اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الجامعات المصرية > كليات المجموعة الرياضية > كليات الهندسة

قديم 01-08-2011, 02:03 AM
blue_eagle blue_eagle غير متواجد حالياً
عضو جديد

blue_eagle is on a distinguished road

بسم الله الرحمن الرحيم

اولا شكرا لعرضك تاريخ معهد التكنولوجيا سابقا , للاسف انا كان نفسي ادخل المعهد بس لو كان اسمه كليةهندسة وده كان يفرق وقتها كتير ,
مجموعي كان جايب هندسة القاهرة وعين شمس لكن للاسف التوزيع الجغرافي وداني شبرا ودلوقتي داخل بكالريوس اهو والحمد لله ,
المشكلة ان المعهد ماكنش راسي على حاجة اعتصامات عشان الاسم يتغير ده غير ان النقابة كانت بتلعب كل شوية في مضووع المعهد والاعتصامات ماكنتش جايبة نتيجة والحمد لله ان ربنا وفقكوا وقدرتوا توصلوه لكلية هندسة , لان بصراحة اسم المعهد في مصر او الخليج مش اوي .. معهد تكنولوجيا امكانياته رهيبة بالذات في قسم ميكانيكا لكن فيه مشكلة خطيرة جددددا
هو ان الدكاترة بتتعامل وكأن الطلبة دول كلهم اينشتين معظم الطلبة بيسقطوا مش عارف ليه !!

والي بيبقى عبقري بيعدي بمواد ..

عامة ربنا يوفق الجميع وشكرا مرة تانية للموضوع
قديم 01-08-2011, 02:52 AM
mah_333 mah_333 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

mah_333 is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة blue_eagle مشاهدة المشاركة
بسم الله الرحمن الرحيم

اولا شكرا لعرضك تاريخ معهد التكنولوجيا سابقا , للاسف انا كان نفسي ادخل المعهد بس لو كان اسمه كليةهندسة وده كان يفرق وقتها كتير ,
مجموعي كان جايب هندسة القاهرة وعين شمس لكن للاسف التوزيع الجغرافي وداني شبرا ودلوقتي داخل بكالريوس اهو والحمد لله ,
المشكلة ان المعهد ماكنش راسي على حاجة اعتصامات عشان الاسم يتغير ده غير ان النقابة كانت بتلعب كل شوية في مضووع المعهد والاعتصامات ماكنتش جايبة نتيجة والحمد لله ان ربنا وفقكوا وقدرتوا توصلوه لكلية هندسة , لان بصراحة اسم المعهد في مصر او الخليج مش اوي .. معهد تكنولوجيا امكانياته رهيبة بالذات في قسم ميكانيكا لكن فيه مشكلة خطيرة جددددا
هو ان الدكاترة بتتعامل وكأن الطلبة دول كلهم اينشتين معظم الطلبة بيسقطوا مش عارف ليه !!

والي بيبقى عبقري بيعدي بمواد ..

عامة ربنا يوفق الجميع وشكرا مرة تانية للموضوع

يا باشا المشكله انه محدش كان يعرفه باسم معهد و محدش كان عارفه انه بكالوريوس هندسة عادي جدا و كان كله بيفتي من بره عشان كده طالبا بتغيير اسمه ده حتي الجامعه اللي الدكتور زويل شغال فيها اسمها كالتك اختصار معهد كالفورنيا للتكنولوجيا انما نعمل ايه في ثقافة الشعب
وموضوع النقابة علي فكره احنا اعضاء في النقابه من اول ما المعهد اتفتح بس المشكله شويه يكتبولنا في الكارنيه بكالوريس هندسة جامعة بنها و شويه بكالوريوس المعهد العالي للتكنولوجيا علي الرغم اننا بكالوريوس هندسة و الهبل ده بس حاليا الحمد لله كل ده اتحل بتغير الاسم لكن النظام المميز في الدراسه زي ما هوا

وعلي فكره مفيش مشاكل من الدكاتره و لا حاجه اللي بيذاكر بيجيب تقدير انا الحمد لله بقالي 3 سنين و بجيب جيد جدا و عمري ما شيلت مواد

وحاليا كل حاجه اتغيرت الدكاتره بقوا طيبين شويه ههههه

وعلي العموم ربنا يوفقك يا هندسة و عقبالنا ما نوصل للبكالوريوس زيك كده لان الواحد طلع عينه خلاص
قر علي فكره مش حسد
قديم 01-08-2011, 03:31 AM
الصورة الرمزية Ahmed HP
Ahmed HP Ahmed HP غير متواجد حالياً
عضو نشيط

Ahmed HP is on a distinguished road

طيب أنا قبلت فيها السنة دي ينفع احول لكلية الهندسة اللي عندي في النطاق الجغرافي و لا هي لسه حاجة لوحدها
قديم 01-08-2011, 12:51 PM
mah_333 mah_333 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

mah_333 is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed hp مشاهدة المشاركة
طيب أنا قبلت فيها السنة دي ينفع احول لكلية الهندسة اللي عندي في النطاق الجغرافي و لا هي لسه حاجة لوحدها
اكيد طبعا ينفع حاليا بقت كلية الهندسة ببنها زي اي كلية هندسة بس هيكون في حدود المسموح لكل كلية بس اللي هوا ال 10 %

العلامات المرجعية