكمبيوتر حلو اووووي وبستخدم الخطوط والالوان كويس وكمان كلهم بيطلبوا مني اعملهم ابحاث انا هعملهم بفلوس طبعا واجمعهم واتبرع بيه والدها :الله عليكي والله بنوتة مش عادية بجد بس عايز اقولك حاجة انا مش هاجبي غير بعد الامتحانت جويرية :ليييه ليييه يا بابا اقضي الامتحانات من غيرك ليييييه ؟؟ ويتهرب والدها والدها :انا هقوم بقي الحق اصلي العشا جماعة وتبدأجويريو تفكر : هففففففففففف بقي بابا هيتأخر ليييه انا زوهقت وتروح تفتح الفيس والمفجأة صفحة روضة مفتوحة وتبدأ تقرها تلاقي صوت روضة من بره تتخض اووووي روضة بتنادي تبص لها روضة :بصي انا عرفت ان الامتحانات اتقدمت بعد بكره انا قولتلك بقي سلام بقي جويرية : هففففففففففف هي كانت نقصة ياربي وتجري بسرعة تشوف صفحة روضة ياتري صفحتك فيها اييييييييييييه هو ده الي هنعرفه بكره ان شاء الله استنووووووووونا
__________________
![]() |
العلامات المرجعية |
|
|