اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > منتــدى مُـعـلـمـــي مـصــــــر > منتدى معلمي التربية والتعليم

قديم 29-04-2011, 12:19 AM
شيرين عجوه شيرين عجوه غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

شيرين عجوه is on a distinguished road
Neww1qw1 اجمع محافظة الغربية الكادر اتوقف

كل المحافظات صرفت الكادر الا المحافظة بتاعتنا المصونه أجلو النظر في الموضوع لأن لسه مجاش اوامر بالرد تقريبا المحافظه ديه كل قرار يطلع لازم له مظاهرهانا اتاكدت من الخبر ادارة غرب وقفوه وادارة شرق لحين صدور قرارات ياريت ندور على حقنا بإيدينا زي ماتعودنا كل مره حددوا اليوم والميعاد أمام مديرية التربية والتعليم لازم نشوف حل مع وكيل الوزاره ارجوا الرد بسرعه للاهميه زي ماتعودنا من الاستاذ وليد وباقي الزملا ءوشكرا

قديم 29-04-2011, 01:05 AM
الصورة الرمزية وليد غربية
وليد غربية وليد غربية غير متواجد حالياً
مــٌــعلــم

وليد غربية will become famous soon enough

للاسف أستاذة شرين كلامك كلة صح وعلى فكرة انا اسمى كان انفصل عن زميلى الى لسه بالعقد رجع تانى للمدرسة انى انزل تانى معاهم فى نفس الكشف لحد شهر 7
يعنى بالعربى مفيش تعين ولا اى شى تم وكلة كدب على فكرة
انا رحت المدرية عرفت موقفين الكادر ليه موقفين الكادر علشان بيقلو لازم مرور سنتين على الدرجة الثالثةحسب قانون الكادر

ومش عاوز حد يقول احنا بقالنا كام سنه شغالين حضرتك اولا لسه مختش الدرجة الثالثة لحد دلوقتى وكنا عارفين دة فى الغربية
وما تخدها بردة مش هتصرف كادر لازم مرور سنتين عليك على الدرجة علشان تصرف كادر الا لو نزلت ليك الدرجة اقدمية من تاريخ العقد

الكلام دة للتوضيح
قديم 29-04-2011, 08:30 AM
الاستاذ احمد حامد الاستاذ احمد حامد غير متواجد حالياً
مُعلم لغة عربية

الاستاذ احمد حامد is on a distinguished road

إدارة كفر الزيات مش عرفه حاجه في اي حاجه وربنا كرمنا بمديرة ادارة 000000 ابسط رد عندها لأي موضوع من قلت لفلن ينفذ وهو مش راضي
حقولكم علي حاجة والله مهي مبالغه اكبر وقت لزيارتها لاي مدرسة لا تتعدي 5دقائف تقول
أيه عملين ايه شد حلكم الامتحانات قربت وسلام عليكم وهي في العربيةوفي الأخر تقولنا في إحدي زيارتنا لها بالادارة انا مش عارفه المتعاقدين عايزين أيه ونفسي أعرف مين الي قال لوكيل الوزارة عننا واساء الي ادارتنا وخلي صورتنا زي الزفت
مش عرفه مين النوم في العسل هو الي راح وقال له
قديم 29-04-2011, 08:34 AM
حسام جوهر حسام جوهر غير متواجد حالياً
مُعلم لغة إنجليزية

حسام جوهر is on a distinguished road

امال انا في شرق طنطا مودي استمارة كادر 3 و4 بنفسي للمكافاة عند نجاة ؟ياعني كل حاجه راحت والله حرام انا قرفت من اللي بيحصل معانا حسبي الله ونعم الوكيل يا ريتني ما طلعت مدرس ياريت كنت بشتغل اي شغلانه تانيه ربنا ينتقم منهم
قديم 29-04-2011, 11:15 AM
فارس القمه فارس القمه غير متواجد حالياً
مُعلم لغة عربية ثانوى

فارس القمه is on a distinguished road

انا اطالب مديرة ادارة كفر الزيات التعليمية بالرحيل فورا احنا كلنا بادارة كفر الزيات طهقنا من شكلها هي مش عارفه اي حاجة عن نفسها ازاي بالعقل تكون مسؤلة عن مجموعة محترمة من المدرسين لا تعرف ابسط حقوقهم وعجبي علي الوزارة ****** اللي بلتنا بالاشكال ديييييييييييييييي
قديم 29-04-2011, 02:04 PM
الصورة الرمزية وليد غربية
وليد غربية وليد غربية غير متواجد حالياً
مــٌــعلــم

وليد غربية will become famous soon enough

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايمن حسن عبد الوهاب حسن مشاهدة المشاركة
انا اطالب مديرة ادارة كفر الزيات التعليمية بالرحيل فورا احنا كلنا بادارة كفر الزيات طهقنا من شكلها هي مش عارفه اي حاجة عن نفسها ازاي بالعقل تكون مسؤلة عن مجموعة محترمة من المدرسين لا تعرف ابسط حقوقهم وعجبي علي الوزارة ****** اللي بلتنا بالاشكال ديييييييييييييييي

استاذ ايمن مهما تعرضنا للظلم من قبل اشخاص فمن أدب الحور ان لا نخطأ فى حقهم مهما كان لا تنس أننا مربين أجيال وبعدين أعرف أن الذنب مش على الإدارة
بل المحافظة والمديرية
على فكرة أنا من المحلة مش من كفر الزيات علشان متقولش أنى قريب لمديرة الإدارة بس الناس دى ملهاش ذنب الناس بتنفذ الى بيجلها وعلى فكرة حضرتكم لسه ما فيش اى تعين فعلى تم لكم
والدليل على كدة مما لقيت حسابات المديرية بعته ليه عاوزة ورق التعين الخاص بى لانى الصرف لى بصرف من هناك فى المدرية واحضرت معايا الورق الى خدناه واقرار القيام بالعمل قالت ليه انا عاوزة قرار التعين فين قالتلها دة ورق المحافظ وورق الادارة اهو قالت لا مش دة قلتلها هو دة الى خته منهم !!!!!!!!!
قديم 29-04-2011, 07:01 PM
طارق عبد الباسط السجاعى طارق عبد الباسط السجاعى غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

طارق عبد الباسط السجاعى is on a distinguished road

انا عندى احساس ان مفيش تغييرحصل يبقى الوضع كما هو عليه عشرة سنين ذل وعذاب وابسط حقوقنا المشروعة والقانونية مش عارفين نأخذها التعيين ومستحقاتنا المالية لسه الادارة متعرفش حاجة عن التعيين ولا مستحقتنا المالية
قديم 29-04-2011, 07:42 PM
جني كليو جني كليو غير متواجد حالياً
عضو جديد

جني كليو is on a distinguished road

احنا فى القاهرة نفس الحكاية وبيقولوا ملناش درجات مالية نعمل ايه الواحد مش حاسس انه اتعين
قديم 29-04-2011, 10:20 PM
تسنيم رمضان محمد فرج تسنيم رمضان محمد فرج غير متواجد حالياً
مُعلم علوم ابتدائي

تسنيم رمضان محمد فرج is on a distinguished road

بصراحة انا بقيت كل ما ادخل المنتدى اتغم اما من عدم وجود اخبار جديدة او من وجود اخبار تؤكد مخاوفى
قديم 30-04-2011, 11:51 AM
سمسم رشاد سمسم رشاد غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

سمسم رشاد is on a distinguished road

يا جماعه فى محافظات قبضت الكادر اشمعنى احنا وبعدين اشمعنى المحافظه الحزينه (الغربيه) دى هى اللى بتطبق القانون يعنى بحزافيره وبقيه المحافظات التانيه متفهمش حاجه يعنى لازم لينا واقفه يا جماعه وينفعش كدا
دا الكادر ده مفروض نقبضه من ساعه من نجحنا
والله العظيم حرام
يعنى ولا تعيين ولا كادر
امال التعب اللى احنا تعبناه ده والتربوى وامتحان الكادر والرخصه الدوليه لقياده الكمبيوتر والفلوس دى كلها
اتصرفت ليه بقى
حسبى الله ونعم الوكيل فى كل موظف قاعد فى مكانه مش فاهم حاجه وتعبنا وتاعب اعصابنا معاه
قديم 30-04-2011, 06:51 PM
الصورة الرمزية سعاد اقتصاد منزلى
سعاد اقتصاد منزلى سعاد اقتصاد منزلى غير متواجد حالياً
عضو خبير

سعاد اقتصاد منزلى is on a distinguished road

حسبى الله ونعم الوكيل
قديم 01-05-2011, 01:42 PM
hoda2007 hoda2007 غير متواجد حالياً
عضو جديد

hoda2007 is on a distinguished road
Unhappy مش لازم نسكت

لازم كل محافظة الغربية تتجمع وتروح للمحافظ الجديد وتتطالبه بان يحل هذه الازمة فورا ويصدر الاوامر للادارات ان تعطى جوابات التعيين للمدرسين موضحه فيها كل شى من اسم المعلم والمسمى الوظيفى والدرجة المالية وكل شى مثل المحافظات الاخرى ويبحث المحافظ عن المسئول عن التعطيل ولابد من محاسبته ولا احنا مش حنتغير وهذة الوقفة لابد من التعجيل بها قبل الامتحانات لان بعد انتهاء الامتحانات خلاص كده حقوقنا راحت
قديم 01-05-2011, 01:56 PM
tsbeeh tsbeeh غير متواجد حالياً
عضو ممتاز

tsbeeh is on a distinguished road

يا جماعة احنا لازم ناخد موقف لأننا لو ما حصلناش على حقنا دلوقتى هتستمر المحافظة الحزينة دى فى مرمطتنا
لازم يكون فى وقفة حددوا التاريخ والميعاد وسأكون معكم ان شاء الله

العلامات المرجعية