اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الصف الثالث الثانوى > مجموعة المواد العلمية > الفيزياء 3 ث > الامتحانات فيزياء 3 ث

قديم 12-05-2011, 08:24 AM
الصورة الرمزية بلالل
بلالل بلالل غير متواجد حالياً
طالب بالصف الثالث الثانوى

بلالل is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MiSty AnGel مشاهدة المشاركة
شكرا يا بلال جداااااااااااااااااااااااااااااا
بس انا مش قصدي كتاب التوقعات انا قصدي الاسئله اللي الوزير قال هينزلها في كل المواد
علي النت
لاوالله ماسمعتش عناها دى لو سمعتى انتى حاجه عنها ابقى قولى

قديم 12-05-2011, 08:36 AM
الصورة الرمزية Dr. Hoda Ahmed
Dr. Hoda Ahmed Dr. Hoda Ahmed غير متواجد حالياً
عضو قدوة

Dr. Hoda Ahmed is on a distinguished road

شكرا يا بلال على الروابط
دى بس فيها اللغة العربية والانجليزى لسه الفيزياء مش نزلت ؟؟
ملتقى دفعه المنصورة لصيدلة
http://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=349360
ما هى مهنة الصيدلة ؟؟
http://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=361384
قديم 12-05-2011, 09:55 AM
الصورة الرمزية بلالل
بلالل بلالل غير متواجد حالياً
طالب بالصف الثالث الثانوى

بلالل is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محبة اللغة مشاهدة المشاركة
شكرا يا بلال على الروابط
دى بس فيها اللغة العربية والانجليزى لسه الفيزياء مش نزلت ؟؟
لا لسه وان شاء الله اول ماتزل هنزلها
قديم 12-05-2011, 11:19 AM
تيتو نت تيتو نت غير متواجد حالياً
عضو نشيط

تيتو نت is on a distinguished road

ningooooo شكرا ليك كتير بس انا مش بشتغل حد و صدقنى الناس ديه بتذاكر من غير ما تستنى حاجه من حد ثانيا انا غلطان انى قولت الامتحان بس صحبى بلالل هيبقى يقولكم و الراجل ده انا بحترمه كتير و انا مش بضحك على حد ياجماعه انا بقولكم انتوا تذكروا و مش عايز حد يعتمد عليا علشان محدش يقول انى بضيع حد انا عايزكم تذاكروا و انتوا تكنوا مستريحين نفسينا و مش خايفين و انا بعديها هنزل الامتحان مش هتخسروا حاجه لما تحلوه
ثانيا بالنسبه لكتاب الوسام احمد بركه مش هو الى حاطط الامتحان ولا حاجه بس حضرتك الى مش تعرفه ان احمد بركه بيكون عارف حاجات كتير فى الامتحان لانه كان خبير الفيزياء فى الوزاره
ثانيا علشان اريحكم انا مدرس الى بأخد معاه يعرف مستشار الفيزياء الى حاطط الامتحان شخصيا و كل حصه بيجيى يركز معانا على اسئله معينه وبعدين انت لما تحل الكتاب مش هتخسر حاجه ده يفيدك هو انا كده غلطان يا جماعه ؟؟؟؟؟؟
قديم 12-05-2011, 11:21 AM
عضو نشيط

خير تعمل شر تلقى يا حول الله يارب
قديم 12-05-2011, 11:58 AM
ayman210 ayman210 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

ayman210 is on a distinguished road

بص يا تيتو انا اول واحد فى الناس دى مصدقك لانك حتى لو بتحور مش حتقول انه معايا وتخسر الناس دى تعب السنة كلها ياجماعة بلاش نظلم الناس الراجل بيقول افلوا المادة كلها مذاااكرة وهو حيجيب الحاجات اللى ممكن تلاقوها فى الامتحان زى كده لما مدرس يقول دى حتلاقوها فى الامتحان بكرة وتروح ممكن تلاقيا وممكن متلاقيهاش ليه بقى محدش بيروح يلومه طبعا مينفعش عشان مدرس كبير وليه احترامه ليه بقى لما الراجل قال انا ممكن اجيب الامتحان هاجمتوه مع انه فى الاصل قاصد افادتكم ياريت نفكر شوية بقلنا بس فعلا يا تيتو انت غلطان انك قولت المفاجاة ددى دلوقتى لانك لو كنت حططها يوم 16/6 كانوا كلهم حيخشوا على الموضوع بحكم الفضولية بتاعت الشعب المصرى وساعتها لو جت حاجات حيدعولك ولو مجتش حيدعو عليك واعذرنى انى بقول الكلام ده اصلهمش وقته اننا نعمل فيها شيوخ دلوقتى احنا اصلا مش عارفين هما حيجيوا الامتحانات صعبة ولا سهلة فانت مشكوور لو حتحط افكار جاية ممكن تساعدنا فى كسب درجات لان انا بالنسبة لى عاوز اضمن الفيزيا عشان لو حصل حاجة فى الرياضة تبقى الفيزيا شيلانى
قديم 12-05-2011, 01:30 PM
mido22222 mido22222 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

mido22222 is on a distinguished road

thankssssssssssssssssssssssss
قديم 12-05-2011, 01:32 PM
mysteuio33 mysteuio33 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

mysteuio33 is on a distinguished road

نداء الى ningoooo اولا ان تيتو مش بيشتغلنا زى ما انت فاكر

ثانيا هو عرض انة هيساعدنا فى معرفة الاسئلة المتوقعة او الامتحان لما يتسرب ماهو كل سنة الامتحان بيتسرب وناس

كتير بتعرف لما تفيد نفسك وتفيد غيرك مفهاش حاجة

حظ سعيد ليك ولينا وربنا يوفق الجميع
قديم 12-05-2011, 01:35 PM
mysteuio33 mysteuio33 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

mysteuio33 is on a distinguished road

وشكرا ليك يا تيتو مهما كان حتى لو مش معاك كفاية انة لو عرف اى حاجة من الاسئلة المتوقعة بيقولها للجميع مهو

ممكن يبقى معاة الامتحان ومش يقول لحد و................فى الناس لكن هو قال يا جماعة فى مفاجئة يوووم 16 وربنا

يوفقة ويوفقنا

قديم 12-05-2011, 02:31 PM
hamadagamed hamadagamed غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

hamadagamed is on a distinguished road

شكرا علي الافادة
قديم 12-05-2011, 02:37 PM
CAn u see me CAn u see me غير متواجد حالياً
عضو قدوة

CAn u see me is on a distinguished road

يا جماعة ذاكروا واعملوا اللى عليكم ولو تيتو حط الامتحان جه مجاش مش مهم مش هنخسر حاجه
بس بجد هوا يبقى عاوز يفيدنا لو قالنا على الحاجات اللى الاستاذ بيقولهالوا
شكرا
قديم 12-05-2011, 03:22 PM
ningooooo ningooooo غير متواجد حالياً
طالب جامعي (كلية طب جامعة المنصورة)

ningooooo is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mysteuio33 مشاهدة المشاركة
وشكرا ليك يا تيتو مهما كان حتى لو مش معاك كفاية انة لو عرف اى حاجة من الاسئلة المتوقعة بيقولها للجميع مهو

ممكن يبقى معاة الامتحان ومش يقول لحد و................فى الناس لكن هو قال يا جماعة فى مفاجئة يوووم 16 وربنا

يوفقة ويوفقنا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ayman210 مشاهدة المشاركة
بص يا تيتو انا اول واحد فى الناس دى مصدقك لانك حتى لو بتحور مش حتقول انه معايا وتخسر الناس دى تعب السنة كلها ياجماعة بلاش نظلم الناس الراجل بيقول افلوا المادة كلها مذاااكرة وهو حيجيب الحاجات اللى ممكن تلاقوها فى الامتحان زى كده لما مدرس يقول دى حتلاقوها فى الامتحان بكرة وتروح ممكن تلاقيا وممكن متلاقيهاش ليه بقى محدش بيروح يلومه طبعا مينفعش عشان مدرس كبير وليه احترامه ليه بقى لما الراجل قال انا ممكن اجيب الامتحان هاجمتوه مع انه فى الاصل قاصد افادتكم ياريت نفكر شوية بقلنا بس فعلا يا تيتو انت غلطان انك قولت المفاجاة ددى دلوقتى لانك لو كنت حططها يوم 16/6 كانوا كلهم حيخشوا على الموضوع بحكم الفضولية بتاعت الشعب المصرى وساعتها لو جت حاجات حيدعولك ولو مجتش حيدعو عليك واعذرنى انى بقول الكلام ده اصلهمش وقته اننا نعمل فيها شيوخ دلوقتى احنا اصلا مش عارفين هما حيجيوا الامتحانات صعبة ولا سهلة فانت مشكوور لو حتحط افكار جاية ممكن تساعدنا فى كسب درجات لان انا بالنسبة لى عاوز اضمن الفيزيا عشان لو حصل حاجة فى الرياضة تبقى الفيزيا شيلانى
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تيتو نت مشاهدة المشاركة
ningooooo شكرا ليك كتير بس انا مش بشتغل حد و صدقنى الناس ديه بتذاكر من غير ما تستنى حاجه من حد ثانيا انا غلطان انى قولت الامتحان بس صحبى بلالل هيبقى يقولكم و الراجل ده انا بحترمه كتير و انا مش بضحك على حد ياجماعه انا بقولكم انتوا تذكروا و مش عايز حد يعتمد عليا علشان محدش يقول انى بضيع حد انا عايزكم تذاكروا و انتوا تكنوا مستريحين نفسينا و مش خايفين و انا بعديها هنزل الامتحان مش هتخسروا حاجه لما تحلوه
ثانيا بالنسبه لكتاب الوسام احمد بركه مش هو الى حاطط الامتحان ولا حاجه بس حضرتك الى مش تعرفه ان احمد بركه بيكون عارف حاجات كتير فى الامتحان لانه كان خبير الفيزياء فى الوزاره
ثانيا علشان اريحكم انا مدرس الى بأخد معاه يعرف مستشار الفيزياء الى حاطط الامتحان شخصيا و كل حصه بيجيى يركز معانا على اسئله معينه وبعدين انت لما تحل الكتاب مش هتخسر حاجه ده يفيدك هو انا كده غلطان يا جماعه ؟؟؟؟؟؟
الاختلاف في الرأي لا يفسد للود قضية
دي و جهة نظري و لو الحكاية ان استاذ مصاحب المستشار و هيديلو الامتحان يبقي علي الدنيا السلامة و لو حضرتك شايف ان لما الامتحان يتسرب قبل الامتحان ده حاجة كويسة يبقي بتخدع نفسك و انا اراهنك من دلوقتي لو الامتحان اتسرب
طيب نفترض جدلا ان الامتحان اتسرب طب تخيل مثلا و احد مش عنده نت و بيذاكر طول السنة و جه مثلا الامتحان حضرتك نزلته و جه واحد مش بيذاكر طول السنة و شاف الامتحان و حل كله صح هل انت شايف ان ده عدل و في تكافؤ فرص ؟ اترك لحضراتكوا الرد
و انا مش ضد ان حضراتكوا تضعوا توقعات بالعكس دي حاجه جميلة و الكل بيستفاد و كلنا بنساعد بعض و الحكاية و الله مش حكاية شيخ و لا مش شيخ و لا مش عارفين الامتحان صعب و لا سهل -----) المبادئ ما بتتجزءش
و ربنا يوفق الجميع
قديم 12-05-2011, 04:54 PM
عضو نشيط

اولا انا قولت فى الاول خالص ادعوا ياجماعه ان اقدر اجيب حاجات تفيد الناس فى الامتحان ده وان الموضوع يكمل ثانيا انا خفت ان محدش يفتح يوم 16 فحبيت اقول لناس ثالثا هحط حاجات الصعبه والمتوقعه و انا بقول للناس ذاكروا كانكم مش تعرفوا حاجه عن الموضوع بتاع الامتحان وبعديها بأذن الله ربنا يسهل الموضوع وانزله بس وبعدين الشخص الى مش بيذاكر لو جاب مجموع فى ماده بسبب ان جاله الامتحان فأن ربنا مش هيوفقه فى بأقى الامتحانات و انا عن نفسى الحمدلله بدى كل ماده حقها و بتعب فيها كان معرفش موضوع عن الامتحان علشان مظلمش الماده
قديم 12-05-2011, 05:37 PM
الصورة الرمزية MiSty AnGel
MiSty AnGel MiSty AnGel غير متواجد حالياً
عضو خبير

MiSty AnGel is on a distinguished road

خلاص متزعلش انت الكبير يا تيتو "

عن ابى هريرة رضى الله عنة ان رسول الله صلى الله عليه وسلم قال

(اقرب ما يكون العبد لربه وهو ساجد فأكثروا من الدعاء)
قديم 12-05-2011, 05:55 PM
ayman210 ayman210 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

ayman210 is on a distinguished road

بصى هو بالنسبة لتكافؤ الفرص فده مش موجود فى بلدك لان بلدما ما زالت ماشية بالكوسة ومفيش حاجة اتغيرت بعد الثورة انا بقول يا جماعة لو الراجل جاب التوقعات وجاب الحاجات الصعبة فدى حاجة كويسة ميستاهلش مننا اننا نهاجمه وكويس جدا انه حيقولها لان فى ناس كتير ما بتعملش الحاجات دى تقول انا احتفظ بيها لنفسى وناس تانية بتخاف لان اصلا السنة دى احب اقولكم ان مش امتحان واحد اللى محطوط ده فى 5 نماذج عشان لو حسوا ان فى واحد اتسرب ينزل بداله التانى والاولانى ده ملهوش اى قيمة وانا اسف لحضرتك لو تعديت حدودى فى الكلام

العلامات المرجعية