اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإداري > أرشيف المنتدى

أرشيف المنتدى هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 11-06-2013, 08:52 PM
sheko ghost sheko ghost غير متواجد حالياً
عضو فعال

sheko ghost is on a distinguished road
افتراضي التعديل هيظلمنى ومش فى صالحى (من حقى اعترض)

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اولا
دلوقتى كلمة الوحى اتلغت واتضافت درجتها على سؤال الشرح والاحتمال واللى اصلا (اللى هيجيبه صح صعب يجيب الاحتمال اللى فى النموذج ) هتكلم عن نفسى انا دلوقتى عملت الاحتمال صح بس السبب مش زى اللى فى الورقه عملتها ان هى بسبب الطبيعه التى رسخت فيها كده هنقص ربع بعد القسمه بعد ماكان ممكن مش انقص حاجه

فى النحو ذنبى ايه ان انا عملت الكشف فى المعجم صح تقوم درجته تتلغى وتتحط على اسلوب الشرط وانا بأستعجالى (غبائى ) استخدمت كلمة (اى) وحطيط نفسى تحت رحمة المدرس واللى ممكن بباسطه يعملها غلط مع انى عامل فعل الشرط وجوابه صح

ذنب صاحبى ايه اللى عامل الاعراب صح وعمل اسم المفعول غلط وبعد ماكان هينقص نص بعد القسمه هينقص درجه وربع

وذنب مين اللى حالل الادب كله صح وغلط فى النحو وواحد تانى يحل النحو صح ويغلط فى الادب يقوم الاتنين متساوين فى الادب والتانى يعلى عن الاول فى النحو

وذنب وذنب وذنب وذنب

ارجو ان محدش يضايق من كلامى بس دى وجهة نظرى انا مش طالب ان التعديلات تتلغى لا بالعكس بس لما نعمل حاجه نعملها صح

رايى الشخص اللى حالل الحاجه اللى متعدله صح خير وبركه بس لو عمل حاجه غلط فى حاجه تانيه من اللى متوزع عليها الدرجات يتحاسب على القديم مش الجديد

اخر حاجه (ياريت اى مدرس يقولى الراى الفصل فى استخدام كلمة اى كاداة شرط وياريت يكون بيصحح انا عملتها كده (اى انسان يسع .... يكن .......)

مساحه حره لاى راى
قديم 11-06-2013, 09:05 PM
الصورة الرمزية To Be Is To Do
To Be Is To Do To Be Is To Do غير متواجد حالياً
طالب بـ تانيه ميكانيكا هَندســــ الإسكندريه ـــــــه دُفعــــ 2017 ــــــة

To Be Is To Do is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sheko ghost مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اولا
دلوقتى كلمة الوحى اتلغت واتضافت درجتها على سؤال الشرح والاحتمال واللى اصلا (اللى هيجيبه صح صعب يجيب الاحتمال اللى فى النموذج ) هتكلم عن نفسى انا دلوقتى عملت الاحتمال صح بس السبب مش زى اللى فى الورقه عملتها ان هى بسبب الطبيعه التى رسخت فيها كده هنقص ربع بعد القسمه بعد ماكان ممكن مش انقص حاجه

فى النحو ذنبى ايه ان انا عملت الكشف فى المعجم صح تقوم درجته تتلغى وتتحط على اسلوب الشرط وانا بأستعجالى (غبائى ) استخدمت كلمة (اى) وحطيط نفسى تحت رحمة المدرس واللى ممكن بباسطه يعملها غلط مع انى عامل فعل الشرط وجوابه صح

ذنب صاحبى ايه اللى عامل الاعراب صح وعمل اسم المفعول غلط وبعد ماكان هينقص نص بعد القسمه هينقص درجه وربع

وذنب مين اللى حالل الادب كله صح وغلط فى النحو وواحد تانى يحل النحو صح ويغلط فى الادب يقوم الاتنين متساوين فى الادب والتانى يعلى عن الاول فى النحو

وذنب وذنب وذنب وذنب

ارجو ان محدش يضايق من كلامى بس دى وجهة نظرى انا مش طالب ان التعديلات تتلغى لا بالعكس بس لما نعمل حاجه نعملها صح

رايى الشخص اللى حالل الحاجه اللى متعدله صح خير وبركه بس لو عمل حاجه غلط فى حاجه تانيه من اللى متوزع عليها الدرجات يتحاسب على القديم مش الجديد

اخر حاجه (ياريت اى مدرس يقولى الراى الفصل فى استخدام كلمة اى كاداة شرط وياريت يكون بيصحح انا عملتها كده (اى انسان يسع .... يكن .......)

مساحه حره لاى راى
نفس اللى حصل معايا فى 3 السنه اللى فاتت فى رياضه 2 كنت حالل الصعب (( اللى لغوا درجته )) وغلطان فى السهل (( اللى ضافوا عليه درجات زياده ))
بس اللى بيحصل ( من مصادر بتصحح يعنى ) لو انت حالل السؤال الصعب صح بتاخد درجته ولو غلطان ف السهل حيحاسبوك على درجته الاصليه يعنى لو السؤال ب 4 درجات وبعد الاضافه بقى ب 6 وانت غلطت فيه كله مثلاا حتنقص 4 بس مش 6

والله اعلى واعلم ربنا معاك

قديم 11-06-2013, 09:06 PM
MIDO.SHOUMAN MIDO.SHOUMAN غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

MIDO.SHOUMAN is on a distinguished road

و انا معاك
قديم 11-06-2013, 09:15 PM
midofrodo midofrodo غير متواجد حالياً
عضو جديد

midofrodo is on a distinguished road

نفس المشكله اللي عندي ... نظام تعليمي بايظ
قديم 11-06-2013, 09:39 PM
الصورة الرمزية على العربى
على العربى على العربى غير متواجد حالياً
مــٌــعلــم

على العربى is on a distinguished road

ربنا معاك وحسبى الله ونعم الوكيل فى المستشارين الذين لاهم لهم الا ضياع الطلاب والتعليم وأنا أعرف طلابا كثيرين مثلك ظلمهم التعديل
قديم 11-06-2013, 10:22 PM
عضو فعال

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة على العربى مشاهدة المشاركة
ربنا معاك وحسبى الله ونعم الوكيل فى المستشارين الذين لاهم لهم الا ضياع الطلاب والتعليم وأنا أعرف طلابا كثيرين مثلك ظلمهم التعديل
طب حضرتك ممكن تقولى اذا كان انا انفع اشتغل باداة الشرط اى بدلا من اى اداة تانيه
قديم 11-06-2013, 11:05 PM
الصورة الرمزية Steerforth
Steerforth Steerforth غير متواجد حالياً
(الفائز بالمركز الأول فى مسابقة ليالى رمضان 2010)

Steerforth is on a distinguished road

ههههههههههههههههههههه فاكرين لما كنت معترض علي التعديل و قولتوا عليا مستفز اشربوا بقي
قديم 12-06-2013, 12:51 AM
el senyorita el senyorita غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

el senyorita is on a distinguished road

وانا والله كده ودرجتى قلت بعد ما وزعو الدرجات في الوقت اللي غيري درجته زادت
قديم 12-06-2013, 01:14 AM
عضو فعال

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة steerforth مشاهدة المشاركة
ههههههههههههههههههههه فاكرين لما كنت معترض علي التعديل و قولتوا عليا مستفز اشربوا بقي
يامعلم كنا بنقول عليك مستفز لانك مش عايزغير اللى فى دماغك يمش وبس مش شايف غير نفسك وكنا بنقول عليك متصعب فى ردودك مش عايز اى نوع من الرافه او الرحمه ودا حقك لكن اسلوبك معلشى ومتزعلشى منى مكنشى حلو اوى لما تقول انسى مفيش حاجه هتتعدل وكلمة السبيل لن تعرب الا خبر وتقول لمدرس انا اهو وانت اهو وانا اللى بتكلم فيه مش عنى انا بس دا لناس تانيه كمان ممكن تتظلم و احنا على فكره بنتكلم فى مـــــــــســــــتــــــــــــــــقـــــــــــــبـ ــــــــــــل مش مسابقه ولو انت فى الموقف اللى فى اى حد مظلوم ولو رد عليك الرد اللى انت رديته عليا واسلوب (اشربوا بقى) كنت انت ممكن ترد عليه رد مش كويس ابقى حاسب على رودوك لو سمحت

العلامات المرجعية