اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

قديم 14-01-2014, 11:00 PM
machmach machmach غير متواجد حالياً
عضو خبير

machmach is on a distinguished road
Icon111 استطلاع للرأىلية مفيش شفافية لية الى الان جدول وزارة المالية للحد الانى مش مفسرينه مح

استطلاع للرأى
لية مفيش شفافية لية الى الان جدول وزارة المالية للحد الانى مش مفسرينه محدش فاهم هيخد كام سؤال محدش يفهمنى غلط

قديم 14-01-2014, 11:49 PM
SAEEDS SAEEDS غير متواجد حالياً
عضو فعال

SAEEDS is on a distinguished road

اقولك ليه علشان احنا متعودين على كده من زمان علشان يروح المديريات والمديريات تبعت استفسارات للوزارة وبعدين من المديريات للادارات تقوم الادارات تبعت استفسارات للمديريات وبعدين من الادارات للمدارس وهكذا
وليه برده يتأجل لشهر فبراير هو قرار الحد الادنى فوجئوا بيه امبارح علشان احنا متعودين يقولك بأثر رجعى مش كدا ولا ايه
قديم 14-01-2014, 11:54 PM
ferofero ferofero غير متواجد حالياً
عضو نشيط

ferofero is on a distinguished road

بالعكس انا شايفه انه متفسر ومفيهوش اى غموض للاسف المعلمين اصحاب التعليقات الفاشله هم اللى بثوا التشكيك والغموض

ضيف علاوه الحد الادنى على حسب درجتك مخصوم منها العب التامينى وكذلك ضيف العلاوه مقابل الاعباء الوظيفيه على حسب درجتك مخصوم منها العبء التامينى وضيف العلاوتين مع بعض فى هتلاقى مقدار الزياده اللى هتزيدها وحطها على مرتبك اللى بتقبضى دلوقتى هيطلعلك المرتب الصافى اللى هتقبضه فى شهر فبراير
قديم 15-01-2014, 12:28 AM
SAEEDS SAEEDS غير متواجد حالياً
عضو فعال

SAEEDS is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ferofero مشاهدة المشاركة
بالعكس انا شايفه انه متفسر ومفيهوش اى غموض للاسف المعلمين اصحاب التعليقات الفاشله هم اللى بثوا التشكيك والغموض

ضيف علاوه الحد الادنى على حسب درجتك مخصوم منها العب التامينى وكذلك ضيف العلاوه مقابل الاعباء الوظيفيه على حسب درجتك مخصوم منها العبء التامينى وضيف العلاوتين مع بعض فى هتلاقى مقدار الزياده اللى هتزيدها وحطها على مرتبك اللى بتقبضى دلوقتى هيطلعلك المرتب الصافى اللى هتقبضه فى شهر فبراير
بصراحة أنا اول مرة اعرف ان الزيادة هتبقى علاوتين بتاع الدرجات وبتاع الاعباء الوظيفية دا تفسير جديد أول مرة اسمعه
قديم 15-01-2014, 01:15 AM
عضو نشيط

والله دى مشكلتك انت بص على الجدول فى اول خانه هتلاقى متوسط الاجر الشهرى الشامل حاليا هتلاقيه منضاف اليه العلاوه بتاعه الحد الادنى ده معناه ان دى زياده مكنتش بتاخدها قبل كده لان قبل ميجيبوا سيره الحد الادنى كان متوسط الاجر الشهرى الشامل لو كنت معلم مساعد هتلاقيه اقل من 1301 بكتير ولو كنت معلم هتلاقى متوسط الاجر الشهرى الشامل اقل من 1453 بكتير وقيس ذلك على باقى الدرجات

وده معناه ان فيه زيادتين .الحمد لله لينا عقل بنفكر بيه وكفايه بقه التعليقات بتاعتكم دى الناس قربت تتجنن
قديم 15-01-2014, 01:47 AM
teacher120 teacher120 غير متواجد حالياً
مدرس بالأزهر الشريف

teacher120 has a spectacular aura about

سيسى وافتخر وان مجابوش فلوس برده قلنا نعم للدستور ولا للخرفان لكن كلامك خطا يا فيروا هيا علاوه واحده بس الى فى الجدول واحسبى وانتى تعرفى
قديم 15-01-2014, 01:58 AM
عضو نشيط

للاسف كلامك يا teacher هو اللى غلط وزاره الماليه حاطه فى الجدول زياده لينا موصلانا للحد الادنى والزياده التانيه اللى هيا علاوه مقابل الاعباء الوظيفيه اللى الوزير قالنا عليها والزيادتين دول موجودين فى الجدول انا مش هحسب لان لو زياده واحده زى محضرتك بتقول مكانش حط فى خانه الاجر الشامل المرتب ده كان زمانه حط المرتب الشامل القديم ياريت يكون كلامى وصل
قديم 15-01-2014, 02:09 AM
عضو نشيط

الاجر الشامل للمعلم المساعد حاليا 900 قبل الخصم وبعد الخصم 640 وفى الجدول 1301 معنى كده ان العلاوه الاولى محطوطه
قديم 15-01-2014, 02:24 AM
teacher120 teacher120 غير متواجد حالياً
مدرس بالأزهر الشريف

teacher120 has a spectacular aura about

والله انا اتمنى وياريت يكون كلامك صح بس خدى بالك هو بيقولك متوسط المرتب يعنى يكون اقل او اكثر ثانيا الحسابات لا تخطىء ابدا امسكى الاله الحاسبه وشوفى فئه معلم مساعد كام الف واضربى عددهم فى المبلغ الموجود 425+70 يعنى 495 والناتج الى يطلع اضربيه فى 12 اى 12 شهر هيطلع الرقم الاجمالى الموجود فى التكلفه بالمليون جنيه جربى ولن تخسرى ويارب كلامى يكون غلط وكلامك يكون صح ونقبض علاوتين واجوز مرتين كمان
قديم 15-01-2014, 02:38 AM
hany himada hany himada غير متواجد حالياً
عضو نشيط

hany himada is on a distinguished road

اقتباس:
الاجر الشامل للمعلم المساعد حاليا 900 قبل الخصم وبعد الخصم 640 وفى الجدول 1301 معنى كده ان العلاوه الاولى محطوطه
يا استاذة كلام الاستاذ / teacher120 صح والفرق اللى محير حضرتك دا من 1301 الى 900 هو ناتج عن حساب مكافأة الامتحانات قبل الخصم عن طريق توزيعها على الشهور حتى وان كنتى تأخذينها على مرة واحدة فى شهر 6 الا انها تدخل فى حساب اجمالى الدخل الشهرى للمعلم .
قديم 15-01-2014, 09:40 AM
لايف از اسكند لايف از اسكند غير متواجد حالياً
عضو ممتاز

لايف از اسكند is on a distinguished road

اقتباس:

نفسي اصدقك لاني هستفيد زيك بس للاسف الحقيقة مره وكلامك خطأ وبكره هنشوف
قديم 15-01-2014, 10:41 PM
خالد فضل صادق خالد فضل صادق غير متواجد حالياً
عضو نشيط

خالد فضل صادق is on a distinguished road

يااخوة كلها ايام معدودة وكل واحد يعرف هايزيد مرتبة كامممممممممممممممممممم وتذكروا انها اذا حلت اوحلت واذا كست اوكست فهى دنيا (وما متاع الحياة الدنيا فى الاخرة الا قليل)

العلامات المرجعية

الكلمات الدلالية (Tags)
1236