اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

موضوع مغلق

قديم 28-12-2011, 12:09 AM
aaa.agri aaa.agri غير متواجد حالياً
عضو جديد

aaa.agri is on a distinguished road

هل فيه ناس تم ترشيحهم للعمل بمراكز بحثية ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قديم 28-12-2011, 12:25 AM
تقى83 تقى83 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

تقى83 is on a distinguished road

انا خريجة زراعة بردك بس من المنصورة يوم 10 بإذن الله
قديم 28-12-2011, 12:36 AM
عضو مجتهد

اسمى موجود ف الكشوف الموجودة ف الاكادمية الموجودة ع النت بس ازاى اتأكد ان اسمى موجود ف الكشوف بعد ماسمعت ان ف كشوف جديدة .ياريت حد يفيدنى انا عندى مولودة جديدة وهيبقا مشوار صعب اروح واكتشف ان اسمى مش موجود ولاحاجة ف الآخر.
قديم 28-12-2011, 12:41 AM
عضو جديد

أهلاً وسهلاً بيكي يا تُقَي وبكل خريجي كلية الزراعة ( وكل الكليات علشان محدش يزعل )
إنتي دفعة 2004 ؟؟
قديم 28-12-2011, 12:44 AM
عضو مجتهد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aaa.agri مشاهدة المشاركة
أهلاً وسهلاً بيكي يا تُقَي وبكل خريجي كلية الزراعة ( وكل الكليات علشان محدش يزعل )
إنتي دفعة 2004 ؟؟
ايوة دفعة2004الاولى ع الشعبة 15 ع الكلية
قديم 28-12-2011, 12:46 AM
عضو مجتهد

اهلا بيك وبكل زراعة وكل المشتركيين ف المنتدى
قديم 28-12-2011, 12:52 AM
عضو جديد

ربنا يكرمك بوظيفة كويسة إن شاء الله

بس بالنسبة للكشوف المعدلة مفيش موقع موجودة عليه لأنه غالباً موقع الأكاديمية لسة عليه الكشوف القديمة

بس إنتي طالما مفيش مكررين عندكم واسمك رقم 15 بعيد من الأواخر وقدمت أوراقك في الأول يبقي إن شاء الله اسمك موجود عندهم
قديم 28-12-2011, 01:02 AM
عضو مجتهد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aaa.agri مشاهدة المشاركة
ربنا يكرمك بوظيفة كويسة إن شاء الله

بس بالنسبة للكشوف المعدلة مفيش موقع موجودة عليه لأنه غالباً موقع الأكاديمية لسة عليه الكشوف القديمة

بس إنتي طالما مفيش مكررين عندكم واسمك رقم 15 بعيد من الأواخر وقدمت أوراقك في الأول يبقي إن شاء الله اسمك موجود عندهم
يارب . ويكرم الجميع بإذن الله
قديم 28-12-2011, 11:53 AM
أسماء الجمل أسماء الجمل غير متواجد حالياً
عضو جديد

أسماء الجمل is on a distinguished road
Impp صدقني يا دكتور سؤالي محدش ساله قبل كده انا متابعة

د. عبد الرحمن من فضلك انا روحت استلمت الجواب بتاع الترشيح والحمد لله مدرس مادة بجامعة القاهرة وانا منتظرة الفرصة دي من 2004 المشكلة اني حامل وحملي في مشاكل وبسبب ذهابي لاستلام الجواب لغ وامر اصبح اسؤ وبناء على ذلك الدكتور طلب الراحة التامة في الفراش لحين الولادة وده شهر 6 ما الحل هل يمكن لامي وهي تملك توكيل رسمي عام انا تذهب بمسوغات التعين -ولا هيعقدوها زي جوابالترشيح لحد ما مموت- لحين صدور جواب التعيين او انهم يأجلولي استلام العمل لحين الولادة ولا كدا خلاص بعد الاوائل والماجستير وتسجيل الدكتوراه حلمي في التريس بالجامعة حتي لو مش كادر خاص يروح عليا ارجو الافادة بالله عليك انا ما فيش حد واقع في المصيبة اللى انا فيها دي خالص ايه العمل؟؟؟؟؟؟؟
ارجو الرد
قديم 28-12-2011, 01:12 PM
احمد الماكن احمد الماكن غير متواجد حالياً
عضو جديد

احمد الماكن is on a distinguished road
افتراضي مهم جدا جدا جدا بجد

مستر عبد الرحمن لو سمحت انا جالى تليفون من حد غريب وقالى انى لازم اورح وزارة التعليم العالى استلم جواب الترشيح بتاعى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
يوم 31.12.11

وانا اساسا يمى 8 يناير تابع لقناة السويس ؟؟؟؟

وقالى الوظيفة الل جتلى ايه
ومش عارف اتصرف او اعمل ايه ياريت تقولى بجد اعمل ايه انا وزمايلى لانه طلب كذا واحد من زمايلنا
قديم 28-12-2011, 01:16 PM
الصورة الرمزية د.عبدالرحمن المنياوي
د.عبدالرحمن المنياوي د.عبدالرحمن المنياوي غير متواجد حالياً
معلم ثانوى مواد سياحية و فندقية

د.عبدالرحمن المنياوي has a spectacular aura about

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد الماكن مشاهدة المشاركة
مستر عبد الرحمن لو سمحت انا جالى تليفون من حد غريب وقالى انى لازم اورح وزارة التعليم العالى استلم جواب الترشيح بتاعى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
يوم 31.12.11

وانا اساسا يمى 8 يناير تابع لقناة السويس ؟؟؟؟

وقالى الوظيفة الل جتلى ايه
ومش عارف اتصرف او اعمل ايه ياريت تقولى بجد اعمل ايه انا وزمايلى لانه طلب كذا واحد من زمايلنا
انت خريج إيه وقالك هتتعين فين ؟؟؟؟؟؟ وقالك إنه مين ؟؟

د. عبدالرحمن المنياوي
قديم 28-12-2011, 01:55 PM
احمد الماكن احمد الماكن غير متواجد حالياً
عضو جديد

احمد الماكن is on a distinguished road
افتراضي مهم جدا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.عبدالرحمن المنياوي مشاهدة المشاركة
انت خريج إيه وقالك هتتعين فين ؟؟؟؟؟؟ وقالك إنه مين ؟؟

انا خريج سياحة وفنادق
2010
ارشاد سياح
قناة السويس

الل طلبنى قالى جالى ف غرفة المنشأت الفندقية بالمنصورة
واسمه رضا ( قسم المراجعة وزارة التعليم العالى
ومساعده احمد وجيه؟؟؟؟؟؟؟
اشتغالة ولا ايه لان انا عملت اقصى ما ليا طلبت التنظيم وطلبت الجامعة وطلبت زمايلى ؟؟؟؟؟؟؟؟ظ
برضه مش فاهم
قديم 28-12-2011, 01:15 PM

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أسماء الجمل مشاهدة المشاركة
د. عبد الرحمن من فضلك انا روحت استلمت الجواب بتاع الترشيح والحمد لله مدرس مادة بجامعة القاهرة وانا منتظرة الفرصة دي من 2004 المشكلة اني حامل وحملي في مشاكل وبسبب ذهابي لاستلام الجواب لغ وامر اصبح اسؤ وبناء على ذلك الدكتور طلب الراحة التامة في الفراش لحين الولادة وده شهر 6 ما الحل هل يمكن لامي وهي تملك توكيل رسمي عام انا تذهب بمسوغات التعين -ولا هيعقدوها زي جوابالترشيح لحد ما مموت- لحين صدور جواب التعيين او انهم يأجلولي استلام العمل لحين الولادة ولا كدا خلاص بعد الاوائل والماجستير وتسجيل الدكتوراه حلمي في التريس بالجامعة حتي لو مش كادر خاص يروح عليا ارجو الافادة بالله عليك انا ما فيش حد واقع في المصيبة اللى انا فيها دي خالص ايه العمل؟؟؟؟؟؟؟
ارجو الرد
والله والله والله أنا جاوبتك يا أخت أسماء .. بس حضرتك مش بتقلبي في الصفحات اللي قبل كده ..

شوف أولا يمكن طبعا لوالدتك التقدم بالنيابة عنك وماتكبريش الحكاية .. تقدري تستلمي عملك وتقدمي عى طلب وفقا لظروفك الصحية وهم هيراعوكي

ثانيا معلش مدرس مادة في الجامعة هو مسمى مش راكب على بعضة لكن بأكد لك إنها وظيفة إدارية للأسف ومش تدريس بالجامعة ولا حاجة .. هم كمان ممكن يخلوكي موظفة شئون طلاب زي ماحصل في بعض الجامعات ..

[QUOTE=ramy49;4187023]دكتور عبد الرحمن الباشا والمتميز فى المنتدى
عندى سؤال ارجو الرد عليه انا الرابع على الدفعه والتانى بعد تعيين المعيدين بكالوريوس ادارة اعمال قسم نظم معلومات اداريه ياترى هيجيلى تعيين فى الجامعة وياترى الجامعه رواتبها كويسة ولا لا بما انك فى الجامعه وعارف
وشكرا
[/Q

الموضوع متوقف حسب كل محافظة ولو إن فرصتك كويسة .. ولو رحت الجامعة مرتباتها تمام وحوافزها برضه

د. عبدالرحمن المنياوي
قديم 28-12-2011, 11:23 AM

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أسماء الجمل مشاهدة المشاركة
يا دكتور عبد الرحمن الله يرضي عنك ويباركلك ويجعلك في صحبة نبيك في الفردوس الاعلى ..............
هو حضريتك مرضتش على استفساري لانه ملوش حل ولا عشان مشفتوش ربنا يجزيك خير رد عليا وعرفني انا ممكن اعمل ايه؟؟؟

ممكن تكتبيه تاني .. ولو انه احتمال يكون مكرر لأني قلت مش بارد على الأسئلة المكررة لو سمحتوا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الحمد لله علي كل شئ مشاهدة المشاركة
السيد الاستاذ الدكتور عبد الرحمن بعد التحيه
ارجو من حضرتك ان تجيب علي سؤالي لو امكن انا خريجة كلية الخدمة الاجتماعية جامعة الفيوم دفعة 2003 والخامسه علي دفعتي والان تمهيدي ماجستير هل بما ان هناك تمييز للخمسه الاوائل هل من الممكن ان ياتي جواب الترشيح علي الجامعه كادر عام ارررررررجو من حضرتك الرد
مع خالص تحياتي
انا شفت الخدمة الاجتماعية راحوا التضامن الاجتماعي والتمهيدي ليس معيارا .. وبعدين ثقي في الله واللي يجيبوا ربنا كويس

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zoom_mak مشاهدة المشاركة
دكتورنا العزيز
واحد صاحبى جاله التوزيع على وزارة الداخلية وهو طبيب بيطرى ياترى هيكون ايه نظامه اصله قلقان جدا ومش عارف هل لو تم توزيعه على المديرية البيطرية احسن ولا ممكن تكون له وظيفة كويسة فى وزارة الداخلية ويا ترى مكان تعيينه هيكون بالقاهرة وضواحيها ولا ممكن يكون بعييييييييييييييييييييييييييييييييييييييد
ارجو الرد ضرورى ضرورى ضرورى
ده هيتنغنغ وهيهيص خليه في الوزارة ومش هيتوزع غير على المحافظة اللي هو كاتبها .. أعتقد طبعا الوزارة أفضل بكتير

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amralaraby مشاهدة المشاركة
دكتور عبد الرحمن انا كتبت لحضرتك الرقم بتاع الاستاذ عماد ......................................... عندى سؤال بما ان فيه درجات ماتمش تسكينها هل من الممكن انهم ياخدونا ولا لا .
اتظلم وانت تعرف لان النحاس قال ممكن بس انا مش ملزم
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصر المستقبل مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..

اتوجه بالشكر للعضو المميز الدكتور عبد الرحمن واقول له جعله الله في ميزان حسناتك
اليوم تم توزيع جوابات التعين الخاصه بجامعه المنوفيه
لاكن لا ادري ماذا اقول هل هذة تنظيم وادارة ام تخريب وادارة دعني اشرح لحضرتك ماذا حدث
- انا خريج هندسه شبين الكوم جامعه المنوفيه الثاني علي الدفعه بعد استبعاد المعيدين (تم تعين 4 معيدين) او بمعني اخر السادس علي الكليه متضمن المعيدين الذين تم تعينهم من قبل مع العلم اني اعمل بالسعوديه الان ذهب اخي اليوم الي التنظيم ولادارة بالقاهرة علي امل ان يحصل علي جواب التعين اويعرف ماهي الوظيفه او اين هي عندما وصل اخي قالو له هل اسمه موجود في القائمه المعلقه (هما معلقين الاسماء الذين لهم جواب تعين) بحث اخي في القائمه لم يجد اسمي ثم سئل في الداخل قالو له لايوجد له جواب تعين هنا ,حتي لا اطيل عليكم قالو له اعمل تظلم. قام اخي بعمل تظلم وقالو له بعد 15 يوم تعالي شوف ايه الي حصل
- -قالو له اسمه ما اتبعتش من الجامعه مع العلم ان اسمي في موقع اكاديميه البحث العلمي ثاني اسم لدفعه 2007 وقمت ايضا بملء استمارة التعين واخذت الوصل انا لاادري ماذا اقول حسبي الله ونعم الوكيل
- السؤال لاستاذي الدكتور عبد الرحمن ما العمل الان واذا قبل التظلم فهل تظن انه سوف يتم تعيني في وظيفه تناسب المستويات الاولي كما قال ام هو كلام وخلاص واحشر تعينات وطبعا اكيد فيه ناس الان اخذو الوظائف الجيدة وعلي ما يقبل التظلم هيكون الوقت اتاخر عندها هيقولو حطوة في اي مكان وخلاص انا لا ادري سيدي ماذا اقول هل تنصحني باي شيء اعمله. واسف اني طولت عليكم في الحديث وارجو لو تكرمت بالرد علي

أولا أخي انت لك حق .. أنصحك بالآتي :
روح جامعتك خد صورة مختومة من الجواب اللي تم إرساله من الجامعة - الحصر الأخير
توجه للتنظيم والإدارة بالقاهرة وتوجه لمدام أمل مديرة مكتب النحاسودي متفاهمة جدا بلغهاالحكاية واديها صورة الكشف وهي هتعمللك جواب وهتوزعك وانت واقف.. وبالنسبةلمكان التعيين ماتخافش هتتعين حسب ترتيبك بغض النظر عن اللي اتوزعوا لأنه كدهكده احنا اتوزعنا زيادة على حاجة الأماكن ..
ماتستناش روح على طول السبت اوا الأحد خلص الحكاية دي.. وباشنبص على الكشوف المعلقة انت شوف كشف كليتك جوه هل موجود اسمك مع زملاءك أم لا .. لربما تكون كليتك كلها ماجاتش لغاية انهاردة وده حصل مع البعض ..

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اوائل تربية مشاهدة المشاركة
لو سمحت يا د\ عبد الرحمن انا الاول على الدفعة و السادس على الكلية شعبة لغة انجليزية فما هو تعيينى انا نفسى اكون مدرسة ارجو الرد من حضرتك لان قلقان جدااااااا
هتروحي معلمة ماتخافيش وانا جاوبت والله قبل كده .. ولو روحتي أي جهة اتظلمي وانت واقفة وقولي ودوني التربية والتعليم هتلاقي الموظفين بيتريقوا عليكي ويعدلولك جوابك وانت واقفة ..
طيب بيتريقوا ليه .. لأن هم عندهم اعتقاد بأن الناس كلها مش طايقة التربية والتعليم

د. عبدالرحمن المنياوي
قديم 28-12-2011, 07:22 PM
مصر المستقبل مصر المستقبل غير متواجد حالياً
عضو جديد

مصر المستقبل is on a distinguished road

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..

اتوجه بالشكر للعضو المميز الدكتور عبد الرحمن واقول له جعله الله في ميزان حسناتك
اليوم تم توزيع جوابات التعين الخاصه بجامعه المنوفيه
لاكن لا ادري ماذا اقول هل هذة تنظيم وادارة ام تخريب وادارة دعني اشرح لحضرتك ماذا حدث
- انا خريج هندسه شبين الكوم جامعه المنوفيه الثاني علي الدفعه بعد استبعاد المعيدين (تم تعين 4 معيدين) او بمعني اخر السادس علي الكليه متضمن المعيدين الذين تم تعينهم من قبل مع العلم اني اعمل بالسعوديه الان ذهب اخي اليوم الي التنظيم ولادارة بالقاهرة علي امل ان يحصل علي جواب التعين اويعرف ماهي الوظيفه او اين هي عندما وصل اخي قالو له هل اسمه موجود في القائمه المعلقه (هما معلقين الاسماء الذين لهم جواب تعين) بحث اخي في القائمه لم يجد اسمي ثم سئل في الداخل قالو له لايوجد له جواب تعين هنا ,حتي لا اطيل عليكم قالو له اعمل تظلم. قام اخي بعمل تظلم وقالو له بعد 15 يوم تعالي شوف ايه الي حصل
- -قالو له اسمه ما اتبعتش من الجامعه مع العلم ان اسمي في موقع اكاديميه البحث العلمي ثاني اسم لدفعه 2007 وقمت ايضا بملء استمارة التعين واخذت الوصل انا لاادري ماذا اقول حسبي الله ونعم الوكيل
- السؤال لاستاذي الدكتور عبد الرحمن ما العمل الان واذا قبل التظلم فهل تظن انه سوف يتم تعيني في وظيفه تناسب المستويات الاولي كما قال ام هو كلام وخلاص واحشر تعينات وطبعا اكيد فيه ناس الان اخذو الوظائف الجيدة وعلي ما يقبل التظلم هيكون الوقت اتاخر عندها هيقولو حطوة في اي مكان وخلاص انا لا ادري سيدي ماذا اقول هل تنصحني باي شيء اعمله. واسف اني طولت عليكم في الحديث وارجو لو تكرمت بالرد علي

أولا أخي انت لك حق .. أنصحك بالآتي :
روح جامعتك خد صورة مختومة من الجواب اللي تم إرساله من الجامعة - الحصر الأخير
توجه للتنظيم والإدارة بالقاهرة وتوجه لمدام أمل مديرة مكتب النحاسودي متفاهمة جدا بلغهاالحكاية واديها صورة الكشف وهي هتعمللك جواب وهتوزعك وانت واقف.. وبالنسبةلمكان التعيين ماتخافش هتتعين حسب ترتيبك بغض النظر عن اللي اتوزعوا لأنه كدهكده احنا اتوزعنا زيادة على حاجة الأماكن ..
ماتستناش روح على طول السبت اوا الأحد خلص الحكاية دي.. وباشنبص على الكشوف المعلقة انت شوف كشف كليتك جوه هل موجود اسمك مع زملاءك أم لا .. لربما تكون كليتك كلها ماجاتش لغاية انهاردة وده حصل مع البعض ..

- شاكر جدا علي الرد ولكن ساطلع حضرتك علي ماتم عمله اليوم بخوص مشكلتي بما اني في الخارج اي لا اوجد في مصر فقد ذهب اخي الي الجامعه كما قلت ليسئل ما الامر قالو له اسمه اتحط غلط مع هندسه الكترونيات منوف فقامو باعطاءة جواب يفيد بهذا الخطاء كما قلت سيدي ثم ذهب بعدها الي التنظيم والادارة بالقاهرة اخذو منه الجواب وارفقوة بالتظلم وقالو له ابقي تعالي الثلاثاء القادم مع العلم انه تحدث مع الاستاذ عماد قال له تعالي يوم الثلاثاء القادم (تم كل هذا يا دكتور قبل تلقي الرد منك بخصوص مشكلتي) سوالي الان الي الدكتور عبد الرحمن وان كنت ازعجته بكثرة سؤالي
- هل تفضل ان يذهب اخي السبت او الاحد القادم ام ينتظر الي الثلاثاء القادم كما قالوا بمعني اخر انا خائف ان يذهب اخي الي القاهر يوم السبت او الاحد القادم وبعدها لا يستجيب او يسمع له احد هناك عندها سيرجع بدون نتيجه حيث ان المسافه طويله وبعدها يقوم بالذهاب يوم الثلاثاء مرة اخري ومن جانب اخر سيدي اخاف ان ينتقصني التاخير ليوم الثلاثاء اي ضرر في الوظيفه المقدمه لي .
- - ايضا ان لا اعلم هل سوف ياخذو بما كتبته في الاستمار من حيث مكان التوظيف انا كاتب القاهرة ولا لازم انا اقول لهم تاني انا خائف ان يكون كل شي ء فقد.
- -عندي سوال اخر وهو هل اذا ذهب اخي الي مديرة مكتب النحاس وتحدث معها وقامت بتوزيعي هل من الممكن ان يقول لها إن راي ان المكان غير مناسب ان تقوم بتوزيعي في مكان اخر هل هذا ممكن
- -اسف سيدي علي الاطاله بس حضرتك ممكن تساعدني ان اعرف تلفون مديرة مكتب النحاس لاني مش موجود بمصر واريد ان اتابع الموضوع معهم
- - مع العلم يادكتور ان اخي سئل عن (هل من الممكن ان يستلم الجواب بتوكيل مني ) قالو له مفيش مشكله
- ارجو منك الرد لو تكرمت يا دكتور عبد الرحمن واسف ان كنت ازعجتك وجعله الله في مزان حسناتك
موضوع مغلق

العلامات المرجعية