اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإداري > أرشيف المنتدى

أرشيف المنتدى هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 18-11-2006, 12:21 AM
محمد البري
ضيف

Red face

بسم الله الرحمن الرحيم

اولا نقول شكرا لاستجابة عبقر وتلبيه طلب واقتراح أحد الأعضاء بانشاء القسم الجميل دا اللي ان شاء الله نقدر نفيد بعض ونستفيد منه

طبعا كلنا عرفنا ان اول خطواتنا في طريق الحياة كانت الثانوية العامة التي لا تعتبر شيئا بالنسبة للمجتمع الجامعي ودراسة الكليات

طبعا بعد حمد الله والصلاة والسلام على رسول الله نبدأ اول موضوعات القسم دا وانا هتكلم فيه عن حاجات كتيرة قابلتها في كليتي

انا طالب في اعدادي صيدلة وطبعا زي ما احنا عارفين ان كل الكليات العملية وبرضو النظرية بيبأى فيها اكتر من سنتر وكورسات والحاجات دي كلها فطبعا عاوزين نتكلم في الأتي:

يا جماعة احنا ناس شباب بعد كدا هنحمل مسئولية أمة بأسرها فازاي في كل حاجا نعتمد على الأخرين حتى في دراستنا بنعتمد على الغير امال امتى هنعتمد على نفسنا هنفضل طول عمرنا بأسلوب التليقين استاذ او دكتور ويشرحلك وانتا تسمع وتدفع وتروح تدخل تجيب امتياز وعلى الله السلام لا انتا فاهم ولا انتا عارف

انا عن نفسي ولله الحمد مش باخد ولا كورس ومش ناوي اخد ومش لمقابل مادي مش هتفرق بس هيه هتفرق في الوقت اولا ثانيا هعيش طول امتي كدا بتلقن من شخص عمري ما هعتمد على نفسي وطبعا مش عاوز ارجع لموال الدروس في الثانوية العامة لأن الكورسات تعتبر نسخة طبق الأصل

يبأى اقول سؤالين ؟

هل تواظب على حضور جميع المحاضرات والسكاشن ؟

وهل تؤيد ام تعارض الكورسات ؟؟

وشكرا ومبروك ليكم القسم

سلام الله عليكم

العلامات المرجعية