اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الصف الثانى الثانوى > مجموعة المواد الادبية منتهية > الفلسفة والمنطق الصف الثانى الثانوى > الفلسفة والمنطق و المواطنة 2 ث

قديم 08-08-2014, 07:32 PM
الصورة الرمزية pepo2003
pepo2003 pepo2003 غير متواجد حالياً
مدرس علم نفس

pepo2003 is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة غدا نلقي الأحبة مشاهدة المشاركة
ولسة اللى جاى اسؤ ... طول ماشوية كراسي قاعدين على كراسي .. ومفيش عقل بيفكر يبقي لازم نشوف كدة فى المناهج اللى المفروض الطالب بيستفيد بيها فى حياته العملية والنظرية .. لكن للأسف لا محتوى ولا مضمون ولا شكل ولا ريحة ولا اى حاجة .. جاجة زفت والله يسامحه اللى ساهم فى وضع المناهج .. مش عارف هما بيكرهونا فى المهنه ولا بيضيعو البلد ولا عاوزين اية بالظبط .. حسبنا الله ونعم الوكيل .
انا قولت الكلام دا قبل كدا وتطلع المسئولين عن المنتدى ودافعوا عن المنهج وجمال المنهج وهكذا من سيئ لأسوأ طالما لا يوجد من يستنكر ويوجد من يطبل للتخاريف ...
ايه رأيكم فى منهج الفلسفة والمنطق بتاع ثانية اظن هتقولو جميل بس لو سألت واحد فيكم ايه الفكرة اللى عاوز يوصلها للطالب مش هتعرفوا وبصوا بالمرة على المنطق وشوفو العرض الجميل للقضايا هو تغيير لمجرد التغيير ولجان بتاخد فلوس وخلاص ... عليه العوض عليكى يا مصر
طلخا -دقهلية-

قديم 08-08-2014, 08:00 PM
غدا نلقي الأحبة غدا نلقي الأحبة غير متواجد حالياً
مــٌــعلــم

غدا نلقي الأحبة is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pepo2003 مشاهدة المشاركة
انا قولت الكلام دا قبل كدا وتطلع المسئولين عن المنتدى ودافعوا عن المنهج وجمال المنهج وهكذا من سيئ لأسوأ طالما لا يوجد من يستنكر ويوجد من يطبل للتخاريف ...
ايه رأيكم فى منهج الفلسفة والمنطق بتاع ثانية اظن هتقولو جميل بس لو سألت واحد فيكم ايه الفكرة اللى عاوز يوصلها للطالب مش هتعرفوا وبصوا بالمرة على المنطق وشوفو العرض الجميل للقضايا هو تغيير لمجرد التغيير ولجان بتاخد فلوس وخلاص ... عليه العوض عليكى يا مصر

هانعمل إية يا أستاذ حبييب ... الله المستعان ... بصراحة منهج بلا منهج

العلامات المرجعية