اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

قديم 09-03-2012, 12:39 PM
demotax demotax غير متواجد حالياً
عضو ممتاز

demotax is on a distinguished road
Opp برجاء مساعدتى افيدونى بالله عليكم

برجاء مساعدتى فأنا فى ورطة ومطلوب الرد بسرعة بعد إذن حضرتكم انا معلم متعاقد جديد دراسات 1/9/2011وكان جوابى اساسى على المدرسة اللى انا موجودة فيها ولى زميلة اخرى معى لكن جوابها طلع من التوجية اساسى فى المدرسة اللى انا فيها ولكن انتداب الى مدرسة اخرى وفجاة وبعد مرور 6اشهر على العقد وباجراء تعسفى تم تحويل جوابى الى انتداب وزميلتى الى اساسى ودة طبعا شغل التوجية وعندما اعترضت هددنى الموجة بفسخ عقدى لو لم انفذ امر الانتداب بدل من زميلتى بحجة انها اقدم منى فى التخرج رغم اننا عقد واحد وانا استلمت قبلها فى المدرسة ومطلوب منى الموافقة او فسخ عقدى افيدونى اشتكى ولا اعمل ايه واشتكى فين بالضبط. :
انا صاحبة المشكلة السابقة وبالفعل نفذت امر الانتداب من يوم الاربعاء السابق وفوجئت يوم الخميس ان مدير المدرسة قام بارسال مزكرة للتوجية ان المدرسة ليس فيها عجز وتحتاج الى مدرسة واحدة فقط وطبعا ده بعد ان نفذت الانتداب واصبحت الاخت الاخرى اساسيه عايزين يشيلونى من المدرسة خالص حتى لا يزاحمها احد فى المكان لو فيه تعيين لان احنا الاتنين معنا تربوى وبالتالى لوفيه تعيين الاساسى هو اللى يستمر بالمدرسة والانتداب يطلع بره طيب اعمل اية دلوقتى بعد ان كنت اساسية فى المدرسة بالواسطة اصبحت انتداب والمدير قريب الزميلة عايز يشلنى من طريقها خالص افيدون اعمل ايه انا تايها

قديم 09-03-2012, 02:43 PM
الصورة الرمزية شريف حسن .
شريف حسن . شريف حسن . غير متواجد حالياً
مــٌــعلــم

شريف حسن . is just really nice

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة demotax مشاهدة المشاركة
برجاء مساعدتى فأنا فى ورطة ومطلوب الرد بسرعة بعد إذن حضرتكم انا معلم متعاقد جديد دراسات 1/9/2011وكان جوابى اساسى على المدرسة اللى انا موجودة فيها ولى زميلة اخرى معى لكن جوابها طلع من التوجية اساسى فى المدرسة اللى انا فيها ولكن انتداب الى مدرسة اخرى وفجاة وبعد مرور 6اشهر على العقد وباجراء تعسفى تم تحويل جوابى الى انتداب وزميلتى الى اساسى ودة طبعا شغل التوجية وعندما اعترضت هددنى الموجة بفسخ عقدى لو لم انفذ امر الانتداب بدل من زميلتى بحجة انها اقدم منى فى التخرج رغم اننا عقد واحد وانا استلمت قبلها فى المدرسة ومطلوب منى الموافقة او فسخ عقدى افيدونى اشتكى ولا اعمل ايه واشتكى فين بالضبط. :
انا صاحبة المشكلة السابقة وبالفعل نفذت امر الانتداب من يوم الاربعاء السابق وفوجئت يوم الخميس ان مدير المدرسة قام بارسال مزكرة للتوجية ان المدرسة ليس فيها عجز وتحتاج الى مدرسة واحدة فقط وطبعا ده بعد ان نفذت الانتداب واصبحت الاخت الاخرى اساسيه عايزين يشيلونى من المدرسة خالص حتى لا يزاحمها احد فى المكان لو فيه تعيين لان احنا الاتنين معنا تربوى وبالتالى لوفيه تعيين الاساسى هو اللى يستمر بالمدرسة والانتداب يطلع بره طيب اعمل اية دلوقتى بعد ان كنت اساسية فى المدرسة بالواسطة اصبحت انتداب والمدير قريب الزميلة عايز يشلنى من طريقها خالص افيدون اعمل ايه انا تايها
حضرتك اشتكى فى كل مكان لا تتركى حقك

عندك جهات عديدة للشكوى ويا ريت لو تبعتى ليهم كلهم

اولا وزارة التربية والتعليم

ثانيا مديرية التربية والتعليم فى محافظتك

ثالثا الادارة التعليمية التابعة ليها

وفى كمان الشئون القانونية والنيابة الادارية

ما تسكتيش على حقك ( فما ضاع حق وراءه مطالب )
قديم 09-03-2012, 06:00 PM
عضو ممتاز

على فكرة الكل بيخوفنى من الشكوة وبيقولوا ان لوفيه تعيين التوجية هيودينى اخر بلاد المسلمين وعد
قديم 09-03-2012, 06:49 PM
الصورة الرمزية شريف حسن .
شريف حسن . شريف حسن . غير متواجد حالياً
مــٌــعلــم

شريف حسن . is just really nice

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة demotax مشاهدة المشاركة
على فكرة الكل بيخوفنى من الشكوة وبيقولوا ان لوفيه تعيين التوجية هيودينى اخر بلاد المسلمين وعد
ده كلام فاضى لازم تاخدى حقك ما تسكتيش

حطى ديما نفسك فى مقارنة مع اللى زيك فى التعيين

لو قريب لازم تكونى قريبة ولو بعيد هتكونى بعيدة

ده حقك اشكى وهاتى اسامى اللى اتعينوا معاكى وتوكلى على الله
قديم 09-03-2012, 10:46 PM
محسن اللول محسن اللول غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

محسن اللول is on a distinguished road

اولا
تروح التوجية وتسئلة بكل بساطة انا كنت فى المدرسة الاول فهل يعقل ان انتدب وتكون هى اساسى طب لية طبعا هتلاقى عنده رد بكل الحيل الممكنه بس للعلم دى عندها واسطة
ثانميا تصور الاوراق اللى معاك وتروح النيابة الادارية وخلى بالك من تاريخ التنفيذ لان ليك ستون يوما ً 60 يوم من تاريخ علمك للتظلم وتسلم الاوراق الخاصة بيك مع شرح كل ماتريد ولا تنسى كتابة تخوفك من الموجة عند التنثبيت لان عند ذكرك هذا الموضوع يكون حائط اما الموجة ولا يقدر ان يعمل معك اى شىء
ثالثا بلغ الموجة بأنك سوف تعمل اعتصام داخل الادارة لو مجاش حقى وثق بأنه سوف يعمل لك الف حساب
قديم 09-03-2012, 10:52 PM
عضو ممتاز

شكرا للافادة

العلامات المرجعية