اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الجامعات المصرية > كليات المجموعة الرياضية > كليات الهندسة

قديم 05-10-2009, 02:32 PM
الصورة الرمزية the_engineer
the_engineer the_engineer غير متواجد حالياً
عضو جديد

the_engineer is on a distinguished road

يا جماعه انا مش فاهم نظام السكاشن ايه انا لسا صاحي دلوقتي و مش عارف كان عندي ايه و لا هيبقى عندي ايه !!!!!!

انا معالك يا لودي انا اسمي خالد برضو و يا ريت لو نحضر مع بعض السكاشن و كده يعني علشان انا مفيش حد من اصحابي معايا في الكلية غير ناس عارفهم من زمان
انا المجموعة التانية , الفرقة 24
قديم 05-10-2009, 02:55 PM
الصورة الرمزية lody92
lody92 lody92 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

lody92 is on a distinguished road

peace 5alas kalemny 3ala el yahoo w nezabbat 3ashan ne7dar ma3 ba3d
قديم 05-10-2009, 04:57 PM
الصورة الرمزية lody92
عضو مجتهد

ya shabab ana 3ayez mo7adret el reya9a beta3et doctor 7esen 6ableya
قديم 05-10-2009, 05:00 PM
الصورة الرمزية lody92
عضو مجتهد

howa esmo 7asan walla 7esen?.
قديم 05-10-2009, 05:07 PM
الصورة الرمزية lody92
عضو مجتهد

momken ya shabab law kol wa7ed fy magmo3a ye2ol meen el dakatra beto3o 3ashan ne3raf kol doctor mo7adreto emta
قديم 05-10-2009, 05:24 PM
الصورة الرمزية emadtoto10
emadtoto10 emadtoto10 غير متواجد حالياً
عضو نشيط

emadtoto10 is on a distinguished road

اقتباس:
شكرا كتييييييير على الاسامى الدكاترة وياااااارب يوفقنا كلنا بس عاوزين نعرف مواعيدهم امته عشان نحضرهم
لو حد يعرف اى ميعاد ياريت يقولنا وانا ان شاء الله هحاول اسأل
سلام

انا على قد ما قدرت يا بشمهندسة جيبت المواعيد دى ويارب تفيدك

.يوم السبت فيزياء د/ مايسة عثمان الساعة 8.30 الصبح

ويوم الاحد فيه احمد الشيخ بيدى وصفية الساعة 12.00 وعلى فكرة ده ممتاز جداب وبيدى برضه يوم الاثنين الساعة 12.00 فى مجموعتى الرابعة
ويوم الاثنين برضه فيه د/ حسين طبلية بيدى جبر الساعة 2.00 وعلى فكرة الراجل ده انا فهمت منه كتير
ويوم الاربعاء فيه تفاضل الساعة 10.15 ويارب يارب تطلع دكتورة ميرفت كوجك

والميكانيكا يوم الاربعاء برضه الساعة 12 وانشاء الله حايطلع سعد ناصف علشان تبقى المجموعة كده متظبطة

اتمنى اكون افدتكم بمشاركتى دى وعلى فكرة محاضرة الانتاج دى حاسس انها ملهاش اى لازمة وسلاااااااااااااااااااام بقى علشان الحق ابيض المحاضرات وكمان الحق اشترى عدة البياض والفرشة اللى حابيض بيها سلااااااااااااااااااااااام
والاربعاء الساعة 8.30 اعتقد فيزياء يحيى منير وده تقريبا من الدكاترة الجامدة فى الكلية

وكمان قبل ما انسى فيه بتاع الرسم الهندسى دكتور عبد الحميد اللقانى بتاع الرسم الهندسى وبيدى الساعة 12.00 يوم السبت

بس للاسف انا عندى دورة يوم السبت بقى وربنا يستر علشان ما نخسرش فى الدورة دى وعاوزين نشرف فريق اعدادى انشاء الله سلااااااااااااااااااااام

آخر تعديل بواسطة emadtoto10 ، 05-10-2009 الساعة 05:28 PM
قديم 05-10-2009, 09:05 PM
الصورة الرمزية eng_emy
eng_emy eng_emy غير متواجد حالياً
عضو خبير

eng_emy is on a distinguished road
Icon114

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة emadtoto10 مشاهدة المشاركة

ويوم الاحد فيه احمد الشيخ بيدى وصفية الساعة 12.00 وعلى فكرة ده ممتاز جداب وبيدى برضه يوم الاثنين الساعة 12.00 فى مجموعتى الرابعة
ويوم الاثنين برضه فيه د/ حسين طبلية بيدى جبر الساعة 2.00 وعلى فكرة الراجل ده انا فهمت منه كتير

والميكانيكا يوم الاربعاء برضه الساعة 12 وانشاء الله حايطلع سعد ناصف علشان تبقى المجموعة كده متظبطة

اتمنى اكون افدتكم بمشاركتى دى وعلى فكرة محاضرة الانتاج دى حاسس انها ملهاش اى لازمة وسلاااااااااااااااااااام بقى علشان الحق ابيض المحاضرات وكمان الحق اشترى عدة البياض والفرشة اللى حابيض بيها
هههههههههههههههههههه
طب هات معاك عدة احتياطى
سلااااااااااااااااااااااام
والاربعاء الساعة 8.30 اعتقد فيزياء يحيى منير وده تقريبا من الدكاترة الجامدة فى الكلية

وكمان قبل ما انسى فيه بتاع الرسم الهندسى دكتور عبد الحميد اللقانى بتاع الرسم الهندسى وبيدى الساعة 12.00 يوم السبت

بس للاسف انا عندى دورة يوم السبت بقى وربنا يستر علشان ما نخسرش فى الدورة دى وعاوزين نشرف فريق اعدادى انشاء الله سلااااااااااااااااااااام
ربنا معاكو ياااااااااااااااااااااااااارب وتشرفونا وتكسبوا
بس اوعى تخلى الكورة يا عماد يا متعب تاثر على المذاكرة
الفنكة موجودة واودة الفيران موجودة انت حر بقى

وشكرا يا عماد على اسامى الدكاترة والمواعيد

ربنايسترومنتفضحش

آخر تعديل بواسطة eng_emy ، 05-10-2009 الساعة 09:43 PM
قديم 05-10-2009, 11:22 PM
دموع انسانة دموع انسانة غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

دموع انسانة is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة emadtoto10 مشاهدة المشاركة

اتمنى اكون افدتكم بمشاركتى دى وعلى فكرة محاضرة الانتاج دى حاسس انها ملهاش اى لازمة وسلاااااااااااااااااااام بقى علشان الحق ابيض المحاضرات وكمان الحق اشترى عدة البياض والفرشة اللى حابيض بيها سلااااااااااااااااااااااام

شكرا يا بشمهندس عماد على المواعيد انا حاسة ان انا تايهة فى الكلية دى ومش عارفة اى حاجة خااااااااااااااالص
بس انا سالت قالولى فى جدول هينزل يوم الاربع فى اسامى الدكاترة والمواعيد ربنا يسهل عشان ننتظم بقى ونفهم اى حاجة فى الكلية دى

يا جماعة لو سمحتم الى يعرف ميعاد الدكتور يحيى منير هيكون امته يوم الخميس يقولنا عشان هو عنده يوم الاربع بس انا هيكون عندى محاضرة رسم هندسى فى نفس الوقت يعنى مش هعرف احضر معاه اليوم ده
قديم 06-10-2009, 12:28 PM
الصورة الرمزية eng_efatma
eng_efatma eng_efatma غير متواجد حالياً
عضو نشيط

eng_efatma is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة دموع انسانة مشاهدة المشاركة

يا جماعة لو سمحتم الى يعرف ميعاد الدكتور يحيى منير هيكون امته يوم الخميس يقولنا عشان هو عنده يوم الاربع بس انا هيكون عندى محاضرة رسم هندسى فى نفس الوقت يعنى مش هعرف احضر معاه اليوم ده
بصى د يحيى منير بيدى فى المجموعة التانية يوم الخميس ك1 الفترة الاولى (8:30 -10:00 )
قديم 05-10-2009, 07:32 PM
عضو نشيط

على فكرة ياجماعة اللى فى المجموعة التانية والرابعة مع د.مايسة عثمان ومش عايز يحضر معاها فى د.سمير غانم بيدىالمجموعة الخامسة يوم الاتنين الساعة 10:15 وانا حضرت معاه هو شرحة مش بطال احسن من د.مايسة عثمان وانا فهمت منه يعنى الى حد ما بس عيبه ان خطه صغير جدا يعنى اللى قاعد ورا ممكن تتوه منه حاجات وسمعت ان فى دكتور كويس اسمه عمرو بيدى المجموعةالثالثة والسادسة واللى حضروا معاه انهاردة فىالثالثة بيقولوا شرحه حلو جدا وانا بفضل اننا نجربه يوم الخميس مع المجموعة السادسة ونقارن
با لنسبة للرياضة د.حسين طبلية ده انا فهمت منه كويس جدا هو كان بيقول حاجات معظمها اخدناها فى ثانوى بس هو باين عليه بيعرف يوصل المعلومة كويس
ودكتورة سهير بكار بتاعة النتاج دى ربنا يصبرنا عليها
قديم 05-10-2009, 08:44 PM
عضو نشيط

انا اكتشفت ياجماعة غلطة فى الجدول بتاعى فى المجموعة الرابعة سكاشن 37 و38 و39 و40
عندنا 2 سكشن رياضة فى الاسبوع (يوم الاحد ويوم الثلاثاء )غير كل السكاشن التانية فى المجموعة الرابعة وبقية المجموعات لو حد يعرف حاجة عن الموضوع ده ياجماعة ياريت يقول
قديم 05-10-2009, 09:02 PM
الصورة الرمزية titto19991
titto19991 titto19991 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

titto19991 is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng_efatma مشاهدة المشاركة
انا اكتشفت ياجماعة غلطة فى الجدول بتاعى فى المجموعة الرابعة سكاشن 37 و38 و39 و40
عندنا 2 سكشن رياضة فى الاسبوع (يوم الاحد ويوم الثلاثاء )غير كل السكاشن التانية فى المجموعة الرابعة وبقية المجموعات لو حد يعرف حاجة عن الموضوع ده ياجماعة ياريت يقول
يا بشمهندسة المجموعة بتاعتك فيها كذا سيكشن طبعا بس انتي مشتركة مع السيكشن الي قبليكي او بعديكي مثلا مج 1 فيها سيكشن 1و2 مع بعض و 3و4 مع بعض انتي مرة بتاغدي لاب ومرة نظري بالتبادل و المجموعة بتتقسم لكذا سيكشن كل سيكشن ليه جدوله يبقي انتي المفروض عندك رمز ر تلات مرات يعني عادي بس انتي ملتزمة بخانة سيكشنك اكيد و متسمعيش كلام حد لان انا سمعت والنتيجة اني راح عليا سيكشن الرسم بتاع النهاردة لان انا سالت معيد ف مبني اعدادي وقالي مفيش عل عموم ربنا يسمحه بقا بس احلا حاجة ان المعيد بتاع انتاج كان عمال يخوفنا ويقولنا اوعو تيجو بالشبشب عشان المعادن لو لمستكو حتضيعكو و عل عموم اتمني اجازة سعيدة للجميع انا عن نفسي حنام علي اد ما اقدر و اخر الكلام سلام يا احلي زملاء

لا تنسى ذكر الله
كن كخرير الماء يمشى على الارض و هو رفيع و لا تكن كدخان فى السماء أرتفع وهو وضيع
قديم 05-10-2009, 09:24 PM
عضو نشيط

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة titto19991 مشاهدة المشاركة
يا بشمهندسة المجموعة بتاعتك فيها كذا سيكشن طبعا بس انتي مشتركة مع السيكشن الي قبليكي او بعديكي مثلا مج 1 فيها سيكشن 1و2 مع بعض و 3و4 مع بعض انتي مرة بتاغدي لاب ومرة نظري بالتبادل و المجموعة بتتقسم لكذا سيكشن كل سيكشن ليه جدوله يبقي انتي المفروض عندك رمز ر تلات مرات يعني عادي بس انتي ملتزمة بخانة سيكشنك اكيد و متسمعيش كلام حد لان انا سمعت والنتيجة اني راح عليا سيكشن الرسم بتاع النهاردة لان انا سالت معيد ف مبني اعدادي وقالي مفيش عل عموم ربنا يسمحه بقا بس احلا حاجة ان المعيد بتاع انتاج كان عمال يخوفنا ويقولنا اوعو تيجو بالشبشب عشان المعادن لو لمستكو حتضيعكو و عل عموم اتمني اجازة سعيدة للجميع انا عن نفسي حنام علي اد ما اقدر و اخر الكلام سلام يا احلي زملاء

انا مش قصدى التبادل بين السكاشن يا بشمهندس انا عارفة كدة انت لو بصيت على اول اربع سكاشن فى المجموعةالرابعة حتلاقى عندهم سكشن رياضة مرتين فى الاسبوع غير ال68 سيكشن التانيين يعنى كل الناس عندها 6 سكاشن فى الاسبوع
احنا عندنا 7 وعلى فكرة الرسم الهندسى سمعت انه مقلش على حاجة غير الادوات لكن فى بعض سكاشن الاسقاط فى المجموعة الاولى تقريبا شرحوا وعامة متقلقش معظمنا محضرناش سكاشن اهم حاجة تظبط جدولك مع المحاضرات والدكاترة
قديم 05-10-2009, 09:48 PM
الصورة الرمزية abtv2010
abtv2010 abtv2010 غير متواجد حالياً
عضو جديد

abtv2010 is on a distinguished road
Opp

السلام عليكم عاملين ايه هو الدكتور سمير غانم ايه نظامه اصل مفهمتش منه حاجه خالص ولا عرفت اجمع كلمتين حتي
قديم 05-10-2009, 08:55 PM
الصورة الرمزية محمد123123123
محمد123123123 محمد123123123 غير متواجد حالياً
عضو نشيط

محمد123123123 is on a distinguished road

يا جماعة هو دكتور يحيى منير بتاع الفيزيا بيدي حرارة ولا خواص المادة عشان أنا مفهمتش حاجة إنهاردة من سمورة
أنا في المجموعة الخامسة سكشن 51 ياريت لو حد معايا يقول

العلامات المرجعية