اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى الأزهر الشريــــــــــــف

منتدى معلمى الأزهر الشريــــــــــــف ملتقى معلمى التعليم الأزهرى

قديم 09-02-2013, 01:28 PM
محمود زيتون محمود زيتون غير متواجد حالياً
مدرس الفيزياء

محمود زيتون is on a distinguished road

فعلا وصل فاكس فى الشرقيه ب 50%

قديم 09-02-2013, 07:07 PM
ايهاب بدر الدين ايهاب بدر الدين غير متواجد حالياً
عضو قدير

ايهاب بدر الدين is on a distinguished road

يا جماعة انا سمعت ان شاء الله هتنزل ال 50 % على المرتب فى شهر مارس والله الموفق
قديم 09-02-2013, 08:49 PM
عماد السلامونى عماد السلامونى غير متواجد حالياً
موقوف

عماد السلامونى is on a distinguished road

وصل نفس المنشور إلى الإدارة المركزية لمنطقة سوهاج الأزهرية
قديم 09-02-2013, 08:54 PM
الصورة الرمزية ياسر عبدالناصر
ياسر عبدالناصر ياسر عبدالناصر غير متواجد حالياً
عضو لامع

ياسر عبدالناصر is an unknown quantity at this point

فين الفاكس يااساتذه
قديم 09-02-2013, 09:22 PM
الصورة الرمزية sakr_isis
sakr_isis sakr_isis غير متواجد حالياً
عضو ممتاز

sakr_isis will become famous soon enough

جزاك الله خيرا
قديم 09-02-2013, 09:25 PM
الصورة الرمزية sakr_isis
sakr_isis sakr_isis غير متواجد حالياً
عضو ممتاز

sakr_isis will become famous soon enough

فعلا انا سمعت هذا الكلام وهو صحيح
قديم 09-02-2013, 10:59 PM
الصورة الرمزية Step By Step
Step By Step Step By Step غير متواجد حالياً
معلم للمرحلة الثانوية الازهرية

Step By Step is on a distinguished road

جزاك الله خيرا وبارك فيك

قديم 10-02-2013, 01:52 PM
حسام احمد طه حسام احمد طه غير متواجد حالياً
عضو نشيط

حسام احمد طه is on a distinguished road

ياجماعه عاوز اعرف هل احنا المثبتين وامتحنا لكادر في 2009 ونجحنا فيه هل هما سوف يحررونا ال 50% ام لا لازم نعرف كويس علشان نعرف نتحرك صح اهم حاجه لما تحصل مشكله انك تعرف تعلاجها صح فلازم نعرف ايه الي ناويين هما عليه علشان احنا برضو نتخذ اجرات التصعيد بتاعتنا وهي اشكالها كتير منها ممكن كل مجموعه في المعهد مع بعض يعملوا شكوي جماعيه ويكتبوا فيها سمائهم ورقام بطايقهم ويرفقوا في الشكوي كل الورق لي بيدل علي صدق كلام من ورق التثبيت ورقه نجاح الكادر والقرار بتاع التسكين من معلم مساعد الي معلم علشان الشكوي تكون جديه فلو علنا كلنا كدا معهد كذا وكذا ومحافظه كذا وكذا وهكذا فيحصل عندهم شوشره جامده واكيد هيحصل تحرك من عندهم دي حاجه في نموذج اخر من لتصعيد وهو كل المعلمين المثبتين حدثيا في كل محافظه يتجمعوا في وقت واحد قدام كل منطقه تابعه ليهم جميع المحافظات في وقت واحد فيحصل ضغط جامد مش هناخد حقنا ياجماعه الا بكدا لو قعدنا مليون سنه محدش هيسال فينا ابدا ادي اهو التربيه والتعليم بتقبض من شهر اكتوبر وخلاص هتنزلهم ال 50% التانيه قريب دا مرتب الواحد فيهم بنفس تعييننا قرب يوصل ال 1000 جنيه واحنا لسه معداش 650 جنيه ايه الظلم والقرف دا بتاعهم دا لازم وقفه لازم ولا يضيع حق وراه مطالب ياجماعه واحنا مش بنعمل حاجه غلط علشان نخاف منها ولا بنطالب باكثر من حقنا احنا عاوزين حقنا وبس اخوكم العزيز حسام احمد محمد طه واتنمني لكم كلكم الخير دائما والسلام ختام
قديم 10-02-2013, 07:31 PM
محمود داغر محمود داغر غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

محمود داغر is on a distinguished road

بارك اللة فيك
قديم 10-02-2013, 07:35 PM
زكريا مختار زكريا مختار غير متواجد حالياً
مشرف عام تعليمى الفيزياء بالمرحلة الثانوية

زكريا مختار is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسام احمد طه مشاهدة المشاركة
ياجماعه عاوز اعرف هل احنا المثبتين وامتحنا لكادر في 2009 ونجحنا فيه هل هما سوف يحررونا ال 50% ام لا لازم نعرف كويس علشان نعرف نتحرك صح اهم حاجه لما تحصل مشكله انك تعرف تعلاجها صح فلازم نعرف ايه الي ناويين هما عليه علشان احنا برضو نتخذ اجرات التصعيد بتاعتنا وهي اشكالها كتير منها ممكن كل مجموعه في المعهد مع بعض يعملوا شكوي جماعيه ويكتبوا فيها سمائهم ورقام بطايقهم ويرفقوا في الشكوي كل الورق لي بيدل علي صدق كلام من ورق التثبيت ورقه نجاح الكادر والقرار بتاع التسكين من معلم مساعد الي معلم علشان الشكوي تكون جديه فلو علنا كلنا كدا معهد كذا وكذا ومحافظه كذا وكذا وهكذا فيحصل عندهم شوشره جامده واكيد هيحصل تحرك من عندهم دي حاجه في نموذج اخر من لتصعيد وهو كل المعلمين المثبتين حدثيا في كل محافظه يتجمعوا في وقت واحد قدام كل منطقه تابعه ليهم جميع المحافظات في وقت واحد فيحصل ضغط جامد مش هناخد حقنا ياجماعه الا بكدا لو قعدنا مليون سنه محدش هيسال فينا ابدا ادي اهو التربيه والتعليم بتقبض من شهر اكتوبر وخلاص هتنزلهم ال 50% التانيه قريب دا مرتب الواحد فيهم بنفس تعييننا قرب يوصل ال 1000 جنيه واحنا لسه معداش 650 جنيه ايه الظلم والقرف دا بتاعهم دا لازم وقفه لازم ولا يضيع حق وراه مطالب ياجماعه واحنا مش بنعمل حاجه غلط علشان نخاف منها ولا بنطالب باكثر من حقنا احنا عاوزين حقنا وبس اخوكم العزيز حسام احمد محمد طه واتنمني لكم كلكم الخير دائما والسلام ختام

حسبنا الله وتعم الوكيل
قديم 11-02-2013, 12:05 PM
عضو نشيط

كده النهرده الاداري عندنا في محافظه سوهاج اداري المعهد الي انا شغال فيه قال انوا انت مش هتصرف ال 50% لان لكارته بتاعتك مفيهاش خانه بدل اعتماد قلتلوا دي مش مشكلتي دي مشكلتكم انتوا انا اتثبت في 29/9/2011 وكمان امتحنت الكادر في 2009 ونجحت فيه وطلع قرار من شيخ الازهر لينا وتحولينا من معلم مساعد الي معلم يعني المفروض تكون انتوا عدلتوا الكارته بتاعتنا ونزل فيها خانه بدل اعتماد وبالتالي اصرف ال 50% قالي دي مش مسئوليتي روح لشئون العاملين في المنطقه اعمل ايه ياجماعه قولولي وبعد هل محافظه سوهاج فقط هي الي متعدلتش الكارته ومنزلش للمثبتين وامتحنوا الكادر في 2009 خانه بدل اعتماد ولا في ناس تانيه ومحافظات تانيه ولا كل المحافظات لسه معدلتش ولا يه حد يديني معلومه صحيحه يبارك فيكم يارب
قديم 11-02-2013, 01:15 PM
الصورة الرمزية اسد اسد
اسد اسد اسد اسد غير متواجد حالياً
عضو متميز

اسد اسد is on a distinguished road

وصلت اشارة الى معاهد منطقة قنا الازهرية بتحرير وصرف ثلاثة اشهر من نوفمبر وحتى يناير ومن شهر فبراير يحر شهر بشهر
قديم 11-02-2013, 02:05 PM
أحمدأبوأسماء أحمدأبوأسماء غير متواجد حالياً
عضو فعال

أحمدأبوأسماء is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسام احمد طه مشاهدة المشاركة
كده النهرده الاداري عندنا في محافظه سوهاج اداري المعهد الي انا شغال فيه قال انوا انت مش هتصرف ال 50% لان لكارته بتاعتك مفيهاش خانه بدل اعتماد قلتلوا دي مش مشكلتي دي مشكلتكم انتوا انا اتثبت في 29/9/2011 وكمان امتحنت الكادر في 2009 ونجحت فيه وطلع قرار من شيخ الازهر لينا وتحولينا من معلم مساعد الي معلم يعني المفروض تكون انتوا عدلتوا الكارته بتاعتنا ونزل فيها خانه بدل اعتماد وبالتالي اصرف ال 50% قالي دي مش مسئوليتي روح لشئون العاملين في المنطقه اعمل ايه ياجماعه قولولي وبعد هل محافظه سوهاج فقط هي الي متعدلتش الكارته ومنزلش للمثبتين وامتحنوا الكادر في 2009 خانه بدل اعتماد ولا في ناس تانيه ومحافظات تانيه ولا كل المحافظات لسه معدلتش ولا يه حد يديني معلومه صحيحه يبارك فيكم يارب
فى البحيرة استاذ حسام يوجد بكارتة المرتب بدل اعتماد وحافز اداء وللعلم من شهر اغسطس الماضى وهى موجودة بالكارتة
قديم 11-02-2013, 04:43 PM
عضو نشيط

تب انا دلوقتي لو عاوز كارته المرتب تتعدل وينزل فيها بدل اعتماد ايه المفروض اعمله ياريت تقولولي

العلامات المرجعية