اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الاقسام المميزة > أخبار و سياسة

أخبار و سياسة قسم يختص بعرض الأخبار و المقالات من الصحف يوميا (المصرية والعربية والعالمية )

قديم 28-11-2012, 12:44 AM
darch_99 darch_99 غير متواجد حالياً
عضو قدوة

darch_99 is just really nice
افتراضي كيف يضخم الليبراليون أعدادهم في "ميدان التحرير"؟

كيف يضخم الليبراليون أعدادهم في "ميدان التحرير"؟

كشفت مصادر من داخل "ميدان التحرير" في قلب العاصمة المصرية القاهرة، عن أساليب التيارات العلمانية والليبرالية وفلول النظام السابق المحتشدين في الميدان، لتضخيم أعدادهم وإظهارها إعلاميًّا في صورة أكبر بكثير من تقديرها الحقيقي.
وقالت هذه المصادر لـ "مفكرة الإسلام": إن المخيمات التي أقيمت في وسط ميدان التحرير احتلت مساحة واسعة من الميدان، وتظهر بينها الفراغات بوضوح، مؤكدةً أن غالبية هذه الخيام خاوية تمامًا من وجود أي أحد داخلها.
وكشفت المصادر نفسها أن المسيرات "الضخمة" –بحسب وصفهم- التي يعلن عن وصولها إلى ميدان التحرير، ما هي إلى خدعة من قبل التيارات الليبرالية حيث تقوم هذه المسيرات بالتحرك أصلاً من داخل الميدان، ثم تعود عليه مجددًا، في محاولة لوصول أعداد جديدة إلى الميدان.
وقدرت تلك المصادر عدد المحتشدين في ميدان التحرير ما بين 30 إلى 50 ألفًا على أقصى تقدير.
وفشلت التيارات الليبرالية في جميع محاولاتها السابقة لحشد مليونيات مناوئة للتيار الإسلامي داخل مصر؛ الأمر الذي فضحهم أكثر من مرة سابقًا، وهم يراهنون هذه المرة عبر حشد بعض المنتسبين للتيارات الثورية، وفلول النظام السابق الذين رصدوا أموالاً طائلة لجذب الناس للمشاركة، فضلا عن تحريض أعوانهم من البلطجية لتنفيذ أعمال تخريب واعتداءات.
وكان الدكتور ياسر برهامي، نائب الرئيس العام للدعوة السلفية في مصر، قد كشف أن هناك مَن وجه إليه تساؤلا يفيد أنه في محافظة المنوفية يوجد رجال من الحزب الوطني المنحل يعرضون 100 جنيهًا (16 دولار) للفرد مع 3 وجبات وسيارات مجهزة للانتقال مجانًا للسفر إلى "ميدان التحرير" للمشاركة في مليونية الاعتراض على قرارات الرئيس.
وأفتى الشيخ ياسر برهامي بأن هذه "الأموال التي يدفعها البعض لحشد المواطنين في مليونية ميدان التحرير -ضد قرارات الرئيس المصري محمد مرسي- تعد رشوة محرمة".
وقال برهامي في بيان نشره على موقعه الرسمي الثلاثاء "إن القوى الداعية لهذه المليونية ترفض مرجعية الشريعة الإسلامية، وكل هذا من الباطل، كما أنه معلوم ما تتضمنه هذه المظاهرات -كما سبق- من تخريب للمنشآت والاعتداء على الممتلكات الخاصة والعامة، لكن ننبه أن الأمر لو اقتصر على التعبير عن الرأي بطريقة سلمية ودون مقابل مادي؛ فلا يمنع منه".
وأوضح برهامي أن هذا المال من الرشوة المحرمة التي قال عنها النبي -صلى الله عليه وسلم-: (لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الرَّاشِي وَالْمُرْتَشِي)، معتبرا أن من يدفع الأموال لمشاركة الناس في تلك المليونية "إنما يدفع أموالا للتوصل بها إلى باطل، الذي لا يجوز أخذ مقابل عليه، فهو رشوة ملعون دافعها وآخذها والواسطة بينهما، بل يجب الإبلاغ عن هؤلاء لمحاسبتهم".

قديم 28-11-2012, 12:59 AM
الصورة الرمزية SwOrD OF JusTice
SwOrD OF JusTice SwOrD OF JusTice غير متواجد حالياً
عضو قدوة

SwOrD OF JusTice is on a distinguished road

ههههههههههههه نفس كلام النظام المخلوع كنتاكى وفلوس ومؤامره وفوتوشوب على راى عمرومصطفى

زى مااسقطنا مبارك اى ديكتاتور هييجى بعده هنسقطه
قديم 28-11-2012, 01:35 AM
عضو قدوة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darch_99 مشاهدة المشاركة
والله يا حبيبي انا زعلان عليك علشان عايش الوهم بحق وبخقيقي عايش نشوة المنظر اللي انته شوفتو النهارد طيب هتعمل لما البلد كلها تنزل علشا تأييد الرئيس بلاش دي
لو انتا شايف انكو اكثر خايف لية من الاستفتاء انزل وقول لا

نتحداكم بملء الفم ان تدعو الي الاستفتاء الان الان والشعب هيقول كلمة ونشوف اية النتيجة في الاخر ولو قال لا , يبقي حقك ولو قال نعم يبقي تخرص خالص مش دة الحق مش هية دي الديمقراطية
وبعدين مش انتا اللي اسقط مبارك احنا الشعب المصري والقوي الاسلامية في القلب هي التي اسقطت مبارك منها اية هتزور التاريخ كمان

اولا : الدستور التفصيل مرفوض بكل المقاييس وانا ليه اخسر البلد كام مليار تنصرف على استفتاء على دستور فاشل

ثانيا : الدستور مش بالاغلبيه الدستور اتعمل علشان يحمى الاقليه دا لو كنتم اغلبيه اصلا
( الدستور الحق بيتعمل بالاجماع وموافقه جميع الاطياف)

ثالثا : اسلوب الاخوان الرخيص فى الضحك على عقول الغلابه بكيس سكر وازازه زيت هو الى نجحهم فى مجلس الشعب والشورى والرئاسه

رابعا : الاخوان عايزين صلاحيات مطلقه للرئيس ودا ديكتاتور جديد .. وعايزين يزودوا صلحيات مجلس الشورى لانه فى ايديهم

خامسا : لو عايزين تحطوا الدستور حطوه بس بشرط واحد : تعاد جميع الانتخابات

سابعا : ابشر قاده الاخوان بنهايه اسود من نهايه نظام مبارك

ثامنا : تاريخ الى هزوره يابتاع التاريخ الشباب هما اساس الثوره لا علمانين ولا اسلاميين ولا ليبراليين انتوا ركبتوا الثوره فقط لا غير .. شوف تصريحات قادتك قبل وبعد الثوره لو سمحت وانت تعرف انك مضحوك عليه

تاسعا : سلملى على طائر النهضه .. (سؤال : هو بيبيض ولا بيولد)

ملحوظه : متدورش على سادسا

الشعب الان كاره الاخوان بكل المقاييس

دا السلفيين الى كنا خايفين منهم طلعوا خايفين على البلد اكتر منكم انتوا كل همكوا مصالح الجماعه وعلى راى المرشد بتاعكوا طظ فى مصر صح ولا ايه؟

هو فى حد بيحط قانون لنفسه ؟؟ شفيق ياراجل
قديم 28-11-2012, 01:40 AM
عضو قدوة

انظر لتاريخ الصوره لو سمحت علشان تعرف انى عمرى ماايدت مبارك ولا فلول على راى المثل

وكله متوثق عندى فى الارشيف والموضوع اتقفل بعدها بيومين كمان
قديم 28-11-2012, 09:50 AM
alien2 alien2 غير متواجد حالياً
مــٌــعلــم

alien2 is on a distinguished road

يا عم درش
اقدرك
ولكن لا تعيش فى الوهم اكثر من ذلك
قديم 28-11-2012, 10:32 AM
darch_99 darch_99 غير متواجد حالياً
عضو قدوة

darch_99 is just really nice

من ساعة سقوط مبارك والاسلاميون دخلو معارك كثيرة وكان من الانتخابات وكان منها الاستفتاء وكان منها اقالة المجلس العسكري وكان منها مظاهرات لالغاء وثيقة السلمي وغيرها في كل مرة واخرها معركة الرئاسة مرسي وشفيق وكعركة النائب العام البائد تدار نفس النقاش ونقول لكم بلاش وهم تتمادوا وتفشل مخططاتكم وفي جميع هذة المعارك ينجح الاسلاميون نجاح منقطع النظير ولا تتعظوا في المبالغة الكدابة فيما تريدون الوصول الية انا ادرك جيدا ان هذة المعركة هعي معركة حياة او موت حياة للطرفين او موت للطرفين اي منهم لابد وانه الفائز واعي جيدا كل الظروف التي تحيط بنا واعلم انه بفضل الله تبارك وتعالي ان تلك المؤامرات مصيرها الفشل الذريع تمنون انفسكم بشي لن يحدث الجيش تبرأ ثلاث مرا من دعواتكم للانقلاب سترون الحجم الحقيقي للشعب المصري في الايام القادمة وماذا سيفعل واقول للدنيا كلها نحن نتحداكم في الاستفتاء وليس لكم ان ترفضوا ذلك عايز تنزل تصوت بـ لا صوت مش عايز اقعد في بيتك واقول هذة المعركة الفاصلة دونها دمائنا جميعا لن تسطيع قوة علي ظهر الارض مهما بلغت ان تغير المشهد والله انا لقادرون علي قلب المشهد رأسا علي عقب لكن هو الحلم الرشيد وترك الامر للرئيس فننظر كيف هو ولحظة معينة يأذن رب العباد فإذا بالحق ظاهر فو والباطل زهوق

اتعدافعون عن البرادعي لن اتكلم عن تاريخة ولكن الان تدافعون رجل استقوي بالخارج ضد امته خيانة عظمي تدافعون عن صباحي الناصري الذي يناصر بشار الاسد في مجازرة ضد اخواننا في سوريا تدافعون عن عمرو موسي الخمورجي وهو مشهور بذلك في اماكن معنية وسط القاهرة والجيزة والذي خان القضية كلها وسكت في عهد مبارك عم كل شيء واخرها اتفق مع بني صهيون علي اشغال الرئيس داخليا عن حرب غزة تدافعون عن مذيعين الفضائيات الذي اغلبهم سينظر في قضايا امام النائب العام ام تدافعون عن عمرو اديب الذي هرب من مصر الي لندن بعد اقالة النائب العالي اين الصوت العالي تدافعون عن البدوي الذي يحاول ان يكسب ارضا هنا او هناك وليس لدية اي ايدولوجية يدافع عنها بوضوح فمرة ليبرالي ومرة اسلامي ليبرالي ومرة مع الرئيس ومرة ضد الرئيس تدافعون عن من عن الفلول الذي اغلبكم لا يفقهة عن عمد او بدون عمد ان السلطة لن تخرج عن الفلول ان سقط مرسي لا قدر الله ولن يسقط بحول الله وقوته فلقد استطاع النظام القديم جركم الي منطقة وتجمعتم كلكم كلكم كلكم مخلوط عجيب وغريب
اليساريون +الناصريون + الليبراليون+العلمانيون+الفلول+الكنيسة = عداء للفكرة الاسلامة وهذا هو سر اعدادكم في ميدان التحرير امس والله ثم والله هذا المنظر زادنا اصرار علي اصرار علي ما نحن فيه لن نرجع خطوة للوراء ابدا ولن نتززع قيد انملة بل اروحنا جميعا فداء لبلدنا وديننا وامتنا وان القطار ماض في طريقة ولن يتوقف ابدا وان من يقف في طريقة فليلقي مصيرة هو من وقف
واقول في النهاية كما قال الله تعالي بكل ثقة ويقين مطلق سيهزم الجمع ويولون الدبر
اما انتم فعيشوا وهمكم كما شئتم فلن تكون المرة الاخيرة في نجاحنا وسقوطكم ولكنكم لا تتعلمون الدرس فتعاودن الكرة بعد الكرة ولا يفيد لانكم امام رجال عقيدتهم كالصخر ايمانهم لا يتزعزع بل يزاد قوة وتلك العقيدة هي هي من تقاتل بشار الاسد وتلقنه كل يوم درس وها هي اليوم تدك معقلة الاخير في دمشق اليوم ولقد سقطت دمشق فعليا من الناحية العسكرية وكلها لحظات او ايام ونزف خبر قطع رأس الطاغية وهي هي نفس العقيدة التي اجبرت اسرائيل علي الرضوخ لشروط حماس وانهاء العدوان والحصار ودكت تل ابيب بالصواريخ وهي هي نفس العقيدة التي ستنتصر في النهاية لان هذا موعود الله للمؤمنين في الارض ونراه يتحقق فعليا وليس نظريا ولكن الله علمنا ان الاماني ليس بالتمني وان الطريق ليس مفروش بالورود والرياحين وانما مفروش بالدماء والاشواك واننا علي العهد وعلي نفس الدرب نسير بلا خنوع ووالله كلما ذاد الضغط كلما قربت نهاية الباطل ولكنها لحظة لا يعرف كيف ولا متي الا الله والله الموفق والهادي الي سواء السبيل واننا ماضون بحول الله وقوته لن نحيد علي الطريق مهما كلفنا من ذلك من عنت وتعب ودماء واموال في سبيل نصرة دين ربي العالمين ولا ازيد رد وقل ماشئت فلن ارد في هذا الموضوع ثانيا لان الحوار فارغ ولانه لاجدوي فكما حاورت في مواضيع اخري وقد افحمت لكن تعاود الكرة مرة اخري في مواضيع اخري وربما في نفس الفكرة وبصراحة ووضوح تام ما جمع كل هؤلاء الفرقاء الا عداء الدين والله ما سيجمعنا نحن الاسلاميون علي قلب رجل واحد هم انتم فشكرا لكم

قديم 28-11-2012, 03:33 PM
عضو قدوة

عندك حق استاذ الن هو عايش فى الوهم

اعداء للفكره الاسلاميه ؟؟ حضرتك لو كنت بصيت لتوقيعى كنت عرفت ردى

احنا اعداء للفكره الاخوانيه .. الاخوان عموما محدش يقدر يصدق كلامهم كفايه مشروع النهضه بعد مااتطبع فى 12 صفحه قالوا عنه مشروع فكرى .. امال مين الى طبعه ؟؟ .. معرفتكش انا كدا

انتم كل الى بيعارضكم يبقى عاااااااااااااااااا زنديق كاااااااااااااااااافر عدوووووووو الله

حضرتك عارف يعنى ايه ليبراليين ؟؟ حضرتك عارف يعنى ايه علمانيين ؟؟ ولا بتردد الكلام وخلاص

بعدين حضرتك دخلت فى موضوع تانى ليه ؟؟ احنا بنتكلم فى الاعلان الديكتاتورى
قديم 28-11-2012, 03:47 PM
T!to T!to غير متواجد حالياً
عضو خبرة

T!to is a jewel in the rough

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SilenT-HeLL مشاهدة المشاركة
عندك حق استاذ الن هو عايش فى الوهم

اعداء للفكره الاسلاميه ؟؟ حضرتك لو كنت بصيت لتوقيعى كنت عرفت ردى

احنا اعداء للفكره الاخوانيه .. الاخوان عموما محدش يقدر يصدق كلامهم كفايه مشروع النهضه بعد مااتطبع فى 12 صفحه قالوا عنه مشروع فكرى .. امال مين الى طبعه ؟؟ .. معرفتكش انا كدا

انتم كل الى بيعارضكم يبقى عاااااااااااااااااا زنديق كاااااااااااااااااافر عدوووووووو الله

حضرتك عارف يعنى ايه ليبراليين ؟؟ حضرتك عارف يعنى ايه علمانيين ؟؟ ولا بتردد الكلام وخلاص

بعدين حضرتك دخلت فى موضوع تانى ليه ؟؟ احنا بنتكلم فى الاعلان الديكتاتورى

عارفين طبعا ..
العلمانية اللى هيه خلى الدين مع نفسه فى الجامع .. ومالوش دعوة باى شىء تانى ..
والليبرالية اللى هيه .. امك تمشى من غير حجاب ..
مش كده برضه
....
انا كنت فى التحرير اول امبارح قبل المليونية ده .. انا كنت رايح اتفرج بس ..
والله العظيم التحرير مليان متسولين .. وبتوع بطاطا ولب وترمس .. وحشيش كمان
والله واقف انا وصاحبى واحد قالنا عايزين حشيش اكباتن .. بيقولنا حتة الحشيش ده مصطبح بيها الميدان كله
ان قاله ربنا يفتحها فى وشك عشر غرز احاج ..
وناس متعرفش جاية ليه وعشان ايه .. وعيال بتضرب وخلاص وزايطةفى الهيصة ودنيا مولد يعنى ..
..
بس فيه جزء محترم طبعا وليه مطالب ما انكرش كده ..
قديم 28-11-2012, 04:56 PM
seryo seryo غير متواجد حالياً
عضو لامع

seryo is on a distinguished road

اللهم اعز الاسلام والمسلمين
اللهم اهلك المنافقين
قديم 28-11-2012, 07:11 PM
Soaad-532 Soaad-532 غير متواجد حالياً
معلم رياضيات

Soaad-532 is on a distinguished road

الشعب يؤيد قرار الرئيس
قديم 29-11-2012, 12:00 AM
عضو قدوة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة T!to مشاهدة المشاركة
عارفين طبعا ..
العلمانية اللى هيه خلى الدين مع نفسه فى الجامع .. ومالوش دعوة باى شىء تانى ..
والليبرالية اللى هيه .. امك تمشى من غير حجاب ..
مش كده برضه
....
انا كنت فى التحرير اول امبارح قبل المليونية ده .. انا كنت رايح اتفرج بس ..
والله العظيم التحرير مليان متسولين .. وبتوع بطاطا ولب وترمس .. وحشيش كمان
والله واقف انا وصاحبى واحد قالنا عايزين حشيش اكباتن .. بيقولنا حتة الحشيش ده مصطبح بيها الميدان كله
ان قاله ربنا يفتحها فى وشك عشر غرز احاج ..
وناس متعرفش جاية ليه وعشان ايه .. وعيال بتضرب وخلاص وزايطةفى الهيصة ودنيا مولد يعنى ..
..
بس فيه جزء محترم طبعا وليه مطالب ما انكرش كده ..

مش لاقى حاجه اقولها الا انى اضحك هههههههههههههه

يعنى ايه ليبراليه امك تمشى من غير حجاب دى ؟ يعنى هيجبروها مثلا يعنى ؟

عايز تفهمنى ان العلمانيين رافضين الشريعه الاسلاميه ؟؟ انت عايش فى كوكب ايه

للاسف بعض الدعاه ( وليس الكل ) الراغبين فى السلطه غسلكوا مخكم بالافكار الكدابه دى -- طب مامصر كانت ليبراليه قبل ثوره 52 معنى كدا ان مصر كانت .... وبعد ثوره 52 مصر اتحولت للاشتراكيه

خلط الدين بالسياسة إساءة للدين

فى كل مكان فيه الوحش وفيه الحلو .. الحلوين الى زى محمد ونيس وابو مناخير كتير
قديم 29-11-2012, 02:44 AM
أ/رضا عطيه أ/رضا عطيه غير متواجد حالياً
نجم العطاء

أ/رضا عطيه is just really nice

المهم

تصدق نفسك

شكرا جزيلا
قديم 29-11-2012, 03:19 AM
عضو خبرة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بركان الغضب2 مشاهدة المشاركة
المهم

تصدق نفسك

شكرا جزيلا
وتقتنع ..

اقتباس:
مش لاقى حاجه اقولها الا انى اضحك هههههههههههههه

يعنى ايه ليبراليه امك تمشى من غير حجاب دى ؟ يعنى هيجبروها مثلا يعنى ؟

عايز تفهمنى ان العلمانيين رافضين الشريعه الاسلاميه ؟؟ انت عايش فى كوكب ايه

للاسف بعض الدعاه ( وليس الكل ) الراغبين فى السلطه غسلكوا مخكم بالافكار الكدابه دى -- طب مامصر كانت ليبراليه قبل ثوره 52 معنى كدا ان مصر كانت .... وبعد ثوره 52 مصر اتحولت للاشتراكيه

خلط الدين بالسياسة إساءة للدين

فى كل مكان فيه الوحش وفيه الحلو .. الحلوين الى زى محمد ونيس وابو مناخير كتير
مش هيجبروها ولا حاجة .. بس ممكن واحدة تقلعه وتقولك انا ليبرالية .. وممكن تعمل اشياء مش ملائمة لمجتمعنا وتقولك انا ليبرالية .. الليبرالية حرية لا حدود لها .. سيبك بقى من انها تقف عند الاخرين والكلام ده .. كل اللى احنا فيها بسبب فهمنا الغلط للمقولات ده ..
انا بعمل اى شىء وراجل حر .. لازم اسمى نفسى ليبرالى .. لما الدين ضمن لى الحرية ,, ليه انسبها لاشياء ليست من صحيح الدين اصلا .. والمشكلة فهمنا لهذه الاشياء خاطئة ..
والنخبة المعوقة تريد تطبيقها بفهم غربى لايتناسب اصلا مع عادات وتقاليد الشرق وليس الدين الاسلامى فقط ..
عايز تفهمنى ان الليبراليين مع تطبيق الشريعة ؟
مش لاقى حاجة غير انى اضحك ..
الايام ده ظهر فيها المايوهات والباديهات والشغل ده .. وتم خلع الحجاب والقصة بتاعت صفية زغلول تقريبا المعروفة ..
قبلها كانت نساء مصر منقبات والملايات اللف وشغل ريا وسكينة لو تفتكر ..
مش معنى كده انى مش مع الموضة والتقدم بالعكس .. بالعكس انا من اول المناديين بالتقدم فى كل شىء ..ماشفتونيش وانا بنادى ..
لكن لما لاقى ان دينى الصحيح الوسطى المعتدل لايكفل هذا الشىء .. ابقى ادور عن الغريب
..
انا فى تانى كوكب بعد المجرة .. وانت داخل على زحل على ايدك الشمال ورا بتاع الترمس ..
قديم 29-11-2012, 04:33 AM
عضو قدوة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة T!to مشاهدة المشاركة
وتقتنع ..

مش هيجبروها ولا حاجة .. بس ممكن واحدة تقلعه وتقولك انا ليبرالية .. وممكن تعمل اشياء مش ملائمة لمجتمعنا وتقولك انا ليبرالية .. الليبرالية حرية لا حدود لها .. سيبك بقى من انها تقف عند الاخرين والكلام ده .. كل اللى احنا فيها بسبب فهمنا الغلط للمقولات ده ..
انا بعمل اى شىء وراجل حر .. لازم اسمى نفسى ليبرالى .. لما الدين ضمن لى الحرية ,, ليه انسبها لاشياء ليست من صحيح الدين اصلا .. والمشكلة فهمنا لهذه الاشياء خاطئة ..
والنخبة المعوقة تريد تطبيقها بفهم غربى لايتناسب اصلا مع عادات وتقاليد الشرق وليس الدين الاسلامى فقط ..
عايز تفهمنى ان الليبراليين مع تطبيق الشريعة ؟
مش لاقى حاجة غير انى اضحك ..
الايام ده ظهر فيها المايوهات والباديهات والشغل ده .. وتم خلع الحجاب والقصة بتاعت صفية زغلول تقريبا المعروفة ..
قبلها كانت نساء مصر منقبات والملايات اللف وشغل ريا وسكينة لو تفتكر ..
مش معنى كده انى مش مع الموضة والتقدم بالعكس .. بالعكس انا من اول المناديين بالتقدم فى كل شىء ..ماشفتونيش وانا بنادى ..
لكن لما لاقى ان دينى الصحيح الوسطى المعتدل لايكفل هذا الشىء .. ابقى ادور عن الغريب
..
انا فى تانى كوكب بعد المجرة .. وانت داخل على زحل على ايدك الشمال ورا بتاع الترمس ..

والله كل واحد حر فى الى هو بيعمله طلاما لا يؤذى الغير سؤال ايذاء بصرى او عضوى او نفسى

ليبراليه يعنى امك متلبيسش حجاب .. عندى تعقيب تانى على الحته دى

لو الام بتلبس الحجاب علشان مجبره بس يبقى ملوش لازمه

الى عايز تتنقب تتنقب والى عايزه تتحجب تتحجب والى عايز تسيب شعرها دى ربنا الى يحاسبها ملناش دعوه احنا
قديم 29-11-2012, 06:16 AM
عضو خبرة

اقتباس:
والله كل واحد حر فى الى هو بيعمله طلاما لا يؤذى الغير سؤال ايذاء بصرى او عضوى او نفسى

ليبراليه يعنى امك متلبيسش حجاب .. عندى تعقيب تانى على الحته دى

لو الام بتلبس الحجاب علشان مجبره بس يبقى ملوش لازمه

الى عايز تتنقب تتنقب والى عايزه تتحجب تتحجب والى عايز تسيب شعرها دى ربنا الى يحاسبها ملناش دعوه احنا
بص يابنى
المشكلة ان الفساد مابيجيش مرة واحدة ..
بيبدا بخطوة .. والاولى نسيب الحرية للحشاشين واللى عايز يشرب يشرب برضه ونسيب بقى كل حاجة على الغارق .. الناس مابتقدرش تتحكم فى شهواتها ,, وقليل من هم ذلك
انا معاك ان كل واحد حر طالما عرف ان فعله غلط .. او صح ..
بس مش من حق حد انه ينشر الغلط او يعمله بين الناس .. او يسعى فى الارض فسادا

العلامات المرجعية