اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإدارى > أرشيف المنتدي

أرشيف المنتدي هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 20-12-2009, 06:19 PM
الصورة الرمزية dr.zomba
dr.zomba dr.zomba غير متواجد حالياً
طالب جامعى( كلية التجارة)

dr.zomba is an unknown quantity at this point
افتراضي طب دا بالنسبة للنقاب امال بالنسبة للبناطيل الضيقه والميني جيب

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

والله زمان ياجماعة المنتدي اتغير جدا والاعضاء اتغيرت جدا واللي كان مشرف بئا عضو واللي كان عضو بئا مشرف وحاجات كتير
ربنا يوفقكوا ويتحسن كمان وكمان

انا بصراحه كان الموضوع دا مخليني مستعجب شويتين ومش لاقي مكان اقول فيها وجهة نظري غير هنا

يعني موضوع منع النقاب الجديد دا بجد ظاهرة جامدة اوي

امبارح سمعت الو(زير) كان بيتكلم عن ان النقاب بيجي علي فترة الامتحانات وبيزيد ودا ملوش غير تفسير واحد ان النقاب وسيلة سهلة للغش

طيب ياعم الوزير انتوا دلوقتي ماشاء الله بتلاقوا حلول لاي مصيبه في البلد جيتوا علي النقاب ومش لاقيين غير الحل الجذري دا

طيب يا باشا انا اهو واحد عندي 19 سنه ممكن امليك شوية حلول ممكن في اول السنة خالص تكتب كشوفات بأسماء المنتقبات وتمنع انضمام حد جديد للنقاب قبل الامتحانات بشهر ولو حصل وواحدة انتقبت يبئا هي اللي تصرف بئا ويبئا انت كدا عداك العيب

ممكن تخلي مجموعة من السيدات يكشفوا وجه كل منتقبه للتأكد ولو عايز كمان ممكن تفتشها

لو انت خايف اوي اوي يعني والحلول دي صعبة علي تفكير سعادتك ممكن تعمل لجنة خاصة للمنتقبات اه هيكون وجه من اوجه العنصرية بس اهو حل برضو بدل ما تتعدي علي حريات الاخرين ومعتقداتهم

اصل يعني تبئا قلة ادب اوي يعني اننا نمنع النقاب ونسيب البنات اللي بيكونوا رايحين الجامعه وكأنهم رايحين كبارية والبنطلون هيطرشق منهم وكأنهم بيقولوا للولاد والنبي بصوا علينا

او الجيبات اللي تحت الركبة بشوية او او او او اشمعني النقاااااااب هو اللي وقف في زور فخامتك و عملتله قانون لوحده

مفكرتش في نفسية البنات دول لما يحسوا انهم مقهورين مفكرتش انك كدا بتخليهم يتخلوا عن مبادئهم وبتربي فيهم سياسة التنازل

مفكرتش انك بعد كدا هتطلع جيل مكسور من جواه وحاسس انه ملوش قيمة في البلد وهما دول بئا بجد اللي لازم هتخاف منهم ومن ثورتهم يا وزير يا محترم يا مفكر
مفكرتش في الحاجات دي كلها

امال انت وزير ليه؟

همك ترضي اللي فوقيك واللي همهم الاساسي يرضو ماما امريكا

من كل قلبي والله ربنا معاكوا لكل الاخوات البنات

وكل تحياتي واحترامي للمنتقبات

دا كل اللي اقدر اقوله

واسف جدا علي الاطالة

العلامات المرجعية