اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإدارى > أرشيف المنتدي

أرشيف المنتدي هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 25-08-2008, 11:50 PM
الصورة الرمزية أحمـدنجـم
أحمـدنجـم أحمـدنجـم غير متواجد حالياً
نجم العطاء

أحمـدنجـم is on a distinguished road

الحمد لله انه دفعلك اجرة الميكروباس لاحسن دي كانت تبقى حوسة ممكن السواق يشغلك تباعة دورين تلاتة بالأجرة يلا معلش تعيشي وتاخدي غيرها ... الحمد لله جت على أد كده (حضرتك) متنسيش تقولي في سرك يا (حلولي) عشان حضرتك بتحبي كلمة حضرتك عاملة زيي اللي يقولي يا باشا اديله عنيا .....ههههههههههههه
قديم 26-08-2008, 01:26 AM
الصورة الرمزية أحمد2025
أحمد2025 أحمد2025 غير متواجد حالياً
عضو متواصل

أحمد2025 is an unknown quantity at this point

هاهاهاهاها
عرسان اخر زمن
قديم 26-08-2008, 02:03 AM
الصورة الرمزية Prof.Dr/A.T.M
Prof.Dr/A.T.M Prof.Dr/A.T.M غير متواجد حالياً
طالبه جامعية ( طب بنى سويف )
الفائزة بالحلقة الاولى من مسابقة انا والاذكياء

Prof.Dr/A.T.M is on a distinguished road

ههههههههههههه
جميلة جدااااااااااااااااااا
تسلم ايديكى
قديم 27-08-2008, 02:30 AM
elkingahmedtito elkingahmedtito غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

elkingahmedtito is on a distinguished road

تماااااااااااااااااااااام
قديم 27-08-2008, 02:58 AM
الصورة الرمزية COoL HEaRT
COoL HEaRT COoL HEaRT غير متواجد حالياً
نجم العطاء

COoL HEaRT has a little shameless behaviour in the past

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_negm مشاهدة المشاركة
الحمد لله انه دفعلك اجرة الميكروباس لاحسن دي كانت تبقى حوسة ممكن السواق يشغلك تباعة دورين تلاتة بالأجرة يلا معلش تعيشي وتاخدي غيرها ... الحمد لله جت على أد كده (حضرتك) متنسيش تقولي في سرك يا (حلولي) عشان حضرتك بتحبي كلمة حضرتك عاملة زيي اللي يقولي يا باشا اديله عنيا .....ههههههههههههه
هههههههههه منور الموضوع
بس الكلام ده مش حصلى انا :D
ده لو حصلى كنت ولعت فى نفسي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد2025 مشاهدة المشاركة
هاهاهاهاها
عرسان اخر زمن
هاهاهاها
ايه الضحكه العجيبه دى
عامه ده مش عريس ده نصاااب جداا والبنت الغلبانه صدقتو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة A.T.M مشاهدة المشاركة
ههههههههههههه
جميلة جدااااااااااااااااااا
تسلم ايديكى
تسلميلى انتى ع المرور

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elkingahmedtito مشاهدة المشاركة
تماااااااااااااااااااااام
:D خير الكلام ما قل ودل
عامه ربنا يسهل وانزل بكره الحلقه التانيه فى حاله انى مكنش اتوقفت
قديم 27-08-2008, 01:17 PM
mido203 mido203 غير متواجد حالياً
طالب جامعى ( إعدادى صيدله الإسكندريه)

mido203 is on a distinguished road

بجد الحلقة جامدة موووووووووووووووت
بس المشلكة انى مش فاهم حاجة يعنى فين كلامك وفين كلام الكاتبة ويعنى اية مدونة والكلام دة كلة

باين الواحد بعد امتحان الفيزياء مبقاش يفهم اى حاجة
قديم 27-08-2008, 01:32 PM
الصورة الرمزية عزت نور الدين
عزت نور الدين عزت نور الدين غير متواجد حالياً
عضو جديد

عزت نور الدين is on a distinguished road

بصراحة مش عارف انا جيت هنا ازى
الموضوع خطير جداً
لكن الجميل هو فتح الموضوع للمناقشة البنائة لو سمحتم بعد أذنكم يعنى وبدون زعل منى ولا مشاكل ولا حد يدعى على أقول رآى
أقول وبالله التوفيق
الى كل بناتنا
انتم زهرة عمرنا انتم أملنا فى الحياة نشعر بالسعاد لبتسامتكم نشعر بالحزن اذا غابة السعادة عنكم
اما موضوع زواج البنات فلى فية رأى
1- هناك هلع من الأسر غير الواعية والتى لاتعرف ما قيمت البنت التى أحسن تربيتها وأعدادها لقيادة وأكرر لقيادة بيت الزوجية
هذة الأسرة تشعر وكأن لديها كابوس يجب ان تتخلص منه بالزواج وأقول بكل صراحة ما رخص هذة البنت وما أصعب حياتها عند
والدها او فى بيت زوجها لانها دائما تشعر وكأنها عالة على الرجل سواء كان الأب او الزوج فما أصعب حياتها
2- الأسر الواعية المنتبة المقدرة لما ربت وعلمت ودربت وأعدت بنتها لدور القيادة لاتشعر ابدا ان لديها كابوس يجب ان تتخلص منة
بل على العكس تشعر ان لديها الكنز الذى يطمع فية الكثيرون وان على الأسرة ان تحسن أختيار من يستحق هذا الكنز
3- الفارق بين الأسرتين كبير
الأولى لم تعد ولم تدرب أبنتها على الحياة الجادة لذا عليها تسويق سلعتها معتمدة على جمال السلعة وشكلها ورونقها وهى
تصارع الزمن خوفا من ان تفقد السلعة هذة المميزات بمرور الوقت اقصد كبر السن لذلك يطلبون من البنت تسويق نفسها بنفس
الطرق التى ذكرتيها ( تخرج مع الشباب تحاول الظهور فى الأفراح ................الخ ) فما أتعسها أسرة وما أتعسها فتاة
الأسرة الثانية أعدت وربت ودربت بنتها على قيادة سفينة الحياة الزوجية فهى تشعر ان لديها الكنز الذى يبحث عنة الكثيرون فتتريث
فى ألأ ختيار لبناتها ولا تشعر ان مرور الزمن عقبة لأن الجواهر لاتفقد قيمتها بمرور الزمن بل تزيد قيمتها والجواهر يسعى الناس
الى امتلاكها ولا تسعى هى الى الناس
( هذة تجربتى الشخصية مع أخوتى البنات وهن 6 بنات توفى والدى وتركهم أمانة أحسنا فيهم التربية والتدريب على مصاعب الحياة
كلهن بفضل الله تزوجن وسنهم ما بين (19- 23) سنة وأزواجهم بفضل الله تم أختيارهم بعناية فائقة
رسالتى لكل أسرة
من رزقه الله بالبنات فقد رزق من الخير الكثير أحسنوا تربية بناتكم على القيم والمبادئ الصحيحة ولا تخشوا بعد ذلك شئ
رسالتى الى كل فتاة
أستعصمى بالله وبدينك وقيم مجتمعك وأ متلكى من أسباب العلم والدنيا ما يجعلك مثقفة واعية قائدة لأسرتك مربية للعلماء
هذة صفات البنت (الجوهرة ) التى يبحث عنها الشباب ليزنوها بالدهب
هدى الله الجميع ووفقكم الى مافية الخير والرشاد

آخر تعديل بواسطة عزت نور الدين ، 27-08-2008 الساعة 11:21 PM
قديم 27-08-2008, 04:55 PM
الصورة الرمزية اوركيديا
اوركيديا اوركيديا غير متواجد حالياً
عضو قدوة

اوركيديا is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mido203 مشاهدة المشاركة
بجد الحلقة جامدة موووووووووووووووت
بس المشلكة انى مش فاهم حاجة يعنى فين كلامك وفين كلام الكاتبة ويعنى اية مدونة والكلام دة كلة

باين الواحد بعد امتحان الفيزياء مبقاش يفهم اى حاجة
لا احنا فى الموضوع ده مش اتكلمنا خااااااااااالص
كله كلام غاده عبد العال
بس اكيد احنا حنضيف حاجات عليه
بس لسه مش اضفنا
و المدونه بقى دى قصه كبيره تانيه ملناش دعوه بيها قوى

اما عن اثار امتحان الفيزيا فدى على الكل انت مش شايف الناس بقى الزهيمر فيها ازاى
يلا فى رعايه الله

In God's care
HaPpiLy eVeR aFtEr
قديم 27-08-2008, 04:56 PM
الصورة الرمزية اوركيديا
اوركيديا اوركيديا غير متواجد حالياً
عضو قدوة

اوركيديا is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عزت نور الدين مشاهدة المشاركة
بصراحة مش عارف انا جيت هنا ازى
الموضوع خطير جداً
لكن الجميل هو فتح الموضوع للمناقشة البنائة لو سمحتم بعد أذنكم يعنى وبدون زعل منى ولا مشاكل ولا حد يدعى على أقول رآى
أقول وبالله التوفيق
الى كل بناتنا
انتم زهرة عمرنا انتم أملنا فى الحياة نشعر بالسعاد لبتسامتكم نشعر بالحزن اذا غابة السعادة عنكم
اما موضوع زواج البنات فلى فية رأى
1- هناك هلع من الأسر غير الواعية والتى لاتعرف ما قيمت البنت التى أحسن تربيتها وأعدادها لقيادة وأكرر لقيادة بيت الزوجية
هذة الأسرة تشعر وكأن لديها كابوس يجب ان تتخلص منه بالزواج وأقول بكل صراحة ما رخص هذة البنت وما أصعب حياتها عند
والدها او فى بيت زوجها لانها دائما تشعر وكأنها عالة على الرجل سواء كان الأب او الزوج فما أصعب حياتها
2- الأسر الواعية المنتبة المقدرة لما ربت وعلمت ودربت وأعدت بنتها لدور القيادة لاتشعر ابدا ان لديها كابوس يجب ان تتخلص منة
بل على العكس تشعر ان لديها الكنز الذى يطمع فية الكثيرون وان على الأسرة ان تحسن أختيار من يستحق هذا الكنز
3- الفارق بين الأسرتين كبير
الأولى لم تعد ولم تدرب أبنتها على الحياة الجادة لذا عليها تسويق سلعتها معتمدة على جمال السلعة وشكلها ورونقها وهى
تصارع الزمن خوفا من ان تفقد السلعة هذة المميزات بمرور الوقت اقصد كبر السن لذلك يطلبون من البنت تسويق نفسها بنفس
الطرق التى ذكرتيها ( تخرج مع الشباب تحاول الظهور فى الأفراح ................الخ ) فما أتعسها أسرة وما أتعسها فتاة
الأسرة الثانية أعدت وربت ودربت بنتها على قيادة سفينة الحياة الزوجية فهى تشعر ان لديها الكنز الذى يبحث عنة الكثيرون فتتريث
فى ألأ ختيار لبناتها ولا تشعر ان مرور الزمن عقبة لأن الجواهر لاتفقد قيمتها بمرور الزمن بل تزيد قيمتها والجواهر يسعى الناس
الى امتلاكها ولا تسعى هى الى الناس
( هذة تجربتى الشخصية مع أخوتى البنات وهن 6 بنات توفى والدى وتركهم أمانة أحسنا فيهم التربية والتدريب على مصاعب الحياة
كلهن بفضل الله تزوجن وسنهم ما بين (19- 23) سنة وأزواجهم بفضل الله تم أختيارهم بعناية فائقة
رسالتى لكل أسرة
من رزقه الله بالبنات فقد رزق من الخير الكثير أسنوا تربية بناتكم على القيم والمبادئ الصحيحة ولا تخشوا بعد ذلك شئ
رسلتى الى كل فتاة
أستعصمى بالله وبدينك وقيم مجتمعك وأ متلكى من أسباب العلم والدنيا ما يجعلك مثقفة واعية قائدة لأسرتك مربية للعلماء
هذة صفات البنت (الجوهرة ) التى يبحث عنها الشباب ليزنوها بالدهب
هدى الله الجميع ووفقكم الى مافية الخير والرشاد
بجد شكرا على الاضافه الجميله دى
اللى فعلا اضافت للموضوع
او هي بمعنى اصح جوهر الموضوع نفسه
ياريت حضرتك تتابع معانا و تشاركنا بارائك على طول
فى رعايه الله

In God's care
HaPpiLy eVeR aFtEr
قديم 27-08-2008, 07:55 PM
الصورة الرمزية الشفق الباكي
الشفق الباكي الشفق الباكي غير متواجد حالياً
طالبه جامعيه ( صيدله المنصوره )

الشفق الباكي is on a distinguished road

موضوع جميل
قديم 27-08-2008, 08:31 PM
نبض الحياه نبض الحياه غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

نبض الحياه is on a distinguished road

يلا على بركة الله
قديم 27-08-2008, 09:19 PM
الصورة الرمزية وفاء البحر
وفاء البحر وفاء البحر غير متواجد حالياً
طالب جامعى (كلية تجارة)

وفاء البحر is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بنوته اهلاويه مشاهدة المشاركة
بجد الحلقه دى دمها خفيف جداا ..ويارب تعجبكو

بصوا بأه ..أولا الحكاية دي برضه من فصيلة هم يبكي و هم يضحك ..بس الصراحه يعني الصراحه ..انتوا هتضحكوا عليا أنا..هتشوفوا ..بس بقولكوا ايه بما اني فتاه ركيكة ..قصدي رقيقة..و مهيضة الجناح..ههه حلوة مهيضه دي..فبليز بليز ..بلاش تريقة

الحكاية دي مايعرفهاش أي حد غير انا و ماما ..ماحكيتهاش لأي حد من أصحابي ..يعني ابقوا اتفشخروا قدام كل أصحابكم بالأمتياز ده ....حكاية العريس التاني لقصة عايزة أتجوز ..إقرا الحادثة ..اقرا الحادثة

احمم..مقدمة...

عارفين ايه احساس واحده و هي ماشية في الشارع و تحس ان حد معجب بيها..مش معاكسه يعني و كده ..لأ بيبقى فيه كده كيميا زي مابيقولوا الأجانب ..

و على فكرة فيه جوازات كتير بتبدأ كده ...واحد يشوف واحده في الشارع..يمشي وراها ..يعرف ساكنة فين و يسأل عليها و يخطبها ..ابن عمي عمل كده و البت لسعته حتت قلم على وشة ..علم على وشه 3 أيام ..قام هو اتكيف قوي و قال البت دي واضح انها مؤدبة و متربية وراح خطبها ..آه والله ..هي صحيح بعد كده اتضح ان ايديها بتطول عليه في كل المواقف مش في الموقف ده بس ..بس و الله الراجل مبسوط و بيحلف باليوم اللي شافها فيه..و بيلعن أبو ... والا بلاش دي في مقام عمتي برضه

[COLOR="DarkRed"]المهم أنا يوم نازله من البيت رايحه الشغل..حسيت بكيميا م اللي كنت بقولكم عليها دي ..حسيت ان فيه عين هتخرم قفايا ..اتديرت بسرعه كده في الخباثة لقيتلكم راجل انما ايه ..طول بعرض بارتفاع.ماسك فى ايده شنطة سودا و لابس بدله و كرافته و نضارة شمس....عامل كده زي العيال اللي كانوا بيطلعوا في إعلانات جمعية شباب المستقبل بتاع جمال مبارك "شباب الجيل ..قوام جينا ..هو ..هو" فاكرينهم ؟..

المهم الواد كان حليوة و انا قلبي هفهفله أول مالمحته ..استنيت شوية ع المحطه و بعدين جه الميكروباص..ركبت راح راكب ورايا..قلت الشياكه دي كلها هتركب مكروباص ليه يعني..أكيد في الأمر إن ..و جه كمان قعد جنبي ....يا حلولي يا حلولي..بس كنت خايفه ليعاكس و ساعتها أنا ماعرفش أبويا ..باللي ف رجلي و لايهمني لا شباب المستقبل و لا جمال مبارك ولا حاجه أبدا..بس لاقيته في نص المسافه كده ..بيميل عليا و بيقول باسلوب رزين كده ..لو سمحتي ممكن أسأل حضرتك على حاجه ..وانتوا ماتعرفونيش... باتسطل لما حد يقولي حضرتك ..بس برضه مش سهله يعني..صدرت الوش الخشب و قلتله ..خير بمناسبة ايه ؟... يعني كنت عايز أسأل بس ..هو حضرتك مرتبطه ..واضح انك مش مخطوبة ولا متجوزة مافيش دبل في ايديكي ..بس الإرتباط بأه لازم أتأكد منه من حضرتك ..(حضرتك تاني يا حلولي)..والله الكلام ده مايتقالش في مواصلات و بعدين انا ماعرفكش و مش متعوده أكلم حد ماعرفوش ..طب يعني أنا لو معجب بحضرتك و عندي نيه أتقدم رسمي ..أعمل ايه ..أصلي بصراحه متابعك من مده بس دي أول مرة أتشجع و أحاول أكلمك ..ياحلاوة ياحلاوة متابعني من زمان ..ده واقع بأه..بس برضه على مين ..لازم أثبت ..والله لو حضرتك متابعني زي مابتقول تبقى عارف بيتي و عارف بابايا ..هو الوحيد اللي ينفع يتكلم في المواضيع دي ..لو سمحت ماتحرجنيش اكتر من كده ..جامده جامده يعني ...الحقيقة انت كده أثبتيلي اني أحسنت الإختيار.[/COLOR]...ياسلام ياسلام..الله الله ..هو ده الكلام ..لحد كده الأمور كلها صح و مية مية ..صديته آه بس كمان قلتله كلم بابا..سيبتله سكه مفتوحه يعني .

الواد بأه التباع راح شاخط فيا في اللحظه دي ..الأجرة يا أبله والا هتركبوا ببلاش...يابن اللذينا ..دانا عماله أترسم من ساعتها تبعتر كرامتي كده ؟...جيت أمد ايدي جوه الشنطه لقيتلكوا الأخ بأه راح بسرعه مطلع فلوس و محاسبلي ..لأ مايصحش ..لأ بأه اسمحيلي ..أنا لا يمكن أقبل واحده هاتقدملها تدفع و انا موجود ...وجون وجون وجون ..هيتقدملي خلاص أيوة كده هو انا صحيح ماعرفش هو بيشتغل ايه و الا عايش فين والا بيقلد فنانين والا ايه نظامه بس الجواب بيبان من عنوانه.

أول ما المكروباص وقف لقيته نزل معايا في نفس المحطه و بصلي و قاللي ..أنا حبيت أنقذك يعني في المكروباص ..واضح قوي انك ماعاكيش فلوس...الدم ضرب في نافوخي..وله انت هتتمنظر عليا والا ايه ؟..واضح ان شنطتك فاضية آخر الشهر بأه يالا وفرتلك أجرة المكروباص تنفعك ..بصتله بذهول كده و قلت له ..مين اللي قالك الكلام الفارغ ده ..انا عمري مامشي بشنطتي فيها أقل من 300 جنيه..قالي باستهزاء كده ..لاااااماصدقش..الدم كان خلاص قرب يطلع من نافوخي زي النافورة..رحت مطلعه كل اللي في المحفظه مورياهولي ..أهه حتى شوف 50-100-200-220

لقيته مد ايده اخد الفلوس..و بصلها كده و عدها و قاللي آه صحيح انتي معاكي فلوس أهه

و في لحظه راح مطبقهم و حاطتهم في جيبه ..و قاللي انا هاخليهم معايا بأه سوفينير لحد لما آجيلكم البيت ..ماستوعبتش و قبل ما آخد فرصة أقول كلمه واحده كان راكب ورا واحد على موتوسيكل شكله كده كان ماشي ورا المكروباص و هوا ..فص ملح و داب

أختكوا بأه واقفه في وسط الشارع هابلااااااااااه ..زي اللي اتدلق عليه جردل ميه مش نضيفة..مش عارفه أصوت والا أطلع أجري وراه والا ألطم على وشي ...فضلت واقفه يجي خمس دقايق في الشارع مش عارفه اروح فين والعربيات تقعد تزمرلي و لما تلاقيني مسهمة تقريبا اللي سايقين يقولوا في نفسهم دي يا اما طارشه يا اما مجنونة يا اما م اللي بيبيعوا مناديل ..و الناس تعدي تبصلي... و العيال الصغيرة يشدوا في هدوم أهاليهم ..بابا بابا هي الست دي عامله كده ليه؟

بعد شوية كده لفيت و دخلت المستشفى اللي باشتغل فيها ..و على وشي تعبير كده زي تعبير العمده الآلي بتاع زمان ..دخلت الصيدلية..قعدت ع المكتب ..و فجأه .....انفجرت في العياط ..و العيال زمايلي اتلموا حواليا..مالك ..فيه ايه؟...حد زعلك ..حد كلمك؟

من بين العياط و الشحتفه ما اقدرتش أقولهم غير كلمه واحده

.................................................
..................................
..................
اتسرقت
عااااااااااااااا
انتي اللي غلطانه يعني هو في شاب مصري بالشياكه دي في الزمن ده هما الحراميه اللي معاهم فلوس هما اللي بالوجاهه والشياكه دي كان لازم تعرفي انه حرامي:D:D:D:D
قديم 27-08-2008, 09:40 PM
الصورة الرمزية رجب سعد محمود
رجب سعد محمود رجب سعد محمود غير متواجد حالياً
مدرس الإقتصاد

رجب سعد محمود is on a distinguished road

موضوووووووووووووووووووووووووووع جميل مشكورة عليه بجد !
قديم 29-08-2008, 01:54 AM
الصورة الرمزية COoL HEaRT
COoL HEaRT COoL HEaRT غير متواجد حالياً
نجم العطاء

COoL HEaRT has a little shameless behaviour in the past

[CENTER]
بسم الله الرحمن الرحيم

تقريبا دى الحلقه التانيه ولا التالته مش فارقه كتير طالما انتو معايا

بس بجد جامده جدااااااااااا

اولا احب اشكر كل اللى شاركو فى الموضوع واتمنى ان حلقه المره دى تعجبكو

بس رجاء صغنون متزهقوش من الكتابه الكتير

هسيب لغاده الكلام :

عنوان الموضوع :

(((((((((((((كلنا ليلي ......أنا مش صفر ع الشمال)))))))))))))))

مجتمعنا الحلو العسل ده بوشين ....قديمه يعني مش جديده..شفتوا أي تجمع عائلي موجود فيه ولد و بنت صغيرين؟؟ اول حاجه بيقولوها للولد ايه ..عايز تطلع ايه يا حبيبي لما تكبر..نص العيال المفترية بتقول ظابط و اللي عنده وعي شوية يمكن يقولك رئيس جمهورية ..جيل المستقبل بأه يا سيدي عنعمل ايه؟...

طب والبنوته الصغيره بيقولولها ايه؟؟؟...نجوزك حماده يا سوسو لما تكبري ..والا تتجوزي ابيه خالد؟؟...تبص البت بغباء كده و تقولهم ..أنا هاتجوز بابا ..و الكل يتفتح في الضحك و يخلص الموضوع على كده

و تطلع البت من صغرها يجيبولها عروسة ..تسرحها و تلبسها الفرحه و تزفها ...و اي بنت في اي مجتمع تلاقي اول لعبه نفسها تلعبها ...عروسة و عريس !!! بالمعنى الطفولي مش بتاع الجامعات الخاصة و الورق العرفي

و تمشي البنت في سلك التعليم و كل اما تنجح في مرحلة ما يقولولها ..مبروك عقبال مانشرب شرباتك...وعقبال عدلك يا حبيبتي ..و لما تيجي تستشير حد في الكليه اللي هتدخلها بيبقى الرد الموحد ...يا ستي ماتشغليش بالك ..هي البنت آخرتها ايه غير بيت جوزها

و تفضل البنت تتشحن تتشحن طول حياتها على ان الشئ الوحيد المتوقع منها في الحياة انها تتجوز و تجيب عيال.....طب و لو ماحصلش

شوفوا معايا التلت حوارات دي

م1:هو انت معاكي ايه دلوقت؟؟
م2: معايا جوزين غوايش و ماشاءالله
م1:لأ يعني معاكي عيال ايه
م2: لا انا لسه ماتجوزتش
م1: يا عييييييني
---------------

بيئة تانية و مستوى تاني

م1: وانت معاكي ايه دلوقتي
م2:معايا ماجستير و باحضر في الدكتوراه
م1:لأ قصدي معاكي عيال ايه؟
م2: لأ انا لسه ماتجوزتش
م1: يا عيييييييني---------------

بيئة تالته و مستوى تالت

م1: وانت معاكي ايه دلوقت
م2: انا معايا شيروكي 4*4
م1: لأ قصدي معاكي تشيلدرين ايه؟
م2:نو ..أنا لسه ماتجوزتش

م3:أوه ماي جود ..هاااانييييي

هو هو الحوار في كل المستويات ..ولا يوجد اي نجاح في اي مجال يقدر يحل محل الزواج بالنسبة للبنت الشرقية...طب و اللي مش لاقيه و اللي فاتها القطر و اللي بارت على رأي الناس مابتقول ...يبقى مالهاش لازمة ..تروح تولع في نفسها يعني؟؟

هي غالبا ما بتبقاش مستعده لا نفسيا و لا علميا و لا اقتصاديا لللحظه دي ..كل الناس بيقولولها هتتجوزي يعني هتتجوزي ..و ساعة لما مايحصلش .مابتلاقيش حواليها غير نفسها و بس

بعد مالنسبة زادت و بقى عدد اللي لسه قاعدين بالملايين..لازم كل البنات يحبوا نفسهم و يدوروا ع النجاح في كل الأماكن و يعيشوا حياتهم على انها حياتهم مش على أساس انها تتر لمسلسل لسه مابتداش

ولازم المجتمع يبطل يحصر البنت في دور العروسة و بس ..لأنه وقت الجد مش هيقدر يعلها حاجه و هيبقى هو اللي جنا عليها لأنه فهمها ان ده الطريق الوحيد و مافيش غيره..و هتحس ساعتها ان مالهاش لازمه و انها صفر ع الشمال و هتيجي تعمل بلوج زيي كده و تقعد تشتكيلكم

وانا من هنا بقولها ..لو ماحصلش ..لو ماتجوزتش وما جبتش عيال و ماقدرتش اتبع خطة المجتمع ...أنا برضه ليه شخصيتي و حياتي و مش هابقى أبدا ......صفر ع الشمال

كده غاده خلصت دورهاا وييجى دورى انا ....انا عاوزه اعرف امتى هتنتهى مصطلحات عانس وبارت واللبخ ده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الناس بتطور واحنا بنرجع لورا يا جماعه ..ايه نظرتكو للبنت اللى مش اتجوزت هل انتو بتفكرو كده بنفس السلبيه

ولااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!

اقولكو سلام دلوقتى واشوفكو الحلقه الجايه

بالرغم انى عارفه ان مش هيكون فى اقبال بس انا عجبانى الحكايه دى [/CENTER]

آخر تعديل بواسطة COoL HEaRT ، 29-08-2008 الساعة 01:56 AM
قديم 29-08-2008, 02:30 AM
الصورة الرمزية ayooosh
ayooosh ayooosh غير متواجد حالياً
عضو قدوة

ayooosh is an unknown quantity at this point

موضوع جامد اووى

انا لسه شايفاه دلوقتى
وعينى تعبت من كتر الكتابه

بس يلا كله يهون