اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الركن الإجتماعى > اجتماعيات طالب

اجتماعيات طالب قسم خاص بالطلاب للتعارف و تبادل المعارف و الحلول للمشكلات التعليمية

قديم 19-05-2014, 08:28 AM
Aya Hassan Mostafa Aya Hassan Mostafa غير متواجد حالياً
عضو جديد

Aya Hassan Mostafa is on a distinguished road
Icon111 يارب الحق ساعدوني

مش فاضل كتير عالأمتحان أنا نظام قديم و معايا كل المواد عربي و انجليزي و فيزياء و إحياء و اقتصاد و أحصاء و انجليزي مستوى رفيع. مش عارفة هلحق إذاكر. ولا. مش مذاكرة معظمهم. و مش عارفة امتحاناتي صعبة و لا سهلة أرجوكم حد يساعدني أعمل إيه. ز خلاص ميينفعش ليا تأجيل

قديم 19-05-2014, 09:20 AM
عضو جديد

يارب ساعدني
قديم 19-05-2014, 03:43 PM
الصورة الرمزية Rose Dream
Rose Dream Rose Dream غير متواجد حالياً
عضو جديد

Rose Dream is on a distinguished road

انا زيك بردو نظام قديم للاسف ,,,,,,,الحمد لله بوصى حتى لو ينفع ما تاجليش تانى لات التأجيل ده ضياع سنة عللى الفاضى والله العظيم
زيك بردو بس معايه ثلاث مواد فيها حاجات كتير ما فتحتهاش لسه لكن بقيت بحاول واعمل اقصى ما فى وسعى
انتى اكيد ما بتخديش دروس حاولى تقسمى المواد ع الايام الى باقيه ممكن تسيبى العربى للاسبوع الى قبل الامتحان وهيكفى تعرفى السنه الى فاتت ما ذاكرتش العربى بجد غير حوالى ثلاثة ايام ما كنتش بقوم فيهم من ع الكتاب وجبت 29اهم حاجه دى الوقتى اوعاكى تيأسى ابدا ابدا لسه فى امل كبير اووووى والله والله الحل فى الامتحان ده توفيق من ربنا
عارفه قولت لنفسى كتييييييييييييير ما انا ضيعت وقت كتير اوى كان مفروض اذاكر فيه كنت حفظت المواد دى الوقتى يعنى معقوله الحق فى ايام قليله دى لما كنت سلبيه كانت بس الايام الى بأجل المذاكره بتزيد عليها
والوقت الباقى بيقل لو بتلومى نفسك ما عدش فى وقت لكده ابداأى وادعى ربنا كتير والله والله لاول مره فى حياتى احس ببركة الوقت الفتره الى فاتت يعنى الباب الى ياخد ممكن وقت كبير تنجزيه فى ساعات قليله
سلمى امرك لربنا وحده وحاولى على قد ما تقدرى تنجزى ما تقوميش من ع الكتاب غير عشان حاجه ضروريه اوالصلاه طبعا
خليكى عارفه ما حدش هيقدر يفيدك غير نفسك المهم حاولى وما تستسلميش ما انتيش لوحدك معاكى رب العالمين معاكى من يقول للشىء كن فيكون
فكرى بسرعه وقسمى المواد ع الايام
واسفة لتطويلى

ليه خوفك مش راضى يفارق قلب بجرح الناس مخنوق ازاى يبقى معاك الخالق ويخاف قلبك مـ المخلوق

قديم 19-05-2014, 04:33 PM
chalijaly chalijaly غير متواجد حالياً
عضو خبير

chalijaly is on a distinguished road

شدى حيلك الفترة دى ان شاء الله تقدرى تلمىى حتى لو مذاكرة بس وراجعى فى ايام الامتحانات
قديم 19-05-2014, 07:39 PM
عضو جديد

شكرا لردودكم الجميلة و قلوبكم الاجمل كلامكم أعطي لي أمل كبير ربنا. يسعد قلوبكم بنجاحكم و يوفقنا و أدعوا لي

العلامات المرجعية