اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

موضوع مغلق

قديم 05-07-2011, 03:50 PM
boskovice boskovice غير متواجد حالياً
عضو نشيط

boskovice is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قطرالندى25 مشاهدة المشاركة
اولا حمد الله على سلامة دكتور عبد الرحمن وياريت ما يغبش عننا تانى ولا يطول الغيبة لان احنا بنفتقد اخ فاضل لينا والله
اقتباس:
ثانيا مش قولتلكم يا جماعة ان احنا شكلنا هياخدو العشرة الاوائل ويعينوهم فى الجامعة والعشرة التانية هيتعينو فى التربية والتتعليم طب والله العظيم ده حرام دا انا شفت الذل والهوان علشان اخد عقد مميز وبعد ما قامت الثورة الحمد لله اتعينت واول ما قالو تعيينات الجامعة الفرحة مكنتش سيعانى ان اخيرا هاخد حقى وفى الاخر يجيلى التعيين برده فى التربية والتعليم يبقى ايه الفرق بين اللى تعب وذاكر ويجيب تقدير وقال ايه معايا مرتبة شرف انا واحد قالهالى والله وانا بحاول اخد العقد المميز قالى روحى نامى على مرتبة الشرف بتاعتك وساعتها ادى العقد لوحده معاها مجال غير مجال تخصصنا "فرنساوى" علشان تدرس حاسب شفتو الظلم حسبى الله ونعم الوكيل فمين والله بجد مش عارفة
والنبى عايزة حد يرد عليا علشان انا خلاص فضلى ثانية واتجنن

لا لليأس ان شاء الله الى عاوزة يتحقق وقريبا باذن الله

واللى يقدمة ربنا فية الخير اكيد

قديم 05-07-2011, 03:54 PM
عضو نشيط

اقتباس:
بالمرة عايزة حد يقولى عايزة اضع صورة لاسمى مش عارفة اعمل الطريقة محدش يكتبهالى وشكرا ماهو جنان بجنان بقى

اطلعى فوق خالص هتلاقى كلمة لوحة التحكم اضغطى عليها وبعدها اختارى من على ايدك اليمين كدة

تعديل الصورة الرمزية هتتفتح صفحة على على ايدك الشمال هتلاقى فيها browser

اضغطى عليها ودورى على الصورة اللى انتى عاوزة تحطيها من على جهازك

واعملى open

وبعدها حفظ التغييرات
قديم 05-07-2011, 05:20 PM
الصورة الرمزية قطرالندى25
قطرالندى25 قطرالندى25 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

قطرالندى25 is on a distinguished road

شكرا حضرتك خالص وفعلا ربنا يعمل اللى فيه الخير بس الاحساس بالظلم شيء فظيع وربنا ما يكتبه على حد
قديم 05-07-2011, 05:25 PM
عضو مجتهد

وبالذات لما حد يقعد يحطم فيك وعلى ايه انك كمان تكملى وتحضرى ماجستير ما كفاية عليكى الكلية يعنى انتى عملتى بيها ايه دا لو الواحد مع احترامى لكل المؤهلات معاه دبلوم ممكن يشتغل فى مكان احسن من اللى احنا فيه ولا تعب فى مذاكرة ولا حاجة
قديم 05-07-2011, 05:54 PM
!!tota !!tota غير متواجد حالياً
عضو جديد

!!tota is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة boskovice مشاهدة المشاركة
امال انا بقول اية يا توتا هههههههههههه منا حبيت اوضح عشان كدة بقا

مش بقولك الخبر دة خاصصصصصصصصصصصصصصصصصصص بخريجين 2011 فقط

والى قبل كدة ملهمش اى دعوة بالكلام دة هيتعينووووووووووووووووووووووووووووووووووو

شكرا جدا جدا على التوضيح انا كده اطمنت بس يارب يبعتولنا جوابات التعين بقه

قديم 05-07-2011, 07:10 PM
خليل المسيرى خليل المسيرى غير متواجد حالياً
عضو نشيط

خليل المسيرى is on a distinguished road

الحمد لله والشكر لله
قديم 05-07-2011, 07:57 PM
عضو نشيط

اقتباس:
وبالذات لما حد يقعد يحطم فيك وعلى ايه انك كمان تكملى وتحضرى ماجستير ما كفاية عليكى الكلية يعنى انتى عملتى بيها ايه دا لو الواحد مع احترامى لكل المؤهلات معاه دبلوم ممكن يشتغل فى مكان احسن من اللى احنا فيه ولا تعب فى مذاكرة ولا حاجة

سيبك من كلام الناس وامشى بدماغك انتى واعتمدى على ربك قبل اى شى

وان شاء الله خير
قديم 05-07-2011, 11:27 PM
ramy gama ramy gama غير متواجد حالياً
عضو ممتاز

ramy gama is on a distinguished road

أمال بقه ياقطره لو مكاني هتعملي إيه أنا الأول علي كليتي طوال الأربع سنوات... وخلاص كنت باصم بالعشره إني هتعين ....ولما خلصت جيش لاقيتهم عينو واحد مكاني أقل مني بكتير في التقدير فرق شاسع بيني وبينه؟؟؟ ورفعت قضيه في القضاء الإداري مع إن لجنة فض المنازعات إديتني أحقيه بالتعيين معيد ...ورروحتلهم قالولي ..بصي بقه الرد ؟؟ إخبط رأسك في الحيطه ومن الأخر إحنا عيناه وخلاص ... إتظلم وارفع قضيه وحتي لو كسبتها مش هتتعين بردو ..ما شاء الله عندهم طريقه لرفع الروح المعنويه هههههههههه

ويشاء القدر إن الثوره تقوم .....إنتو عارفين أنا نفسي في إيه ؟؟؟؟نفسي إن شاء الله لما أتعين معيد إن أروح للراجل مدير الشؤن الإداريه دا وأقوله أديني إتعينت غصب عنك ياظالم ..أنا آسف إعذروني ..أصل بجد ربنا هو اللي يعرف أد إيه أنا تعبت ..اللهم لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك
قديم 05-07-2011, 11:29 PM
عضو ممتاز

الله .....دا الأخ خليل هنا أهو !!!!! منور
قديم 05-07-2011, 11:31 PM
عضو ممتاز

قديم 06-07-2011, 12:04 AM
عضو نشيط

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ramy gama مشاهدة المشاركة
أمال بقه ياقطره لو مكاني هتعملي إيه أنا الأول علي كليتي طوال الأربع سنوات... وخلاص كنت باصم بالعشره إني هتعين ....ولما خلصت جيش لاقيتهم عينو واحد مكاني أقل مني بكتير في التقدير فرق شاسع بيني وبينه؟؟؟ ورفعت قضيه في القضاء الإداري مع إن لجنة فض المنازعات إديتني أحقيه بالتعيين معيد ...ورروحتلهم قالولي ..بصي بقه الرد ؟؟ إخبط رأسك في الحيطه ومن الأخر إحنا عيناه وخلاص ... إتظلم وارفع قضيه وحتي لو كسبتها مش هتتعين بردو ..ما شاء الله عندهم طريقه لرفع الروح المعنويه هههههههههه
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ramy gama مشاهدة المشاركة

ويشاء القدر إن الثوره تقوم .....إنتو عارفين أنا نفسي في إيه ؟؟؟؟نفسي إن شاء الله لما أتعين معيد إن أروح للراجل مدير الشؤن الإداريه دا وأقوله أديني إتعينت غصب عنك ياظالم ..أنا آسف إعذروني ..أصل بجد ربنا هو اللي يعرف أد إيه أنا تعبت ..اللهم لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك

الاحساس بالظلم وحش جدااااا ربنا يعينك ويوفقك واكيد ربنا شايلك احسن من كدة

وباذن الله تتعين معيد قريبأأأأأأأأأأأ

قديم 06-07-2011, 12:27 AM
عضو مجتهد

Icon114

ان شاء الله حضرتك تتعين معيد قريب وتشرفنا فى المنتدى علشان بعد كده نقول لحضرتك يا دكتور رامى قريب جدااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ان شاء الله وبالتوفيق

اما انا واللى زيييييييييييييييييى لنا الله والتربية والتعليم يعنى هنشتغل مدرسين والحمد الله
قديم 06-07-2011, 02:32 AM
الصورة الرمزية د.عبدالرحمن المنياوي
د.عبدالرحمن المنياوي د.عبدالرحمن المنياوي غير متواجد حالياً
معلم ثانوى مواد سياحية و فندقية

د.عبدالرحمن المنياوي has a spectacular aura about
Star وما ربك بظلام للعبيد

هو المنتدى قلب جو محاكم وتظلمات ليه كده .. هههههههههههه

الظلم وحش آه بس ربنا لا يظلم أحدا (وما ربك بظلام للعبيد) .. هو مقدر لكم ذلك ولوعلمتم الغيب لاخترتم الواقع .. احنا بنسعى وبس علشان ندفع ثمن النعمة والرزق كما أمرنا الله .. أما قيمة الرزق ففي السماء رزقكم وما توعدون ..

لقد طلبنا من الله حفنة من ملكه .. والله قادر على أن يغني الناس جميعا ولكن الله أدرى منا بشئون أنفسنا فهو يوزع الرزق وله في كل شأن حكم لا تعد ولاتحصى .. فذاك في ذاك وقف أيها العقل عند منتهاك ..

اسعى فقط وابتسم وارضى واحمد ربنا على انه يضعك في أنسب مكان لك .. لانك ان كنت ترى أنك تستحق الأفضل فانك لن تناله حتى يرى الله أنك تستحقه .. فنحن أهل للسوء والله أهل للخير ..

فلا تقل إلا (رب اقسم لي الخير وارضني به .. رب وفقني إلى ما تحبه وترضاه) .. وستجد السعاده في اختيار ربك .. اني فخور بربي الذي رفع شأني من التراب للسماء ورفع من قبل شأن جدي ونجى أبي إبراهيم وأعطى الحكمة والعلم لمعلمنا محمد-عليه الصلاة والسلام-دون معلم .. فكانت حجة الله أبين من حجة البشر.. فهل انت يا كبشة من الطين فخور به ؟!!!! أم ستظل تعاتبه على رؤيته وحكمته وتشتكي الظلم ..

لو أن اباك رئيس الجامعة فهل كان سيعينك ؟ نعم .. فما بالك بالله الذي يحبك أكثر من والديك وهو بيده ملكوت كل شئ فهل يعجز عن تعيينك ؟ لا .. ولكن لو رأى في تعيينك خيرا لوضعك فيه ومادام قد نحاك عنه فاعلم بأنه الخير لك ..

فقف عن ما تعتقد واشكر ربك بدون كلمة (بس) فانت لو أحسست بالرضا عن قضاء الله كنت أسعد الناس ولو كنت أفقرهم ولأغناك الله من فضله .. ولو تذمرت من قضائه .. كنت أتعس الناس وأيضاً لن تأخذ أكثر من رزقك .. فقم واعتدل واستغفر فإنك في حضرة علام الغيوب !!!

د. عبدالرحمن المنياوي
قديم 06-07-2011, 02:34 AM
الصورة الرمزية د.عبدالرحمن المنياوي
د.عبدالرحمن المنياوي د.عبدالرحمن المنياوي غير متواجد حالياً
معلم ثانوى مواد سياحية و فندقية

د.عبدالرحمن المنياوي has a spectacular aura about

اقتباس:
اولا حمد الله على سلامة دكتور عبد الرحمن وياريت ما يغبش عننا تانى ولا يطول الغيبة لان احنا بنفتقد اخ فاضل لينا والله
ثانيا مش قولتلكم يا جماعة ان احنا شكلنا هياخدو العشرة الاوائل ويعينوهم فى الجامعة والعشرة التانية هيتعينو فى التربية والتتعليم طب والله العظيم ده حرام دا انا شفت الذل والهوان علشان اخد عقد مميز وبعد ما قامت الثورة الحمد لله اتعينت واول ما قالو تعيينات الجامعة الفرحة مكنتش سيعانى ان اخيرا هاخد حقى وفى الاخر يجيلى التعيين برده فى التربية والتعليم يبقى ايه الفرق بين اللى تعب وذاكر ويجيب تقدير وقال ايه معايا مرتبة شرف انا واحد قالهالى والله وانا بحاول اخد العقد المميز قالى روحى نامى على مرتبة الشرف بتاعتك وساعتها ادى العقد لوحده معاها مجال غير مجال تخصصنا "فرنساوى" علشان تدرس حاسب شفتو الظلم حسبى الله ونعم الوكيل فمين والله بجد مش عارفة
والنبى عايزة حد يرد عليا علشان انا خلاص فضلى ثانية واتجنن
ما مصدر كلامك أرجو التوضيح

د. عبدالرحمن المنياوي
قديم 06-07-2011, 06:26 AM
الصورة الرمزية ام رهف
ام رهف ام رهف غير متواجد حالياً
عضو قدوة

ام رهف will become famous soon enough

احم احم نحن هنا
قبل اي كلام اقدم التحية والسلام لاصحاب الصفحة الكرام ومش على رأسهم حد لانهم جميعا على العين والرأس بس اسمحو لي ارحب ترحيب خاص بالدكتور المفضال عبد الرحمن وحمدا لله على السلامة

اما اخر اخبار اوائل الازهر فبلا تعليق

الســــــــــــــــــــــلام الله عليكم ورحمة الله وبركـــــــــــــــــاته
.صرح مصدر مطلع من التنظيم والاداره بان ملف تعينات اوائل الازهر الذى ارسلته الجامعه به اخطاء جسيمه مما حدا بهم ارجــــــــــــــاعه مره اخرى الى رئاسة الوزراء......... وقد تكون هذه الاخطاء متمثله فى ارفاق اسماء العديد ممن تم تعينهم سابقاً دون رفعهم من كشوف الاوائل ممن لم يعين...... يرجى العلم والاحاطه لاتخاذ الاجراءات المناسبه حيال هذا الموضوع........................والله ولى التوفيق والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
كان نفسي اقولكم تم اعتماد الكشوف
بس سامحوني
موضوع مغلق

العلامات المرجعية