اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى الأزهر الشريــــــــــــف

منتدى معلمى الأزهر الشريــــــــــــف ملتقى معلمى التعليم الأزهرى

قديم 18-04-2013, 12:20 AM
الصورة الرمزية الاستاذ عاطف حفنى
الاستاذ عاطف حفنى الاستاذ عاطف حفنى غير متواجد حالياً
عضو جديد

الاستاذ عاطف حفنى is on a distinguished road
افتراضي شكر من مسابقة2009 الى جميع معلمو الازهر

نتقدم نحن اعضاء مسابقة2009 الى جميع معلمو الازهر بشكر على الواجب الذى قامو به معنا من اجل الحصول على الموافقة بلتثبيت لقد قامو بدور كبير وهو الفرجة علينا وضحك والسخرية وهذا يدل على قوة المعلم داخل الازهر لقد نسى معلمو الازهر ان هناك زملاء لهم متعاقدون منذ 2009 بمسابقة رسمية وحصلو على العقدعن طريق تقديرتهم الجامعية ليس عقد حصة ولا عقد من تحت التربيزة بل عقد عن طريق مسابقة رسمية ونسو ان اعضاء مسابقة2009 وقافو بجانبهم لكى يتثبتو ولكن الان لا يوجد على مستوى الجمهورية متعاقدون عقد مميز وتمو اكثر من ثلاثة سنوات غير مسابقة2009بلازهر الخبر المحزن ان اعضاء مسابقة 2009 كل يوم يرو فى الازهر وجه جديد مثبتة حديثا وعندم نسال من هؤلاء يكون الجواب هؤلاء منضمون على معاهد اى دفعو فلوس لكى يثبتو ويعينو ويتم تعين من ينضم على معهد ويترك من اتى بمسابقة شيىء يحزن ولكن الحزن الاكبر ان معلمو الازهر لم يقفو معنا شكرا شكرا شكرا شكرا شكرا شكرا

قديم 18-04-2013, 06:46 AM
محمد حاسب محمد حاسب غير متواجد حالياً
عضو نشيط

محمد حاسب is on a distinguished road

انا تثيبت 2011 ومكنش حد بيساعدنا بس الحمد لله اتثبتنا بس بعد ما عملنا مظاهرات واعتصامات محدش هيجبلك التثبيت لحد عندك لزم انتم قلى تتحرك
قديم 18-04-2013, 03:40 PM
علاء طلب علاء طلب غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

علاء طلب is an unknown quantity at this point

مسابقة 2009 تمتثبيتها فعلا والدليل علي ذلك عدم تجد العقود والدليل الاقوي حصولهم علي بدل الاعتماد لمن نجح في الكادر نشوف حاجه تانيه نتكلم فيها افضل
قديم 18-04-2013, 04:25 PM
محمد علي فليفل محمد علي فليفل غير متواجد حالياً
عضو جديد

محمد علي فليفل is on a distinguished road

مافيش تثبيت بدليل ان موجه اللغه الانجليزيه راح يسلم تقارير الفنيه للموجه العام الخاصه بعلمي 2009 فقاله لا علشان ما يطالبوناش بالتثبيت
قديم 18-04-2013, 06:09 PM
maya1986 maya1986 غير متواجد حالياً
عضو جديد

maya1986 is on a distinguished road

الاستاذ الي بيقول انه تم تثبيت مسابقه 2009 يعني هوا حضررتك ببتكلم اصلا بناء علي ايه هوا انت من المسابقه ديه واتثبت مثلا ومين قالك اننا اخدنا بدل اعتماد للي نجحوا في الكادر ياريت فعلا حضرتك تشوف حاجه تانيه تتكلم فيها افضل بس يبقي كلامك بدليل مش كلام وخلاص
قديم 18-04-2013, 07:12 PM
الصورة الرمزية د.السيد العزازى
د.السيد العزازى د.السيد العزازى غير متواجد حالياً
معلم خبيرللمواد الشرعيةباللازهر دكتوراه فى الحقوق2000 شريعة وقانون دستورى

د.السيد العزازى will become famous soon enough
Opp

زميلنا الفاضل: لقد وجهت اتهامات لوملائك بدون وجه حق ولا دليل مادى ....فنحن جميعا فى قالب واحد ..ونحن جميعا زملاء ونعتز بزمالتنا لنا جميعا لا فرق بين معلم قديم ولا معلم جديد ...وكم نادينا وكتبنا عن مساندتكم ...لكن المشكلة ليست عند زملائك ..وانما فى ادارة قسم التعيينات والقرار المسؤول ..فالمنتدى وللاسف لا يراه أحد من المسئولين وانما يكلم بعضنا بعضا وفقط..فالمنتدى نهايته عند زملائك وفقط...وكنت أتمنى من اصحاب المنتدى ومالكوه أن يسمعوا صوت معلمى الازهر بمبادرة شجاعة الى المسئولين فى قطاع المعاهد او فى المشيخة ...وعليه كنا سنجد حلا ومسمع لاصواتنا ..لكن عزيزى الفاضل لا باليد حيلة عند زملائك ...

وأشكرك على أن جعلتنى أتكلم فى الى اى مدى يصل صوتنا ....لك احترامى لشخصك الكريم واعتزازى بك...
قديم 18-04-2013, 07:13 PM
عضو جديد

الحمد للة الرد كان سريع من السادة الزملاء الاخوة الافاضل بيقول احنا محدش ساعدنا ونسو اننا كن معهم فى التظاهر ام الاخ علاء بيقول ان مسابقة2009 تم تثبيتهم وانا مش من مسابقة2009 ياخ علاء انا اول من تعاقد فى مسابقة 2009 والحمد للة ناجح فى الكدر وانا خريج تربية والاهم اننى معى دبلومة خاصة فى الصحة النفسية وتمهيدى مجستير ومعى icdl ha اشكرك ياستاذ علاء على الرد بس يريت وانت بتتكلم اتكلم بدليل بدل ما تتكلم وبس انت معلم واتكلم باسلوب المعلم ام الاخ الذى يقول انتم عوزين التثبيت ياتى لعندكم نحن نقف على الاقل يوم فى الاسبوع امام المشيخة للمطلبة ولكن ايه الزملاء لايعرفو ان عدد مسابقة 2009 قليل اصلا وان اكثرهم من الصعيد شكرا على الرد وشكرا على الاسلوب الرقى فى الرد وانا اسف ان اعتقد اننا زملاء واخوةشكرا وانا انشاء اللة لم ادخل على المنتدى مرة ثانى نظرا لرقى الاعضاء
قديم 18-04-2013, 07:22 PM
عضو جديد

اشكرك يادكتور السيد وانا لم اقصد برد الاخير سو الكلام عن الزملاء فى الردود السابقة حضرتك اقراء الردود الزملاء بيتهمونا اننا بنكذب وبيقول شوف حاجة ثانية اتكلم فيها هل هذا اسلوب فى الرد ام بلنسب لحضرتك فانا اشكرك بصفة شخصية واعتز بمعرفة حضرتك
قديم 18-04-2013, 07:28 PM
الصورة الرمزية د.السيد العزازى
د.السيد العزازى د.السيد العزازى غير متواجد حالياً
معلم خبيرللمواد الشرعيةباللازهر دكتوراه فى الحقوق2000 شريعة وقانون دستورى

د.السيد العزازى will become famous soon enough

عزيزى عاطف :أرجوا وأنت أهل للبحث العلمى ألا تيأس وتقول ما قلت ياخى أنت اضافة لاهل التخصص العلمى وهو ما نحتاجه بين معلمى الازهر ..

أقص لك خبر كنت فى منطقة الدقهلية اليوم وفوجئت بأحد وكيلى المنطقة ينادى علي يا دكتور لو سمحت فوجدت فى صحبته زميلة لى ولك فاضلة حاصلة على الدكتوراه ومعها والدها ..وفوجئت بالاحباط الشديد عندها وتقول ساقدم استقالتى بعد سبع سنوات من العمل وهى ادارية ..والحمد لله تحدثت معها ووالدها الى ان اقتنعت بالرجوع عن موقفها ...

ترى استازنا عاطف السبب..هو عدم ضم درجة الدكتوراه لها الى الشغل لان المؤهل لايتناسب مع طبيعة العمل ...احباط شديد بعد عناء أشد... وأشد فى البحث العلمى ..انت مجرب وباحث تربوى نتعلم منك ...الاخ عاطف لاتيأس وسوف تتغير الامور قريبا انشاء الله تعالى ...وأقدم على الدكتوراه بايمان ثابت وعزيمة قوية ....

لك تحياتى واحترامى لشخصكم العزيز...
قديم 18-04-2013, 07:56 PM
الصورة الرمزية محمد على عبد النعيم
محمد على عبد النعيم محمد على عبد النعيم غير متواجد حالياً
عضو قدير

محمد على عبد النعيم is on a distinguished road

احنا معاكم بس انتوا مش مع نفسكم
قديم 18-04-2013, 10:06 PM
ابو سليمان العربى ابو سليمان العربى غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

ابو سليمان العربى is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maya1986 مشاهدة المشاركة
الاستاذ الي بيقول انه تم تثبيت مسابقه 2009 يعني هوا حضررتك ببتكلم اصلا بناء علي ايه هوا انت من المسابقه ديه واتثبت مثلا ومين قالك اننا اخدنا بدل اعتماد للي نجحوا في الكادر ياريت فعلا حضرتك تشوف حاجه تانيه تتكلم فيها افضل بس يبقي كلامك بدليل مش كلام وخلاص
عندنا ناس مسابقة 2009 صرفوا 50%والله العظيم
قديم 19-04-2013, 12:55 AM
mrbadawi mrbadawi غير متواجد حالياً
عضو جديد

mrbadawi is on a distinguished road

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الأفاضل معلمي الأزهر الشريف
عودة للعمل عقد مكافأة شاملة
الإفادة الإفادة الإفادة الإفادة الإفادة الإفادة الإفادة الإفادة من أي محافظة في مصر
كنت أعمل بالأزهر الشريف معلم حاسب آلي مكافأة شاملة من 2005 إلى 2006 بمسابقة بالأزهر الشريف كنت حاصلاً على جيد جداً وعملت بها ..ثم سافرت للسعودية و أريد العودة لعملي مرة أخرى فما الإجراءات ومن عاد ويستطيع مساعدتي أو يعرف شخص عاد للعمل إعلامي كيفية العودة للعمل ولكم جزيل الشكر .. سمعت فيه معلمين رجعوا في محافظات ... سمعت ياريت لو حد يعرف حد يبلغني عمل إيه وقرار العودة لو يرسلوا ليا لمساعدتي على العودة أو أعرف رجع إزاي جزاكم الله خير .
محمد
معلم حاسب آلي ( الأزهر الشريف ) منطقة الشرقية
الإتصال
01157734175
mmbadweym***********
أفيدوني الدال على الخير كفاعله
إبعتوا ليا رقم حد رجع يفدني عمل إيه
مش عايز أسمع عايز أكلم حد رجع فعلاً أستفسر منه رجع إزاي

العلامات المرجعية