اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الجامعات المصرية > كليات المجموعة الرياضية > كلية التجارة > شعبة اللغة الإنجليزية

قديم 21-08-2011, 05:28 AM
ahmed_20101520 ahmed_20101520 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

ahmed_20101520 is on a distinguished road
افتراضي استفسار مهم ارجو حد يفهمنى علشان هتجنن

انا ياجماعة جاتلى تجارة انجلش طنطا وانا عايو احول للقاهرة بس فى ناس بتقولى ان مفيش تحويل لكليات اللغات بس لما نزل التحويل الالكترونى قدمت طلب بس اترفض ودلوقتى بيقولو فى تحويل ورقى هل لو رحت هيقبلوه ولا ارجو حد يقولى لانى بجد مش هينفع اروح طنطا لن عندى ظروف صعبة وتمنعنى من انى اروح ارجو الردددددددددد

قديم 21-08-2011, 11:54 AM
الصورة الرمزية MOUMEN
MOUMEN MOUMEN غير متواجد حالياً
Student at Faculty of English Commerce Tanta University

MOUMEN is on a distinguished road

بص يا باشا التحويل في الحاجات اللغات صعب جدا لان كل جامعة لها مصاريف ووش كده علشان كده بيكون صعب التحويل في الحاجات اللغات
بس هو ممكن تحول ورقي (هو احتمال ضعيف بس حاااول) علشان متندمش بعد كده وتقول يا رتني جربت التحويل الورقي
وبتمنالك التوفيق وعلى فكرة انا في تجارة انجلش طنطا
ولو مقدرتش تحول تعالى يا باشا واقعد في المدينة الجامعية معانا وعادي هنتعود على عيشة المدينة
وربنا يوفقك وتقدر تحول
قديم 21-08-2011, 01:09 PM
ahmed_20101520 ahmed_20101520 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

ahmed_20101520 is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moumen مشاهدة المشاركة
بص يا باشا التحويل في الحاجات اللغات صعب جدا لان كل جامعة لها مصاريف ووش كده علشان كده بيكون صعب التحويل في الحاجات اللغات
بس هو ممكن تحول ورقي (هو احتمال ضعيف بس حاااول) علشان متندمش بعد كده وتقول يا رتني جربت التحويل الورقي
وبتمنالك التوفيق وعلى فكرة انا في تجارة انجلش طنطا
ولو مقدرتش تحول تعالى يا باشا واقعد في المدينة الجامعية معانا وعادي هنتعود على عيشة المدينة
وربنا يوفقك وتقدر تحول
شكرا لردك انا فعلا روحت النهاردة مكتب التحويلات هنا فى القاهرة وقالى ان مفيش تحويل فى تجارة انجلش خالص ولا كمان ينفع اقعد سنة واحول مش عارف ليه مع ان هنا بفلوس وهنا بفلوس بس هو قالى تعالى بعد العيد يمكن يكون فى تحويل
قديم 21-08-2011, 01:36 PM
الصورة الرمزية MOUMEN

ربنا معاك وبعدين يا سيدي مش مهم عايزينك تنور طنطا
قديم 21-08-2011, 04:39 PM
same7 8 same7 8 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

same7 8 is on a distinguished road

اه جرب هوا تقريبا هيبدأ يوم الثلاثاء على ما اعتقد وربنا معاك
وبمناسبة المدينة ازاى اقدم قيها اصل جربت ومعرفتش؟
قديم 21-08-2011, 05:20 PM
الصورة الرمزية MOUMEN

المدينة قدم الاول الكتروني من اللينك ده
http://srv136.mans.edu.eg/eu/ApplicationForm.py
وبعد كده روح اسحب ملف المدينة واكشف طبي واملى الملف هيفضل فيه شوية ورق كده بيتملوا من الكلية بعد التقدم لما تقدم في الكلية وتملاهم وديهم المدينة
قديم 21-08-2011, 05:23 PM
الذليلة الى الله الذليلة الى الله غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

الذليلة الى الله is on a distinguished road

ممكن لو منفعش تقضى سنة وتحول معايا زمايلى كانوا محولين من المنصورة وكانوا انجليزى بس بشرط تجيب تقدير
قديم 21-08-2011, 10:06 PM
same7 8 same7 8 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

same7 8 is on a distinguished road

انا قدمت ع نت استنى اقدم ورقى ف الكلية ولا اروح اسحب ورق من المدينة واملاه ولا ايه؟
قديم 22-08-2011, 01:25 AM
محمود محسن مصطفى محمود محسن مصطفى غير متواجد حالياً
عضو جديد

محمود محسن مصطفى is on a distinguished road

انا سمعت ان مينفعش تحول بس حاول ويارب تقبل وتبقى معانا فى تجارةو انجلش قاهرة
قديم 22-08-2011, 06:18 AM
fadyssmm fadyssmm غير متواجد حالياً
عضو جديد

fadyssmm is on a distinguished road
افتراضي ارجوكم يا جماعه حد يساعدني

ارجوكم يا جماعه حد يساعدني لأني بجد هتجنن و مش عارف اعمل ايه ...
أولا انا مجموعي 337 بالمستوي الرفيع و 378 باللغه الانجليزية في السنتين .... و قدمت في التنسيق زي كل الناس و جاتلي بطاقة الترشيح بتجارة القاهرة عربي يعني ... و انا كنت مدارس لغات و طول عمري باخد المواد بالانجليزي و بجد هتبهدل لو دخلت عربي و مش هفهم حاجه ... عشان كده كان نفسي احول لتجارة انجليزي جامعة بني سويف ... انا عندي استعداد اسافر كل يوم بالقطار ولا اني ادرس بالعربي ... و مع ذلك مش عارف ليه مش راضيين يحولوني ... انا عملت تقليل الاغتراب علي الموقع ولا حياة لمن تنادي ... و روحت مكتب التنسيق يقوللي روح مكتب التحويلات ... و اروح مكتب التحويلات يقولولي روح جامعة بني سويف نفسها ... روحت الجامعه شئون الطلبه قالولي تقدر تدخل طبعا .... تجارة انجليزي بني سويف واخده من 362 و انت جايب 378 ... و الانجليزي عايزين 80% من الدرجة أنا جايب 90% و بعدين قاللي بس الموضوع مش في ايدي انا لو عليا ادخلك بس لازم تجيبلي ورقه من التنسيق رجعت التنسيق تاني لقيت موظف كده ربنا يسامحه مش فاهم أي حاجه في أي حاجه ... يا ريت يا جماعه لو حد يعرف يساعدني ... لأن انا مستقبلي بيضيع و الوقت بيعدي و مش عارف اعمل ايه و اروح لمين و ايه الخطوه اللي المفروض اعملها ؟!
قديم 22-08-2011, 12:15 PM
sniper_2600 sniper_2600 غير متواجد حالياً
عضو جديد

sniper_2600 is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fadyssmm مشاهدة المشاركة
ارجوكم يا جماعه حد يساعدني لأني بجد هتجنن و مش عارف اعمل ايه ...
أولا انا مجموعي 337 بالمستوي الرفيع و 378 باللغه الانجليزية في السنتين .... و قدمت في التنسيق زي كل الناس و جاتلي بطاقة الترشيح بتجارة القاهرة عربي يعني ... و انا كنت مدارس لغات و طول عمري باخد المواد بالانجليزي و بجد هتبهدل لو دخلت عربي و مش هفهم حاجه ... عشان كده كان نفسي احول لتجارة انجليزي جامعة بني سويف ... انا عندي استعداد اسافر كل يوم بالقطار ولا اني ادرس بالعربي ... و مع ذلك مش عارف ليه مش راضيين يحولوني ... انا عملت تقليل الاغتراب علي الموقع ولا حياة لمن تنادي ... و روحت مكتب التنسيق يقوللي روح مكتب التحويلات ... و اروح مكتب التحويلات يقولولي روح جامعة بني سويف نفسها ... روحت الجامعه شئون الطلبه قالولي تقدر تدخل طبعا .... تجارة انجليزي بني سويف واخده من 362 و انت جايب 378 ... و الانجليزي عايزين 80% من الدرجة أنا جايب 90% و بعدين قاللي بس الموضوع مش في ايدي انا لو عليا ادخلك بس لازم تجيبلي ورقه من التنسيق رجعت التنسيق تاني لقيت موظف كده ربنا يسامحه مش فاهم أي حاجه في أي حاجه ... يا ريت يا جماعه لو حد يعرف يساعدني ... لأن انا مستقبلي بيضيع و الوقت بيعدي و مش عارف اعمل ايه و اروح لمين و ايه الخطوه اللي المفروض اعملها ؟!
بص يا باشا انت تجهز الاوراق المطلوبة للتحويل وتروح الكلية اللي انت عايز تحولها وبما انك جتلك تجارة عربي وانت عايز تحول انجليزي يبقي تعمل تحويل ورقي غير مناظر وربنا معاك وتتقبل بما ان مجموعك جايب ...

العلامات المرجعية