اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإدارى > أرشيف المنتدي

أرشيف المنتدي هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 07-06-2010, 07:31 PM
صفصف الشرملسي صفصف الشرملسي غير متواجد حالياً
عضو جديد

صفصف الشرملسي is on a distinguished road
Impp مكرر

بسم الله الرحمن الرحيم
السيد الأستاذ الفاضل الدكتور معالي / وزير التربية و التعليم

التماس واستغاثة
نتقدم بهذا الالتماس و ندعو الله عز وجل أن ينال من كرم وعطف معالكم الكريم
انا ولي امر لي ابنتين في مدرسه السيده عائشه الاعداديه للبنات شرق المحله الكبري في الصف الثاني الاعدادي بهذه المدرسه
مديره المدرسه الفاضله وناظر المدرسه المحترم لمدرسه السيده عائشه الاعداديه بنات يبعون شهادات الصف الاول الاعدادي والثاني الاعدادي وينتزعون الشهادات من ايدي العامل الذي لاياخد شئ منها و يبيعون الشهادات في مكتبها وتاخذ مديره المدرسه الفاضله وناظر المدرسه من كل ولي امر خمس جنيهات في الشهاده الواحده ولست اعرف السبب عندما سالتهم ( المديره - والناظر ) قالوا لي هي اتاوه وبلطجه كلمات غريبه علي ان يقولها الذين يعلموا بناتنا الادب والعلم والاخلاق وقالوا انهم وصلين ومسنودين من المسؤلين الكبار في التربيه والتعليم ورح اعمل الاتعرف تعمله واحنا مدرسه جوده وخدنا الشهاده ولا الوزير هيعرف يعمل حاجه ويدعون انهم لهم علاقتهم التي تحميهم من كل مايفعلوه من اخطاء ومخلفات في حق بناتنا.علي الرغم من ذلك في مدارس في المحله مش جوده وبيوزعوا الشهادات من غير نقود وهل المفروض المديره هي والناظر هما يبعوا الشهادات وليه خمس جنيهات مش جنيه وجنيهان .

قاموا بمنع ظهور التنيجه الترم الاول والترم الثاني من علي النته لان المدرسه لها موقع ليتسن لهم بيع النتيجه ويقولون احنا عايزين الحلاوه هو ده كلام يقولوا ناس محترمين وافاضل يربوا بناتنا منذ متي والشهادات يبعها المديره والناظر وياخذوا الحلاوه في عهد وزير التربيه والتعليم الدكتور / احمد ذكي بدر

انا عايز اعرف يعني ايه جوده يعني مدرسه خاصه بيدفعوا فلوس فيها للعلم ياسياده الوزير انا هحول البنتين لمدرسه مفهاشي جوده علشان كل شئ في المدرسه ديه بالفلوس ديه مش مدرسه حكومه ولا هما المديره والناظر اخذوا المدرسه وخلوها ملكيه خاصه ابعديه لهم بتعتهم لوحدهم .بناتي طوال العام بيطلبوا مني نقود للمدرسين وتبرعات للمديره وللناظر بحجه انها مدرسه جوده ولازم طالبات المدرسه تنفذ الاوامر لكل من المدرسين والمدرسات واداره المدرسه والامفيش درجات وهذا تهديد و انا ولي امر بدفع علشان عايز بناتي تنجح وبالفعل ننجحوا وجابوا ممتاز في كل المواد لانهم عملوا المطلوب وانا عايز احولهم لمدرسه مفيش فيها جوده علشان اترحم شويه من المديره التي ليست قدوه وليس لها اسلوب فهي بياعه في سوق او في المولد ولاتصلح لتربي البنات
في مدرسين ومدرسات في مدرسه الجوده مدرسه السيده عائشه شرق المحله الكبري طوال العام يطلبوا من التلاميذ يعملوا انشطه وياخذوا نقود من البنات وتلميذات المدرسه نقود علي شان المدرسين في المدرسه بيطلبوا ابحاث وانشطه والمدرسين هما الابيعملوا النشاط وياخذون من التلميذات النقود نظير ذلك

اسلوبهم كان اشبه بلبطجيه والحساله وناس الشارع بل هؤلاء هم احسن منهم لانهم لم يتعلموا ولم يعرفوا القراءه يوما
.

عشنا وشفنا المديره والناظر يبعون الشهادات والله انا زعلان عليهم مش زعلان منهم لانهم ضيعوا هبتهم امام تلميذات المدرسه

وامامنا نحن اولياء الامور الموضوع مش في الخمسه جنيهات
ولكن اين الاحترام والقيم والسلوك الحميد والاخلاق وهيبه اداره المدرسه
عليه العوض ومنه العوض

العلامات المرجعية