اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

موضوع مغلق

قديم 23-09-2010, 04:18 PM
بحر العرب بحر العرب غير متواجد حالياً
عضو متواصل

بحر العرب is on a distinguished road
Opp بصراحة نستاهل!!!!!!!!!!!!!!

بصراحة وبدون زعل الواحد مل من المنتدى ،ومن موضوعاته المتكررة والمملة ،وحتى اللى بيقترح شيء .مفيش حد بينفذه ...زى ما يكون أدمنا الكلام وخلاص ومفيش فعل نهائي ،وواضح إننا راضيين بالأمر الواقع ،وطبعا المسئولين مش سائلين لأننا قاعدين وساكتين مفيش تحرك خالص وكأننا بنقول ليهم أحنا قابلين اللى تعملوه فينا ،يا جماعة حقنا بيماطلوا فيه ،وحتى مفيش مرة الوزير طلع وطمنا حتى بكلمة واحدة .وكأنه خايف يصرح بشيء مش هيتحقق ،يحسب عليه وضده .وطبعا خايف يحصل معاه زى يسري الجمل ،أول ما جاب سيرة التعيين عطولوا الحقنة وخلعوه وطبعا وزيرنا الحالي خايف ياخد حقنة هو كمان ..وواضح إنه حقنة يسرى مأثرة فى بدر ...................والله لو ما تحركنا مفيش حد هيسأل فينا خالص وهنفضل زى ما أحنا ملطشة الدولة
أرجو عدم الحذف .................................................. ........خلاص :0 40vk0:

قديم 23-09-2010, 04:35 PM
محمد ابوصلاح محمد ابوصلاح غير متواجد حالياً
عضو متواصل

محمد ابوصلاح is on a distinguished road

التزم الصمت وادعي يمكن ربنا يستجيب دعاؤك
قديم 24-09-2010, 11:02 AM
عضو متواصل

[quote=محمد ابوصلاح;2683626]التزم الصمت وادعي يمكن ربنا يستجيب دعاؤك[/quشكرا أستاذ محمد الصمت رغم عنا نصمت نحن لسنا صاحبي إرادة نحن فى دولة مسيرين ولسنا مخيرين ..........لنا الله
قديم 24-09-2010, 12:33 PM
الصورة الرمزية NESCAFIOOOOO
NESCAFIOOOOO NESCAFIOOOOO غير متواجد حالياً
عضو نشيط

NESCAFIOOOOO is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد ابوصلاح مشاهدة المشاركة
التزم الصمت وادعي يمكن ربنا يستجيب دعاؤك

يا صديقى العزيز أرى أنك تأمرة وليس تنصحة !!

فرفقاً بنا وبالمتعاقدين

وياريت تقولى أية اللى مضايقك فى كلام الزميل العزيز بالظبط

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وكمان مافيش حاجة إسمها إدعى
يمكن ربنا يستيجبلك

فية حاجة إسمها

إدعى و
إن شاءالله
ربنا يستيجبلك

دة لو كنت فعلاً عايز مصلحتة

مش بتتهكم علية

ولك منى كل تقدير وإحترام

قديم 24-09-2010, 09:50 PM
ahmed salh ahmed salh غير متواجد حالياً
عضو متواصل

ahmed salh is on a distinguished road
Impp من يحاسب وزير التنميه الاداريه ع مخالفته لقانون مجلس الشعب قانون الكادر

من يستطيع ارسال هذه المشاركه الي اليوم السابع او المركز المصري للحق في التعليم علشان يشوفو اول وزير ينفذ عكس ماجاء في القانون 155 لسنه 2007 قانون الكادر

واعتقد ان التا كد من هذا الموضوع ليس صعبا عن طريق مضبطه مجلس الشعب اوعن طريق الحلقه المسجله في التليفزيون

وزاره التنميه الاداريه خالفت ما اقره اعضاء ورئيس مجلس الشعب بشان تثبيت الد فعات التي تعاقدت قبل الكادر

بدون اي شروط ولا امتحانات وفورااااا

انا عندي مستندات هذه القضيه وهي اخر جلسه لمجلس الشعب للموافقه ع قانون الكادر حيث طلب الدكتور

فتحي سرور طلبين وقد وافق عليهم الاعضاء وتم اقرارهم في القانون والطلبين هما تغير مسمي مدرس متعاقد

الي مسمي مدرس مساعد والطلب الثاني هوعدم تطبيق الشروط الجديده في القانون ع المدرسين المتعاقدين قبل اقرار القانون مثل دفعات 2005و2006و2007 مثل امتحان الاكاديميه وicdl ومحو الاميه وغيره وتثبيتهم فوراااا ع درجه معلم

ولقد شاهدت هذه الحلقه بنفسي ع التليفزيون مباشره واتذكرها جيداااااا ويمكن لمن يريد التاكد من ذلك الحصول ع تسجيل لهذه الحلقه ومشاهدته بنفسه
قديم 24-09-2010, 11:32 PM
عضو متواصل

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nescafiooooo مشاهدة المشاركة

فرفقاً بنا وبالمتعاقدين

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وكمان مافيش حاجة إسمها إدعى يمكن ربنا يستيجبلك

فية حاجة إسمها

إدعى وإن شاءالله ربنا يستيجبلك

مش بتتهكم علية

ولك منى كل تقدير وإحترام
شكرا أخى الكريم على ردك الصادق والحق وواضح إنك فعلا إنسان ممتاز تتميز بدقة الملاحظة ...جزاك الله خيرا
قديم 24-09-2010, 11:34 PM
عضو متواصل

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nescafiooooo مشاهدة المشاركة

فرفقاً بنا وبالمتعاقدين

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وكمان مافيش حاجة إسمها إدعى يمكن ربنا يستيجبلك

فية حاجة إسمها

إدعى وإن شاءالله ربنا يستيجبلك

مش بتتهكم علية

ولك منى كل تقدير وإحترام
أشكرك كثيرا على كلامك الحق هذا .وهذا الكلام لايصدر إلا عن شخص لديه قوة ملاحظة ..وصادق مع نفسه ومع الأخرين ....................جزاك الله خيرا أخى الكريم
قديم 24-09-2010, 11:36 PM
عضو متواصل

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed salh مشاهدة المشاركة
من يستطيع ارسال هذه المشاركه الي اليوم السابع او المركز المصري للحق في التعليم علشان يشوفو اول وزير ينفذ عكس ماجاء في القانون 155 لسنه 2007 قانون الكادر

واعتقد ان التا كد من هذا الموضوع ليس صعبا عن طريق مضبطه مجلس الشعب اوعن طريق الحلقه المسجله في التليفزيون

وزاره التنميه الاداريه خالفت ما اقره اعضاء ورئيس مجلس الشعب بشان تثبيت الد فعات التي تعاقدت قبل الكادر

بدون اي شروط ولا امتحانات وفورااااا

انا عندي مستندات هذه القضيه وهي اخر جلسه لمجلس الشعب للموافقه ع قانون الكادر حيث طلب الدكتور

فتحي سرور طلبين وقد وافق عليهم الاعضاء وتم اقرارهم في القانون والطلبين هما تغير مسمي مدرس متعاقد

الي مسمي مدرس مساعد والطلب الثاني هوعدم تطبيق الشروط الجديده في القانون ع المدرسين المتعاقدين قبل اقرار القانون مثل دفعات 2005و2006و2007 مثل امتحان الاكاديميه وicdl ومحو الاميه وغيره وتثبيتهم فوراااا ع درجه معلم

ولقد شاهدت هذه الحلقه بنفسي ع التليفزيون مباشره واتذكرها جيداااااا ويمكن لمن يريد التاكد من ذلك الحصول ع تسجيل لهذه الحلقه ومشاهدته بنفسه
والله كلامك صحيح مليون المية والكلام موجود فى قانون الكادر وواضح وضوح الشمس بس أحنا باين علينا أتعودنا نغمض دايما حتى مش عارفين حقوقنا أه .....................الله المستعان
قديم 25-09-2010, 11:31 AM
ahmed salh ahmed salh غير متواجد حالياً
عضو متواصل

ahmed salh is on a distinguished road
افتراضي اللهم قد بلغت اللهم فاشهد وزير التنميه الاداريه حرف وبدل وعكس ما طالب به اعضاء مجلس ا

الشعب ورئيس المجلس شخصيا د فتحي سرور ب المطالبه باضافه فقره في قانون الكادر تطالب بتثبيت المتعاقدين المباشرين للعمل ع درجه معلم فورا وعدم تطبيق الشروط الجديده للتعيين عليهم مثل امتحان الكادر واي شروط اخري

وانا متذكر هذا الكلام جيدااااا وذلك في اخر جلسه لمجلس الشعب للموافقه ع هذ ا القانون وقدشاهدتها ع التليفزيون مباشره مش ده قانون الكادر اللي وافق عليه مجلس الشعب فيما يخص التعامل مع المتعاقدين

أبلغ عن مخالفة
ahmed salhمشاهدة ملفه الشخصيإرسال رسالة خاصة إلى ahmed salh
25-09-2010, 12:18 PM رقم المشاركة : 60</STRONG>
ahmed salh عضو نشيط

وزاره التنميه الاداريه خالفت ما اقره اعضاء ورئيس مجلس الشعب بشان تثبيت الد فعات التي تعاقدت قبل الكادر بدون اي شروط ولا امتحانات وفورااااا
انا عندي مستندات هذه القضيه وهي اخر جلسه لمجلس الشعب للموافقه ع قانون الكادر حيث طلب الدكتور فتحي سرور طلبين وقد وافق عليهم الاعضاء وتم اقرارهم في القانون والطلبين هما تغير مسمي مدرس متعاقد الي مسمي مدرس مساعد والطلب الثاني هوعدم تطبيق الشروط الجديده في القانون ع المدرسين المتعاقدين قبل اقرار القانون مثل دفعات 2005و2006و2007 مثل امتحان الاكاديميه وicdl ومحو الاميه وغيره وتثبيتهم فوراااا ع درجه معلم

</STRONG>
موضوع مغلق

العلامات المرجعية