اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإدارى > أرشيف المنتدي

أرشيف المنتدي هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 27-11-2010, 09:36 PM
الصورة الرمزية Eng..LiNa
Eng..LiNa Eng..LiNa غير متواجد حالياً
عضو قدوة

Eng..LiNa is on a distinguished road
افتراضي طلب صعب شوية

انا كنت عاوزة اطلب
دليل تقويم الطالب القديم بتاع 2007 او اقدم من كده (الجبر والتفاضل والمثلثات)
مش عرفة ممكن الاقي ولا لا؟؟
بس يا ريت لو عند اي حد من الاساتذة يتكرم ويرفعة
وشكرا مقدما
قديم 28-11-2010, 08:08 AM
على الحنفى على الحنفى غير متواجد حالياً
عضو نشيط

على الحنفى is an unknown quantity at this point

على فكرة .....طبعة السنة 2010 موجودة على الموقع

انا معايا نسخة 2007 و كمان 2005 كل النسخ زى بعضها ......ما عدا نسخة 2010 لان فيها مسائل زيادة شوية حوالى 20 مسالة تفاضل و كمان 30 مسالة جبر تقريبا

على فكرة انا بقالى حوالى 20 يوم باحل الدليل التقويم على هيئة نموذج اجابة لجميع المسائل من الجلد الى الجلد بدون استثناء لاى مسالة مهما كانت ...وذلك اعتمادا على نسخ مختلفة للدليل ...مع الاستعانة ببعض المحاولات الجميلة خاصة ...الاستاذ هشام الشربينى ...وكمان الاستاذ محمود ابراهيم صاحب كتاب المتميز (حل دليل التقويم )...مع قيامى بتصحيح الاخطاء الموجودة فى الاجابات و احيانا فى الاسئلة نفسها مع مراعاة ايراد اكثلر من حل ان وجد ....ووالله انه لعمل جبار و شاق ....لكن معرفتى بان ذلك سينفع الطلبة (المتفوقين خاصة ) و اخوانى المدرسين ....يخفف عنى كل التعب

وارجو من الجميع الدعوات الخالصة لاتمام ذلك العمل...فقد انتهيت بفضل الله من حل التفاضل و حساب المثلثات ...و معظم الجبر ...حاليا فى المتتابعات
باذن الله لو استطيع رفع تلك المذكرة سافعل ان شاء الله ....انا خلال شهر على الاكثر اكون انتهيت منها لاننى منتظر النسخة الجديدة يتاعت السنة دى ....لاقارن ما اذا كان هناك جديد و لا اعتقد ذلك ...والله المستعان
قديم 28-11-2010, 10:31 AM
الصورة الرمزية Eng..LiNa
Eng..LiNa Eng..LiNa غير متواجد حالياً
عضو قدوة

Eng..LiNa is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة على الحنفى مشاهدة المشاركة
على فكرة .....طبعة السنة 2010 موجودة على الموقع

انا معايا نسخة 2007 و كمان 2005 كل النسخ زى بعضها ......ما عدا نسخة 2010 لان فيها مسائل زيادة شوية حوالى 20 مسالة تفاضل و كمان 30 مسالة جبر تقريبا

على فكرة انا بقالى حوالى 20 يوم باحل الدليل التقويم على هيئة نموذج اجابة لجميع المسائل من الجلد الى الجلد بدون استثناء لاى مسالة مهما كانت ...وذلك اعتمادا على نسخ مختلفة للدليل ...مع الاستعانة ببعض المحاولات الجميلة خاصة ...الاستاذ هشام الشربينى ...وكمان الاستاذ محمود ابراهيم صاحب كتاب المتميز (حل دليل التقويم )...مع قيامى بتصحيح الاخطاء الموجودة فى الاجابات و احيانا فى الاسئلة نفسها مع مراعاة ايراد اكثلر من حل ان وجد ....ووالله انه لعمل جبار و شاق ....لكن معرفتى بان ذلك سينفع الطلبة (المتفوقين خاصة ) و اخوانى المدرسين ....يخفف عنى كل التعب

وارجو من الجميع الدعوات الخالصة لاتمام ذلك العمل...فقد انتهيت بفضل الله من حل التفاضل و حساب المثلثات ...و معظم الجبر ...حاليا فى المتتابعات
باذن الله لو استطيع رفع تلك المذكرة سافعل ان شاء الله ....انا خلال شهر على الاكثر اكون انتهيت منها لاننى منتظر النسخة الجديدة يتاعت السنة دى ....لاقارن ما اذا كان هناك جديد و لا اعتقد ذلك ...والله المستعان
اوك ...ميرسي لحضرتك علي الرد
وحانتظرها ان شاء الله

العلامات المرجعية