اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإدارى > أرشيف المنتدي

أرشيف المنتدي هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 29-04-2011, 02:08 PM
المصري33 المصري33 غير متواجد حالياً
عضو نشيط

المصري33 is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مدرس غلبان2 مشاهدة المشاركة
الامتحانات علي الابواب والست مديرة الثانوية بنات وزنها بيزيد ايام الامتحانات حلل رايحة وحلل جاية اشي لحوم ومحشي وسمك وحلويات وكله بيحاول يرضي الست مديرة وكله بيوصل للبيت ساخن وطازة وفي اللي بيريح دماغه ويدفع وكمان امتحانات العملي علي الابواب والفواتير المضروبه جاهزة والسرقه علي المكشوف وان كنت ناسي افكرك يابتاع المجال الصناعي ياقرع اتقي الله ياريت تكون اتعلمت واخدت درس من اللي فاتوعرف الست المديرة ان الثورة جايه لها وان عدت من الثورة هاتروح من ربنا فيت ؟؟؟؟؟

يجب ان ينص القانون علي وزن المدير قبل الحصول علي وظيفة مدير وذلك لنعلم الفرق قبل و بعد و نحكم عليه

و ميحكموشي
قديم 30-04-2011, 01:23 AM
مدرس غلبان2 مدرس غلبان2 غير متواجد حالياً
عضو جديد

مدرس غلبان2 is on a distinguished road

مفيش فايدة ____ ميزانية الصيانة اتنهبت في دهان سور المدرسه بفواتير مضروبه بتكلفه 1500 جنيه الف وخمسمائه جنيه زي مايكون دهان لسور الصين العظيم واللي دهنوا السور من العاملين بالمدرسه الذين يعملون بمهنه النقاشه (حراس الامن ) وتم دهان السور بلا مقابل مادي ولكن المقابل الفعلي هو التزويغ من المدرسة ويشوفوا مصلحتهم وسمعتهم بيقولوا ان تكلفة الدهان الفعليه 150 جنيه يعني كل الحكايه هو صفر بس زيادة واللي ظبط الفواتير عبد الفتاح ( فواتير ) وكمان في واحد فيهم قال انه دهن شقه المديرة وطلعت عينه ومخدش منها حاجة ..... الرحمة ياناس والله حرام ياريت مديرة الادارة تحقق في الموضوع ,,,,
قديم 22-05-2011, 01:07 AM
عضو جديد

انا بطلب من بناتي بنات مدرسة كفر شكر الثانوية بنات ان يستمروا في كشف فضايح المديرة ومدرسين المدرسة والمتعاونون معهم فالمدرسة بها المستفيدون,, وهم اللي بيدفعوا ( رشاوي او هدايا او بتوع الحلل والنسكافيه والحلويات) ودول مصلحتهم في الدروس الخصوصيه او الاعمال الخارجية والمقهرون ودول ضحيه المدرسه اللي مش بيدفعوا ( كبش الفدا ) يتشطب عليهم و يقوموا باعمال الاشراف والاحتياطي واه... لو حد فتح ... بقه والبلطجيه ودول لا بيدفعوا ولا بيشتغلوا ولا المديرة تقدر تفتح بقها معاهم لانهم ها يفضحوها وصوتهم دايما عالي ,,, والمنافيقن ودول بيوهموا المديرة انها صح ده غير بطانه المديرة اللي حواليها وبيحركوها زي ماهم عاوزين وانا ان شاء الله هاتكلم علي كل مجموعه من منهم علي حده وهاذكر امثله وهااقول اسمائهم ,, والله المستعان
قديم 30-05-2011, 09:02 AM
عضو جديد

Icon16

انا هارد علي المنتقدين لهذه الصفحه وهم في الغالب من المستفيدين اللي بيدفعوا عشان يحملوا علي غيرهم زي الابله اللي عملت فطير مشلتت للمديرة والابله اللي جابت للمديرة عبايه وبقولهم الصفخه مفتوحه للرد واللي مكتوب حقائق الكل يعلمها ولو هي علي حق تظهر الفواتير لمدرسين المدرسه لتبرئه زمتها او تقسم بالله ان المكتوب كذب او تدخل وترد علي المكتوب هي وكل منذكر اسمه في هذه الصفحه
قديم 03-06-2011, 06:52 PM
عضو نشيط

يا سيدي اكتب و لا يهمك
احنا معاك

فساد السادة المديرين و المديريات مغرق الدنيا كلها

لا خشي و لا دم

اذا كانت كبيرتهم سعلد بتاعة الحزب الوطني لسه ماسكة في الادارة

تسقط سعاد فرج سلسلة الحزب الوطني
قديم 16-08-2011, 12:20 AM
المشتكى المشتكى غير متواجد حالياً
عضو جديد

المشتكى is on a distinguished road

فساد مدارس كفر شكر شوه صورة اهلها بين جميع المحافظات
قديم 16-08-2011, 08:58 PM
عضو جديد

افتراضي فساد مدرسة كفر شكر بنين

المدرسين اللى اعتصموا علشان يرحلوا المديرة الم تسألوا انفسكم من هم : محمد عبد اللطيف اللى خارج من فضيحة افلام الجنس فى اينيت الثانوية وكان نتيجة التحقيق كفر شكر الثانوية بنين
قديم 16-08-2011, 09:02 PM
عضو جديد

ولا خالد عرابى اللى له مزرعة واخدة وقته ولا يحضر نهائيا بالمدرسة والفاضل رزق جودة اللى خارج من اسنيت بتحقيق اخد الاموال من الطلبة للنجاح او الرسوب
قديم 17-08-2011, 08:52 PM
عضو جديد

هى ديه نتيجة الثورة بيعتصموا عشان مش عاجبهم المديرة طب ليه؟؟؟ بس عشان هى مش زى مديرة كفر شكر الثانوية بنات عايزين يدوها فلوس وتسبلهم الحبل على الغارب ومفيش مانع حلل محشى بالمرة بس المهم يجوا المدرسة على مزاجهم وفيهم اللى عايز يجى المدرسة الساعة 8ويمشى الساعة 8,10 يعنى يدوبك يصبح على المدرسة الصبح ويمشى اما يلحق يروح الدرس الخصوصى بتاعه لا ومن الساعة كام 8 الصبح والعجيب انهم بيقبضوا ااخر الشهر عادى كده كأن ده حلالهم وكل واحد بقى وضميره
بقى عملين تتكلموا على فساد كفرشكر الثانوية بنات وسايبين اصل الفساد والسفالة وقلة الادب فى كفر شكر بنين
يالا لو بطلوا يفسدوا فى الارض يموتوا
والعجيب ان مفيش حد فيهم بيفكر انه لو مات على فساده وفجوره ده هيقول لربنا ايه!!!
يالا حسبى الله ونعم الوكيل
قديم 26-08-2011, 11:07 PM
عضو جديد

اتفق مع الاستاذ هانى زميلى فى مدرسة كفر شكر الثانوية بنين على ان كان لابد من تحقيق مطالب مدرسى المدرسة باحالة المديرة بس العجيب ان الكلام كله ضدها بس انا كنت فى المدرسة وشاهد على اللى كان بيحصل وانها طورت المدرسة فى نواحى عديدة ومنها تقديم للطلبة شهادات تقدير وجوائز لرفع معنوياتهم وذللك على نفقاتها الخاصة وانا سمعت الكلام اللى اولياء الامور قالوا عليها فى اسنيت الثانوية وانا شفت بنفسى ان ولى امر طالب كان بيتحايل عليها انها تدنها فى المدرسة لانها حولت ابنه من فاشل لطالب منتظم ده كله عشان ادته هوا وزميله شهادات تقدير وكرمت المنتظيمين فى الدراسة وليس لهم يوم غياب واحد بشهادات تقدير وجوائز وكرمت كل طالب له نشاط فى جميع المجالات
وحرصت على ان يسود الاحترام بين المدرسين والطلاب والادارة وحافظت على حق الطالب فى مكان نظيف والا يهان ولا يطهض من قبل مافيا الدروس الخصوصية وغير كده كله كتير وانا اناشد زملائى بكشف الحقيقة المستورة هنالك وكفى ظلما ومع ذلك ان احترم راى زملائى الكرام وما قلته هو مجرد راى من احد مدرسين مدرسة كفرشكر الثانوية بنين.
قديم 28-08-2011, 07:29 PM
عضو نشيط

لابد ان تفق في البداية ان مديرية كفرشكر ث بنين المخلوعة لا تستحق هذا المنصب

فسعاد فرج ربيبة الحزب الوطني هي من وضعتها في مكان لا تستحقه وهناك من احق بها واشتكي ومطالش

ثانيا خلع المديرية تم بسب اشياء كثيرة ترسبيات اكثر

تعرف يا محترم انها هددت مدرس ان توديها امن الدزلة بتاع زمان فاكره

اظن دي كفاية اوي
قديم 28-08-2011, 07:30 PM
عضو نشيط

لماذا مازالت سعاد فرج مديرية للادارة و هي من نسل الحزب الوطني؟؟؟؟؟؟ظ
قديم 29-08-2011, 07:33 PM
عضو جديد

انا بحترم رايك يا استاذ مصرى بس اعتقد ان كلامك مجرد غضب من المديرة مش اكتر وحكاية المدرس او المدرسة اللى المديرة حولتها امن الدولة فده محصلش ولا حد سمع به فى المدرسة فانت تعمل على اساس:
"ملقوش فى الورد عيب قالوله يا احمر الخدين"
وعيب عليكوا مدرسى كفر شكر الثانوية بنين يتكلموا على مديرة محترمة وتاريخها يشهد عليها اذا كانت ما تستحقش المنصب ده فدرجتها اللى بتحدد مكانها
اصل يا استاذ مصرى انا والمدرسين والمدرسات اعدنا معاها كتير وعارفين سواء منها او من غيرها ان هى معلم خبير بدرجة مدير عام وانا شخصيا ما بدافعش عنها بس ده مجرد راى من واحد مايرضاش بالظلم .
وان كنت متعرفش اى حاجة من ديه فاسال عنها كويس
قديم 30-08-2011, 09:51 PM
عضو جديد

وبعدين اشمعنة المديرة ديه اللى مش عجباكوا مع انها تعتبر اول مديرة فى كفرشكر تصلح مدرستها يعنى مديرة كفرشكر بنات بتقولوا انها مش كويسة طيب معملتوش ثورة عليها ليه وخلعتوها وبتقولوا ان مديرة الادارة ربيبة الحزب الوطنى طيب ليه ساكتين عليها
انا هقولك يا استاذ مصرى وغيره من المدرسين السبب :
اولا لانكوا حبين نظامهم واللى هو سيبين الحبل على الغارب يعنى بيودوا حلل محشى وغيره الى مديرة كفرشكر بنات علشان يروحوا المدرسة براحتهم ومع انها مدمرة المدرسة وكل همها الاستفادة منها
يعنى يا ظلمة تعتصموا عشان تشيلوا مديرة كانت بتحاول تنظم المدرسة وسيبين مديرة عشان بدمر المدرسة وهم دول المصريين ميعرفوش غير الدمار وخراب بلدهم
وبعدين كشف حقيقة مستورة ايه وبتاع ايه يا جوبنة خايفين تثوروا على مديرة كفرشكر بنات بس عشان صلتها حلوة بمديرة الادارة
عموما حسبى الله ونعم الوكيل فى كل ظالم وجبان
قديم 31-08-2011, 01:41 PM
عضو جديد

وبعدين اذا كنتوا عايزين رؤوس الفساد فهم معروفين فى المدرسة
اولا: الاستاذ الفاضل: الصياد اللى كان بياخد 500 جنيه من كل طالب عشان ميكتبوش غياب فى المدرسة واللى ميدفعش يزله فى المدرسة وحضر ولا محضرشى يكتبوا غياب
ثانيا: فراش المدرسة المحترم اللى بيخلى المدرسين يجبوله كروت شحن على حسابهم علشان لو فى لجنة او اى ظرف طارق فى المدرسة يتصل بيهم يندهلوهم
وبلاش ديه فى عهد المديرة لما كانت كل البوبات بتتقفل كان بيروح يفتحلوهم الشباك اللى فى غرفة المدرسين علشان يدخلوا منها عشان ميتقفلش عليهم فى الدفتر
والكبيرة بقى اللى كل المدرسة عارفاها انه بيبيع مخدرات للطلاب فى المدرسةوبانجو وحشيش وكل انواع الصنف فى حمام المدرسة وبره المدرسة
وغيرهم كتير وازفت منهم كتير

العلامات المرجعية