اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

موضوع مغلق

قديم 09-07-2011, 10:02 PM
الصورة الرمزية El Ninio
El Ninio El Ninio غير متواجد حالياً
Agricultural Engineer

El Ninio is on a distinguished road

السلام عليكم
ايه يا شباب مفيش أخبار ولا ايه ؟؟
انا كل شوية اسمع خبر شكل
بس طمنوا نفسكم ان شاء الله هنتعين بس ممكن الموضوع ياخد وقت شوية
انتوا عارفين الحكومة حبالها طويلة

الحمد لله

قديم 09-07-2011, 11:45 PM
sgamea2010 sgamea2010 غير متواجد حالياً
عضو جديد

sgamea2010 is on a distinguished road

مع احترامى الكبير للدكتور عبدالرحمن وهو شخصيا يعلم ذلك
فمافعله الدكتور عبدالرحمن من اثارة للخبر اللى عند حضرته لايليق بتاريخ الدكتور عبدالرحمن على المنتدى
فجميع الناس مشدودة جدا وعلى أعصابها وبتثق فى كلامه جدا لذلك بعد مشاركة الدكتور عبدالرحمن ( اقلك المفيد ) والناس على اعصابها وانا واحد منهم
وانا اسف مرة تانى
قديم 09-07-2011, 11:48 PM
sgamea2010 sgamea2010 غير متواجد حالياً
عضو جديد

sgamea2010 is on a distinguished road

فمافعله الدكتور عبدالرحمن من اثارة للخبر اللى عند حضرته لايليق بتاريخ الدكتور عبدالرحمن على المنتدى
فجميع الناس مشدودة جدا وعلى أعصابها وبتثق فى كلامه جدا لذلك بعد مشاركة الدكتور عبدالرحمن ( إنهاءأ لهذا الجدل اسمعوا الرد ) والناس على اعصابها وانا واحد منهم
وانا اسف مرة تانى
قديم 10-07-2011, 12:27 AM
boskovice boskovice غير متواجد حالياً
عضو نشيط

boskovice is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sgamea2010 مشاهدة المشاركة
اقتباس:
فجميع الناس مشدودة جدا وعلى أعصابها وبتثق فى كلامه جدا لذلك بعد مشاركة الدكتور عبدالرحمن ( إنهاءأ لهذا الجدل اسمعوا الرد ) والناس على اعصابها وانا واحد منهم
وانا اسف مرة تانى

استاذ sgamea

لازم نلتمس العزر للدكتور لان محدش عارف الظروف النت وحش عندة جداااااااااااا الفترة دى

فاكيد هو اتاخر فى الرد لان النت فصل عندة مش اكثر ياريت مش نزعل منة لانة غصب عنة اكيد

قديم 10-07-2011, 01:01 AM
sara_200 sara_200 غير متواجد حالياً
عضو جديد

sara_200 is on a distinguished road

هههههههههههههههه برحة يا جماعة يعنى حتى لو الدكتور قالنا اخبار فهل ده معناه اننا هنتعين الدنيا مقلوبه والمظاهرات شغاله ومحدش عارف بكره فى ايه
قديم 10-07-2011, 01:52 AM
boskovice boskovice غير متواجد حالياً
عضو نشيط

boskovice is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sara_200 مشاهدة المشاركة
هههههههههههههههه برحة يا جماعة يعنى حتى لو الدكتور قالنا اخبار فهل ده معناه اننا هنتعين الدنيا مقلوبه والمظاهرات شغاله ومحدش عارف بكره فى ايه

الله الله

هو دة القرار اللى انا كنت مستنية

قديم 10-07-2011, 02:14 AM
ramy gama ramy gama غير متواجد حالياً
عضو ممتاز

ramy gama is on a distinguished road

السلام عليكم إخواني

لايضيع حق ورائه مطالب --بس هو فين المطالب--خليهم يضحكوا عليكوا ويسكنوكم---والبهوات اللى قعدوا يقولوا شغلانة والسلام مش ضرورى معيدين اهم ماطالوش حاجة وهما قاعدين يسترضوهم ويقولولهم اى شغلانة وخلاص--بس على فكرة من مصضادر موثوق منها مافيش تعيين ولا حاجة --هما عرضوا المشروع فى البداية وكان عندهم النية بس المجلس الاعلى للقوات المسلحة رفض زى ما رفض الميزانية الجديدة اللى فيها الحد الادنى للمرتبات بعد ماعشموا الموظفين-- خليكوا قاعدين فى بيوتكوا ---وافرحوا--ومافيش تعين لا فى 7 ولا8 ولا9 ولا--------------حرااااام عليكوا مستقبلكوا وانتوا ليكوا حق

وعلى فكرة تم تخفيض الموازنة العامة للدولة فى كل المجالات الصحة والتعليم ومعاشات كلة ارجعو لأى موقع اخبارى الخبر دة من أسبوع أو أكتر وصدق عليها المشير

بجد بجد أنا في قمة الأسي من اللي بيحصل لنا دا
قديم 10-07-2011, 02:16 AM
عضو ممتاز

طبعا الخبر دا أنا جايبه زي ما هو كدا من علي النت ..... ياريت اللي عندو تعليق علي الكلام دا يكتبه ..أصل انا معنتش عارف حاجه خالص
قديم 10-07-2011, 02:20 AM
uiuiui uiuiui غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

uiuiui is on a distinguished road

يمكن ده اللى كان هيقوله د. عبد الرحمن

انا فعلا مش فاهمه حاجه

يارب يا د. عبد الرحمن تدخل وتطمنا زى ما بطمنا كدا علطول وتجبلنا الاخبار الحلوة ولعل المانع خير
قديم 10-07-2011, 02:34 AM
wafa2 wafa2 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

wafa2 is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ramy gama مشاهدة المشاركة
السلام عليكم إخواني

لايضيع حق ورائه مطالب --بس هو فين المطالب--خليهم يضحكوا عليكوا ويسكنوكم---والبهوات اللى قعدوا يقولوا شغلانة والسلام مش ضرورى معيدين اهم ماطالوش حاجة وهما قاعدين يسترضوهم ويقولولهم اى شغلانة وخلاص--بس على فكرة من مصضادر موثوق منها مافيش تعيين ولا حاجة --هما عرضوا المشروع فى البداية وكان عندهم النية بس المجلس الاعلى للقوات المسلحة رفض زى ما رفض الميزانية الجديدة اللى فيها الحد الادنى للمرتبات بعد ماعشموا الموظفين-- خليكوا قاعدين فى بيوتكوا ---وافرحوا--ومافيش تعين لا فى 7 ولا8 ولا9 ولا--------------حرااااام عليكوا مستقبلكوا وانتوا ليكوا حق

وعلى فكرة تم تخفيض الموازنة العامة للدولة فى كل المجالات الصحة والتعليم ومعاشات كلة ارجعو لأى موقع اخبارى الخبر دة من أسبوع أو أكتر وصدق عليها المشير

اتقى الله يا اخى ولا تقل ما لا تعلمه
ان كان ما تقوله حقيقه فاذكر مصادرك علنيه دون القول مصادر موثوق منها دى لانها بقت موضه قديمه اووى
ارجوك بلاش احباط احنا مش ناقصينك وعموما ربنا يكتب لنا الخير جميعا حيث كان
قديم 10-07-2011, 04:54 AM
meslmat meslmat غير متواجد حالياً
مُعلم حاسب آلي ( تجارى )

meslmat is on a distinguished road

بلاش احباط احنا مش ناقصينك
قديم 10-07-2011, 06:05 AM
الصورة الرمزية ام رهف
ام رهف ام رهف غير متواجد حالياً
عضو قدوة

ام رهف will become famous soon enough

ممكن تصلو على النبي محمد (صلى الله عليه وسلم ) وتستغفروا الله وترمو حمولكم عليه فهو وحده حسبنا ونعم الوكيل
ولا داعي ابدا ان نشكك في انفسنا وفي بعضنا البعض ولا داعي ان يدخل الخلاف ويشق جمعنا
فعلا البلد تمر بظروف سيئة وده مش كلام للتهدئة لاء ده واقع والواقع ايضا ان الحقيقة هي عند الله وما علينا الا ان ندعوه ان يفرج عنا مانحن فيه وتذكروا قوله تعالى (فقلت استغفروا ربكم ان كان غفارا يرسل السماء عليكم مدرارا )
قديم 10-07-2011, 06:13 AM
الصورة الرمزية ام رهف
ام رهف ام رهف غير متواجد حالياً
عضو قدوة

ام رهف will become famous soon enough

اقتباس:
فجميع الناس مشدودة جدا وعلى أعصابها وبتثق فى كلامه جدا لذلك بعد مشاركة الدكتور عبدالرحمن ( اقلك المفيد ) والناس على اعصابها وانا واحد منهم
وانا اسف مرة تانى
اهلا بحضرتك
منور المنتدى والله
احب اضيف معلومة بسيطة الدكتور عبد الرحمن فعلا فوق مستوى الشبهات يعنى حتى الراجل من يوم ماطل علينا واحنا من احسن لاحسن والصفحة بقا ليها طعم ومشاركاته هادفة وفعالة وطبعا حضرتك ماانكرتش ده لانها حقيقة واضحة زي الشمس
لكن المنتظر من الجميع ممن عرفو الرجل بطباعه وادبه وثقافته ودماثة خلقه ان حدث مثل هذا ان نلتمس العذر له وندعو الله ان يطمئنا عليه لا نقول (لا يليق بتاريخ الدكتور عبد الرحمن ) لان الرجل يفعل كل مايفعله ابتغاء وجه الله ورغبة في ادخال السرور على الجميع
وعموما ربنا يريح بالك ويطمنك ويحقق لك مرادك
اهدأ وانتظر الخير ان شاء الله
قديم 10-07-2011, 06:23 AM
الصورة الرمزية El Ninio
El Ninio El Ninio غير متواجد حالياً
Agricultural Engineer

El Ninio is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sara_200 مشاهدة المشاركة
والله الست دي بتكلم كلام زي الفل هههههههه

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ramy gama مشاهدة المشاركة
السلام عليكم إخواني

يا عم رامي احنا ناس مؤمنة الحمد لله .. مطالب ايه اللي هنطالب بيها .. هنتعين معيدين بالعافية يعني ؟؟
لما كل كلية اساسا في السنة الواحدة مش كل اقسامها بتاخد معيدين
وكل قسم وليه خطة بياخد سنة معيد سنة وسنة لأ كدة .. مش معقول كل الناس دي اللي بالألوفات هتتعين معيدين
الكلام يكون بالعقل بردو واحنا بنفكر بالعقل .. وبعدين من مصادر غير موثوقة لأن مفيش خبر موثوق منه دلوقتي
ان فيه تعيينات وربنا يسهل بقى ... زي ما جوابات تعيين التربية والتعليم راحت التنظيم والادارة وهتتبعت لكل واحد
ان شاء الله هتيجي جواباتنا .. ولو مجاتش بردو هنقول الحمد لله ربنا ليه حكمة في كدة .. بس ايه خليكوا قاعدين
يعني هننزل نعمل مظاهرات واعتصامات والبلد اساسا مش ناقصها وهو ده اساسا اللي واقف حال البلد ومخلي اقتصادها في الحضيض وطبيعي ان الميزانية تكون ضعيفة .. واحنا مش مستعجلين هو بس عدم وجود خبر يقين
مخلي الناس كدة .. لكن لو احنا عارفين مثلا اننا هنتعين شهر يوليو 2012 وكلام نهائي .. مش هتلاقي حد بيتكلم في الموضوع ده ... ولا انت رأيك ايه ؟؟

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wafa2 مشاهدة المشاركة
اتقى الله يا اخى ولا تقل ما لا تعلمه
ان كان ما تقوله حقيقه فاذكر مصادرك علنيه دون القول مصادر موثوق منها دى لانها بقت موضه قديمه اووى
ارجوك بلاش احباط احنا مش ناقصينك وعموما ربنا يكتب لنا الخير جميعا حيث كان
خلي ثقتك بالله عز وجل كبيرة يا وفاء .. وارضي بقضائه مهما كان
بسم الله الرحمن الرحيم
"وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً * وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِب"
صدق الله العظيم

الحمد لله

قديم 10-07-2011, 08:10 AM
عضو ممتاز

السلام عليكم ......أنا مقولتش حاجه من عندي أنا الخبر مكتوب علي النت حطيته زي ماهو وكنت عاوز أسمع الرد من إخواني علي الكلام ده ؟؟؟

وزي ما قولتو لا راد لقضاء الله ...ودا رزق فعلا ...وبعدين يا أخت وفاء مفيش إحباط ولا حاجه لوبصينا علي الإحباط كنت أحبط من زماااااااااااااان.. الأول علي الكليه الأربع سنوات ومعايا مرتبة شرف ومتعينتش دا مش حرررررررررررررررام
.ربنا يوفقنا جميعا وإن شاء الله نتعين جميعا...أرجو محدش يزعل مني أنا الخبر دا قرأته زييكو بالضبط وقولت آخد رآيكو في الكلام دا ..بس الأخت وفاء إديتني علي طول كأني جايب الخبر من بيتي .عموما والله أنا أكتر واحد حاسس بكم لأني منكم .وياااااااااارب هييء لنا من أمرنا رشدا
موضوع مغلق

العلامات المرجعية