اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإدارى > أرشيف المنتدي

أرشيف المنتدي هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 19-07-2013, 10:48 AM
عبد الحميد بدوي عبد الحميد بدوي غير متواجد حالياً
العضو المميز للقسم الأدبى لعام 2014

عبد الحميد بدوي is on a distinguished road
افتراضي قصتى مع مرسى

قصتى مع مرسى

أنا صحيح كنت مع مرسى لاقصى درجة بس مش عشان مرسى ولا حتى عشان الاخوان أن كنت مع مرسى عشان مصر وكان عندى أمل فى بكرة
أن مرسى هايحقق مطالب الشعب ولكن للاسف كل أما يجى بكرة أخده على جنب وأكلمة الاقى بكرة نفسه كره نفسه زيه زى الشعب
وللاسف لاقيت مرسى ماشى فى نفس طريق مبارك ولذلك كان مصير مرسى هو نفسه مصير مبارك وما حدث هو أنقلاب فعلا
على السلطة وعلى الرئيس المنتخب الشرعى ولكنه أنقلاب شعبى وليس عسكرى كما يقولون ولو الشعب عايز مرسى ما كنش ولا الف سيسى زحزحوه من مكانه
ولو مرسى قدم السبت كان لاقى الف حد أنما للاسف مرسى كان عاجز طول السنة ولسنا فى حاجة الى رئيس عاجز مشلول شلل رباعى

الشعب دايما فى حاجة الى رئيس يحل المشاكل ولكن مرسى وجوه اصلا كان مشكلة ولذلك كان صعب أنه يستمر وعلى الاخوان أن لا تلوم الا نفسها وياريت البلد بقى تفوق وتعرف راسها من رجلها
وتحذير هذا الشعب ممكن أن يسقط الف مرسى ولذلك يجب على الرئيس القادم أن يتعلم الدرس ويعرف قيمة شعب مصر

وعلى الاخوان أن لا تحزن على مرسى بل تفرح دا لو هما بيحبوا الخير للشعب
كما يقولون لان أستمرار مرسى ماكنش فى خير لهذا الشعب أبدا بأى حال من الاحوال ولو مش مصدقين أسألوا الناس وياريت يكون فيه شوية دم وأحساس الرئاسة مش بالعافية وانا شايف اللى بيحصل دلوقتى بجاحة وقلة أدب وكل يوم الناس بتكره الاخوان ومرسى أكتر من اليوم اللى قبله وأنتم اللى بتخسروا وأنتم اللى حرقتوا نفسكم بنفسكم

واللى بيحلم بعودة مرسى بالظبط
زى اللى بيحلم بعودة مبارك وعلينا أن نغسل يدينا من هذا وذاك
من لم يحترم هذا الشعب
عليه أن يرحل فى صمت وهدوء

ويحاسب على كل ما فعل بحق ربنا

الشاعر
عبد الحميد بدوى

العلامات المرجعية