اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الجامعات المصرية > كليات المجموعة الرياضية > كلية التجارة > شعبة اللغة الإنجليزية

قديم 21-07-2013, 02:07 AM
hoss_madridi hoss_madridi غير متواجد حالياً
عضو جديد

hoss_madridi is on a distinguished road
Impp ضروووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووري جدا جدا جدا

عن تجارة انجلش والترهيب منها كاننا دخلين علي جهنم السؤال الكلية صعبة لدرجة انة صعب نتخرج منةا ولا اية ولا عايزة مذاكرة اد اية واحنا لسة مخلصين ثانوية وعايزين نهدي فالكلية شوية مش نخلص من مذاكرة نلبس فمذاكرة ولازم عشان نعدي ناخد كورسات انجلش ومواد الكلية يعني هنكمل سلسلة الدروس الخصوصية .. خصوصا تجارة انجلش اسكندرية ارجو معلومات عنها ضروري جدا عن كل شئ .. وشكرا

قديم 21-07-2013, 03:16 AM
الصورة الرمزية Monier
Monier Monier غير متواجد حالياً
مصرفي بالبنك الاهلى المصري

Monier is on a distinguished road

بالنسبة لتجارة انجلش عموما فهى صعبة جدا جدا ومحدش بينجح فيها غير بصعوبة :D
طبعا بهزر الكلية زى اى كلية تانية هتحس بصعوبة بس اول ترم لانها تعتبر مرحلة جديدة وكدا انما بالنسبة لموضوع الكورسات الانجلش دا عادى بتاخده لنفسك مش اكتر وممكن تخش ع الموضوع دا اعتقد انه هيفيدك ان شاء الله
http://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=451114
وانا اللى مش عـســكر

قديم 21-07-2013, 03:49 AM
legend_hossam legend_hossam غير متواجد حالياً
عضو جديد

legend_hossam is on a distinguished road

يا حس سيبك من الكلام ده كله تجارة انجلش كلية زى اى كليه عادى جدا متخفش خالص اول ترم طبيعى مش هتبقى واخد على جو الجامعات من حيث ان مفيش حد بيقولك تعمل ايه و كدة ولا اى حاجة بس مع نهاية الترم و تعدى اول امتحان هتاخد على الجو و تعرف رأسك من رجليك و هتنجح و تجيب تقديرات كمان .
سيبك من اى حاجة بتعجزك
قديم 21-07-2013, 08:14 AM
shahira tarek shahira tarek غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

shahira tarek is on a distinguished road

لا عاديه ع فكره لا صعبه ولا حاجه هيه محتاجه بس مزاكره عاديه وخلاص ..... ولازم تلحق نفسك وتزاكر اول بأول عشان فى جامعات بتعمل ميد تيرم يعنى امتحان بعد اول شهر ونص او شهرين يعنى تحاول كده تزاكر من البداية او ع الاقل تاخد فكره كده عن المواد عشان متتفاجأش !!!
قديم 21-07-2013, 10:59 AM
الصورة الرمزية mohamed_gad_
mohamed_gad_ mohamed_gad_ غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

mohamed_gad_ is on a distinguished road

انا انجلش اسكندريه يا حس هي مش صعبه ولا حاجه متخفش وموضوع ان الدكاترة بتشرح بالانجلش كل حاجه ده كانو بيخوفنا بيه قبل ما ندخل بس الحقيقه ان نطق الدكاترة مش صعب مش امريكان اكسنت هتلاقيه سهل وبعدين الدكاترة بيتكلمو في مادة علميه مش في كل حاجه في الدنيا لو عرفت المصطلحات الاساسيه للمواد في اول اسبوع هتتكيف مع الشرح وهتفهم بسهوله بعد كده

اقتباس:
عايزة مذاكرة اد اية واحنا لسة مخلصين ثانوية وعايزين نهدي فالكلية شوية مش نخلص من مذاكرة نلبس فمذاكرة
هي مش صعبه وفي نفس الوقت مش عايزة انتخه يعني لازم تذاكر اول باول ومنهجها مش كبير مش زي الثانويه العامه بس لازم تذاكر اول باول ودي نصحتي ليك والا هتلبس في الامتحنات وفي اسكندريه في ميد تيرم بس هو اتلغي السنه اللي فاتتت بس موجود واوعه تذاكر قبل الامتحنات باسبوع هتلبس فخد بالك

اقتباس:
لازم عشان نعدي ناخد كورسات انجلش ومواد الكلية يعني هنكمل سلسلة الدروس الخصوصية
الكورسات مش لازم تاخدها ممكن تحضر المحاضرات وتركز مع الدكاترة وانت هتنجح وتجيب تقدير كمان ان شاء الله

اي سؤال تاني عن تجارة انجلش اسكندريه انا موجود

العلامات المرجعية