اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الركن الإجتماعى > اجتماعيات طالب

اجتماعيات طالب قسم خاص بالطلاب للتعارف و تبادل المعارف و الحلول للمشكلات التعليمية

قديم 16-06-2011, 05:28 PM
ahmed ali12345 ahmed ali12345 غير متواجد حالياً
عضو خبير

ahmed ali12345 is on a distinguished road
افتراضي لازم نصلح التعليم الفاشل ده

ازيكو يا جماعة
انتوا اكيد فهمتوا المقصود من الموضوع
ايووووووووووووة
التعليم فاشل ...فاشل .....فاشل
وكل لما يقولوا هنصلح التعليم يغيروا الغلاف بتاع الكتب ويحطوا رسمتين فى الكتاب
ااااااااادى اللى بيعملوه
بالعكس ده بيهبلوا مش بيصلحوا
....................المهم ..................
انا تبع الدفعة اللى رايحة 2 ث
وهما بيقولوا هيصلحوا التعليم بعدينا يعنى اللى رايحين 1 ث دلوقتى
وايه التصليح اللى هيعملوه .......موضوع السنه الواحدة
انا مش هقول نغير مناهج ولا نظام امتحانات ولا بطيخ
لان اصلا والله العظيم التعليم فى مصر هيفضل فاشل للابد
مهما عملوا هيفضل فاشل
واقولكوا مصر كمان عمرها ما هتتصلح ابدااااااااااا ابدااااااااااااا وادينا بقولهالكوا
المهم مش هندخل فى السياسة
ايه المطلوب بقى!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
يا جماعة فيه شوية حاجات لازم نعملها فى الوقت ده علشان مستقبلنا ميضعش. فيه ناس بتتظلم فى التصحيح.وناس بتروح الامتحان مش بتلاقى مكان ليها وناس بيروح تعبها على الفاضى من الغش
سبق وذكرت ان مشكلات التعليم فى مصر كتيرة جداااااااااااااااااا واكيد كلكوا عارفينها يعنى
(يا رييت تقصر يا عم الحاج )
حاااااضر .بصوا بقى لازم نعمل المطالب دى والكل يشارك فيها وياريت حد يعملها جروب على الفيس بوك .انا مش بحبه بس تقريبا البلد بقت ماشية بالفيس بوك
وناس كتيرة تشترك فيه كتير اوى .....اوى ......اوى
ونوصل المطالب دى للوزير علشان بس يفوقوا شوية
مش هقول منع الغش والدروس الخصوصيه ولا الحاجات دى. هقول حاجات اعتقد معظمكم متفقين معايا فيها
( انجز فى السريع)
1- بقى نذاكر السنة كلها وبعدين نروح نمتحن فى 2 ولا 3 ساعات .فيه ناس بطيئة فى الكتابة وناس بتتوتر من الوقت فبيأثر عليهم وناس مش بتلحق تخلص. المفروض يذودوا الساعات شوية يعنى هما وراهم ايه. خلونا مطمنين واحنا بنحل مش قاعدين متوترين الساعة فى ايدنا والقلم فى الايد التانية.يعنى العربى مثلا كدة 4 او 5 ساعات . واللى عايز يطلع يطلع براحته .وبالنسبة للمدرسين.دول بيبقوال قاعيد رجل على رجل مش تعبانين فى حاجة .احنا ادينا بتبقى هتتكسر من الكتابة .مفيش راحة اصلا .
2- مش بقول يسهلوا الامتحانات ولا يصعبوها بس يحطوا حاجات يبقوا هما عارفين اجابتها.مثلا امتحان اللغة الانجليزية 3 ث المستشار كاتب اجابه فى نموذج الاجابه وبعد كدة قام مصححها .طيب افرد مكنش صححها كان العيال هيروحوا فى خبر كان. مش بتعرفوا تحطوا امتحانات بتحطوها ليييييييييييييييييه
المفروض الامتحانات تبقى 25% للطالب الضعيف.30% للمتوسط.25% فوق المتوسط.20% للممتاز (ده مجرد رأى خاص).ويبقى ده على كل الامتحانانات مش امتحان يبقى فى منتهى الصعوبة .وامتحان يبقى فى منتهى السهولة.لازم تتطبق فى جميع الامتحانات .
3-الغش يا جماعة والموبايلات اللى بتبقى مع العيال دى والورق اللى بيتسرب ده .نقول ايه بس
4- المصححين بيبقوا قاعدين يصححوا ولا كانهم بيدوك الدرجة من جيبهم .ده ايه ده امال الفلوس اللى بياخدوها دى ايه والله حرام عليهم كدة .عندنا والله ناس كتيير جدا بيتظلموا فى التصحيح .ودى كمان ثانوية يعنى تحديد مصير مش لعبه يعنى . ثم سمعت ان مفيش حاجة اسمها يصححوا من تانى هما يشوفولك الدرجات اللى جوة الورقة نفس اللى برة ولا لا.شوف الاستهبال
5- اهم حاجة بقى الكليات الخاصة دى. مش حرام والنبى .ايه هو يعنى واحد يذاكر طول السنه وممكن يتظلم .وواحد تانى حاطط رجل على رجل ويدخل اى كليه عاوزها بالفلوس .امال الدكاترة والمهندسين الفاشلين فى مجالهم دول بيبقوا جايين منين؟؟؟؟؟؟؟
6- المدارس اما يحكموها كويس واى مدرس ميشرحش بضمير يتعاقب بالفصل على طوووووول .اما انهم يخلونا نغيب بقى نروح نعمل ايه احنا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
7-مفهوم ان المواد لازم اجابتك تبقى بالنص زى نموذج الاجابة دى. المفروض تتصلح طبعا.هو مش فى كل المواد بس المفروض يتصلح فى المواد اللى عايزة ان كل واحد يعبر عن اللى فهمه باسلوب علمى ولغوى صحيح.
يعنى مثلا ميكنش اعراب كلمه مبتدأ .وواحد كاتبها خبر (ليييييه؟ ) لانه شايفها كدة ههههههه. لا طبعا مقصدش كدة. واكيد انتوا فاهمين اللى اقصده .مش عايز اطول بس
8- المناهج (الحاليه ) فيها حاجات ملهاش اى 70 لزمة بندرسها كدة وخلاص احفظ والصق .طيب ميحشوها من علينا طيب .هى بواخة وخلاص؟؟؟؟؟؟؟؟
بصوا اللى هيجيب عيوب التعليم المصرى مش هيخلص .لانه مليان .
وانا والله عندى افكار تخلى التعليم فى مصر ملهش مثيل وهيكون فىه استجابه من الطلاب وحب للتعليم والبحث ومصر هتبقى عال العال .بس هتقول لمين وتعيد لمين بس
على العموم دى حاجات لازم نلحق ونحققها قبل مندخل 2 و3 ث والكلام ده موجه لدفعتى ودفعة 2 ث السنادى اللى هما بيمتحنوا السنادى. وبعد كدة عايزين يصلحوا .يبقى يصلحوا براحتهم وعلى الله يعرفوا يعملوا حاجة فى البلد الخربانه دى
عايز الكل يدخل والموضوع يكبر ....يكبر .......يكبر .......وبعدين
ييجوا يقبضوا علينا هع.زهع.هع
يا سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام

قديم 16-06-2011, 05:46 PM
الصورة الرمزية Asa7be Wawa
Asa7be Wawa Asa7be Wawa غير متواجد حالياً
Faculty of Engineering, Ain Shams University

Asa7be Wawa is on a distinguished road

مصر حتتغير ان شاء الله و التغير دلوقتى لازم يبدأ بينا احنا هى ثقافه شعب مش اكتر و حتتغير واحده واحده ان شاء الله

لا يغير الله ما فى قوم حتى يغيروا ما بأنفسهم بالنسبه للتعليم لازم يتصلح و لكن للأسف حيبدأ يتصلح لما احنا نكون فى الجامعه ! لانهم لازم يبدأوا بالصغار و لازم اللى يمسك التعليم يكون واحد زى احمد زويل مثلا واحد متخصص فى المجال اللى حيشتغل فيه

و ده كله حيبان بعد لما نتخب رئيس جمهوريه فاهم و همه فعلا مصلحه البلد !! و اقرب واحد ممكن يصلح الحاجات ديه فى وجهه نظرى البرادعى

Problem ؟
قديم 16-06-2011, 06:15 PM
الصورة الرمزية تغريد الطيور
تغريد الطيور تغريد الطيور غير متواجد حالياً
عضو قدوة
المركز الثاني عن مسابقة العام في الاسبوع السادس

تغريد الطيور is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed ali12345 مشاهدة المشاركة

لان اصلا والله العظيم التعليم فى مصر هيفضل فاشل للابد
مهما عملوا هيفضل فاشل
واقولكوا مصر كمان عمرها ما هتتصلح ابدااااااااااا ابدااااااااااااا وادينا بقولهالكوا
حضرتكـ بتحلف بدون اى وجه و دا طبعا حرام لان ايه اللى عرف حضرتكـ ان التعليمـ مش هايتغير

ليه النظرة المتشائمة جدااا دى ( التشاؤمـ مش من الاسلامـ ) .. اكيد فى سلبيات كتيرة فى التعليمـ بس باذن الله هايتغير بإدينا احنا

" إن الله لآ يغير ما بقومٍ حتى يغيروا ما بأنفسهمـ " صدق الله العظيمـ

انا بقول ان التعليمـ هايغير بادينا احنا

اذا وقفنا الغش و اذا درسنا الحاجات اللى بناخدها و نطبقها على حياتنا العملية مش نحفظها على ظهر قلب

و اكيد فى حاجات كتيرة ممكن نغير بيها التعليمـ

بس ارجوكـ بلاش نظرة التشاؤمـ دى
قديم 17-06-2011, 01:27 AM
الصورة الرمزية THE CodeR
THE CodeR THE CodeR غير متواجد حالياً
عضو قدوة

THE CodeR is on a distinguished road

تعال بينا نطلع علي الوزير و نقوله الكلام ده...
[CENTER] رُوِيَ عن معاذ بن جبل رضي الله عنه أنه قال : تعلموا العلم فان تعـلُمه لله خشية ، وطلبه عبادة ، ومُدارسته تسبيح ، والبحث عنه جهاد ، وتعليمه من لا يعلم صدقة وبذله لاهله قُـربى ، وهو الانيس فى الوحدة ، والصاحب فى الخلوة ، والدليل على الدين ، والمُصبر على السراء والضراء ، والوزير عند الاخلاء ، والقريب عند الغرباء ، ومنار سبيل الجنة
قديم 17-06-2011, 02:05 AM
الصورة الرمزية NeVeR CoMe BacK
NeVeR CoMe BacK NeVeR CoMe BacK غير متواجد حالياً
عضو متألق

NeVeR CoMe BacK is on a distinguished road

هو فين الوزير ده اساسا ياعم الحاج!!!!!
الا معرفنا حتا شكله داحنا هنموت ونعرف صوته تخين ولا رفيع!!!!!
لأيام فيها راحة البال عشان كنا ساعتها ~عيال~ ،،،
~~ ما أعظم أن تكون غائبا حاضرا علي أن تكون حاضرا غائب !! ...~~

قديم 17-06-2011, 05:58 AM
عضو خبير

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة qqwawa مشاهدة المشاركة
مصر حتتغير ان شاء الله و التغير دلوقتى لازم يبدأ بينا احنا هى ثقافه شعب مش اكتر و حتتغير واحده واحده ان شاء الله
واحدة ......واحدة. مش واضح اى حاجة ان احنا هنتغير

لا يغير الله ما فى قوم حتى يغيروا ما بأنفسهم بالنسبه للتعليم لازم يتصلح و لكن للأسف حيبدأ يتصلح لما احنا نكون فى الجامعه ! لانهم لازم يبدأوا بالصغار و لازم اللى يمسك التعليم يكون واحد زى احمد زويل مثلا واحد متخصص فى المجال اللى حيشتغل فيه
ممكن تقولى هيتصلح ازاى...؟؟؟؟؟؟؟
هو معنى انهم هيصلحوا التعليم يبقى يحطوا رسومات فى الكتاب ويغيروا الغلاف . ويعملوا حاجات تافهه جدا زى الحقيبة.............لازم تعترف انه تعليم فاشل والدكتور احمد زويل قالها

و ده كله حيبان بعد لما نتخب رئيس جمهوريه فاهم و همه فعلا مصلحه البلد !! و اقرب واحد ممكن يصلح الحاجات ديه فى وجهه نظرى البرادعى
لما....................ننتخب..................واحد فاهم!!!!!!!!!!!!!!!
البرادعى اعتقد انه مش هامه مصلحة البلد ابداااااااا.ده بتاع مصلحته وبس. يعنى بالعقل كدة هو قاعد يطنطط ويعمل مؤتمرات وغيرها .علشان ننتخبه.ليه علشان هو عايز يبقى اسمه رئيس الجمهورية.
لو هو عامل على مصلحتنا يقعد فى بيته.( ودا وجهة نظر )
شكرا على المشاركة
قديم 17-06-2011, 06:07 AM
عضو خبير

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Nour Eleman مشاهدة المشاركة
حضرتكـ بتحلف بدون اى وجه و دا طبعا حرام لان ايه اللى عرف حضرتكـ ان التعليمـ مش هايتغير
اتمنى انه يتغير والله بس امتى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ليه النظرة المتشائمة جدااا دى ( التشاؤمـ مش من الاسلامـ ) .. اكيد فى سلبيات كتيرة فى التعليمـ بس باذن الله هايتغير بإدينا احنا
يعنى ايه بقى بأيدنا احنا .عايز افهمها دى. يبقى الحال كما هو عليه الواحد يذاكركلام فاضى ويحفظ كلمتين يروح يحطهم فى الامتحان يطلع الاول ويجيب مجموع كبير بعديها باسبوه ينسى اللى ذاكره لانه مش هيحتاجه فى حاجة وبعدين.......يقعد 5 او 6 سنين يدور على شغل .حتى الدكاترة والمهندسين بيسيبوا البلد ويمشوا يبقى مين اللى هيصلح البلد. مش المفروض عقول الشباب دى يستفادوا منها......

" إن الله لآ يغير ما بقومٍ حتى يغيروا ما بأنفسهمـ " صدق الله العظيم
ـ

انا بقول ان التعليمـ هايغير بادينا احنا

اذا وقفنا الغش و اذا درسنا الحاجات اللى بناخدها و نطبقها على حياتنا العملية مش نحفظها على ظهر قلب
نطبق ايه والنبى. ايه اللى هنطبقه. هاتى حاجة واحدة فى الكتب هنطبقها فى حياتنا .حتى لوهنطبق فين اللى يساعدنا ويهتم بينا وينموا المواهب .وياخدوا افكارنا .عايزانا نطبق الكلام اللى بناخده فى الكتب فى بيتنا يعنى

و اكيد فى حاجات كتيرة ممكن نغير بيها التعليمـ

بس ارجوكـ بلاش نظرة التشاؤمـ دى
احااااااااول
قديم 17-06-2011, 03:46 PM
الصورة الرمزية تغريد الطيور
تغريد الطيور تغريد الطيور غير متواجد حالياً
عضو قدوة
المركز الثاني عن مسابقة العام في الاسبوع السادس

تغريد الطيور is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed ali12345 مشاهدة المشاركة
اتمنى انه يتغير والله بس امتى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ان شآء الرحمن هايتغير

يعنى ايه بقى بأيدنا احنا .عايز افهمها دى. يبقى الحال كما هو عليه الواحد يذاكركلام فاضى ويحفظ كلمتين يروح يحطهم فى الامتحان يطلع الاول ويجيب مجموع كبير بعديها باسبوه ينسى اللى ذاكره لانه مش هيحتاجه فى حاجة وبعدين.......يقعد 5 او 6 سنين يدور على شغل .حتى الدكاترة والمهندسين بيسيبوا البلد ويمشوا يبقى مين اللى هيصلح البلد. مش المفروض عقول الشباب دى يستفادوا منها......

طب حضرتكـ بتتكلمـ عن اناس بتعمل كدا .. طيب ايه رأيكـ نعمل احنا غير كدا .. بلاش نحفظ عن ظهر قلب و لازمـ نفهمـ اللى بنحفظه كويس و اذا فهمناه عمرنا ما هاننساه .. و بكدا يبقى الدكاترة و المهندسين يطلعوا فعلا متمكنين ف شغلهم و خصوصا المهندسين لان المواد اللى بيدرسوهمـ ما ينفعش اصلا يحفظوهمـ و يحطوهمـ فى الامتحانات كدا لان اغلب موادهمـ فهم × فهم ( انا بقول الكلامـ دا مش من نفسى لكن انا عيلى اغلبها مهندسين و اولهمـ اخويا لان اخويا بيقولى كتير عن كليته و بيكلمنى عليها على طول ) لكن الدكتور هوا اللى ممكن قبل ما يدخل طب يكون حافظ مادة الاحياء صمـ فعلا الا اللى بيفهمـ على عكس الرياضة 2 طبعا

نطبق ايه والنبى. ايه اللى هنطبقه. هاتى حاجة واحدة فى الكتب هنطبقها فى حياتنا .حتى لوهنطبق فين اللى يساعدنا ويهتم بينا وينموا المواهب .وياخدوا افكارنا .عايزانا نطبق الكلام اللى بناخده فى الكتب فى بيتنا يعنى

نطبق ايه !!!!!!! طبعا فى مليون حاجة ممكن نطبقها .. على سبيل المثال فاكر درس نمل و نحل اللى كان فى القراءة الترمـ الاول .. عجبنى اوى الدرس دا لانه كان بيتكلمـ عن ان الانسان لازم يطبق اللى بيذاكره عشان يثبت فى دماغه اكتر زى مثلا الشخصيات اللى بندرسها ف الانجلش زى شكسبير ، دانيال ديفو ، جوليه فيرن .. الناس دى بدل ما ناخد احنا ملخص عنهمـ نتعمق فى شخصيتهم اكتر و اكتر سواء من النت او من الكتب التانية الكبيرة .. اى حاجة بناخدها نعمل فيها كدا زى القصص اللى بناخدها فى الانجلش برده اصلى بحبها جداا زى اولفر توست و كينج لير و حاجات كتيرة ممكن نتعمق فيها اكتر .. اما اذا اتعمقنا فى اللغة نفسها ممكن نقوى نفسنا فيها باننا نسمع كلام للاجانب كتير و هما بيتكلموا و بكدا نكون عرفنا اللغة و نكون عارفين نطق الكلمة قبل ما نحفظها طبعا .. دا فى الانجلش .. مثلا مادة زى الفيزيا .. انا عجبنى اوى جروب هنا فى المنتدى اسمه " دعوة لنكون معا علماء " كان اللى عامله ذا كودر و مشتركـ فيه طلاب عقليتهمـ كبيرة اوى لدرجة انهمـ قبل ما كانوا يدخلوا ث2 كانوا عارفين النظرية النسبية كويس و عارفين يعنى ايه فيزيا كويس و ايه هيا المادة و يعنى ايه آله زمن و حاجات جمييييلة اوى ف قسمـ محبى العلمـ و العلماء .. الطلاب دول فعلا انا بحترمهمـ جدااا لانهمـ ما اكتافوش بحاجات بسيطة يدرسوها فى كتاب المدرسة لكن بحثوا ف النت و جابوا حاجات كتيرة تانية يدرسوها .. مثلا الدرس اللى اخدناه فى حساب المثلثات الترمـ التانى اللى كان اسمه زوايا الارتفاع و الانخفاض دا فعلا اسمه تطبيق عملى .. يعنى انا فاكرة انى لما كنت بعدى على صحبتى و برن الجرس و تتطلعلى كانت تقولى انتى حاليا لما بتشوفينى انا المرصود و انتى الراصد يبقى دى زاوية ارتفاع و لا انخفاض ؟؟

و حاجات كتيـــــــرة اوى مش لازم حد ياخد بإدينا و يقولنا ياولاد انتو قدراتكوا ايه و مواهبكوا ايه عشان انميهالكوا !!!

احنا نقدر نعمل اى حاجة بنفسنا و مش بمساعدة اى حد تانى

احااااااااول
ان شاء الله
قديم 17-06-2011, 08:23 PM
الصورة الرمزية THE CodeR
عضو قدوة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة just imagine مشاهدة المشاركة
هو فين الوزير ده اساسا ياعم الحاج!!!!!
الا معرفنا حتا شكله داحنا هنموت ونعرف صوته تخين ولا رفيع!!!!!
علي فكرة من السهل اني ادخل اقابله
و هندخل بإذن الله نقابله في الاجازة انا و طلبة من تالتة ادبي و علمي علوم و رياضة
و بإذن الله هنوصله رأينا في اللي اتعلمناه و احنا عايزين يكون التعليم ازاي
و هنوصله بإذن الله اننا مش المفروض ندرس حاجة بنكرهها و اننا المفروض ندرس في مجال تخصصتا بس
و ربنا يسهل و نقدر نعمل الكلام ده (و هقد حدث مسبقاً )
[CENTER] رُوِيَ عن معاذ بن جبل رضي الله عنه أنه قال : تعلموا العلم فان تعـلُمه لله خشية ، وطلبه عبادة ، ومُدارسته تسبيح ، والبحث عنه جهاد ، وتعليمه من لا يعلم صدقة وبذله لاهله قُـربى ، وهو الانيس فى الوحدة ، والصاحب فى الخلوة ، والدليل على الدين ، والمُصبر على السراء والضراء ، والوزير عند الاخلاء ، والقريب عند الغرباء ، ومنار سبيل الجنة
قديم 18-06-2011, 12:49 AM
عضو متألق

Talking

[Uيارب تعرف تعمل كده يا كودر بس متنساش لما تروح بقا ابقى ادينى خبر عشان استناكو هناااااااااااااك عنده عمو الوزيييييييييييررر][/U]
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

قديم 18-06-2011, 01:47 AM
الصورة الرمزية THE CodeR
عضو قدوة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة just imagine مشاهدة المشاركة
[uيارب تعرف تعمل كده يا كودر بس متنساش لما تروح بقا ابقى ادينى خبر عشان استناكو هناااااااااااااك عنده عمو الوزيييييييييييررر][/u]
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
بشكرك علي الرد الساخر
و حضرتك اكتر من مرة تردي عليا ردود تحمل من اﻻهانة ما يفوق لفظاتها و انا صبرت علي كده اكتر من مرة
لكن اعتقد اني اكتفيت من كده و انا مش هتناقش في مناقشة تتفاعلي معها و لن اتدخل في حديث انتي طرف من اطرافه
و يكفيني الي اﻻن ما قد حدث
قديم 18-06-2011, 02:29 AM
عضو متألق

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the coder مشاهدة المشاركة
بشكرك علي الرد الساخر
و حضرتك اكتر من مرة تردي عليا ردود تحمل من اﻻهانة ما يفوق لفظاتها و انا صبرت علي كده اكتر من مرة
لكن اعتقد اني اكتفيت من كده و انا مش هتناقش في مناقشة تتفاعلي معها و لن اتدخل في حديث انتي طرف من اطرافه
و يكفيني الي اﻻن ما قد حدث
ايه ده ايه ده ايه ده ايه ده ايه ده ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
انت زعلت بجد ولا اييييييييييييييييييييه؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا لالالالالالالالالالالالالالالالالا
والله العظيم انا مكنش قصدى انى اسخر منك ولا اى حاجة من الحاجات دى انتى فهمت غلط خاااااااااااالص ياخبر اسود ايه الكلام ده لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا انا مبحبش حد يفهمنى غلط ومش بحب حد يزعل منى والله مكنش قصدى حاجة من دى خالص انا بس كل اللى قصدته ان فى مجتمعنا ده اللى انت عاوزه مش هيحصل مكنش قصدى انى اهينك ابدا والله العظيم وعلا العموم لو انت شايف انى اهانتك بكلامى (مع انى والله مقصدت كده خاااااااااالص والاعمال بالنيات) فانا بقولك انا اسفة جدااا بس ياريت حضرتك متزعلش منى

قديم 19-06-2011, 05:57 AM
عضو متألق

ايه يا كودرررررررررررر انت هتسيب الناس تفهمنا غلط كتير كده ولا ايه؟؟؟؟؟؟^^

قديم 19-06-2011, 07:48 AM
عضو خبير

صلوا على النبى يا جماعة
جاست مكانتش تقصد يا ذا كودر .معلش
ويارييت كل واحد يقول فكرة لتتطوير التعليم المصرى
وخلونى انا فى الاخر
قديم 19-06-2011, 02:52 PM
الصورة الرمزية THE CodeR
عضو قدوة

خلاص يا احمد محصلش حاجة........سوء تفاهم و توصلنا فيه لمرضاة الطرفين
بس يعني خلاصة كلامي اننا لازم نعمل موضوع كبير عن الحوار ده في الاجازة و نقدر نوصل بيه لمقابلة الوزير
و بإذن الله احنا اتفقنا علي كده و هنسعي وراء هذا الغرض في الاجازة

العلامات المرجعية