اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإداري > أرشيف المنتدى

أرشيف المنتدى هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 08-02-2010, 02:41 PM
الصورة الرمزية متمنيه الشهاده
متمنيه الشهاده متمنيه الشهاده غير متواجد حالياً
عضو نشيط

متمنيه الشهاده is on a distinguished road
افتراضي تخيل ؟لحظه من فضلك

تخيل اننتا دالوقت قاعد بتكلمها بالتلفون....وقاعد قدامك النت وقاعد تشيك وقاعد على الدش في كلب شغال وانت قاعد منهمك فجأة الباب بخبط ....وانتي قاعدة بتسرحي وقاعدة بتحطي البرفان وقاعدة تتمكيجي وايد ماسكة الم الكحل وايد ماسكة ازازاة البرفان ومستعجلة عشان المعاد الوراكي ...فجأة الباب خبط...جريت أو جريتي على الباب بتبص من العين السحرية لقيت واحد وشو ببخ نور وعليه وقار الدنيا كلها...أنت مين..؟ مين الي عالباب... ؟....أنا رسول الله.....رسول الله ... !!!!!!!!!!!!!!!!! .محمد ابن عبد الله؟؟ حبيب قلبي..حبيبي يا رسول الله ..... بتمد ايدك تفتح الباب ...ايه دا..حقابل الرسول ازاي...؟؟ وانتي وقفتي اتجمدتي في مكانك حقابل رسول الله ازاي ؟؟؟؟ ما قدرش اقابلوبشعري دا دالسا ضارباه بالخلاط النهرضة...أقابلو ازاي وشعري مضروب بالخلاط ...؟...جريتي تدوري عأي طرحة....الطرحة دي تنفع...؟؟لا ما تنفعش دي طرحة سبانش انا عايزة طرحة زيبتاعت امهات المؤمنين ...جريتي تدوري بالآآآآآخر لقيتي الطرحة التلبسها والدتك ساعة ما اتصلي ..وانتا جريت بسرعة قفلت المكالمة من غير ما اتسلم على النت بتكلم معاه ...وجريت بسرعة جيت تقلب القناة الفضائية الانتا مشغلها ...البت على قناة ازفت وطلع الصوت عالي في الشقة....يادي الفضايح قمت مادد ايدك على فيشة المشترك وقالع الفيش بتاع كل الأجهزة الشغالة وبعد كدا جريت عالباب جريت تفتح لرسو ل الله والباب بخبط ورسو الله هو البخبط ...أنا حفتح اهو يا رسو الله ..وانتي جريتي على الباب وانتي جاية تفتحي ...يااااااااااااا...يادي اليوم الأسود..اللبس دا ما ينفعش اقابل بيه النبي ..اللبس البضحك بيه على الناس وبقلهم أنا محجبة بيه...انما انا عارفة انو مهوش حجاب ..جيتي تدوري على حاج ساترة..مالقيتي...دا بنطلون ودا ودا بدي ودا برمودا ودا ستريتش ...ما ينفعش الكلام دا ..بالعافية لقيتي غلابية لبستيها تحت الحجاب وجريتي وانتي لسا عالباب ....يا الاهي المكياج..الميك أب البقالي ساعتين بحط بيه ...طب اعمل ايه..جريتي بسرعة تغسلي وشك عشان كل الميك اب يروح وانتي جاية تجري لقيتي شنطتك ادامك ..طيب وافرض النبي سألني عن شنطتي ؟؟ انا ماعرفش النبي حيسألني عن ايه...لو سألني دي صورة مين دا..؟؟ دا مغني ...انا بحب صوتو داممثل انا عازة صورتو ....حقلو ايه..؟؟؟ بسرعة رميتي الصور ..وانتا بتجري...والنبي بخبط ...افتكرت الصو بتاعتك الانتا معلقها في كل حتة بالاوضة بتاعتك ....لما النبي حيسلألني حقلو ايه..؟؟؟ جريت تشيل صورة المغني دا والممثل دا ...جريت تشيل واتقطع الصور ....وانت بتبص على الصور ..أول مرة بحايتك ...مين دول.!!!!!!!!!!!!! ازاي دول اعلق صورتهم ...هم دول القدوة بتاعتي بالحياة !!!!!!!!! وانتا بتجيب صورة ..الصورة قامت واقعة على الطربيزة لقتها وقعت على شرايط الأغاني العربي والأجنبي ...ايه دا..؟؟ اول مرة بتكتشف ان في شرايط انتا مش عارف تقرا عنوانها اصلا ....شلت كل دا في الزبالة...في الزبالة على طول وقفلت عليه وجريت عشان تفتح الباب ...انتا جاري كن بتزر القميص وبتشيل السلسلة من رقبتك ..وبتفتح الباب..................ما لقتش رسو الله...............النبي راح فين انت كنت حتتجنن النبي راح فين.؟؟ بتبص على السلم النبي اهو لسا نازل ....يا رسول الله أنا فتحت اهو....النبي لما سمع صوتك وسمع اننت عارفو طلع ....طلع النبي ودخل الشقة ...أول ما دخل رسو الله....اتذكرت...يااااااااااا الهي ...نسيت السيكارة مولعة ..جريت بسرعة تطفيها قبل ما النبي يسألك ....فجأة المحمول رن ...أول مرة تكتشف اوتقول...ازاي الرنة دي بتاعتي ...هو الموبايل كل 5 دقايق برن بس ....اول مرة تنتبه للرنة....بصيت للرقم ...كان البك حيوقف ...حقول للنبي ايه....قعدت تلغي ويرن وتلغي ويرن ...لقايتها بتتصل بيك عالبيت ...حتقول للنبي ايه..؟ حتقلو الصدق؟ لا يمكن .. تكذبعليه ؟ لا يمكن ...طب حتعمل ايه ....النبي وهو قاعد ببصلك...قلك هات المصحف البجيبك ....قلتلو يا رسول الله .............دا مش مصحف يا رسول الله...دي علبة سكاير ....يا ريتو كان مصحف يا رسول الله....انتا عارف وانتي عارفة النبي عيعمل فيك ايه..؟؟؟؟ اتنتا متوقع انو حيغضب منك...متوقعة انو وشو حيحمر ...وحيقلك مش دا الاسلام ...ومش دا الدين ....لااااااااااااااااااااااا يا جماعة مش حيعمل كدا ....عارف النبي حيعمل ايه.؟؟؟..حياخدك..... وحيحضنك ..... وحيبكي لغاية ما عنيه حتتخلع من البكا .....وحيقلك...أنا ما ضحتش بعمري كلو عشان تطلع كدا انا ما ضحتش بعمري كلو عشان تطلعي كدا ...انا ضحيت بعمري عشان تطلع مسلم صح زي ابو بكر وعمر ...حيحضنك ويقلك طب حشفعلك عند ربنا ازاي .طب اقول لربنا ايه لما انتا وانتي تجوني بكل دا المعاكم ...حقول لربنا ايه...؟؟؟؟؟؟؟ انا عايزك تتخيل انو دا مش النبي ....تخيل انو دا ملك المووووووووووووووت ...ملك الموت مش حيسيبك تجري ..مش حيسيبك تتغطي وتلبسي وتشيلي ...ملك الموت حياخدك على نفس الحالة الانتا بيها بنفس الحظة ...ومش حيخبط ومش حيستنا ....حيدخل على طول تخيل لو النبي جالك وجالك وانتا صالح وانتي صالحة وحجابك كدا منو ع وشك ..ملكة ...ملكة بلحجاب بتاعك ..تخيل والنبي داخل عليك ورنة الموبايل دعاء جميل بصوت جميل واصحابك بزوروك ساعتها .....شوف يا رسول الله اصحابي...شوف يا رسول الله صاحباتي يا رول الله شكلهم يشرفني قدامك بالدنيا والآخرة ...ومعاك كتب وشرايط ومطويات ...يا رسول الله انا بسمعها وبدعو بيها الى الله ...وشوفيا رسول الله الشريط في الكاسيت دا شريط ديني ..وشوف يا رسول الله الكمبيوتر ..والهارد دسك مليان خطب وادروس .....وشوف يار سول الله ..وشف يا رسول الله .......وانتا فرحان ........................
يا شباب هالحكي عبارة عن درس صغير لداعية اسلامية اسمو الدكتور حازم شومان....انا بصراحة كتير بحبو....يمكن اذا اسمعتو الحكي منو احسن..وكمان في كتير شغلات عن الشباب....وكتير دروس وعلماء مميزين
في سلسلة كتيييييير حلوة اسما على فين يا شباب.....بتمنا انكن تشوفوها....أكيد رح تعجبكن انشالله....كمان في بالموقع شي اسمومقاطع مؤثرة وهي الرسالة منا......بتمنا تدعولي
واذا عجبتكن اكيد رح تنشروها....لان الثواب كبير .ارجوالتثبيت

العلامات المرجعية