اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإدارى > أرشيف المنتدي

أرشيف المنتدي هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 22-06-2009, 12:44 AM
الصورة الرمزية محمد.فوكس
محمد.فوكس محمد.فوكس غير متواجد حالياً
عضو قدوة

محمد.فوكس is on a distinguished road
News2 منتخب مصر يفاجىء العالم لثالث مرة و لكن بطريقة اخرى!و اخبار غريبة عن بعض لاعبي مصر!

شوفتو يا جماعة اللي حصل؟
يعني البرزيل حطتنا في وضع اننا حتى لو خسرنا اتنين صفر نتأهل... و احنا ولا الهوى.
بصراحة احنا منظرنا بقى زبالة.
و العالم كله زي ما طلعنا السما هيهبدنا في الارض و ده منطقي.
ايه اللي حصل .. طبعا الاصابات اثرت علينا... و التشكيلة اعتقد كانت غلط.
تلعب احمد فتحي مش في مكانه و تحط لاعب في مستوى سيء زي المحمدي(انا آسف يا محمدي).
و متلعبش حمص ..؟
و الاكتر من كده تلات تغييرات غلط .. بدل ما ترجع احمد فتحي مكانه و تطلع المحمدي بسبب سوء مستواه و تنزل واحد في النص و هو وجود (حمص).؟
تنزل احمد حسن بدل احمد عيد اللي كان عامل اللي عليه.؟
و متغيرش عبد الغني الا عشان الاصابة مع انه كان مضيع فرص و بيلعب وحش.؟
و غير كده ازاي تخلص تلات تغييرات و انت حارس مرماك مصاب و ممكن في اي لحظة ميقدرش يكمل؟
و اهم حاجة ... مش لو كنت خدت احمد حسام (ميدو).. و رميت المشاكل الشخصية على جنب ... مش كان هيبقى عندك مهاجم من احسن مهاجمين في تاريخ مصر ... واحد محترف من اكتر من 8 سنين و عمره قد عمر زيدان يعني لسه شاب و انت عندك نقص في المهاجمين.
و هي نشر صحف اجنبية انباء عن اصطحاب بعض لاعبي المنتخب المصري لفتيات ليل بعد الفوز على ايطاليا في غرفهم بالفندق و انه هو السبب للسرقة اللتي تعرضوا لها و ايضا سبب للهزيمة الصعبة و اللثقيلة التي تعرض لها امام الولايات المتحدة.
الاعلامي عمرو اديب كان اول من يفجر هذا الموضوع .. بأن احضر معه نسخة من الجريدة من الانترنت و ايضا بيان للشرطة في جنوب افريقيا.
و قام كل من الكابتن محمد زيدان و الكابتن احمد حسن و الكابتن حسن شحاته بمداخلة في البرنامج مع عمرو اديب .. و نفوا كل هذه الاخبار... كما حدثت مشادة كلامية من قبل الكابتن حسن شحاته وصلت الى قوله .."اللاعيبة دول اشرف منكوا ... طز فيكوا .. احنا هنبطل كورة الله يخربيوتكوا قرفتونا".
و قام ايضا عدد من الشخصيات بالمداخلة كالاعلامي عماد الدين اديب .. و المطرب هاني شاكر .. و اخرين.
و دافع الاعلامي عمرو اديب عن نشره للخبر بأنه مجرد ناقل للخبر و ان المسئولية على من نشر الخبر اي الصحف الاجنبية و المواقع الاليكترونية.
  • و السؤال هنا .. يا ترى ايه مستقبل المتخب بعد اليوم العصيب ده ؟

آخر تعديل بواسطة محمد.فوكس ، 22-06-2009 الساعة 01:58 AM
قديم 22-06-2009, 09:45 AM
الصورة الرمزية Golden Eagle
Golden Eagle Golden Eagle غير متواجد حالياً
عضو قدوة

Golden Eagle is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد.فوكس مشاهدة المشاركة
شوفتو يا جماعة اللي حصل؟
ما تفكرنيش
يعني البرزيل حطتنا في وضع اننا حتى لو خسرنا اتنين صفر نتأهل... و احنا ولا الهوى.
قلنا ماتفكرنيش
بصراحة احنا منظرنا بقى زبالة.
و العالم كله زي ما طلعنا السما هيهبدنا في الارض و ده منطقي.
ما خلاص بقي
ايه اللي حصل .. طبعا الاصابات اثرت علينا... و التشكيلة اعتقد كانت غلط.
غلط جدا ً
تلعب احمد فتحي مش في مكانه و تحط لاعب في مستوى سيء زي المحمدي(انا آسف يا محمدي).
آآآآآآآآآه المحمدي
اللي كل أوت يقعد فيه تلت ساعه بيدور
و مش عارف كام كوره يستلمها غلط

و متلعبش حمص ..؟
المفروض حمص كان أول واحد يشارك خصوصا ً بعد الجون اللي جابه ف إيطاليا هايديله دفعه معنويه فظيعه و هو أصلا ً لعيب كويس كنت هاتشوف أسد ف الملعب
و الاكتر من كده تلات تغييرات غلط .. بدل ما ترجع احمد فتحي مكانه و تطلع المحمدي بسبب سوء مستواه و تنزل واحد في النص و هو وجود (حمص).؟
تنزل احمد حسن بدل احمد عيد اللي كان عامل اللي عليه.؟
المفروض عيد ما كانش طلع
و متغيرش عبد الغني الا عشان الاصابة مع انه كان مضيع فرص و بيلعب وحش.؟
كان بيلعب زي الزفت
و غير كده ازاي تخلص تلات تغييرات و انت حارس مرماك مصاب و ممكن في اي لحظة ميقدرش يكمل؟
دي غلطه جديده
و اهم حاجة ... مش لو كنت خدت احمد حسام (ميدو).. و رميت المشاكل الشخصية على جنب ... مش كان هيبقى عندك مهاجم من احسن مهاجمين في تاريخ مصر ... واحد محترف من اكتر من 8 سنين و عمره قد عمر زيدان يعني لسه شاب و انت عندك نقص في المهاجمين.
صح و الله
و هي نشر صحف اجنبية انباء عن اصطحاب بعض لاعبي المنتخب المصري لفتيات ليل بعد الفوز على ايطاليا في غرفهم بالفندق و انه هو السبب للسرقة اللتي تعرضوا لها و ايضا سبب للهزيمة الصعبة و اللثقيلة التي تعرض لها امام الولايات المتحدة.
الاعلامي عمرو اديب كان اول من يفجر هذا الموضوع .. بأن احضر معه نسخة من الجريدة من الانترنت و ايضا بيان للشرطة في جنوب افريقيا.
و قام كل من الكابتن محمد زيدان و الكابتن احمد حسن و الكابتن حسن شحاته بمداخلة في البرنامج مع عمرو اديب .. و نفوا كل هذه الاخبار... كما حدثت مشادة كلامية من قبل الكابتن حسن شحاته وصلت الى قوله .."اللاعيبة دول اشرف منكوا ... طز فيكوا .. احنا هنبطل كورة الله يخربيوتكوا قرفتونا".
و قام ايضا عدد من الشخصيات بالمداخلة كالاعلامي عماد الدين اديب .. و المطرب هاني شاكر .. و اخرين.
و دافع الاعلامي عمرو اديب عن نشره للخبر بأنه مجرد ناقل للخبر و ان المسئولية على من نشر الخبر اي الصحف الاجنبية و المواقع الاليكترونية.
  • و السؤال هنا .. يا ترى ايه مستقبل المتخب بعد اليوم العصيب ده ؟

هما عايزين يشوهوا الصوره بأي شكل كان
ما يعرفوش إننا غيرهم
و هو أي حد ف بلد غريبه يعرف يجيب بنات ليل بالسهوله دي ؟؟؟
و بنات الليل ليه ما ظهروش قبل ماتش البرازيل مع إن العالم كله كان متوقع خسارة مصر و الموضوع ما كانش هايتكشف
الأداء كان سئ من وجهة نظري علشان المجهود ف المباريات اللي فاتت
إيطاليا و البرازيل إستنزفوا كتير م المجهود و الدليل هو الاصابات اللي كانت قبل الماتش و اللي إتغير ف الماتش بسبب الاصابه
و الله خساره
و بعدين ما فيش غير أمريكا اللي تكسبنا ؟؟؟
يعني نكسب ايطاليا و نشيب البرازيل و نشيل من أمريكا
بس بصراحه علشان ما نبقاش ناكرين للجميل المنتخب أدي
و لولا ظروف التعب للاعيبتنا أكيد النتيجه ما كانتش هاتبقي كده
و لياقة بتوع أمريكا كانت عاليه قوي
و مش لما الفريق يعمل الانجازات دي نعلقله المشنقه أول ما يأدي وحش
ع الرغم إني كنت مستني الماتش م الساعه 2
بس برضو

المجد للشهداء و الكيان فقط
قديم 22-06-2009, 11:45 AM
الصورة الرمزية Łosт Mεмoяч
Łosт Mεмoяч Łosт Mεмoяч غير متواجد حالياً
طالبه جامعيه (كلية اداب)

Łosт Mεмoяч is on a distinguished road

منتخب البرازيل ثاني فريق يتعرض للسرقة!

صارت بعثة منتخب البرازيل المشاركة في كأس القارات بجنوب إفريقيا ثاني من يتعرض لحادث سرقة بعد المنتخب المصري.

وقال رودريجو بايفا المتحدث الرسمي للمنتخب البرازيلي فجر الاثنين في تصريحات لوسائل الإعلام الأمريكية إن كارلوس دونجا المدير الفني اكتشف فقدان بعض الأموال والملابس من الفندق يوم الجمعة، ولكنه لم يعلن عن السرقة سوى يوم الأحد.

وأشار بايفا إلى أنه تحدث مع السلطات المحلية، وأنه يعتقد أن السرقة حدثت أثناء وجود المنتخب البرازيلي في رحلة سفاري.

وكانت بعثة المنتخب المصري قد تعرضت لسرقة نحو 2400 دولار وتم اكتشاف السرقة بعد العودة من مباراة إيطاليا يوم الخميس الماضي.

ونشرت صحف شعبية في جنوب إفريقية أنباء غير صحيحة عن تعرض المنتخب المصري للسرقة بواسطة بعض بنات الليل وهو ما نفته البعثة المصرية جملة وتفصيلا.

ويأتي الحادث الثاني ليدحض ادعاءات الشرطة الجنوب إفريقية التي سربت معلومة لإخلاء مسؤوليتها عن واقعة السرقة التي تعرض لها منتخب مصر.
قديم 22-06-2009, 11:57 AM
الصورة الرمزية dr.asmaa
dr.asmaa dr.asmaa غير متواجد حالياً
عضو فعال

dr.asmaa is on a distinguished road

انا مش حاقول غير حسبى الله ونعم الوكيل اللى عيطونى امبارح وانا اللى مجملة العربية بعلم مصر نزلت ولعت فية يعنى الحاجة الوحيدة اللى بتحببنا فى البلد زفت وبشكر الحضرى وابو تريكة على المجهود لان هما بس اللى كانوا بيلعبوا وانا شوفت عمرو امبارح ومعاة حق فى كل كلمة حسبى اللة فيك يا شحاتة انت والمحمدى
قديم 22-06-2009, 02:58 PM
الصورة الرمزية محمد.فوكس
عضو قدوة

golden eagle
طبعا واضح انك موافقني في الجزء الفني ... و انا بكرر مرة و اتنين و عشرة ...... الله يمسيك بالخير يا احمد يا حسام يا ميدو.
و انا برفع القبعة لامريكا لانهم ناس عالم اول بجد .. و احنا موضوع الاجهاد ده مش عذر لان لو قعدنا نتحجج بالاجهاد طيب ماهو كأس العالم نفس النظام..خلاص يبقى نغير بقى قانون الفيفا نلعب كل سنة ماتش.
بالنسبة لموضوع السرقة .. انا طبعا مقدرش اقول موضوع البنات صح ... بس اللي مستغربله ان الاستاذ عمرو اديب جاب الصحيفة و شوفناها و انا كمان دخلت على النت و شوفت .. البي بي سي تقريبا مستحيل تقول حاجة افتراء... و الله الواحد دماغه اتضربت في خلاط.
زائد ان كمان اكيد احنا بندور على سبب للهزيمة و مش لاقيين.
, fعدين موضوع اننا شوية نطلع المنتخب في السما و شوية ننزله ... انا شايف ان ده مش غلط .. ما عندك ايطاليا الصحفة بهدلتهم و البرازيل برغم فوزهم علينا برضه اتبهدلو من صحافتهم.
لازم نشيد لو مستوى كويس .. و ننقد لو مستوى وحش....ولا هنمدح في طول الوقت حتى لما يخسر..اومال هنصحح اخطائنا ازاي.

آخر تعديل بواسطة محمد.فوكس ، 22-06-2009 الساعة 03:10 PM
قديم 22-06-2009, 03:00 PM
الصورة الرمزية محمد.فوكس
عضو قدوة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة &lara& مشاهدة المشاركة
منتخب البرازيل ثاني فريق يتعرض للسرقة!

صارت بعثة منتخب البرازيل المشاركة في كأس القارات بجنوب إفريقيا ثاني من يتعرض لحادث سرقة بعد المنتخب المصري.

وقال رودريجو بايفا المتحدث الرسمي للمنتخب البرازيلي فجر الاثنين في تصريحات لوسائل الإعلام الأمريكية إن كارلوس دونجا المدير الفني اكتشف فقدان بعض الأموال والملابس من الفندق يوم الجمعة، ولكنه لم يعلن عن السرقة سوى يوم الأحد.

وأشار بايفا إلى أنه تحدث مع السلطات المحلية، وأنه يعتقد أن السرقة حدثت أثناء وجود المنتخب البرازيلي في رحلة سفاري.

وكانت بعثة المنتخب المصري قد تعرضت لسرقة نحو 2400 دولار وتم اكتشاف السرقة بعد العودة من مباراة إيطاليا يوم الخميس الماضي.

ونشرت صحف شعبية في جنوب إفريقية أنباء غير صحيحة عن تعرض المنتخب المصري للسرقة بواسطة بعض بنات الليل وهو ما نفته البعثة المصرية جملة وتفصيلا.

ويأتي الحادث الثاني ليدحض ادعاءات الشرطة الجنوب إفريقية التي سربت معلومة لإخلاء مسؤوليتها عن واقعة السرقة التي تعرض لها منتخب مصر.
مش عارف ايه الحكاية دي ... هو في ايه؟
قديم 22-06-2009, 03:20 PM
الصورة الرمزية محمد.فوكس
عضو قدوة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr.asmaa مشاهدة المشاركة
انا مش حاقول غير حسبى الله ونعم الوكيل اللى عيطونى امبارح وانا اللى مجملة العربية بعلم مصر نزلت ولعت فية يعنى الحاجة الوحيدة اللى بتحببنا فى البلد زفت وبشكر الحضرى وابو تريكة على المجهود لان هما بس اللى كانوا بيلعبوا وانا شوفت عمرو امبارح ومعاة حق فى كل كلمة حسبى اللة فيك يا شحاتة انت والمحمدى
و الله عندك حق ... الوصف الدقيق هو الخيبة.
و لولا الحضري كان زماننا مغلوبين حاجة محترمة اوي.يعني مش اقل من 7
انا شايف ان عمرو اديب اتهاجم عشان هو الوحيد اللي نقلنا اللي مكتوب في الجرايد.
مدحت شلبي طلع يتريق على عمرو اديب و قال ان تلاقي اللي بيتفرجوا عليه بتاع 2000 او 3000 ... طبعا كلام فارغ اعتقد ان عمرو اديب بيشوفو اكتر من 70 %مش من مصر لا من العالم العربي كله و المصريين في الخارج.
و قال انه بيستظرف .. يا كابتن مدحت في حاجة اسمها صحافة ساخرة .. ممكن عادي اي صحفي و رسام الكاريكاتير
يتناول موضوع بصفة ساخرة ... احمد رجب كاتب ساخر .. و بعدين اصلا الموضوع يغيظ.
و زي ما عمرو قال .. زي ما الصحفة ظبطتنا اليومين اللي فاتو .. هيبهدلونا اليومين اللي جايين و حقهم.
شكرا لمرورك
قديم 22-06-2009, 06:08 PM
Bent 3bdo Bent 3bdo غير متواجد حالياً
طالبة جامعية (كلية صيدلية عين شمس)

Bent 3bdo is on a distinguished road

80 الف مدير فنى هيطلع دلوقتى

ومين ينزل ومين يلعب
قديم 22-06-2009, 06:56 PM
الصورة الرمزية صوت الامة
صوت الامة صوت الامة غير متواجد حالياً
نجم العطاء

صوت الامة has a spectacular aura about

اية الكلام الفاضى دا بنات ليل اية وكلام فاضى اية
كل دا علشان خسرنا ماتش يا نهار اسود
وكان من يومين احنا واحنا واحنا ابطال العالم واحنا الى هزمنا ايطاليا
واحنا الى بهدلنا البرازيل
دا اية الشعب دا والله من غير زعل
دى حاجة تزها والله المفروض ان الاستاذ المحترم مسلم وعارف اخلاق المسلمين
وعارف اخلاق اللعيبة دول عيب يقول الكلام دا ومفيش حد يكلمو
دا طانو مش مصرى والله دا المفروض يتحاااسب على الكلام دا
والمفروض منو انو يدافع عن لعيبة بلدة وعن وطنة وعن اسلامة
ان مش عارف الراجل دا جالة قلب يقول الكلام دا ازاى
دا كلو علشان انفراض بمقل او موضوع علشان البرنامج
ميتحرق البرنامج دا ياخى
حسيى الله ونعم الوكيل
والله الراجل دا وامثالة هما الى بيشوهو سمعة المنتخب والمسلمين
والى ذى دا ميمسك برنامج ولا يطلع على اى شاشة
ربنا ينطقم من الظالم
ويهدى العاصى
ويظهر الحق
اسف لو كنت انفعلت بجد دمى محروق
تقبلو اتحياتى

قلب لايحتوي حُبَّ الجهاد ، قلبٌ فارغ .!
فبالجهاد كنا أعزة .. حتى ولو كنا لانحمل سيوفا ..

العلامات المرجعية