اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

موضوع مغلق

قديم 29-12-2011, 09:10 PM
اوائل تربية اوائل تربية غير متواجد حالياً
عضو جديد

اوائل تربية is on a distinguished road

شكرا لرد حضرتك يا دكتور و جزاك الله كل خير.......لو سمحت عند كام سؤال لحضرتك:
1) انا الاولى على الدفعة و السادسة على الكلية تربية انجليزى .... هل ممكن يكون تعيينى غير مدرسة او ادارية فى الجامعة و لو عايزة اعدل تعيينى اقدم التظلم فى نفس اليوم و هيترد عليه و لا الرد هيكون حسب الجدول اللى حدده النحاس للرد على التظلمات واستنى الرد و اروح تانى القاهرة عشان اعرف نتيجة التظلم؟؟؟؟؟؟؟
2)ممكن حضرتك تفهمنا ايه معنى مسميات الوظائف اللى سمعناها زى اخصائى تعليم ...... اخصائى تدريس... و فى المديرية و فى الجامعة و اى مسميات اخرى ....... عشان نقدر نفهم الجواب ولا ممكن لو سالنا موظفين هناك يردوا علينا و يفهمونا
3)هل التعيين هيكون فى اقرب مكان لينا و لا هيكون بعيد........وهل هنتثبت علىطول؟؟؟؟؟؟؟؟
معلش يا دكتور على كتر الاسئلة و لكن فعلا ناااااس كتيييييير عايزة تفهم الحاجات دى..........شكراااااااااااا
قديم 29-12-2011, 04:09 AM
اوائل تربية اوائل تربية غير متواجد حالياً
عضو جديد

اوائل تربية is on a distinguished road

دكتور عبد الرحمن فيه ناس سالوا النحاس عن التمييز للاوائل ايه؟ قال ان الاول و التانى هيكون ادارى فى الجامعة و هياخد شهر زيادة فى المرتب كل 3شهور و حوافز كمان........ و الباقى وزعهم مدرسين و الكارثة يا دكتور ان المرتب هيكون 300 او 400 جنيه معقول الكلام ده انا مش مصدقة ان المرتب ممكن يكون كده ده حرااام و بيقول احمدوا ربنا انكم اتعينتوا اصلا ......... طيب ازاى قال ان المرتبات هتكون 830 جنيه......ارجوك ترد عليا لان الكلام هيجننى ارجوك ارجوك!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
قديم 29-12-2011, 10:32 AM
تقى83 تقى83 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

تقى83 is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اوائل تربية مشاهدة المشاركة
دكتور عبد الرحمن فيه ناس سالوا النحاس عن التمييز للاوائل ايه؟ قال ان الاول و التانى هيكون ادارى فى الجامعة و هياخد شهر زيادة فى المرتب كل 3شهور و حوافز كمان........ و الباقى وزعهم مدرسين و الكارثة يا دكتور ان المرتب هيكون 300 او 400 جنيه معقول الكلام ده انا مش مصدقة ان المرتب ممكن يكون كده ده حرااام و بيقول احمدوا ربنا انكم اتعينتوا اصلا ......... طيب ازاى قال ان المرتبات هتكون 830 جنيه......ارجوك ترد عليا لان الكلام هيجننى ارجوك ارجوك!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اية الكلام الجديد دة. معقول ممكن يكون الكلام دة صحيح
قديم 29-12-2011, 12:01 PM
moonmony82 moonmony82 غير متواجد حالياً
عضو نشيط

moonmony82 is on a distinguished road

انا زعلانه اوى يا جماعه بعد ما كنت مستنيه اتعين فى مكان كويس جانى تعينى كيميائي صحه وسلامه فى القوى العامله انا اصلا مش فاهمه ايه علاقه القوه العامله بالكيمياء ورحت اسأل على المرتب قالى 450 جنيه طيب ازاى مش برضه هما قالوا مرتبا هيوصل 840 طيب اروح استلم ولا لا ابوس ايديكم ردوا عليا
قديم 29-12-2011, 12:24 PM
moonmony82 moonmony82 غير متواجد حالياً
عضو نشيط

moonmony82 is on a distinguished road

طيب ازاى اعمل تظلم هيردوا طيب يقبلوا ده طيب معنى كده انى هسافر تانى واتظلم فى التنظيم والاداره فى القاهره والله حرام اللى بيحصل ده
قديم 29-12-2011, 12:35 PM
إياد العزازي إياد العزازي غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

إياد العزازي is on a distinguished road

يا جماعه مافيش اخبار عن الاول والثاني بالازهر احنا قدمنا اوراق المرحلتين الاولى والتانيه هل من جديد بعد ذلك ارجو الافاده جزاكم الله خيرا
قديم 29-12-2011, 03:17 PM
الصورة الرمزية د.عبدالرحمن المنياوي
د.عبدالرحمن المنياوي د.عبدالرحمن المنياوي غير متواجد حالياً
معلم ثانوى مواد سياحية و فندقية

د.عبدالرحمن المنياوي has a spectacular aura about

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اوائل تربية مشاهدة المشاركة
بصوا بقى مفيش حاجة اسمها الكلام الفاضي ده ..

انت بتتعيني وبتقبضي حسب الجهة اللي انت هتروحيها ...

موظفو الجامعة لهم حوافزهم والتربية والتعليم لهم حوافزهم ..

يعني مفيش نظام مخصوص هيتعمل للأوائل في المرتبات غير باقي الموظفين ..

ومعلومة بقى إن المعلم المساعد اللي فس التربيةوالتعليم مرتبه الصافي 600 جنيه لا يقل شيئا واللي يقولك غير كده بيشتغلك..

وموضوع اـ834 جنيه المرتب هو قصده المرتب الشامل المخصص للدرجة الثالثة ولكن بتختلف حسب كل جهة باختلاف الحوافز .. وماتصدقش اللي يقولك باقبض 450 جنيه .. ياأوائل اللي يروح يسأل يقول هو قبض الدرجة الثالثة التخصصية أول تعيين كام ويسأل موظف الماليات لأن معاك موظفين درجة رابعة وناس بدبلومات دول بيبقوا أقل منك .. أنا باقول تاني محدش درجة ثالثة تخصصية بيقبض أقل من 550 جنيه في كل المديريات المختلفة وذلك منذ يوليو الماضي بعد تطبيق حافز الـ200% على الكل ..

د. عبدالرحمن المنياوي
قديم 22-03-2012, 06:26 PM
METO4050 METO4050 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

METO4050 is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.عبدالرحمن المنياوي مشاهدة المشاركة
بصوا بقى مفيش حاجة اسمها الكلام الفاضي ده ..

انت بتتعيني وبتقبضي حسب الجهة اللي انت هتروحيها ...

موظفو الجامعة لهم حوافزهم والتربية والتعليم لهم حوافزهم ..

يعني مفيش نظام مخصوص هيتعمل للأوائل في المرتبات غير باقي الموظفين ..

ومعلومة بقى إن المعلم المساعد اللي فس التربيةوالتعليم مرتبه الصافي 600 جنيه لا يقل شيئا واللي يقولك غير كده بيشتغلك..

وموضوع اـ834 جنيه المرتب هو قصده المرتب الشامل المخصص للدرجة الثالثة ولكن بتختلف حسب كل جهة باختلاف الحوافز .. وماتصدقش اللي يقولك باقبض 450 جنيه .. ياأوائل اللي يروح يسأل يقول هو قبض الدرجة الثالثة التخصصية أول تعيين كام ويسأل موظف الماليات لأن معاك موظفين درجة رابعة وناس بدبلومات دول بيبقوا أقل منك .. أنا باقول تاني محدش درجة ثالثة تخصصية بيقبض أقل من 550 جنيه في كل المديريات المختلفة وذلك منذ يوليو الماضي بعد تطبيق حافز الـ200% على الكل ..
طيب نعمل ايه اذا كان الموظف المالى نفسه قالى ان المرتب هيكون 516
وبيقولى اصل انتوا تعيينكوا على بند ادارى
ولسة مفيش معانا كادر
الحل ايه فى الوقت ده
قديم 26-03-2012, 06:00 PM
اسماء احمد عبدالسلام محمد اسماء احمد عبدالسلام محمد غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

اسماء احمد عبدالسلام محمد is on a distinguished road

بصوا ياجماعة انا قبضت النهاردة والمرتب الى انا اخدته 560جنيه ولسة الحوافز وزميلتى شغالة فى مدرسة تانية قالتلى انهم هياخدوا 760جنيه والمرتب مع الحوافز لسة هيبان لما نقبض الحوافز بس ربنا يبارك فيه ويكفينا شر الدكاترة اصل انا من قبلها باسبوع وانا صرفته للدكتور هههههههههههها لظاهر مش مسامحين فيه
قديم 26-03-2012, 10:33 PM
METO4050 METO4050 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

METO4050 is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسماء احمد عبدالسلام محمد مشاهدة المشاركة
بصوا ياجماعة انا قبضت النهاردة والمرتب الى انا اخدته 560جنيه ولسة الحوافز وزميلتى شغالة فى مدرسة تانية قالتلى انهم هياخدوا 760جنيه والمرتب مع الحوافز لسة هيبان لما نقبض الحوافز بس ربنا يبارك فيه ويكفينا شر الدكاترة اصل انا من قبلها باسبوع وانا صرفته للدكتور هههههههههههها لظاهر مش مسامحين فيه
لو سمحتى يا اسماء هو انت فى ادارة ايه
لان انا فى ادارة ميت ابو غالب بمحافظة دمياط
وقبضت 516
وما اعرفش بالحوافز ولا من غيرها
يعنى افهم من كلامك ان الملاتب ده من غير الحوافز
انت مدرسة صح
علشان ابقى عارف ان احنا مش مختلفين
فى التعيين
قديم 29-12-2011, 12:50 PM
احمد الماكن احمد الماكن غير متواجد حالياً
عضو جديد

احمد الماكن is on a distinguished road
Icon113

450 جنيه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هنعمل بيهم اييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي يييييه

عل كده هخليا ف مكانى احسن
قديم 29-12-2011, 01:00 PM
samir mounir samir mounir غير متواجد حالياً
عضو جديد

samir mounir is on a distinguished road
افتراضي حد يقولى انا من الاوائل ومقدمتش اعمل ايه ؟

انا من الاوائل دفعه 2005 ومقدمتش فى اليوم اللى المفروض اروح اقدم فيه هل لو روحت دلوقتى هلاقى لي جواب ولا لا ؟
قديم 29-12-2011, 01:04 PM
عضو جديد

افتراضي توضيح اخر

انا دفعت 2005 جامعه عين شمس عرفت ان الجامعات نشره الاسماء على موقع اكاديميه البحث العلمى وعندما دخلت على الجامعه لم اجد اسم كليه التربيه النوعيه اساسا مش فاهم ليه ؟ حد يفسرلى ده او معناه ايه ولكم جزيل الشكر بس يريت بسرعه يا جماعه عشان الحق اعمل حاجه قبل م الدنيا تخلص وشكر
قديم 29-12-2011, 03:17 PM
تقى83 تقى83 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

تقى83 is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samir mounir مشاهدة المشاركة
انا دفعت 2005 جامعه عين شمس عرفت ان الجامعات نشره الاسماء على موقع اكاديميه البحث العلمى وعندما دخلت على الجامعه لم اجد اسم كليه التربيه النوعيه اساسا مش فاهم ليه ؟ حد يفسرلى ده او معناه ايه ولكم جزيل الشكر بس يريت بسرعه يا جماعه عشان الحق اعمل حاجه قبل م الدنيا تخلص وشكر
فى جامعات بتعت الكشوف بتاعتها متأخر عشان كدة مانزلتش ع الموقع .اسأل ف الكلية بتاعتك عن اسمك ف الكشوفات بتاعتها.ان كان اسمك موجود روح يوم الاحد على طول واستلم جوابك لأن معاد جامعة عين شمس كان يوم 26/12 ومتتأخرش. ربنا يوفقك
قديم 29-12-2011, 08:11 PM
عضو جديد

افتراضي شكراً يا د عبد الرحمان

يعني يوم السبت مفيش ؟ ارجوك قولي ؟
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تقى83 مشاهدة المشاركة
فى جامعات بتعت الكشوف بتاعتها متأخر عشان كدة مانزلتش ع الموقع .اسأل ف الكلية بتاعتك عن اسمك ف الكشوفات بتاعتها.ان كان اسمك موجود روح يوم الاحد على طول واستلم جوابك لأن معاد جامعة عين شمس كان يوم 26/12 ومتتأخرش. ربنا يوفقك
موضوع مغلق

العلامات المرجعية