اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

موضوع مغلق

قديم 13-06-2011, 05:58 PM
الصورة الرمزية Mr.ramy00
Mr.ramy00 Mr.ramy00 غير متواجد حالياً
عضو قدير

Mr.ramy00 is on a distinguished road

يارب باقى الجامعات تفهم بقا ان فيه كليات بها اقسام ولابد من اخذ الاوائل حسب كل قسم مش العشرين على جميع الاقسام وتلاقى اقسام مطلعش منها ولا واحد

اللَّهُمَّ بَلِّغْنا رَمَضَانَ.. اللَّهُمَّ بَلِّغْنا رَمَضَانَ.. اللَّهُمَّ بَلِّغْنا رَمَضَانَ..
قديم 13-06-2011, 06:10 PM
معاكم قلبى معاكم قلبى غير متواجد حالياً
عضو جديد

معاكم قلبى is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.عبدالرحمن المنياوي مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

وآسف لانقطاعي الفترة الماضية بسبب تواجدي بالفيوم في منطقة لاتتوفر فيها خدمة الانترنت

وسعيد بكل من سأل عني الفترة السابقة وأسعد بتواصلي معكم
نورت المنتدى يا دكتور الحمد لله ان كان المانع خير
احنا عندنات تسؤلات كتيرررررررررررررررة جدا
انا عايزة اعرف ايه اخر اخبار تعيين المنح؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اكيد حضرتك سمعت ان كل الكليات ردت على خطاب الوزارة انهم مش محتاجين ما عدا جامعة اسيوط عينت الطلاب بعد ما اعتصموا داخل الكلية
يا ترى كده راحت علينا ولا ايه؟؟؟؟؟
و صحيح ان الوزير مالوش سلطة على الجامعات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
يعنى خلاص كان قصدهم ان التعيين يبقى على حسب رغبة الكليات اللى اساسا مش راضية تعينهم؟؟؟؟؟و لا المفروض ان الناس دى تتعين لانها اتحرمت من التعيين طول سنين المنحة وقعدت دلوقتى فى الشارع؟؟؟؟؟؟؟عايزة افهم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قديم 13-06-2011, 06:35 PM
فاطمة الزهراء 86 فاطمة الزهراء 86 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

فاطمة الزهراء 86 is on a distinguished road
افتراضي رأيكم إيه

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ممكن حد يجاوبني ويريحنى عشان ربنا يريح قلبه دلوقتي أنا لسه متعينه بعقد مؤقت وظيفة إدارية ولسه مكملة ستة شهور بس انا مش مرتاحة خالص في الوظيفة دي وأنا من الأوائل ومش عرفة هو ممكن فعلا يستبعدوا المؤمن عليهم طيب إزاي وأنا كا نفسي من زمان أني أشتغل في مجال تخصصي والله دا حرام لأنهم المفروض يخيرونا بين المكان بتاعنا والوظيفة الجديدة إيه بقى رأيكم
قديم 14-06-2011, 01:31 AM
ايمان العطار ايمان العطار غير متواجد حالياً
عضو جديد

ايمان العطار is on a distinguished road

السلام عليكم ورحمة الله
الواضح ان الدكتور عبد الرحمن انسان محترم جدا ونشكرك لسعة صدرك والرجاء من سيادتكم افادتى اناخريجة فنون جميلة 2009 جيد جدا مع مرتبة الشرف بمجموع %78 والثانية علي القسم وللاسف لست من العشرين الاوائل حيث تم تحديد العشرين الاوائل علي الكلية كلها دون النظر الى انها قسم عمارة التى تعتبرمثل هندسة والاقسام الاخرى من الفنون ديكور وتصميم وتصوير ونحت والطبع معظم العشرين من قسم العمارة اللىاصلا بيتخرجوا ويشتغلوامهندسين اماالجزء الاخر ان الاولى والتى عينت معيدةاكثرمنى باربعة من عشرة وقالوا لى فى الكليةانهماخذوامن80% يعنى المعيدة اقل من 80% فىقسم النحت ارجو افادتى ونصيحتى ارفع تظلم ولاقضييةولا لاولمين
قديم 14-06-2011, 02:18 AM
منى أبو الجود منى أبو الجود غير متواجد حالياً
عضو نشيط

منى أبو الجود is on a distinguished road

أرسل الدكتور عصام شرف، رئيس مجلس الوزراء، قراراً حصل "اليوم السابع" على نسخة منه يطالب فيه رئيس جامعة الأزهر الدكتور أسامة العبد بإرسال بيان بأعداد الخريجين أصحاب المركز الأول والثانى من كل قسم وشعبة من خريجى الدفعات من عام 2002 حتى 2010 لتعيينهم معيدين بالجامعة، على أن يتم إرسال بيان أسماء الخريجين مرفقاً بصورة قرار المجلس إلى جميع الكليات. وجاء فى نص قرار شرف أن صدوره يعد استجابة لاحتجاجات أوائل جامعة الأزهر.

كانت الجامعة قد أرسلت إلى مديرى الكليات بيانا يفيد بذلك موضحة أن هذا الموضوع عاجل للغاية ويرسل إلى الجامعة فى أسرع وقت. وصرح محمود شعيب، الأمين العام بالجامعة لـ"اليوم السابع" قائلا: "بدأنا العمل فى حصر أعداد الطلاب يوم إجازتنا السبت الماضى، وتم حصر أعداد الطلاب بكل قسم وشعبة بالقاهرة والوجه البحرى، ومن المنتظر وصول قائمة أوائل فرع أسيوط قبل نهاية الأسبوع، وأوضح أن البيانات سترسل إلى مجلس الوزراء نهاية الأسبوع الحالى،

السلام عليكم : بالنسبة للأزهر في فاكس آخر ارسل للكليات بحصر العشرين الأوائل على كل دفعة من 2002 الى 2008 للتعيين في وظائف ادارية بالجامعة , هذا بجانب ما ورد اليهم بتعيين الاول والثاني من كل شعبة معيدين وانا رحت الكلية وشوفت الكشوف وشفت اسمي من ضمن العشرين
قديم 14-06-2011, 08:24 AM
الصورة الرمزية بحراوية من دمنهور
بحراوية من دمنهور بحراوية من دمنهور غير متواجد حالياً
عضو خبير

بحراوية من دمنهور is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة منى أبو الجود مشاهدة المشاركة
أرسل الدكتور عصام شرف، رئيس مجلس الوزراء، قراراً حصل "اليوم السابع" على نسخة منه يطالب فيه رئيس جامعة الأزهر الدكتور أسامة العبد بإرسال بيان بأعداد الخريجين أصحاب المركز الأول والثانى من كل قسم وشعبة من خريجى الدفعات من عام 2002 حتى 2010 لتعيينهم معيدين بالجامعة، على أن يتم إرسال بيان أسماء الخريجين مرفقاً بصورة قرار المجلس إلى جميع الكليات. وجاء فى نص قرار شرف أن صدوره يعد استجابة لاحتجاجات أوائل جامعة الأزهر.

كانت الجامعة قد أرسلت إلى مديرى الكليات بيانا يفيد بذلك موضحة أن هذا الموضوع عاجل للغاية ويرسل إلى الجامعة فى أسرع وقت. وصرح محمود شعيب، الأمين العام بالجامعة لـ"اليوم السابع" قائلا: "بدأنا العمل فى حصر أعداد الطلاب يوم إجازتنا السبت الماضى، وتم حصر أعداد الطلاب بكل قسم وشعبة بالقاهرة والوجه البحرى، ومن المنتظر وصول قائمة أوائل فرع أسيوط قبل نهاية الأسبوع، وأوضح أن البيانات سترسل إلى مجلس الوزراء نهاية الأسبوع الحالى،

السلام عليكم : بالنسبة للأزهر في فاكس آخر ارسل للكليات بحصر العشرين الأوائل على كل دفعة من 2002 الى 2008 للتعيين في وظائف ادارية بالجامعة , هذا بجانب ما ورد اليهم بتعيين الاول والثاني من كل شعبة معيدين وانا رحت الكلية وشوفت الكشوف وشفت اسمي من ضمن العشرين
يعنى يا جماعة لو رحنا سألنا النهاردة فى كليات جامعة الازهر عن كشوف العشرين الاوائل من دفعات 200 لحد 2010 ممكن نلاقى اسماءنا ......... بالله عليكم اللى فعلا سأل فى الموضوع ده غير الاخت منى يرد علينا ضرورى
قديم 14-06-2011, 08:40 AM
mr mahmoud mr mahmoud غير متواجد حالياً
عضو نشيط

mr mahmoud is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بحراوية من دمنهور مشاهدة المشاركة
يعنى يا جماعة لو رحنا سألنا النهاردة فى كليات جامعة الازهر عن كشوف العشرين الاوائل من دفعات 200 لحد 2010 ممكن نلاقى اسماءنا ......... بالله عليكم اللى فعلا سأل فى الموضوع ده غير الاخت منى يرد علينا ضرورى
الاول والتاني من كل قسم بس
قديم 14-06-2011, 11:31 AM
عضو نشيط

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr mahmoud مشاهدة المشاركة
الاول والتاني من كل قسم بس
يا جماعة الاول ةالثاني من كل قسم بس معيدين انما باقي العشرين وظائف ادارية انا رحت الكلية وشفت الكشف وكمان جوزي مدرس مساعد في كلية بالازهر وقالولوا كده هناك
قديم 14-06-2011, 12:01 PM
احمد محمد عبد المجيد احمد محمد عبد المجيد غير متواجد حالياً
عضو خبير

احمد محمد عبد المجيد is on a distinguished road

طب بالنسبة للكليات ايه اللى هيحصل بيكونا على القسم ولا الكلية ؟؟؟؟؟؟
قديم 14-06-2011, 03:37 PM
ايمان العطار ايمان العطار غير متواجد حالياً
عضو جديد

ايمان العطار is on a distinguished road

انا بعت انهاردة فاكس تظلم لرئيس الوزراء عشان يطلعلنا قرار زي قرار جامعة الازهر انهم ياخدوا الاول والتاني من كل قسم ومن كل شعبة وليس علي مستوي الكلية وياريت الى عنده نفس المشكلة يعمل زى حتى لا يضيع حقنالان الاحساس بالظلم شى صعب.
قديم 14-06-2011, 04:52 PM
عضو نشيط

للأسف يا جماعة انا اتصلت بمصدر في كليتي في الأزهر وقالي ان موضوع العشرين الأوائل ممكن يتلغي بعد صدور قرار بتعيين الأول والثاني من كل قسم معيدين ... مش فاضل لي غير أمل واحد اني اطلع الأول او التاني يارب اطلع منهم لسه معلافتش ترتيبي على القسم
قديم 14-06-2011, 05:57 PM
عضو نشيط

الظاهر ان نصيب الي حصل على امتياز مع مرتبة الشرف في الأزهر وكان من اوائل دفعته انه يفضل طول العمر مدرس ابتدائي حتى مستخسرين فينا نتعين موظفين في الجامعة ولما ناخد الماجستير ننضم لهيئة التدريس في الجامعة , لا حول ولا قوة الا بالله . الله المستعان
قديم 14-06-2011, 05:59 PM
معتز عبدالكريم معتز عبدالكريم غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

معتز عبدالكريم is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايمان العطار مشاهدة المشاركة
انا بعت انهاردة فاكس تظلم لرئيس الوزراء عشان يطلعلنا قرار زي قرار جامعة الازهر انهم ياخدوا الاول والتاني من كل قسم ومن كل شعبة وليس علي مستوي الكلية وياريت الى عنده نفس المشكلة يعمل زى حتى لا يضيع حقنالان الاحساس بالظلم شى صعب.
طب ممكن رقم الفاكس الخاص بالوزاره لو سمحتى عشان عايز ابعت فاكس برده
قديم 15-06-2011, 02:37 AM
أبو عمر وإلياس أبو عمر وإلياس غير متواجد حالياً
عضو نشيط

أبو عمر وإلياس is on a distinguished road

.................................................. .......
قديم 15-06-2011, 06:40 AM
meslmat meslmat غير متواجد حالياً
مُعلم حاسب آلي ( تجارى )

meslmat is on a distinguished road

بالـــ ــــ ــ ــــتوفيق
موضوع مغلق

العلامات المرجعية