اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > منتــدى مُـعـلـمـــي مـصــــــر > منتدى معلمي الأزهر الشريف

Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 10-07-2011, 11:33 PM
الصورة الرمزية مستر/ عبدالكريم على
مستر/ عبدالكريم على مستر/ عبدالكريم على غير متواجد حالياً
معلم لغة انجليزية معهد الجلاوية ع/ث

مستر/ عبدالكريم على will become famous soon enough
افتراضي قررت عدم الاعتصام ثانية ...

بسم الله الرحمن الرحيم

كان هناك اعتصامات كثيرة حضرتها كلها منها ما كان صحيحا ومعظمها اذهب ولم اجد احدا وبعد ان اعود لا اجد الا الاستهزاء والسخرية من الزملاء الذين لم يخرجوا لانهم اما تجار مش فاضيين او جبناء او مكبرين او كسالي او...او...
كانوا يستقبلونى كل مرة اذا نجح الاعتصام يقولوا ماذا فعلتم واذا لم ينجح يسخروا ويقولوا جبت القرار معاك وهما متعاقدين للاسف والله هذا حدث اكثر من مرة

ولكن كنت اتحمل من اجل المبدا ليس الا واذهب فى الحر ولا نخشي فى الله لومة لائم طالما اننا على حق

ولكن جاءت اليوم القشة التى قصمت ظهر البعير

ذهبت الى سوهاج فلم اجد من الحشد الا انا و2 من زملائي فاتصلت بباقي الزملاء واخبرتهم بالا ياتوا وقررت التوقف عن الاعتصام والانضمام الى قائمة الجبانات او رجال الاعمال او المكبرين او الساخرين ...لم لا....لا يؤثر واحد وسط جحافل الرجال 70 الف واحد ما شاء الله

فى المشيخة ضربوا علينا نار جيت وقلت للزملاء الموجودين بالجانب الاخر تعالوا نساعدوا زملانا يرد ويقول وهو نايم على الارض والله ضربوا نار مين ليه ... و...... سبته وجريت مرة اخرى وواحد سمع ضرب النار قلع الجزمة وطار لحد الحسين وهو يجرى ويمكن وصل العتبة وهو مش قادر يبص وراه.......اقول لهم زملاؤنا مش هنسيبهم للجيش نفس النومة على الارض محدش متحرك الا قليل من الرجال

واحد يقول لى يا عم دالجيش خد 50 اسم وهيفصلوهم

واحد اتصل بيه قبل يوم من ايام الاعتصام كل اللى قاله ام ام ام ام ام ام امممممممممممممممم لحد نهاية المكالمة

الاف : ايوة يا عم ان شاء الله جايين بكرة ان شاء الله وهجيب ناس كتير ..........تانى يوم ولا هو ولا هما

نفسي ابقي زيهم كووووووووووووووووووووووووووووووول

كثير من المرات الاستهزاء والسخرية واحيانا التوبيخ معى كانى انا المسئول عن عدم اخراج القرار او عدم خروج الناس للاعتصام

وبعد ان فاض بي الكيل ..قرررت الانسحاب وربنا يوفق الجميع انا واحد هيسري على القرار زى اي واحد اريح بردو واقعد فى بيتنا واكتفي اما بالاستهزاء او الفرجة من بعيد

انا متاسف جدا لكل ر جل جمعنى به الله فى اعتصام سواء من سوهاج او الغربية او المنصورة او كفر الشيخ او دمياط او الشرقية

حتى المشاركة ستقل ساكتفي بالمتابعة فقط ............من بعيد

االتلاوات النادرة للمنشاوى تابعونا على الفيسبوك

العلامات المرجعية