اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الصف الثالث الثانوى > مجموعة المواد العلمية > الفيزياء 3 ث > الامتحانات فيزياء 3 ث

قديم 17-06-2013, 04:18 AM
الصورة الرمزية ehabelsapa
ehabelsapa ehabelsapa غير متواجد حالياً
طالب بكلية هندســـ المنصورة ـــه دفعـــ 2013 / 2014 ـــة

ehabelsapa is on a distinguished road
افتراضي الامتحان مش محتاج حذف اسئلة

انا غلطان كتير
روحت للأستاذ اللى كنت بروح عنده درس وكنت براجع معاه لقيت فى أسئلة انا قرأتها غلط فحليتها غلط

زى سؤال القوة الضاغطة انا قرأتها القوة المماسية وعملتها صفر ودى غلط لان هو عاوز قوة ضاغطة ودا كان بسبب عدم قرائتى للسؤال مظبوت --- و قاللى دى عليها 1.5

وسؤال جول / هيرتز أنا عملت الوحدة المكافئة جول . متر بدل ما اعملها جول . ثانية ودي حاجة تافهة غلطت فيها وقالى دى عليها 0.5 درجة

وسرعة الموجة فى وسط --- انا عملتها ثابتة لنفس الوسط وتختلف من وسط لآخر حسب التردد والطول الموجى للموجة فى الوسط ----- ومجاش فى دماغى ان العوامل هى درجة الحرارة ونوع الوسط --- ودى حاجة تافهة برضو غلطت فيها --- والأستاذ قاللى ممكن يعديهالك

وعزم ثنائى القطب انا عملتها عزم الاذدواج و كثافة الفيض ودا كان عدم تركيز منى ---- وقاللى ممكن يديلك 0.5 درجة بدل 1 درجة

والسؤال السادس عملت 120 مش 12 على اساس ان الوحدة المكافئة كانت تور ههههه
والسؤال بتاع حول للنظام العشرى دا انا غلطت فيه ههههههه بغلط فى حاجات تافهة
والله أعلم بقى اكون طرحت صح فى سؤال الأوميتر فى الجزئية التانية المطلوبة فيها باين انا طرحت غلط ودا بسبب عدم التركيز

احسب بقى انا غلطت قد ايه وشوف انا هاجيب قد ايه

الاستاذ قاللى انك ممكن تجيب 47 من 50 وكمان دا 47 دى طالعة من عنده بالعافية وكلمة ممكن دى توحى ان برضو مش ممكن اجيب 47
قولتله الحمد لله ونعوض فى اللى جاي وخلاص

شوف بقى انا اتنفخت ازاى

وعلى الرغم من كل دا انا مش عايز حاجة تتشال من الامتحان لأننى شايف ان الامتحان مش مستاهل ان اسألة تتشال منه لأنه سهل ومش صعب زى ما الطلاب الفاشلون بيشتكواا وانا اسف من كلمة فاشلون دى
ما هو مش معقول اى واحد ميعرفش يحل حاجة فى امتحان يطلعوا يصوتوا وعايزين اسألة تتشال

انا اكتر واحد هنضر من العربى لأنه شال أسئلة انا عاملها صح زى اسألة (الأدب + جمع كلمة وحى + الترتيب) وكل دا انا مجاوب عليه

اللَّهُــــــــمّے صَــــــلٌ علَےَ سيدنا مُحمَّــــــــدْ •°´¯´°• و علَےَ آل سيدنا مُحمَّــــــــدْ •° ´¯´°•كما صَــــــلٌيت علَےَ سيدنا إِبْرَاهِيمَ •°´¯´° و علَےَ آل سيدنا إِبْرَاهِيمَ •°´¯´°• وبارك علَےَ سيدنا مُحمَّــــــــدْ •°´¯´°• و علَے آل سيدنا مُحمَّــــــــدْ •°´¯´°• كما باركت علَےَ سيدنا إِبْرَاهِيمَ•°´¯´°• و علَےَ آل سيدنا إِبْرَاهِيم•°´¯´°• فى الْعَالَمِين إِنَّك حَمِيدٌ.
ادعولي بالتوفيق

قديم 17-06-2013, 04:23 AM
الصورة الرمزية ahmed khalid yehya
ahmed khalid yehya ahmed khalid yehya غير متواجد حالياً
طالب بطب القصر العيني

ahmed khalid yehya is on a distinguished road

شوف الموضوع دا كدا
http://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=527814
قديم 17-06-2013, 05:00 AM
gogo galal gogo galal غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

gogo galal is on a distinguished road

نفسى كل واحد يشوف الطلاب كلهم مش يشوف نفسه انه حل كويس وخلاص
وبعدين لسه الرياضه ممكن تحل فيها وحش وحد تانى يحل فيها حلو ويقولك مش محتاج توزيع درجات
أرجو منك انك تحط نفسك مكان باقى الطلاب الى عندهم معظم الامتحان غلط
وطالما احنا فاشلين ان شاء الله اخطاءك هتشيل عليها 10 او 15 درجة
قديم 18-06-2013, 06:37 PM
الصورة الرمزية ehabelsapa
ehabelsapa ehabelsapa غير متواجد حالياً
طالب بكلية هندســـ المنصورة ـــه دفعـــ 2013 / 2014 ـــة

ehabelsapa is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gogo galal مشاهدة المشاركة
نفسى كل واحد يشوف الطلاب كلهم مش يشوف نفسه انه حل كويس وخلاص
وبعدين لسه الرياضه ممكن تحل فيها وحش وحد تانى يحل فيها حلو ويقولك مش محتاج توزيع درجات
أرجو منك انك تحط نفسك مكان باقى الطلاب الى عندهم معظم الامتحان غلط
وطالما احنا فاشلين ان شاء الله اخطاءك هتشيل عليها 10 او 15 درجة

اقسم بالله انا بقولها بالحق الامتحان ما محتاج حاجة تتحذف فيه وامتحان كويس فى افكار حلوة ومحتاجة فهم مش حفظ بس مش كويس للى معتمد على حفظ مش على فهم
وانا معتقد انك من الطلاب اللى هيجيبوا درجة حلوة وانت زعلان لأنك مش هتجيب ال 50 ودا عادى انا زيك زعلان بس انا مش عايز حاجة تتحذف لأن الأسئلة الصعبة كلها فى الامتحان انا حليتها ومغلطش الا فى الهااااايف اللى محدش يغلط فيه

ومغلطش الا فى الأسئلة الهايفة وعلى فكرة انا كنت نفسى اجيب 50 من 50 فى الفيزيا دى بالذات لأننى كنت بحبها موووووووووووووووووووووووووت وزعلان لأننى بغلط فى الهايف وانا مقدر شعورك والله بس انا حليت امتحاناااات كتييييير اوووووى ومساااائل موووووووووووووت وتقريبا حليت كل الأفكار بس الأخطاء اللى بغلطها دي بتبقى قدر مقدر ولازم اقبل كل ما يعطيه الله ليا واحمده واشكره

ومتزعلشى منى والله
دا رأيى وانا مقتنع بيه على الرغم اننى محلتش حلو فى الامتحان وانا اسف ان كان دا يضايقك
اللَّهُــــــــمّے صَــــــلٌ علَےَ سيدنا مُحمَّــــــــدْ •°´¯´°• و علَےَ آل سيدنا مُحمَّــــــــدْ •° ´¯´°•كما صَــــــلٌيت علَےَ سيدنا إِبْرَاهِيمَ •°´¯´° و علَےَ آل سيدنا إِبْرَاهِيمَ •°´¯´°• وبارك علَےَ سيدنا مُحمَّــــــــدْ •°´¯´°• و علَے آل سيدنا مُحمَّــــــــدْ •°´¯´°• كما باركت علَےَ سيدنا إِبْرَاهِيمَ•°´¯´°• و علَےَ آل سيدنا إِبْرَاهِيم•°´¯´°• فى الْعَالَمِين إِنَّك حَمِيدٌ.
ادعولي بالتوفيق

العلامات المرجعية