اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

موضوع مغلق

قديم 17-06-2011, 07:41 PM
معلم مساعد 2011 معلم مساعد 2011 غير متواجد حالياً
عضو نشيط

معلم مساعد 2011 is on a distinguished road

لو سمحت يادكتور انا خريجه تربيه نوعيه جامعه الزقازيق شعبه رياض اطفال
وطالعه السابعه علي الكليه والسادسه علي شعبه رياض اطفال
هايبقي تعيني ايه مثلا
وشكرا لحضرتك
قديم 17-06-2011, 08:38 PM
ايمان العطار ايمان العطار غير متواجد حالياً
عضو جديد

ايمان العطار is on a distinguished road

السلام عليكم دكتور عبد الرحمن
انابفكرك بموضوعى ان الثانيةعلىالقسم كلية الفنون الجميلة جامعة الاسكنرية دفعة 2009 ومطلعتش من العشرين ليةطبعالان الكلية المفروض اثنين عمارة بتنسيق مختلف علمى رياضة وفنون بتنسيق اخر مش كانو اخذو عشرةمن دول
وعشرة من الاخر وكمان قالو لى انهم اخذو من 80%مع ان معظم المعيدين اللى متعينين اقل من ذلك يعنى حلال على الاول
ا
يتعين اقل من 80 %وحرام على الثانى يعنى هم مش من العشرين يعنى اتخذو على الاقسام مش على مستوى الكلية انابعت فاكس لرئس الوزراء ان يعاملنا مثل الازهر حضرتك بتقول ماينفعش دى قوانين يعنى قوانين من وجه نظرى ظالمة قلت ارفع قضية
دا احنا شباب الثورة مانسكتش على الظلم
حضرتك قلت الوزير ليس له سلطة عل الجامعة ورئس الجامعة ليس له سلطة على الاقسام دلنى اراسل واوارفع قضية لمين
جعللك الله منتصرا وناصرا للمظلومين امين
قديم 18-06-2011, 05:43 PM
معتز عبدالكريم معتز عبدالكريم غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

معتز عبدالكريم is on a distinguished road
Impp

انت رحت فين يا دكتور
انت قلتى هتتصل بالكتور ماجد أمبارح او النهارده وهتسأله عن الناس الى متأمن عليها
ياريت ترد علينا عشان نتصرف لو فيه حاجه
وانت عارف ان ده مستقبلنا ولازم نكون قلقنيين اكتر من كده
رجــــــــــــاء منك ترد علينا
قديم 18-06-2011, 06:28 PM
heba_moukhtar heba_moukhtar غير متواجد حالياً
عضو جديد

heba_moukhtar is on a distinguished road
Opp شكر واجب

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

والله ياجماعة أنا من المتابعين للموضوع ده من فترة طويلة بس ماكنتش باشارك وعاوزة أقول حاجة مهمة

بصراحة الراجل اللي اسمه الدكتور عبدالرحمن المنياوي ده راجل في منتهى الاحترام وعامل إقبال كبير جدا على المنتدى وعلى الموضوع ده بالذات يعني عامل حس للصفحة والحمد لله وصلت التعليقات هنا لأرقام عالية وغير مسبوقة

وعلشان كده أنا باشكر الراجل المحترم ده واللي متأخرش علينا في الردود خالص وباطلب من إدارة المنتدى طلبين هامين :

الطلب الأول : أتمنى تثبيت هذا الموضوع وهو موضوع هام فعلا ويستحق التثبيت

الطلب الثاني : أتمنى من إدارة المنتدى نيابة عنا جميعا تقدير هذا العضو المتميز المسمى د.عبدالرحمن المنياوي لمجهوداته المبذولة والتي كان من شأنها تزايد الإقبال والإيجابية على منتدانا الرائع

وأعتقد إن محدش مختلف معايا في المطلبين دول فياريت اللي متفق معايا يكتب ويحاول يتواصل مع إدارة المنتدى وياريت الأعضاء القدامى وذوي الخبرة في المنتدى يساعدونا في ذلك

انا بس عاوزة كل واحد ياخد حقه من التكريم لأنه نوع من الأنانية إننا ناخد ولا نعطي واللي شايف عكس كده يقوللي

وشكرااااااااااااااااااااا

قديم 18-06-2011, 06:34 PM
عضو جديد

والله ياجماعة أنا من المتابعين للموضوع ده من فترة طويلة بس ماكنتش باشارك وعاوزة أقول حاجة مهمة

بصراحة الراجل اللي اسمه الدكتور عبدالرحمن المنياوي ده راجل في منتهى الاحترام وعامل إقبال كبير جدا على المنتدى وعلى الموضوع ده بالذات يعني عامل حس للصفحة والحمد لله وصلت التعليقات هنا لأرقام عالية وغير مسبوقة

وعلشان كده أنا باشكر الراجل المحترم ده واللي متأخرش علينا في الردود خالص وباطلب من إدارة المنتدى طلبين هامين :

الطلب الثاني : أتمنى من إدارة المنتدى نيابة عنا جميعا تقدير هذا العضو المتميز المسمى د.عبدالرحمن المنياوي لمجهوداته المبذولة والتي كان من شأنها تزايد الإقبال والإيجابية على منتدانا الرائع

وأعتقد إن محدش مختلف معايا في المطلبين دول فياريت اللي متفق معايا يكتب ويحاول يتواصل مع إدارة المنتدى وياريت الأعضاء القدامى وذوي الخبرة في المنتدى يساعدونا في ذلك

انا بس عاوزة كل واحد ياخد حقه من التكريم لأنه نوع من الأنانية إننا ناخد ولا نعطي واللي شايف عكس كده يقوللي

قديم 18-06-2011, 08:14 PM
عضو مجتهد

Icon111

ياريت تنورنا يا دكتور
قديم 18-06-2011, 09:46 PM
عضو جديد

Opp برضه كده

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة معتز عبدالكريم مشاهدة المشاركة
فينك يا دكتور عبدالرحمن
الأستاذ معتز أشكرك على كلماتك الرقيقة التي ترد بها الجميل للراجل اللي مابيتأخرش علينا في حاجة
يعني انا عاوزة أعرف لو الراجل ده مثلا دخل وشاف اني حطيت موضوع و محدش عبره بكلمة أو بمسانده حتى
انت متخيل هيعمل إيه أو هيكون إيه شعوره
لو انت مش معايا براحتك ممكن يكون موضوعك مخليك قلقان جدا بس هل انت شايف انه مجبر يرد عليك ؟؟
انا بقول نحاول نقول كلمة خير بعيد عن مصلحتنا وحضرتك مش فارق معاك برضه
انا عاوزة أقول إني يمكن كنت باتابع المنتدى ده من بعيد بس لما لقيت كم الضغط والحب ده اللي موجود ممسكتش نفسي وحبيت أكتب انتم بقى بخلانين ليه ؟؟؟؟؟؟
انتم تعرفوا الراجل ده أكتر مني لكني كنت أول من يشكره ويفكر في تكريم بسيط له ولموضوعنا ده ويعلم ربنا إني عندي أسئلة هامة جدا جدا بس مش عاوزه آخد قبل ما أدي

وشكراااااااااااااااااااا
قديم 18-06-2011, 09:50 PM
عضو جديد

قديم 22-06-2011, 06:31 PM
الصورة الرمزية د.عبدالرحمن المنياوي
د.عبدالرحمن المنياوي د.عبدالرحمن المنياوي غير متواجد حالياً
معلم ثانوى مواد سياحية و فندقية

د.عبدالرحمن المنياوي has a spectacular aura about

[QUOTE=heba_moukhtar;3552214]السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

شكراااااااااااااااااااااااااااا جدااااااااااااااااااااااااااااا يا أخت هبه على ذوقك ووالله يمكن دي تكون من الرسائل الغالية والعزيزة اللي وصلتني لحد دلوقتي..

وانا تحت أمر الجميع في أي حاجة ..

ولو ان الشكر اللي محتاجه فعليا هو دعاؤكم لي .. وانكم تفتكروني بالخير دايما..

بس بصراحة انت صدقتي فعلا في حكاية تثبيت الموضوع ده لأنه يستحق بالفعل التثبيت ..

معلش إذا كان الناس ماندمجوش معاك بس ده لأنهم كانوا قلقانين شوية .. بس دلوقت أنا يا جماعة اللي باطلب بعد إذنكم تثبيت الموضوع وأرجو من الناس إبلاغي بالطريقة أو مخاطبة الإدارة .. أما بخصوص تكريمي فوالله لم أطمح لتكريم بل طمحت للخير ومازلت أطمح ..

شكرا لكل من راسلني ولكل من جاملني ولكل من عاتبني ولكل من ساءه غيابي وسره تواجدي ..

أخوكم الأقل فيكم .. د.عبدالرحمن المنياوي

د. عبدالرحمن المنياوي
قديم 19-06-2011, 07:26 AM
عضو مجتهد

Impp

انا مش قصدى حاجه يااستاذه هبه والدكتور عبدالرحمن ده راجل فوق راسنا من فوق وهو عارف قدأيه الناس بتحبه وكمان هو السبب الرئيسى فى الضغط على المنتدى
بس بجد يعلم الله بحالى من شهر مش عارف اعمل ايه وانا لسه مسافر بره مصر مكملتش شهر واليوميين الى فاتوا انا كنت مستنى رده لانى فى امس الحاجه الى رده عشان انا مش عارف انزل والا لا لانه فى ناس تقول استبعاد المؤمن عليهم وناس تقول لا والدكتور قالى محصلش وعشان منجدلش ان بكره او بعده وهبلغك بالكلام
اسف لو كلامى دايق حد
واسف خاص ليك يادكتورى الجليل / عبدالرحمن المنياوى
قديم 19-06-2011, 12:54 PM
mhegazi mhegazi غير متواجد حالياً
عضو خبير

mhegazi is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة معتز عبدالكريم مشاهدة المشاركة
انا مش قصدى حاجه يااستاذه هبه والدكتور عبدالرحمن ده راجل فوق راسنا من فوق وهو عارف قدأيه الناس بتحبه وكمان هو السبب الرئيسى فى الضغط على المنتدى
بس بجد يعلم الله بحالى من شهر مش عارف اعمل ايه وانا لسه مسافر بره مصر مكملتش شهر واليوميين الى فاتوا انا كنت مستنى رده لانى فى امس الحاجه الى رده عشان انا مش عارف انزل والا لا لانه فى ناس تقول استبعاد المؤمن عليهم وناس تقول لا والدكتور قالى محصلش وعشان منجدلش ان بكره او بعده وهبلغك بالكلام
اسف لو كلامى دايق حد
واسف خاص ليك يادكتورى الجليل / عبدالرحمن المنياوى
ياريت تتأكد من الخبر وتطمني
وجزاك الله كل خير
وجزا الله الدكتور عبدالرحمن المنياوي كل خير على ما يفعله
قديم 19-06-2011, 05:17 PM
nasr khlaph nasr khlaph غير متواجد حالياً
عضو جديد

nasr khlaph is on a distinguished road

بعد اذنك يا دكتور عبد الرحمن انا التاسع على كلية التربية جامعة المنوفية فرع السادات ولكن انا شغال بعقد فى وزارة التربية والتعليم من 11 / 2008 ولم اتعين حتى الان هل سوف يتم تعيينى ضمن العشرين الاوائل ولا سوف استبعد ارجو الرد
قديم 19-06-2011, 09:17 PM
فاطمة الزهراء 86 فاطمة الزهراء 86 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

فاطمة الزهراء 86 is on a distinguished road

والله يا أستاذ معتز أنا كمان قلقانه من موضوع استبعاد المؤمن عليهم وانا كمان في قلق دائم عشان كده ياريت الدكتور عبد الرحمن يرد علينا وقول لنا هو الموضوع ده صحيح لأني في مشاركات كتيرة على النت بتقول أنهم هيستبعدونا .

جزاك الله خيرا على المجهود التي تبذله من أجلنا يا دكتور عبد الرحمن والله كلامك بيريح جدا وبيطمئن ويشرح الصدر .
قديم 21-06-2011, 11:49 PM
الصورة الرمزية د.عبدالرحمن المنياوي
د.عبدالرحمن المنياوي د.عبدالرحمن المنياوي غير متواجد حالياً
معلم ثانوى مواد سياحية و فندقية

د.عبدالرحمن المنياوي has a spectacular aura about

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nasr khlaph مشاهدة المشاركة
بعد اذنك يا دكتور عبد الرحمن انا التاسع على كلية التربية جامعة المنوفية فرع السادات ولكن انا شغال بعقد فى وزارة التربية والتعليم من 11 / 2008 ولم اتعين حتى الان هل سوف يتم تعيينى ضمن العشرين الاوائل ولا سوف استبعد ارجو الرد
بإذن الله لك تعيين

د. عبدالرحمن المنياوي
قديم 19-06-2011, 10:18 PM
الصورة الرمزية roaaaa
roaaaa roaaaa غير متواجد حالياً
عضو قدير

roaaaa is on a distinguished road

انا كان عندى استفسار وياريت حد يفيدنى
اختى حاصلة على الماجستير وكانت تعمل مدرسة ثم انقطعت بمعنى الان لا تعمل فى اى جهه
هل يوجد فعلا تعيين للحاصلين على الماجستير والدكتوراه
لانى قرأت الخبر ده ::: .
وافق مجلس الوزراء يوم الخميس ( 16/6/2011 ) برئاسة الدكتور عصام شرف على قرار بتعيين أوائل الخريجين وحملة الماجستير والدكتوراة, وكلف المجلس وزارة المالية وجهاز المحاسبات بإعداد قوائم الأعداد المقرر تعيينها
لو سمحتوا حد يفيدنى ما صحة هذا الكلام ولو الكلام دا حقيقى يقولى اقدم اوراقى فين ؟؟؟
المصدر جريدة الوفد بتاريخ اليوم 18/6/2011

العلامات المرجعية