اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

موضوع مغلق

قديم 28-12-2011, 01:02 AM
تقى83 تقى83 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

تقى83 is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aaa.agri مشاهدة المشاركة
ربنا يكرمك بوظيفة كويسة إن شاء الله

بس بالنسبة للكشوف المعدلة مفيش موقع موجودة عليه لأنه غالباً موقع الأكاديمية لسة عليه الكشوف القديمة

بس إنتي طالما مفيش مكررين عندكم واسمك رقم 15 بعيد من الأواخر وقدمت أوراقك في الأول يبقي إن شاء الله اسمك موجود عندهم
يارب . ويكرم الجميع بإذن الله

قديم 28-12-2011, 10:15 AM
doaa 1990 doaa 1990 غير متواجد حالياً
عضو جديد

doaa 1990 is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اوائل تربية مشاهدة المشاركة
doaa 1990 تعرفى الاول على الدفعة و السادس على الكلية تربية انجليزى هيكون تعيينه فين

انا مش عارفه بس احتمال كبير جدا تبقي في مدرسة كل تربية متوزعين في مدارس والتمييز لازل 3 مش خمسة كمان وبيبقوا اداريين في الجامعة .
والخدمة العامة بخصوص البنات اللي عايزه تسال عنها تروح الشئون الاجتماعية
وبالنسبة للكشوف المعدلة تقريبا هي اللي موجوده علي موقع الجامعة مش اللي موجوده في موقع الاكاديمية

وياريت حد يعرفني يعني ايه اخصائي تعليم ثالث ؟؟؟

قديم 28-12-2011, 11:23 AM
الصورة الرمزية د.عبدالرحمن المنياوي
د.عبدالرحمن المنياوي د.عبدالرحمن المنياوي غير متواجد حالياً
معلم ثانوى مواد سياحية و فندقية

د.عبدالرحمن المنياوي has a spectacular aura about

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أسماء الجمل مشاهدة المشاركة
يا دكتور عبد الرحمن الله يرضي عنك ويباركلك ويجعلك في صحبة نبيك في الفردوس الاعلى ..............
هو حضريتك مرضتش على استفساري لانه ملوش حل ولا عشان مشفتوش ربنا يجزيك خير رد عليا وعرفني انا ممكن اعمل ايه؟؟؟

ممكن تكتبيه تاني .. ولو انه احتمال يكون مكرر لأني قلت مش بارد على الأسئلة المكررة لو سمحتوا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الحمد لله علي كل شئ مشاهدة المشاركة
السيد الاستاذ الدكتور عبد الرحمن بعد التحيه
ارجو من حضرتك ان تجيب علي سؤالي لو امكن انا خريجة كلية الخدمة الاجتماعية جامعة الفيوم دفعة 2003 والخامسه علي دفعتي والان تمهيدي ماجستير هل بما ان هناك تمييز للخمسه الاوائل هل من الممكن ان ياتي جواب الترشيح علي الجامعه كادر عام ارررررررجو من حضرتك الرد
مع خالص تحياتي
انا شفت الخدمة الاجتماعية راحوا التضامن الاجتماعي والتمهيدي ليس معيارا .. وبعدين ثقي في الله واللي يجيبوا ربنا كويس

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zoom_mak مشاهدة المشاركة
دكتورنا العزيز
واحد صاحبى جاله التوزيع على وزارة الداخلية وهو طبيب بيطرى ياترى هيكون ايه نظامه اصله قلقان جدا ومش عارف هل لو تم توزيعه على المديرية البيطرية احسن ولا ممكن تكون له وظيفة كويسة فى وزارة الداخلية ويا ترى مكان تعيينه هيكون بالقاهرة وضواحيها ولا ممكن يكون بعييييييييييييييييييييييييييييييييييييييد
ارجو الرد ضرورى ضرورى ضرورى
ده هيتنغنغ وهيهيص خليه في الوزارة ومش هيتوزع غير على المحافظة اللي هو كاتبها .. أعتقد طبعا الوزارة أفضل بكتير

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amralaraby مشاهدة المشاركة
دكتور عبد الرحمن انا كتبت لحضرتك الرقم بتاع الاستاذ عماد ......................................... عندى سؤال بما ان فيه درجات ماتمش تسكينها هل من الممكن انهم ياخدونا ولا لا .
اتظلم وانت تعرف لان النحاس قال ممكن بس انا مش ملزم
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصر المستقبل مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..

اتوجه بالشكر للعضو المميز الدكتور عبد الرحمن واقول له جعله الله في ميزان حسناتك
اليوم تم توزيع جوابات التعين الخاصه بجامعه المنوفيه
لاكن لا ادري ماذا اقول هل هذة تنظيم وادارة ام تخريب وادارة دعني اشرح لحضرتك ماذا حدث
- انا خريج هندسه شبين الكوم جامعه المنوفيه الثاني علي الدفعه بعد استبعاد المعيدين (تم تعين 4 معيدين) او بمعني اخر السادس علي الكليه متضمن المعيدين الذين تم تعينهم من قبل مع العلم اني اعمل بالسعوديه الان ذهب اخي اليوم الي التنظيم ولادارة بالقاهرة علي امل ان يحصل علي جواب التعين اويعرف ماهي الوظيفه او اين هي عندما وصل اخي قالو له هل اسمه موجود في القائمه المعلقه (هما معلقين الاسماء الذين لهم جواب تعين) بحث اخي في القائمه لم يجد اسمي ثم سئل في الداخل قالو له لايوجد له جواب تعين هنا ,حتي لا اطيل عليكم قالو له اعمل تظلم. قام اخي بعمل تظلم وقالو له بعد 15 يوم تعالي شوف ايه الي حصل
- -قالو له اسمه ما اتبعتش من الجامعه مع العلم ان اسمي في موقع اكاديميه البحث العلمي ثاني اسم لدفعه 2007 وقمت ايضا بملء استمارة التعين واخذت الوصل انا لاادري ماذا اقول حسبي الله ونعم الوكيل
- السؤال لاستاذي الدكتور عبد الرحمن ما العمل الان واذا قبل التظلم فهل تظن انه سوف يتم تعيني في وظيفه تناسب المستويات الاولي كما قال ام هو كلام وخلاص واحشر تعينات وطبعا اكيد فيه ناس الان اخذو الوظائف الجيدة وعلي ما يقبل التظلم هيكون الوقت اتاخر عندها هيقولو حطوة في اي مكان وخلاص انا لا ادري سيدي ماذا اقول هل تنصحني باي شيء اعمله. واسف اني طولت عليكم في الحديث وارجو لو تكرمت بالرد علي

أولا أخي انت لك حق .. أنصحك بالآتي :
روح جامعتك خد صورة مختومة من الجواب اللي تم إرساله من الجامعة - الحصر الأخير
توجه للتنظيم والإدارة بالقاهرة وتوجه لمدام أمل مديرة مكتب النحاسودي متفاهمة جدا بلغهاالحكاية واديها صورة الكشف وهي هتعمللك جواب وهتوزعك وانت واقف.. وبالنسبةلمكان التعيين ماتخافش هتتعين حسب ترتيبك بغض النظر عن اللي اتوزعوا لأنه كدهكده احنا اتوزعنا زيادة على حاجة الأماكن ..
ماتستناش روح على طول السبت اوا الأحد خلص الحكاية دي.. وباشنبص على الكشوف المعلقة انت شوف كشف كليتك جوه هل موجود اسمك مع زملاءك أم لا .. لربما تكون كليتك كلها ماجاتش لغاية انهاردة وده حصل مع البعض ..

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اوائل تربية مشاهدة المشاركة
لو سمحت يا د\ عبد الرحمن انا الاول على الدفعة و السادس على الكلية شعبة لغة انجليزية فما هو تعيينى انا نفسى اكون مدرسة ارجو الرد من حضرتك لان قلقان جدااااااا
هتروحي معلمة ماتخافيش وانا جاوبت والله قبل كده .. ولو روحتي أي جهة اتظلمي وانت واقفة وقولي ودوني التربية والتعليم هتلاقي الموظفين بيتريقوا عليكي ويعدلولك جوابك وانت واقفة ..
طيب بيتريقوا ليه .. لأن هم عندهم اعتقاد بأن الناس كلها مش طايقة التربية والتعليم

د. عبدالرحمن المنياوي
قديم 28-12-2011, 11:50 AM
ramy49 ramy49 غير متواجد حالياً
عضو جديد

ramy49 is on a distinguished road

دكتور عبد الرحمن الباشا والمتميز فى المنتدى
عندى سؤال ارجو الرد عليه انا الرابع على الدفعه والتانى بعد تعيين المعيدين بكالوريوس ادارة اعمال قسم نظم معلومات اداريه ياترى هيجيلى تعيين فى الجامعة وياترى الجامعه رواتبها كويسة ولا لا بما انك فى الجامعه وعارف
وشكرا
قديم 28-12-2011, 11:53 AM
أسماء الجمل أسماء الجمل غير متواجد حالياً
عضو جديد

أسماء الجمل is on a distinguished road
Impp صدقني يا دكتور سؤالي محدش ساله قبل كده انا متابعة

د. عبد الرحمن من فضلك انا روحت استلمت الجواب بتاع الترشيح والحمد لله مدرس مادة بجامعة القاهرة وانا منتظرة الفرصة دي من 2004 المشكلة اني حامل وحملي في مشاكل وبسبب ذهابي لاستلام الجواب لغ وامر اصبح اسؤ وبناء على ذلك الدكتور طلب الراحة التامة في الفراش لحين الولادة وده شهر 6 ما الحل هل يمكن لامي وهي تملك توكيل رسمي عام انا تذهب بمسوغات التعين -ولا هيعقدوها زي جوابالترشيح لحد ما مموت- لحين صدور جواب التعيين او انهم يأجلولي استلام العمل لحين الولادة ولا كدا خلاص بعد الاوائل والماجستير وتسجيل الدكتوراه حلمي في التريس بالجامعة حتي لو مش كادر خاص يروح عليا ارجو الافادة بالله عليك انا ما فيش حد واقع في المصيبة اللى انا فيها دي خالص ايه العمل؟؟؟؟؟؟؟
ارجو الرد
قديم 28-12-2011, 01:12 PM
احمد الماكن احمد الماكن غير متواجد حالياً
عضو جديد

احمد الماكن is on a distinguished road
افتراضي مهم جدا جدا جدا بجد

مستر عبد الرحمن لو سمحت انا جالى تليفون من حد غريب وقالى انى لازم اورح وزارة التعليم العالى استلم جواب الترشيح بتاعى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
يوم 31.12.11

وانا اساسا يمى 8 يناير تابع لقناة السويس ؟؟؟؟

وقالى الوظيفة الل جتلى ايه
ومش عارف اتصرف او اعمل ايه ياريت تقولى بجد اعمل ايه انا وزمايلى لانه طلب كذا واحد من زمايلنا
قديم 28-12-2011, 01:15 PM

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أسماء الجمل مشاهدة المشاركة
د. عبد الرحمن من فضلك انا روحت استلمت الجواب بتاع الترشيح والحمد لله مدرس مادة بجامعة القاهرة وانا منتظرة الفرصة دي من 2004 المشكلة اني حامل وحملي في مشاكل وبسبب ذهابي لاستلام الجواب لغ وامر اصبح اسؤ وبناء على ذلك الدكتور طلب الراحة التامة في الفراش لحين الولادة وده شهر 6 ما الحل هل يمكن لامي وهي تملك توكيل رسمي عام انا تذهب بمسوغات التعين -ولا هيعقدوها زي جوابالترشيح لحد ما مموت- لحين صدور جواب التعيين او انهم يأجلولي استلام العمل لحين الولادة ولا كدا خلاص بعد الاوائل والماجستير وتسجيل الدكتوراه حلمي في التريس بالجامعة حتي لو مش كادر خاص يروح عليا ارجو الافادة بالله عليك انا ما فيش حد واقع في المصيبة اللى انا فيها دي خالص ايه العمل؟؟؟؟؟؟؟
ارجو الرد
والله والله والله أنا جاوبتك يا أخت أسماء .. بس حضرتك مش بتقلبي في الصفحات اللي قبل كده ..

شوف أولا يمكن طبعا لوالدتك التقدم بالنيابة عنك وماتكبريش الحكاية .. تقدري تستلمي عملك وتقدمي عى طلب وفقا لظروفك الصحية وهم هيراعوكي

ثانيا معلش مدرس مادة في الجامعة هو مسمى مش راكب على بعضة لكن بأكد لك إنها وظيفة إدارية للأسف ومش تدريس بالجامعة ولا حاجة .. هم كمان ممكن يخلوكي موظفة شئون طلاب زي ماحصل في بعض الجامعات ..

[QUOTE=ramy49;4187023]دكتور عبد الرحمن الباشا والمتميز فى المنتدى
عندى سؤال ارجو الرد عليه انا الرابع على الدفعه والتانى بعد تعيين المعيدين بكالوريوس ادارة اعمال قسم نظم معلومات اداريه ياترى هيجيلى تعيين فى الجامعة وياترى الجامعه رواتبها كويسة ولا لا بما انك فى الجامعه وعارف
وشكرا
[/Q

الموضوع متوقف حسب كل محافظة ولو إن فرصتك كويسة .. ولو رحت الجامعة مرتباتها تمام وحوافزها برضه

د. عبدالرحمن المنياوي
قديم 28-12-2011, 01:16 PM

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد الماكن مشاهدة المشاركة
مستر عبد الرحمن لو سمحت انا جالى تليفون من حد غريب وقالى انى لازم اورح وزارة التعليم العالى استلم جواب الترشيح بتاعى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
يوم 31.12.11

وانا اساسا يمى 8 يناير تابع لقناة السويس ؟؟؟؟

وقالى الوظيفة الل جتلى ايه
ومش عارف اتصرف او اعمل ايه ياريت تقولى بجد اعمل ايه انا وزمايلى لانه طلب كذا واحد من زمايلنا
انت خريج إيه وقالك هتتعين فين ؟؟؟؟؟؟ وقالك إنه مين ؟؟

د. عبدالرحمن المنياوي
قديم 28-12-2011, 01:16 PM
diaaeldinmouhamed diaaeldinmouhamed غير متواجد حالياً
موقوف

diaaeldinmouhamed is on a distinguished road

بعد التحية ، أن شغال عامل بمدرسة كمال الداخلى الجديدةة بسوهاج ، أنا لدى 10 أولاد والمرتب 400جنية ، وأعمل 17سنة بالوزارة ، والمرتب لايكفى العيش الحاف وليس لى مصدر رزق غير المرتب ، فدلونى على الحل .......، أرجو رفع الشكوى للوزير أو المسئول عن ذلك للإستغاثة به كأب حنون لنا ....ولكم جزيل الشكر .
قديم 28-12-2011, 01:19 PM
zoom_mak zoom_mak غير متواجد حالياً
عضو جديد

zoom_mak is on a distinguished road

دكتورنا الجليل
هل معنى كلامك ان زميلى هيستلم فى محافظته ولا انه ممكن يكمل فى وزارة الداخلية نفسها علما بانه كاتب محافظة سوهاج لانه من هناك وكمان مافيش وسيله تخليه يستمر فى القاهرة فى الوزارة او احد فروعها المختصة بالطب البيطرى وبالوظيفة الغير معلومة اللى جاتله
اسفين جدا احنا متقلييييييييييييييييييييييييييييييين عليك خالص
وشكرا لردك مقدما
قديم 28-12-2011, 01:55 PM
احمد الماكن احمد الماكن غير متواجد حالياً
عضو جديد

احمد الماكن is on a distinguished road
افتراضي مهم جدا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.عبدالرحمن المنياوي مشاهدة المشاركة
انت خريج إيه وقالك هتتعين فين ؟؟؟؟؟؟ وقالك إنه مين ؟؟

انا خريج سياحة وفنادق
2010
ارشاد سياح
قناة السويس

الل طلبنى قالى جالى ف غرفة المنشأت الفندقية بالمنصورة
واسمه رضا ( قسم المراجعة وزارة التعليم العالى
ومساعده احمد وجيه؟؟؟؟؟؟؟
اشتغالة ولا ايه لان انا عملت اقصى ما ليا طلبت التنظيم وطلبت الجامعة وطلبت زمايلى ؟؟؟؟؟؟؟؟ظ
برضه مش فاهم
قديم 28-12-2011, 02:12 PM
zoom_mak zoom_mak غير متواجد حالياً
عضو جديد

zoom_mak is on a distinguished road

دكتورنا العزيز الغالى اللى تعبان معانا
هل معنى كلامك ان زميلى هيستلم فى محافظته ولا انه ممكن يكمل فى وزارة الداخلية نفسها علما بانه كاتب محافظة سوهاج لانه من هناك وكمان مافيش وسيله تخليه يستمر فى القاهرة فى الوزارة او احد فروعها المختصة بالطب البيطرى وبالوظيفة الغير معلومة اللى جاتله اسفين جدا احنا متقلييييييييييييييييييييييييييييييين عليك خالص وشكرا لردك مقدما
قديم 28-12-2011, 02:27 PM
بيرو و الضحى بيرو و الضحى غير متواجد حالياً
عضو جديد

بيرو و الضحى is on a distinguished road

ارجوك يا دكتور عبد الرحمن رد على وقوللى اعمل كليتى بعت الكشف ورتبت المكررين حسب الترتيب الابجدى وليس الاكبر سنا وانا و8من زملائى لنا نفس الدرجة رتبتنا ترتيب ابجدى واسمى العشرين مكرر رقم 21 واخدوا 3 من زملائى حسب الترتيب الابجوى فى كشف التعيين مع العلم ان انا الاكبر سنا بين الكرري و روحت التنطيم والادارة وقدمت تظلم وسالت موظف قالى مالناش دعوة و موظف قالى روحى قدمى تظلم لجامعتك و وزارة التعليم العالى وانا دلوقتى مش عارفة اعمل ايه مع العلم ان انا الاكبر سنا بين المكررين ارضى بنصيبى وافوض مرى لله ولا اعمل ايه ارجوك فيدنى علشان انا والله تعبت
قديم 28-12-2011, 02:57 PM
راجية مغفرة الله راجية مغفرة الله غير متواجد حالياً
عضو جديد

راجية مغفرة الله is on a distinguished road

من فضلك د/عبدالرحمن احنا عرفنا انه بالنسبة لطلاب المنح هيبقى عبارة عن اعلان عام ليس خاص بطلاب المنح فقط بل مفتوح للكل والكل يقدم
هل رؤساء الاقسام هما اللي هيبعتوا التخصصات المطلوبه
قديم 28-12-2011, 03:26 PM
amralaraby amralaraby غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

amralaraby is on a distinguished road

حقنا اكيد فى التعييين مع اوائل الخريجيين فارجو من كل من كان من ال20 الاوائل ولم يجد اسمه فى الكشف الانضمام لهذه المجموعه لنطالب بحقنا فى التعيين مش ذنبنا اننا مكررين او يسبقنا عدد كبير حاصل على نسبة واحده فليس لنا ذنب فى هذا او ذاك لذلك ادعوا كل الاوائل المكررين فى الكشوفات ان نتكاتف ونتحد مع بعضنات لكى نطالب بحقوقنا فى التعيين ونستند الى الاتى :

1- الجهاز المركزى ملزم بتعيين ال20 الاوائل ايا كان عددهم

2- نفترض انه مش ملزم يوجد درجات خالية كتير جدا عشان الناس الللى متعينه وما تمش تسكينها فى مشروع اوائل الحريجيين

3- قرار مجلس الوزراء جاء نصه صريحا فى الجلسة رقم 15 بتاريخ 16/6/2011 بتععيين اوائل الخريجيين وحاملى الماجستير والدكتوراة وان كان قد قال تعيين ال20 الاوائل فلم يقل تعيين 20 اسم فقط بل قال تعيين ال20 الاوائل دون تحديد

4- ايه ذنب واحد اسمه محمد انه جايب 80% وواحده اسمها اسراء جايبه 80% ورقمهم فى الكشف 20 اسراء اتعينت ومحمد لا طب ايه ذنب محمد عشان اسمه محمد ترتيبه الابجدى ظلمه هل ده شيئ يقبله العقل والمنطق ؟

5- النحاس قالى اوائل الثانوية العامه بيكونوا عشرة بس قلتله مستحيل دول بيكون كتير قالى لا عشرة بس ................................ ياترى مين الصح فينا انا ولا هوه ؟

6- دفعتى فى كلية الحقوق ال20 اسم واحد بس اللى استلم الجواب والباقى متعين يعنى تبقى 19 درجة خالية طيب مين اولى بيها ؟

7- كشف كلية الحقوق من دفعة 2003 الى 2010 اجمالى العدد الصادر من كلية الحقوق بنى سويف 160 تم حذف المعينين فى الحكومة تبقى 66 اسم فقط طب الباقى ده هايروح فين

* اللى انا عملته من يوم السبت عندما لم اجد اسمى فى الكشف فعلت الاتى :

1- مذكرة للنائب العام بما حدث وذلك بتاريخ 24/12/2011
2- مذكرة لرئيس اليابة الادارية بالقاهرة بتاريخ 25/12/2011
3-مذكرة لرئيس الرقابة الادارية بتاريخ 25/12/2011
4-فاكسات وتليغرافات لرئيس مجلس الوزراء والمشير ووزير المالية
5- شكوى لمدير الشؤن القانونية فى الجهاز المركزىلا للتنظيم والادارة
6- التماس الى رئيس الجهاز المركزى للتنظيم والادارة بجواب مصحوب بعلم الوصوول لكى اضمن حقى من مكر النحاس لانه ممكن لما ييجى يوم 16/1/2012 ميعاد التظلمات نجده ميعاد وهمى

لذلك ارجو من كل السادة الاوائل المحترمين الانضمام الى المجموعة وخاصة اوائل كليات جامعة طنطا كلية التربية واوائل كليات جامعة الفيوم كلية دار العلوم واوائل كلية الحقوق بنى سويف وان شاء الله ميعادنا يوم 16/1/2012

وهذه بياناتى كامله :

عمرو يحيا حسن
كلية الحقوق بنى سويف
ماجستير فى دبلوم القانون العام ودبلوم العلوم الادارية لسنة 2011
موبايل 01228435543

علينا السعى ........................................ وليس علينا ادراك النتائج .

المجموعة لمن اراد الانضمام ( الاوائل المكررين فى كشوفات العشرين ليه حق اكيد فى التعيين )
موضوع مغلق

العلامات المرجعية