اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الجامعات المصرية > كليات المجموعة الرياضية > كلية الفنون الجميلة وكلية الفنون التطبيقية

قديم 07-10-2013, 09:30 PM
lolo nice lolo nice غير متواجد حالياً
عضو ممتاز

lolo nice is on a distinguished road
Icon111 مشكلتى مع تطبيقية .. ايه الحل ؟؟!!

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
يا جماعة أنا اختكم من أداب لغات شرقية و عملت موضوع قبل كدا و كنت بسأل عن معهد فنون تطبيقية و أنا كنت بفكر ادخله و بعد كدا الناس قعدوا يقولولى و اخواتى كمان ان نيو كايرو فنون تطبيقية مش هتبقى أحلى و أفضل من اداب القاهرة على الاقل اسمك فى جامعة القاهرة و اكيد احسن من نيو كايرو و كمان خايفة انها متكونش حلوة زي جامعة 6 أكتوبر و صعب انى اروح اكتوبر لانها بعيدة عليا جدا جدا و أنا مشكلة دلوقتى سؤاالى دلوقتى هلى نيو كايرو حلوة و لا لآ طريقة تدريسها هطلع شاطرة و متكنة من شغلى و لا لآ لانى خايفة ادخل الكلية 5 سنين و اعمل ابحاث و مشاريع و اتعب و فى الاخر اطلع مش فاهمة ارجو ان حد يساعدنى لانى مش حابة خاالص مواد كلية اداب كلها حفظ و حاسة انى تايهة اوى لانى كنت علمى علوم و كان نفسي ادخل كلية عملية شوية

قديم 12-10-2013, 01:46 PM
bahaaeldeen bahaaeldeen غير متواجد حالياً
مشرف متميز قسم كلية الفنون الجميلة والتطبيقية

bahaaeldeen is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lolo nice مشاهدة المشاركة
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
يا جماعة أنا اختكم من أداب لغات شرقية و عملت موضوع قبل كدا و كنت بسأل عن معهد فنون تطبيقية و أنا كنت بفكر ادخله و بعد كدا الناس قعدوا يقولولى و اخواتى كمان ان نيو كايرو فنون تطبيقية مش هتبقى أحلى و أفضل من اداب القاهرة على الاقل اسمك فى جامعة القاهرة و اكيد احسن من نيو كايرو و كمان خايفة انها متكونش حلوة زي جامعة 6 أكتوبر و صعب انى اروح اكتوبر لانها بعيدة عليا جدا جدا و أنا مشكلة دلوقتى سؤاالى دلوقتى هلى نيو كايرو حلوة و لا لآ طريقة تدريسها هطلع شاطرة و متكنة من شغلى و لا لآ لانى خايفة ادخل الكلية 5 سنين و اعمل ابحاث و مشاريع و اتعب و فى الاخر اطلع مش فاهمة ارجو ان حد يساعدنى لانى مش حابة خاالص مواد كلية اداب كلها حفظ و حاسة انى تايهة اوى لانى كنت علمى علوم و كان نفسي ادخل كلية عملية شوية

يا انسه الكليات العملية فى مصر مستقبلها اكتر من ممتاز حتى لو خاص
فنون تطبيقية قسم تصميم داخلى واثاث قسم ممتاز لو حابة مجال عمل متاح وفورى وسهل
والكلية ممتازة ومادام هى عملى فهى تتفوق على نظائرها من وجهة نظرى
لو دخلتى تطبيقية اتعبى بس فى كورسات التصميم وثرى دى ماكس وانزلى تمارين علشان لما تتخرجى تبقى متمكنة فى المجال دة
وربنا يوفقك وانتى فعلا عندك حق

العلامات المرجعية