اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإدارى > أرشيف المنتدي

أرشيف المنتدي هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 03-09-2009, 03:48 PM
الصورة الرمزية سامح سلام
سامح سلام سامح سلام غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

سامح سلام is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة totamffm مشاهدة المشاركة
الوقت اللي احنا مضيعينه ده في النت وقاعدين نكتب في الصين او الدول المحترمه الوقت بحساب وليه في الصين في مصر موجود تجار وشباب مش فاضي يشغل دماغه بالكلام الفاضي ده ويضيع وقته لانه دماغه شغاله صح شغاله تفكركيف يجيب القرش الحلال بامانه احسبها وتوكل 350 يعني سنتك بكام 350×12 شهر =4200 + 1600 مكافأة = 5800= شهرين بالخارج يعني شهرين بالخارج بسنه يعني السنة بالخارج ب 6 سنوات هنا يعني لو ربنا وفقك وقعد 5 أو 6 سنوات ب 30 سنه هنا شوف فرق شاسع وحققت احلامك وانت صغير وتعالى فكر واعمل مشروع محترم وابسط شيء لو مش عايز تشتغل ابني بيت واجره يجيبلك 1500 في الشهر وانت نايم وبيتك محفوظ كمان

بصراحة يا اخى انت غريب اوى
انا ملى انك سافرت ولا مش مسافر
ثم انت تقدر تشترى عقد عمل بالخارج وتدفع ثمنة فى غيرك كتير مش عايشين غير بـ350 جنيه
وبعدين اللى بقالة 5و6 سنين متعاقد والحكومة عمالة تقول هنعينكم هنعينكم واستنى لما اصبح عمرة 30ولا 33 يعمل اية؟
لسة هيستنى لما يسافر ويكون مستقبلة؟؟؟؟!!!!!
وبعدين لو عاوز تشترك معانا فى اللى احنا بنعملة اشترك
ولو مش عاوز يبقى اسكت واتفرج وشوف الرجالة هيعملوا اية؟
بس ما تحبطتش الناس
وزير اية اللى حلو انت شكلك قريبة
قديم 03-09-2009, 04:17 PM
Observer Observer غير متواجد حالياً
عضو قدوة

Observer is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmmd مشاهدة المشاركة
السلام عليكم
أكد الدكتور أحمددرويش وزير الدولة للتنمية الإدارية أنه ليس هناك فرصة علي الاطلاق للتثبيت بالجهازالاداري للدولة
خد باللك من الكلمة اللي بالاحمر
خليكو فاكرين ياجماعه انني قلت ان الموضوع في يد الدكتور/ صفوت النحاس
رئيس الجهاز المركزي للتنظيم والادارة
ودا اللي قاله السيد الوزير احمد درويش
علشان كدا الحل والربط في ايد الدكتور صفوت

وان شاء الله الفاكس القادم ( بعد اذنكم طبعا) للدكتور صفوت
وان شاء الله الرد في خلال (10/15) يوم من ارسال الفاكس كما قلت باذن الله لاصحاب الموضوع
بدلا من التعريض والتلميح في الجرائد
وربنا ينصرنا
من فضلك أحضر لنا وسائل الإتصال الخاصة بالسيد رئيس الجهاز المركز للتنظيم والإدارة

الفاكس الرسمى

التليفونات

البريد الإلكترونى

العنوان البريدى

وعنوان الموقع
قديم 03-09-2009, 04:18 PM
عضو قدوة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المجرى 90 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ياجماعه
محدش يزعل خالص لان الوزير لازم يشكر البلد على المنصب اللى هو فيه ويقدملهم طبعاً خدمات ومفيش خدمة أكبر من وقف التثبيت فى الحكومة الذى لولاه ما وصل إلى منصبه الحالى ، سيادته ناسى انه اتعين من زمااااااان فى الحكومة حتى وصل إلى منصب الوزير ولولا التعيين لكان الآن " وزير متعاقد " أصل التعيين له ناس مخصوصة أو مؤهلات مخصوصة لا تتوافر فى المعلمين " المعلم الذى يتخرج من تحت يده الطبيب والمهندس والمعلم أيضاً و ....... و ........ والوزير !!

وجهة نظر ناقدة أخ مجرى

ليته قرأ هذا الكلام
قديم 03-09-2009, 04:32 PM
عضو قدوة

اقتباس:
على فكرةيا اخواني انا مسافر وللامانة احمد درويش ان ارى انه وزير كفء ولاننا لابد ان نغير من طريقة حياتنا الروتينية وهي انك موظف مستني الراتب اللي بطعطف الحكومة عليك بيه لازم نشغل دماغنا في مشاريع والسفر الذي يقصر المدة لتحقيق احلامك لازم نتعب شوية احنا ليه اتكاليين عايزن نتعين علشان ننام في البيت ومنتظرين الراتب وطبيعي اي واحد بيتعين بيشتغل بنصف طاقته لانه ضمن تعيينه غير المتعاقد اللي دايما بيعمل باقصى جهد له خايف من فسخ العقد ودايما والامثلة كثيرة اللي تمسك بالوظيفة وخايف من المستقبل زادته فقرا لانه ضعيف ايمانه ولا يعلم ان الرزق بيد الله انا قدامي امثلة كثير استقالة وعاملة مشاريع وربنا كرمها ولا تحتاج لمليون وظيفة لانع اعتمد على اعتماد كامل انا مع احمد درويش بامانه على الرغم من اني مش متعين ونفسي اتعين ولكن اسلوبه هذا جيد علشان ينشأ جيل قادر على الابداع والتفكير والاجتهامد وليس جيل اتكالي على فكرة انا اشتغلت بالحصة 5 سنوات من 2002 الى 2007 وسافرت السعودية في خلال سنتين ربنا كرمني تزوجت واشتريت قطعة ارض وعلشان اننا اتربينا خطأ لما نزلت اجازة لقيت والدي مقدملي بالعقد ونزل اسمي وقعد في حيرة كبيرة اقعد واستلم القعد ولا اسافر ولكن للامانة لو قعدهل اقدر اكفي مصاريف بيتي ب 350 اللي انتو فرحانين بيها مستسلمين ليها ولا كنت اقدر اتزوج من اصله ولا كنت اشتري قطعة ارض فبعد امضائي للعقد بيوم تراجعة وروحت حجزت للسفر مرة اخرى لكي اؤمن مستقبلي بالشكل المناسب مش اتعين علشان اقضي يومي وشهري بالعافية واقعد خايف لا الراتب ميقضيش انا اسف على الحده في الكلام بس هو ده الواق لازم تتحركو وتسافر وتشغلوا دماغكوا لول جاء التعين وليك نصيب فيه اهلا واسهلا مجاش يبقى انت مضيعتش عمرك هدر مستني السراب والوهم اللي دمر دماغنا
مع كل إحترامى لحضرتك

لا أعرف لماذا أشعر أنك من شباب الحزب الوطنى الموجه لتثبيط الهمم

فعلى فرض أن هناك بعض الشباب الذى سافر ونجح " بالذل " فى تحقيق بعض أحلامه

فهل هذا يعنى أن يتم إذلال جيل بأكمله وشعب معظمه من الشباب من أجل قوانين لا تناسبنا ؟!

مجرد سؤال فقط ..

وهل أفهم من كلامك أن يقوم كل شباب مصر بالسفر والهجرة إلى بلاد البترول

بحثاً عن الريالات والدراهم *****ة الكرامة ؟!

ونترك البلد نهائياً ليعبث بها كل من يريد ؟!

هل نعذب فى بلدنا بتهمة حب الوطن ورغبتنا فى العيش بأقل قدر من الكرامة ؟!

هل يقوم 40 مليون شاب مصرى بالهجرة الجماعية إلى دول أقل ما يقال عنها أنها متخلفة ؟!

إذن مالذى سيبقى لبلدنا التى نتغنى بحبها ليل نهار !!!

وسؤالى الأخير هل بيع القضية والهروب من البلد هو الحل ؟!

لو كان هذا هو الحل فأنا أول هارب من بلدى الحبيبة واليوم قبل الغد

هل تعتقدون أن هذا هو الحل يا شباب ؟!!!

أنتظر إجابة واضحة وحاسمة
قديم 03-09-2009, 04:58 PM
أ/ هشام العيسوى أ/ هشام العيسوى غير متواجد حالياً
مدرس بالأزهر الشريف

أ/ هشام العيسوى is on a distinguished road

لو عندك كلمتين طيبين قولهم
يااما تسكت احسن
ايه البلاوى دى
اقتباس:
على فكرةيا اخواني انا مسافر وللامانة احمد درويش ان ارى انه وزير كفء ولاننا لابد ان نغير من طريقة حياتنا الروتينية وهي انك موظف مستني الراتب اللي بطعطف الحكومة عليك بيه لازم نشغل دماغنا في مشاريع والسفر الذي يقصر المدة لتحقيق احلامك لازم نتعب شوية احنا ليه اتكاليين عايزن نتعين علشان ننام في البيت ومنتظرين الراتب وطبيعي اي واحد بيتعين بيشتغل بنصف طاقته لانه ضمن تعيينه غير المتعاقد اللي دايما بيعمل باقصى جهد له خايف من فسخ العقد ودايما والامثلة كثيرة اللي تمسك بالوظيفة وخايف من المستقبل زادته فقرا لانه ضعيف ايمانه ولا يعلم ان الرزق بيد الله انا قدامي امثلة كثير استقالة وعاملة مشاريع وربنا كرمها ولا تحتاج لمليون وظيفة لانع اعتمد على اعتماد كامل انا مع احمد درويش بامانه على الرغم من اني مش متعين ونفسي اتعين ولكن اسلوبه هذا جيد علشان ينشأ جيل قادر على الابداع والتفكير والاجتهامد وليس جيل اتكالي على فكرة انا اشتغلت بالحصة 5 سنوات من 2002 الى 2007 وسافرت السعودية في خلال سنتين ربنا كرمني تزوجت واشتريت قطعة ارض وعلشان اننا اتربينا خطأ لما نزلت اجازة لقيت والدي مقدملي بالعقد ونزل اسمي وقعد في حيرة كبيرة اقعد واستلم القعد ولا اسافر ولكن للامانة لو قعدهل اقدر اكفي مصاريف بيتي ب 350 اللي انتو فرحانين بيها مستسلمين ليها ولا كنت اقدر اتزوج من اصله ولا كنت اشتري قطعة ارض فبعد امضائي للعقد بيوم تراجعة وروحت حجزت للسفر مرة اخرى لكي اؤمن مستقبلي بالشكل المناسب مش اتعين علشان اقضي يومي وشهري بالعافية واقعد خايف لا الراتب ميقضيش انا اسف على الحده في الكلام بس هو ده الواق لازم تتحركو وتسافر وتشغلوا دماغكوا لول جاء التعين وليك نصيب فيه اهلا واسهلا مجاش يبقى انت مضيعتش عمرك هدر مستني السراب والوهم اللي دمر دماغنا
قديم 03-09-2009, 05:14 PM
teacher120 teacher120 غير متواجد حالياً
مدرس بالأزهر الشريف

teacher120 has a spectacular aura about

[QUOTE=totamffm;1559342]على فكرةيا اخواني انا مسافر وللامانة احمد درويش ان ارى انه وزير كفء ولاننا لابد ان نغير من طريقة حياتنا الروتينية وهي انك موظف مستني الراتب اللي بطعطف الحكومة عليك بيه لازم نشغل دماغنا في مشاريع والسفر الذي يقصر المدة لتحقيق احلامك لازم نتعب شوية احنا ليه اتكاليين عايزن نتعين علشان ننام في البيت ومنتظرين الراتب وطبيعي اي واحد بيتعين بيشتغل بنصف طاقته لانه ضمن تعيينه غير المتعاقد اللي دايما بيعمل باقصى جهد له خايف من فسخ العقد ودايما والامثلة كثيرة اللي تمسك بالوظيفة وخايف من المستقبل زادته فقرا لانه ضعيف ايمانه ولا يعلم ان الرزق بيد الله انا قدامي امثلة كثير استقالة وعاملة مشاريع وربنا كرمها ولا تحتاج لمليون وظيفة لانع اعتمد على اعتماد كامل انا مع احمد درويش بامانه على الرغم من اني مش متعين ونفسي اتعين ولكن اسلوبه هذا جيد علشان ينشأ جيل قادر على الابداع والتفكير والاجتهامد وليس جيل اتكالي على فكرة انا اشتغلت بالحصة 5 سنوات من 2002 الى 2007 وسافرت السعودية في خلال سنتين ربنا كرمني تزوجت واشتريت قطعة ارض وعلشان اننا اتربينا خطأ لما نزلت اجازة لقيت والدي مقدملي بالعقد ونزل اسمي وقعد في حيرة كبيرة اقعد واستلم القعد ولا اسافر ولكن للامانة لو قعدهل اقدر اكفي مصاريف بيتي ب 350 اللي انتو فرحانين بيها مستسلمين ليها ولا كنت اقدر اتزوج من اصله ولا كنت اشتري قطعة ارض فبعد امضائي للعقد بيوم تراجعة وروحت حجزت للسفر مرة اخرى لكي اؤمن مستقبلي بالشكل المناسب مش اتعين علشان اقضي يومي وشهري بالعافية واقعد خايف لا الراتب ميقضيش انا اسف على الحده في الكلام بس هو ده الواق لازم تتحركو وتسافر وتشغلوا دماغكوا لول جاء التعين وليك نصيب فيه اهلا
واسهلا مجاش يبقى انت مضيعتش عمرك هدر مستني السراب والوهم اللي دمر دماغنا

يا بيه سيادتك مبسوط اوى وفرحان وكانك شمتان فينا انت سافرت وضفت طريقك انت حر غيرك مش عاوز يسافر او ظروفه مش مناسبه للسفر الان وبعدين انت اخترت طريقك ليه عاوز تلزم كل الناس بيه وتقول يا شباب لازم تسافروا احنا يبيه مش اتكاليين احنا شباب ناجح جدا ويمكن انجح منك انت هربيت وسافرت طبيعى ان بره احسن من هنا يعنى انت مطلعتش بره مثلا وبقيت احمد زويل التانى اى واحد بره بينجح ان شالله يكون شغال فى العماله احنا بنطالب بحقنا فى البلد دى بتاعتنا

والله انا حزين ان فى شباب زيك بيتكلموا كده.ياريت عندك كلمه حلوه تقولها مفيش يبقى لا تشارك معنا وامضى الى طريقك.
قديم 03-09-2009, 05:19 PM
مدرس بالأزهر الشريف

اقتباس:
ياريت تعرفنا سيادتك شغال كام ساعه هناك وتعرفنا اخبار الكفيل الى زمانه ممرمت بكرامتك الارض ايه بتدليه كام يالى مش مذلول يا ناجح يا عملى.ياريت متشاركش تانى خالص مشاركاتك مرفوضه
قديم 03-09-2009, 05:37 PM
الصورة الرمزية سامح سلام
سامح سلام سامح سلام غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

سامح سلام is on a distinguished road

[quote=مدرس متعاقد;1559512]مع كل إحترامى لحضرتك

لا أعرف لماذا أشعر أنك من شباب الحزب الوطنى الموجه لتثبيط الهمم

فعلى فرض أن هناك بعض الشباب الذى سافر ونجح " بالذل " فى تحقيق بعض أحلامه

فهل هذا يعنى أن يتم إذلال جيل بأكمله وشعب معظمه من الشباب من أجل قوانين لا تناسبنا ؟!

مجرد سؤال فقط ..

وهل أفهم من كلامك أن يقوم كل شباب مصر بالسفر والهجرة إلى بلاد البترول

بحثاً عن الريالات والدراهم *****ة الكرامة ؟!

ونترك البلد نهائياً ليعبث بها كل من يريد ؟!

هل نعذب فى بلدنا بتهمة حب الوطن ورغبتنا فى العيش بأقل قدر من الكرامة ؟!

هل يقوم 40 مليون شاب مصرى بالهجرة الجماعية إلى دول أقل ما يقال عنها أنها متخلفة ؟!

إذن مالذى سيبقى لبلدنا التى نتغنى بحبها ليل نهار !!!

وسؤالى الأخير هل بيع القضية والهروب من البلد هو الحل ؟!

لو كان هذا هو الحل فأنا أول هارب من بلدى الحبيبة واليوم قبل الغد

هل تعتقدون أن هذا هو الحل يا شباب ؟!!!

أنتظر إجابة واضحة وحاسمة[/quo

يا استاذ متعاقد
ارفض منك التحزب وبعدين مش تهمة انه يكون من ابناء الحزب الوطنى ولا من غيرة
على فكرة انا احد كوادر الحزب الوطنى فى بلدى وكنت ضمن جمعية جيل المستقبل
المهم المشكلة مش هو تبع اى حزب
المهم اننا بنداغع عن قضيتنا اللى هى بقت كل حياتنا
لاننا ان اشاء الله لازم ننجح فى الحملة دى
احنا مش اقل من اى حد خد حقة
وبعدين هما اللى اضطرونا نعمل كدة
يعنى احنا راضيين بـ350 ملطوش وكمان مش عاوزين يحلوهم ثابتين
اية الذل دة
لازم نكون رجالة ومنخليش حد يفرقنا ياى مواضيع وحكايات فرعية
وعلشان محدش يزايد علينا كلنا شباب مصر وكلنا بنحب البلد دى
احنا من كل التيارات والاحزاب بس دة مش مهم احنا هدفنا ثابت وواضح وعروف
عاوزين التثبيت
عاوزين الامان عاوزين نستمر زى ما احنا محدش يمسك علينا غلطة
الرسالة وصلت استاذ متعاقد ؟؟؟؟
قديم 03-09-2009, 05:55 PM
مدرس بالأزهر الشريف

فاهم الى عاوز تقوله يا استاذ سامح ولكن الاستاذ بيدافع عن الوزير الى سلبنا حقوقنا واهدر كرامتنا وكل دا لانه بينفذ سياسات الحزب الوطنى
قديم 03-09-2009, 06:46 PM
عضو قدوة

[quote=سامح سلام;1559678]
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مدرس متعاقد مشاهدة المشاركة
يا استاذ متعاقد
ارفض منك التحزب وبعدين مش تهمة انه يكون من ابناء الحزب الوطنى ولا من غيرة
على فكرة انا احد كوادر الحزب الوطنى فى بلدى وكنت ضمن جمعية جيل المستقبل
المهم المشكلة مش هو تبع اى حزب
المهم اننا بنداغع عن قضيتنا اللى هى بقت كل حياتنا
لاننا ان اشاء الله لازم ننجح فى الحملة دى
احنا مش اقل من اى حد خد حقة
وبعدين هما اللى اضطرونا نعمل كدة
يعنى احنا راضيين بـ350 ملطوش وكمان مش عاوزين يحلوهم ثابتين
اية الذل دة
لازم نكون رجالة ومنخليش حد يفرقنا ياى مواضيع وحكايات فرعية
وعلشان محدش يزايد علينا كلنا شباب مصر وكلنا بنحب البلد دى
احنا من كل التيارات والاحزاب بس دة مش مهم احنا هدفنا ثابت وواضح وعروف
عاوزين التثبيت
عاوزين الامان عاوزين نستمر زى ما احنا محدش يمسك علينا غلطة
الرسالة وصلت استاذ متعاقد ؟؟؟؟

أهلاً بيك أستاذ سامح أخ وزميل عزيز

حضرتك زعلان وبتدافع عن الحزب الوطنى وبتقول إنك من كوادره
وبعدين بترجع تقول هما اللى اضطرونا نعمل كدة وبتقول إيه الذل دة ؟!

طب أنا افهم إيه دلوقت
انك من كوادر الوطنى ولا من المعارضين ؟!

دى حاجة
الحاجة التانية :

أليس الدكتور أحمد درويش من حكومة الحزب الوطنى " الديمقراطى " ومنفذ لسياساته
إذن لماذا أنت غير راضى عن أداءه الحكوم وقراره بإلغاء للتثبيت ؟!

أستاذ سامح مشكلة الحزب الوطنى هى التناقض الداخلى وازدواجية المعايير
وربما كانت الإستقالات الجماعية الأخيرة خير دليل على ذلك

أنا معك فى إن الحوارات السياسية غير مطروحة فى حملتنا والتعصب مرفوض تماماً
لذلك أدعوك للعودة إلى مشاركاتك القوية التى تساعدنا فى استرداد حقنا المشروع
وأدعو نفسى وكل الزملاء أيضاً إلى ذلك

آخر تعديل بواسطة Observer ، 03-09-2009 الساعة 06:59 PM
قديم 03-09-2009, 06:54 PM
عضو قدوة

إنتهى اليوم الأخير لإرسال الفاكس الأول

دعونا نقيم الخطوة الأولى ونتبادل الآراء

على كل زميل أن يذكر

( 1 ) كم فاكس أرسله إلى وزارة التنمية الإدارية هو وزملاءه

( 2 ) تقييمه الموضوعى للخطوة الأولى ومقترحاته لتطوير الحملة
قديم 03-09-2009, 07:12 PM
الصورة الرمزية متعاقد مظلوم
متعاقد مظلوم متعاقد مظلوم غير متواجد حالياً
عضو جديد

متعاقد مظلوم is on a distinguished road

[quote=مدرس متعاقد;1559785]
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سامح سلام مشاهدة المشاركة

أهلاً بيك أستاذ سامح أخ وزميل عزيز

حضرتك زعلان وبتدافع عن الحزب الوطنى وبتقول إنك من كوادره
وبعدين بترجع تقول هما اللى اضطرونا نعمل كدة وبتقول إيه الذل دة ؟!

طب أنا افهم إيه دلوقت
انك من كوادر الوطنى ولا من المعارضين ؟!

دى حاجة
الحاجة التانية :

أليس الدكتور أحمد درويش من حكومة الحزب الوطنى " الديمقراطى " ومنفذ لسياساته
إذن لماذا أنت غير راضى عن أداءه الحكوم وقراره بإلغاء للتثبيت ؟!

أستاذ سامح مشكلة الحزب الوطنى هى التناقض الداخلى وازدواجية المعايير
وربما كانت الإستقالات الجماعية الأخيرة خير دليل على ذلك

أنا معك فى إن الحوارات السياسية غير مطروحة فى حملتنا والتعصب مرفوض تماماً
لذلك أدعوك للعودة إلى مشاركاتك القوية التى تساعدنا فى استرداد حقنا المشروع
وأدعو نفسى وكل الزملاء أيضاً إلى ذلك

زملائي الاعزاء ياريت مندخلش السياسة في موضوعنا احنا مالناش دعوه بالسياسة مش عايزين حد ياخد علينا ملاحييظ ولا غيرة احنا هنا كلنا بنطالب بحق مشروع لينا كلنا هو حق الشعور بالطمانينة وهدوء النفس وده بيتوقف علي التعيين اللي احنا بنطلبه من الدولة بتاعتنا وده حق من ايسط حقوفنا امال احنا اتعلمنا لية
:07811 1rg3:
قديم 03-09-2009, 07:16 PM
الصورة الرمزية elmister
elmister elmister غير متواجد حالياً
عضو متواصل

elmister is on a distinguished road

يا اخى انت نستنى ولا ايه ؟؟؟؟ انا كمان بعت الى احمد درويش
قديم 03-09-2009, 07:36 PM
أحمد بسطاوي أحمد بسطاوي غير متواجد حالياً
معلم اللغة العربية

أحمد بسطاوي is on a distinguished road

اقتباس:
يا شباب الكلام ده كلام واحد كل همه انه يهبطنا ويبعدنا عن اللي بنعمله
وبعدين انت مش سافرت مالك ومالنا
ومع العلم إن أغلبنا كفء واتعرض عليه السفر لكن مش من الذكاء إنه يهرب ويروح لدولة تانية كل صفته فيها انه أجير ويسيب بلده اللي هو مواطن فيها مش أجير !
ياأخي أنا أحمد بسطاوي السي في بتاعي يمكن يكون 5 صفحات وليه كتب في شرح الكمبيوتر ولو بتحمل كتب كمبيوتر أكيد تعرف الاسم ده ومع كل ده السفر اللي انت هتموت عليه أنا برفضه لأني ما عنديش استعداد إني ابقى ماكينة فلوس زي البعض أو إني أهرب وأسيب بلدي
ياريت تكون فهمت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !
قديم 03-09-2009, 07:37 PM
khaledelsaed khaledelsaed غير متواجد حالياً
عضو فعال

khaledelsaed is on a distinguished road

انا بعت ايميل لوزارة التنمية الادارية
وجهات اخرى كثيرة

العلامات المرجعية

الكلمات الدلالية (Tags)
تثبيت ، المتعاقدين ، حملة