اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإدارى > أرشيف المنتدي

أرشيف المنتدي هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 31-07-2011, 07:19 AM
الصورة الرمزية LoveBarcelona
LoveBarcelona LoveBarcelona غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

LoveBarcelona is on a distinguished road

فعلا مشكله مجاميع السنه دي ..

احنا السنه اللي فاتت اتبهدلنا و شوف التنسيق طالع ازاي ،، ما بالك انتم امتحاناتكم جت سهله اوي في تانيه ..

الوزير اكيد هيصعب اوي السنه الجايه عشان يعادل المجاميع ..

بس انت ذاكر ومتفكرش في الحاجات دي ..

اعرف ناس كتير اوي في عز بهدله احمد زكي بدر قدرت تعمل نتيجه حلووه ..

بالتوفيق : )
قديم 31-07-2011, 10:23 AM
الصورة الرمزية حازم1616
حازم1616 حازم1616 غير متواجد حالياً
عضو جديد

حازم1616 is on a distinguished road
Icon111 حرااااااااااااااااااااااااام

:gilj otiiniug3:
الناس اللى خلصو تالتة وداخلين كليات اتعقدو و بيعقدونا بردودهم المحبطة دى يا عالم حرام عليكو

انا الحمد لله خلصت تانية ب 98 و ربنا شاهد متكلمتش مع حد فى اللجنة
لكن الغش بقى نعمل ايه منهم لله المراقبين والطلاب الفشلة اللى هيبوظو الدنيا حرام عليكو نفسى فى بترول
و حرام الامتحانات تيجى سهلة - وبعترف اهو - بس دا لانى مش احب انى اتساوى مع الفشلة الغشاشين
قديم 31-07-2011, 10:39 AM
karimadel7 karimadel7 غير متواجد حالياً
طالب بالصف الثالث الثانوى

karimadel7 is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حازم1616 مشاهدة المشاركة
:gilj otiiniug3:
الناس اللى خلصو تالتة وداخلين كليات اتعقدو و بيعقدونا بردودهم المحبطة دى يا عالم حرام عليكو

انا الحمد لله خلصت تانية ب 98 و ربنا شاهد متكلمتش مع حد فى اللجنة
لكن الغش بقى نعمل ايه منهم لله المراقبين والطلاب الفشلة اللى هيبوظو الدنيا حرام عليكو نفسى فى بترول
و حرام الامتحانات تيجى سهلة - وبعترف اهو - بس دا لانى مش احب انى اتساوى مع الفشلة الغشاشين
أنا معاك طبعا و كنت زعلان من الامتحانات السهلة و من الغش بس هتتعوض السنة الجاية و اتمني شئ واحد بس يا ريت الامتحانات تكون صعبة بس مش تعجيزية
قديم 31-07-2011, 10:55 AM
الصورة الرمزية hazemhosny
hazemhosny hazemhosny غير متواجد حالياً
عضو نشيط

hazemhosny is on a distinguished road

انا فى تانية جبت 98.8
و من غير كلمة من حد
وبامانة كل الاوائل فى المدرسة و المحافظة كانوا معروفين ومحدش منهم بيغش
بس المشكلة فى الى جايبين 95 و 96 انا اعرف ناس مستواها 91 وغشت
ودا جاى على راسنا احنا
وانا عايز طب بس قلقان من المجاميع العالية جدا

لعله من عجائب الحياة انك اذا رفضت كل ما هو دون مستوى القمة .. فانك تصل اليها دائما

قديم 01-08-2011, 08:15 AM
الصورة الرمزية The king Boy
The king Boy The king Boy غير متواجد حالياً
عضو خبير

The king Boy is on a distinguished road

انا بتنرفز ان الناس عمالة تقول امتحانتكوا جت سهلة اوي بالنسبة لتانية
بالنسبة للعربي تقريبا نفس المستوى
الانجليزي اصعب من السنة الي فاتت ده امتحان السنة الي فاتت حليته كله صح ومنغير مالاقي حاجة صعبة اول السنة بس بس اكتشفت بعد كده ان الترجمة من المنهج و القطعة حليتها اول السنة كلها صح
الرياضة فرع التفاضل كان اصعب السنة الي فاتت بس الجبر كان بتاعنا اصعب هو سهل بس اصعب من بتاع السنة الي فاتت
التاريخ علشان انا ادبي نفس مستوى السنة الي فاتت
الايطالي اصعب من السنة الي فاتت او في مستواه
انا الحمد لله جبت 93 والي نقصني التركيز بسبب الي كان بيحصل عندنا في اللجان خناقات بقى علشان العيال عايزة تغش وفي الاخر كلهم جابوا مجاميع زي الزفت
الفرق بين السنة دي والسنة الي فاتت ان احنا من اول السنة كنا عارفين الامتحانات جااية صعبة و كنا بنشوف امتحانات 2010 فنذاكر لكن انتوا كنتوا بتشوفوا امتحانات 2009 التافهة وتقولوا الامتحانات جاية سهلة ففي كتير كسل ونفض فانتوا اتفجأتوا بالامتحانات و السنة دي المجاميع العالية ديه اوي تلاقيها في علمي بس كتيرة جدا علشان الغش الجماعي والي كان بيحصل وفي ناس شاطرة تقعد تغشش العيال كلها و في طبعا ناس جايبة بمجهودها وانا برده اعرف ناس جايبين 99 و 98 السنة اللي فاتت ومنهم كتير وانتوا نقول ماشي جتلكم امتحانات صعبة في تانية بس جت تافهة في تالتة ونقول برده ان امتحانتنا جت تافهة هتيجي نفخ السنة الي جاية

معلش طولت عليكم وكل سنة وانتم طيبين

قديم 01-08-2011, 02:43 PM
ningooooo ningooooo غير متواجد حالياً
طالب جامعي (كلية طب جامعة المنصورة)

ningooooo is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the king boy مشاهدة المشاركة
الانجليزي اصعب من السنة الي فاتت ده امتحان السنة الي فاتت حليته كله صح ومنغير مالاقي حاجة صعبة اول السنة بس بس اكتشفت بعد كده ان الترجمة من المنهج و القطعة حليتها اول السنة كلها صح
الرياضة فرع التفاضل كان اصعب السنة الي فاتت بس الجبر كان بتاعنا اصعب هو سهل بس اصعب من بتاع السنة الي فاتت
انا الحمد لله جبت 93 والي نقصني التركيز بسبب الي كان بيحصل عندنا في اللجان خناقات بقى علشان العيال عايزة تغش وفي الاخر كلهم جابوا مجاميع زي الزفت
الفرق بين السنة دي والسنة الي فاتت ان احنا من اول السنة كنا عارفين الامتحانات جااية صعبة و كنا بنشوف امتحانات 2010 فنذاكر لكن انتوا كنتوا بتشوفوا امتحانات 2009 التافهة وتقولوا الامتحانات جاية سهلة ففي كتير كسل ونفض فانتوا اتفجأتوا بالامتحانات و السنة دي المجاميع العالية ديه اوي تلاقيها في علمي بس كتيرة جدا علشان الغش الجماعي والي كان بيحصل وفي ناس شاطرة تقعد تغشش العيال كلها و في طبعا ناس جايبة بمجهودها وانا برده اعرف ناس جايبين 99 و 98 السنة اللي فاتت ومنهم كتير وانتوا نقول ماشي جتلكم امتحانات صعبة في تانية بس جت تافهة في تالتة ونقول برده ان امتحانتنا جت تافهة هتيجي نفخ السنة الي جاية

عادي حضرتك أبسط شوف نسبة النجاح و عدد الطلاب اللي جايبين فوق 98% مثلا السنة دي و السنة اللي فاتت و انت تعرف

و حضرتك بتقول ان امتحان الانجليزي كان سهل طيب ايه رايك في القطعتين و علي الاقل احنا مش انحذفلنا اربع اسئلة

و دي مجرد آراء و حضرتك هتعرف قيمة كلامنا ده السنة الجاية

ممكن أطلب منك طلب ؟؟؟

ممكن تصلي علي رسول الله
قديم 01-08-2011, 03:37 PM
الصورة الرمزية Dr.mahmoud ragab
Dr.mahmoud ragab Dr.mahmoud ragab غير متواجد حالياً
(طالب بكلية الطب البشرى جامعة اسيوط)

Dr.mahmoud ragab is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة The king Boy مشاهدة المشاركة

اتفق معاك تماما
قديم 02-08-2011, 01:24 AM
عضو خبير

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ningooooo مشاهدة المشاركة
عادي حضرتك أبسط شوف نسبة النجاح و عدد الطلاب اللي جايبين فوق 98% مثلا السنة دي و السنة اللي فاتت و انت تعرف

و حضرتك بتقول ان امتحان الانجليزي كان سهل طيب ايه رايك في القطعتين و علي الاقل احنا مش انحذفلنا اربع اسئلة

و دي مجرد آراء و حضرتك هتعرف قيمة كلامنا ده السنة الجاية
من قولت الفرق بين السنة دي والسنة الي فاتت وبعدين اكثر النسب المرتفعة عند العلمي لنفس السبب و شوف الادبي هتلاقي مجاميعه عادية في العالي وفي المتوسط وفيه القليل وبالنسبة للقطعتين مشكلوش بالنسبة ليا اي مشكلة وبردو السنة دي نفس الشئ حصل معانا وسبب حذف الاربع حاجات هو ان 3 من 3ثانوي في choose يعني الي المفروض يجي من صميم المنهج وواحدة من الملغي برده يعني المفروض ان احنا نحل الحاجات ديه انا عن نفسي حليت اتنين صح والاتنين التانيين اتوزعت درجتهم علشان عملتهم غلط ومش بايدي ده مش منهجي اصلا

قديم 02-08-2011, 03:51 AM
الصورة الرمزية حازم1616
عضو جديد

Angry ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

انا عايز بس اقول ان المجاميع فى علمى عالية اوى فعلا لكن زى ادبى برضو وانا سالت ناس على التاريخ كان جاى سهل جدا

بل تافه زى الكيميا - طبعا اللى انا وغيرى اتظلمنا فيها علشان مش افضل اذاكر طول السنة و مش انام و فى الاخر واحد

ذاكر اخر شهرين وجايب زيي !!!!!!!!! 49 !!!!!!!!!!!!!!!!!

و بالنسبة للانجلش يا باشا و ربنا الامتحان بتاعنا كان اصعب من اللى فات والله -2010- لان الحاجات الصعبة تعتبر من

المنهج لكن احنا فى سؤال التشويس جاتلنا حاجات من 3 ثانوى لا والمنهج الاديم كمان حاجة تغيظ و ال يقولو ال

امتحانات 2010 اصعب لا دى حاجة تفقع كمان

و انا بدعى ربنا الامتحانات تيجى صعبة علشان كل واحد يقف عند حدو والله العظيم كل الناس الفشلة معديين التسعين

حاجة تفتئ والله
قديم 02-08-2011, 04:32 AM
عضو خبير

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حازم1616 مشاهدة المشاركة
انا عايز بس اقول ان المجاميع فى علمى عالية اوى فعلا لكن زى ادبى برضو وانا سالت ناس على التاريخ كان جاى سهل جدا

بل تافه زى الكيميا - طبعا اللى انا وغيرى اتظلمنا فيها علشان مش افضل اذاكر طول السنة و مش انام و فى الاخر واحد

ذاكر اخر شهرين وجايب زيي !!!!!!!!! 49 !!!!!!!!!!!!!!!!!

و بالنسبة للانجلش يا باشا و ربنا الامتحان بتاعنا كان اصعب من اللى فات والله -2010- لان الحاجات الصعبة تعتبر من

المنهج لكن احنا فى سؤال التشويس جاتلنا حاجات من 3 ثانوى لا والمنهج الاديم كمان حاجة تغيظ و ال يقولو ال

امتحانات 2010 اصعب لا دى حاجة تفقع كمان

و انا بدعى ربنا الامتحانات تيجى صعبة علشان كل واحد يقف عند حدو والله العظيم كل الناس الفشلة معديين التسعين

حاجة تفتئ والله

معاك حق انا مقلتش ان التاريج جه صعب انا قولت في مستوى السنة الي فاتت بس التاريخ عامل زي الكيمياء في حاجة انك تفتكر نفسك هتقفل وتنقص بسبب ان الاجابة مش كاملة بس مجاميع ادبي مش زي علمي و الدليل ان واحد صاحبي علمي جايب 98.8 ترتيبه على العلمي 6 الاف وشوية وانا ادبي جايب 93 و ترتيبي زيه تقريبا على الادبي وبصراحة كمان في اصحابي كتيييير بيقولولي على ناس متستحقش تاخد حاجة اصلا وغاشين وجايبين 97 وحاجات كده ومحدش يقولي مينفعش حد جايب مجموع عالي يبقى غاشش لا انا واحد صاحبي في الطبري روكسي بيقولي العيال كانت بتقوم من مكانها وينقلوا من بعض لحد مجت شكاوي كتيرة فشدو في الكيمياء عنده في الواد الي كان بيغش وقاعد قدام صاحبي معرفش يغش حاجة في الكيمياء جاب في الاخر حاجة وتلاتين فيها و مجموعه بقة 92 طبعا من الواضح الي وقعوا الكيمياء ومتقوليش واحد ماشاء الله متفوق في كل المواد وسايب الكيميا مابيذكرهاش فالموضوع السنة دي بقى كوسة وهتيجي كلها على دماغنا السنة الي جاية وبصراحة بتوع تالتة بيقولوا كده علشان كلام الجرايد برده يقولك الامتحان مش عارف ايه مستوى الطالب العبيط مش بكلام جرايد احنا الي قعدنا في الامتحانات وحسينا بيها احنا شفنا امتحانتكوا و امتحانتنا انتوا مشوفتوش امتحانتنا وبعدين تالتة السنة دي امتحانتها بقى على حد علمنا جت هبلة والا مكنتش هندسة عين شمس واخدة 96.5 وبعدين بسبب الغش ده الناس الي تعبت السنة الي جاية هيرتاحوا و الناس الي غشت هتلبس السنة الي جاية

قديم 02-08-2011, 04:51 AM
الصورة الرمزية حازم1616
عضو جديد

Icon8 ححححححححححححححححححح

يا باشا و ربنا طالب الثانوية العامة المصرى دا من عجايب الدنيا السبعة -اقصد الطالب الدحيح اوى يعنى -يفضل يذاكر طول

السنة لغاية ميطلع عين اللى جابو اهلو و بعد كدا اما الامتحانات تيجى صعبة وميعرفش يعمل حاجة او يتظلم فى التصحيح

او زى السنة دى يجيب مجموع زى الغشاشين الفاشلين

طب بص يا صاحبى
والله العظيم اودام عينى فى اللجان الموبايلات طلعت و اتكلمو فيها والغش على مسمع و مرئ المراقبين التعبانين

و الله انا تعبت اوى علشان كدا مفقوع من الناس اللى معدية وهما يعنى لا مؤاخذة حمير يعنى
قديم 02-08-2011, 02:59 PM
عضو خبير

انا بصراحة منتش بذاكر جامد قوي طول السنة ولا كنت مقضيها كنت بذاكر يعني وجبت 93 الحمدلله وعايز اقولك ان كان في غش في لجنتنا بس كلهم مفيش فيهم حد عدل فكلهم سبعينات ستينات علشان كده العلمي عالي ان فيه ناس كتيرة كويسة فاما بيخلصوا بيغششوا الباقي وبتبقى زريبة خالص كده بقى الكل هيكمل علمي بس الي غش مش هيعرف يغش السنة دي وان شاء الله تكون البلد استقرت والحمدلله عدت برغم كل التسيب الي شفناه في الامتحانات و الكلام الي مبيخلصش الي الواحد عايز يقولوا وعلشان كده انا قولت لكل اصحابي مفيش حد فيكوا يغشش حد بعد كده قولتلهم مش علشان انتم تركزوا وكده علشان اما يغششوا واحد ميستحقش هياخد مكان واحد تاني في الكلية مغشش كلمة و مجموعه بمجهوده

العلامات المرجعية

ابحث في الموضوع:

البحث المتقدم