اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإدارى > أرشيف المنتدي

أرشيف المنتدي هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 05-09-2011, 04:04 PM
الصورة الرمزية ايه سيد
ايه سيد ايه سيد غير متواجد حالياً
طالبه بالصف الثانى التانوي

ايه سيد is on a distinguished road
Impp ياترى العيب فيا ولا فى اهلى !؟!؟!؟!؟!

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا هدخل فى الموضوع على طول
ياترى العيب فى مين ..فيا ولا فى اهلى
انا حصل معايا موقف وشوفت نماذج غريبه جدا ....بس ياترى العيب فى مين
لو الحاجه دى غلط بس اهلى بينولى انها صح ..اسمع كلامهم ولا لاء؟؟
انا مش هطول عليكم
القصه ..انى اعرف واحده كانت فى 3 اعاداى ..فجالها عريس ..واهلها وافقو وهى مكانتش موافقه ..والبنت دى كانت شاطره اوى وبتطلع من ترتيب الاوائل على المدرسه ..المهم ان والدها اقنعها بانه قالها انتى اخطبيه وبعد متخلصى الثانوى اتجوزوا وادخلى الجامعه وانتى متجوزه ..فالبنت اقتنعه لان باباها ومامتها المفرود انهم مثلها الاعلى ..واكيد همن مش هيتمنولها الوحش
وبعد شهرين العريس مش قادر طبعا يصبر..وخلصت الامتحانات واتفق معاهم انهم هيتجوزها اول متطلع البطاقه ..ومش مهم التعليم ..وهى وافقت طبعا والاب والام مفيش اى مانع
طيب هنا الغلط عند مييين ؟؟.عند البنت اللى سابت نفسها ورا كلام والديها ..وسمعت كلامهم ...ويمكن بعدين تندم عليه ..ولا الغلط عند الاهل اللى خلوا الموضوع سهل للبنت واقنعوها بيه..
ولا المثال ده
بنتين جيران وصحاب بس بيغيرو موت من بعض ..والامهات نفس الموضوع ..الام لما تعرف فيه فرح ..تجرى تجيب لبنتها اجمل فستان وتاخودها للفرح ..والام التانيه نفس الموضوع ..ليه علشان اللى هتبقى حلوة هى اللى هتتجوز قبل التانيه .. والناصحه اللى تتجوز الاول ..ومش مهم العريس شكله ولا حته مستواه المهم تتجوز..وبس كده ..لالاطبعا ..الام بقى تقوم بدروها تخلى بنتها ترقص طول الفرح لعلى وعسى واحد يشوفها يعجب بيها يتجوزها ..او ام من ستات الفرح تشوف البنت بترقص تعجبها تجوزها لابنها
طيب هنا الغلط عند ميييييين؟؟؟؟
معلش انا طولت عليكم ..بس بجد الموضوع ده كتر وبقى وحش ..لان بسبب الاهالى البنات بتضيع ...
يارب الموضوع يعجبكم

العلامات المرجعية

الكلمات الدلالية (Tags)
العيب.فيا.ولا.فيى اهلى., ياترى