اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإدارى > أرشيف المنتدي

أرشيف المنتدي هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 05-09-2013, 02:48 PM
اللاعيب2008 اللاعيب2008 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

اللاعيب2008 is on a distinguished road
افتراضي سؤال مهم ارجو الجميع يشارك في الاجابه عليه

دلوقتي انا من سوهاج واجباري ان كنت اكتب سياحه لقصر اول واحده عشان التوزيع جغرافي (ب) بس انا عملت طلب تحويل مناظر خارج المنطقه الجغرافيه لسياحه وفنادق اسكندريه السؤال هنا بقي .. علي اي اساس ممكن اتقبل وعلي اي اساس ممكن اترفض طيب مادام هترفض من الاول موقع التنسيق وافق ليه من الاول علي الطلب يعني هيا حرقه دم وخلاص .. بمعني ادق انا عملت التحويل وقلت مش هخسر حاجه لو اترفض وقلت لسه هشوف التحويل الورقي لما يفتح وشكله كده هيتلغي وانا عندي عقد شقه ووصل نور في اليكس وفعلا هقيم في اليكس الخلاصه الي عايز حد يجاوبني علي السؤال ده .. ليه موقع التحويل متيح ان اعمل طلب تحويل وانا مش هتقبل من اساسا ما كان ظهرلي رفض او ممنوع زي ما ما كنت بكتب الرغبات في الاول ؟ اسف للاطاله ومستني ارائكم
http://www.thanwya.com/vb/attachment...1&d=1378384669
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg untitledfgf.JPG‏ (109.8 كيلوبايت, المشاهدات 14)
قديم 05-09-2013, 11:42 PM
عضو مجتهد

ممكن حد يقولي او يفهمني وجه نظري دي يريت بس يا جماعه قبل ما اطق من الغيظ والتفكير في السؤال ده
قديم 06-09-2013, 02:51 PM
عضو مجتهد

يا جماعه فينكم محدش ليه مشاركني في السؤال ده
قديم 06-09-2013, 03:43 PM
mina_2012 mina_2012 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

mina_2012 is on a distinguished road

بص هأقولك حاجة ... في التحويل الإلكتروني للأسف نسبتك ضعيفة إن سياحة إسكندرية تجيلك ... لأن التحويل ده أصلاً هدفه تقليل إغتراب الطلبة ... هي ظهرتلك علشان في التحويل لكليات مناظرة خارج المنطقة الجغرافية بيكون هدفه أصلاً إن الكليات اللي لسه ماكتفتش تكمل عددها ... يعني مثلاً من ضمن الطلبة اللي جاتلهم سياحة إسكندرية طلبة كتير حولت منها للمحافظات بتاعتهم أو أقرب محافظات ليهم فبتبتدي سياحة إسكندرية تأخد طلبة من اللي حولوا ليها ... بتأخد أول حاجة طلبة تقليل الإغتراب اللي هما أساساً من إسكندرية وجاتلهم سياحة بره إسكندرية ... ولو لسه عايزه عدد تبتدي تأخد من التحويل المناظر خارج المنطقة الجغرافية ( التحويل اللي إنت عملته ) ... علشان كده بأقولك فرصتك ضعيفة إنك تقبل سياحة إسكندرية لأنها أكيد إكتفت أو هاتكتفي من طلبة تقليل الإغتراب ...
بس إنت عندك فرصة أكيدة في التحويل الورقي ( ده لو ماكنش إتلغى فعلاً ) ... لأنك كده مستوفي كل شروطه ... مجموعك أعلى من مجموع سياحة إسكندرية وعندك محل إقامة هناك ...
كمان عندك فرصة تانية حلوة وهي إن المجلس الأعلى للجامعات زود نسبة التحويلات لـ 20 % وده معناه إن سياحة إسكندرية ممكن تجيلك بس زي ماقولتلك إحتمالها ضعيف شوية ...
لو حصل ( ولا قدر الله ) وماجتلكش ... إمشي في موضوع التحويل الورقي ده ... حكاية إنهم هايلغوه ده أنا بصراحة مش مصدقها خالص ... هما كل سنة بيقولوا كده .. وأديك شايف بعد ما قالوا نسبة التحويل 10 % زودوها الضعف لـ 20 % ...
ولو حص ( ولا قدر الله ) ومانفعش موضوع التحويل الإلكتروني ولا الورقي ... إدخل سياحة الأقصر سنة واحدة وبعدين حول وساعتها ماحدش يقدر يفتح بوءه معاك ... وده أقصى إحتمال ...
ولو عندك إي إستفسار تاني أنا تحت أمرك ...
قديم 06-09-2013, 05:31 PM
عضو مجتهد

امممممممممممممممم انا كده فهمت تصدق بايه انت نجم يا مون شكرا يا مينا جدا جدا علي فكره انا اسمي جورج ودا ايملي يشرفني اننا نتعرف يا معلم https://www.facebook.com/george.a.samy
.. وانا كده فهمت وانشاء الله بس اتقبل عشان اصلا سياحه وفنادق ليها كذا سنه مجموعها نازل خالص والسنه الي فاتت كانت من 60% والسنادي كمان لسه مظهرتش عشان نازله مرحله تالته برضو .. وكمان انا مقدم من مرحله تانيه وحولت من مرحله تانيه يعني ممكن يكون في فرصه ؟ الي عايز اتاكد منه يا مينا .. هل فعلا لو العدد ما اكتملش ممكن اتقبل بسهوله يعني .. ما هيا دي الحته الي غيظاني وانا كمان لسه قاري خبر بتاع ال20% زياده فا انشاء الله يا رب اتقبل من الاول وشكرا جدا جدا جدا ومستنيك ع الفيس
قديم 07-09-2013, 04:04 PM
عضو مجتهد

فييييييينك
قديم 07-09-2013, 06:59 PM
mina_2012 mina_2012 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

mina_2012 is on a distinguished road

بعتلك add على الفيس يا باشا ... المهم عملت إيه في التحويل ؟؟؟
قديم 08-09-2013, 02:47 AM
عضو مجتهد

اكيد طبعا اترفضت زي ما كنت متوقع .. وزي ما انت كنت متوقع برضو .. دلوقتي مفيش حل الا التحويل اليديوي دا اذا اتفتح

العلامات المرجعية