اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > منتــدى مُـعـلـمـــي مـصــــــر > منتدى معلمي التربية والتعليم

قديم 30-10-2011, 10:00 PM
ramses2 ramses2 غير متواجد حالياً
عضو جديد

ramses2 is on a distinguished road
Impp طالب حد يفهمني علشان انا تعبت

انا انتدبت من مدرستي الاصليه علشان نصابي ناقص حصتين و نقلت الي مدرسه ابعد عن محل اقامتي ب5 كيلو و ليس لها مواصلات المهم انا تدربت علي معلم اول هلي يحق لي العوده الي مدرستي الاصليه عند اكتمال نصابي مباشرا بمعني لا اكمل العام الدراسي و بصراحه انا مش مرتاح للمدرسه التانيه جدا فهل ممكن يلغي ندبي عند اكتمال نصابي القانوني مع العلم ان الموجه متعندني جدا

قديم 30-10-2011, 10:20 PM
doodydrhazem doodydrhazem غير متواجد حالياً
عضو فعال

doodydrhazem is on a distinguished road

الموجه لو نقلك تعسفي وضد القانون ما تخافش منه واشتكيه في خدمة المواطنين في المديرية وفي الوزارة وفي النيابة الادارية بس لازم تتاكد انه نقلك تعسفي يعني تسال حد بيفهم في شئون العاملين كويس. عموما لو ناوي تشتكي اقدر اساعدك في موضوح احقيتك اولا في عدم النقل. ل ناو تكمل وهي سنه وخلاص وتريح دماغك من الموجة ارضى بالامر الواقع .5 كم حاجة خفيفة جدا للمسافة الللي انا انتدبت ليها وانا مدرس ثانوي على فكرة
انا ببركب 25 كم وانا رايح وانا جاي بركب 40 كم
عشان بركب بلد وانزل اركب الخط ن الاول . بس المهم ترضى بالواقع والسنة بتمر بسرعه. لو انت عليك الدور في الانتداب ما تتعبش نفسك لان الشكوى بتاخد وقت ومجهود وتفكير . وبكيون قربت السنه تخلص.
اما موضوع التدريب فكلام فاغ على بال ما يطلع قرار تسكين يكون شهر 7 جه. على بال ما يبدا يتنفذ فيها لشهر 12 تكون السنه انتهت وكمان يقولك لمصلحة العمل 24 حصه ريح نفسك وارتاح نصيحة شخصية.

العلامات المرجعية